Skocz do zawartości
asharot

Pytanie o wymianę półosi

Polecane posty

Wybrane dla Ciebie
asharot    175

Muszę wymienić półoś długą tą co wychodzi z mechanizmu różnicowego,jest krzywa.

Czy muszę też wymienić ten duży tryb w zwolnicy(jest trochę drogi)?

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Roki212    83

wymienisz samą półoś bez wymiany tego trybu dużego i małego to wszystko zostanie w zwolnicy a półoś samą wybijesz po zdjęciu zwolnicy i odkręceni nakredki zabezoieczającej właśnie tą półoś

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
asharot    175

Nie wiem czy dobrze żeśmy sie zrozumieli,chodzi mi o półos co na zdjęciu.

Czy ten tryb można z niej zdjąć?

 

0050828220_P.jpg

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Wiadomość z agroFakt.pl

Andrzej24871    12

półoś zmienisz bez tego dużego tryba ?? ale którego tego w skrzyni biegów w dyfrze czy masz na myśli to drugie duże trybo od zwolnicy?? I jak będziesz brał sie rozbieranie to zwolnica w c-360 i podobnych schodzi razem z pochwą jak zdejmiesz to dopiero cegier zdejmujesz od bębna hamulcowego , zdejmiesz bęben i dopiero da sie odkręcić pochwe od zwolnicy bo w c-330 to można rozkręcić odrazu i to zdjęcie co dałeś to jest półoś i jeśli miałeś na myśli czy nie da się zdjąć tego tryba co jest na tym wałku to nie nie da się ponieważ jest to jednolita część nierozbieralna .

I zmień uszczelniacze simeringi od strony skrzyni i zwolnicy bo często się zdarza że puszczją i raz olej sie wylewa a dwa zalewa hamulce i nie hamuje ciągnik jak należy , i sprawdź stan samych hamulców może trzeba przy okazji zmienić.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Roki212    83

to pisz w jakim ciągniku chcesz to robić bo tak to wiesz...

tego trybu nie zdejmisz jest on razem z półosią i w zasadzie trzeba by było wymienić półoś i ten większy tryb aby nic nie zgrzytało ale jak ten stary jest w miare dobry to ja bym go zostawił

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
bezeta10    9

Podłcze sie do tematu ostatnio 4011 wyjmowałem polos i okazałosie ze ten mały tryb ma 12zebow. standardowo w 55 i 60 były montowane 10-cio zebowe w40 i 3P 11-cio zebowe. Moze ktos mi podpowie od czego jest ta polos.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
seweryn20    573

W 4011 zwolnice mają inne przełożenie niż 55 czy 60-ka, są szybsze. Dla tego jest więcej zębów na półosi i mniej na dużej zębatce.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Tandam    1

Przypadkiem znalazłem ten temat więc się "podepnę". Jak w swojej 40-stce zmieniałem półosie to również miały po 12 ząbków, a te duże koła zębate 55 (jeśli dobrze pamiętam).Tak przy okazji to miałbym pytanko, czy ktoś z kolegów na forum, zakładał w zwolnicach od 40-stki półosie od C-360 (oczywiście razem tymi dużymi kołami zębatymi od 360), a konkretnie, czy oryginalne obudowy zwolnic od 4011 różnią wielkością od tych w C-360 i czy pozwolą na taką zmianę?

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
seweryn20    573

Musiał by porównać numery katalogowe obudowy zwolnicy i łożysk 40-ki i 60-ki. Jeśli są takie same to można założyć że to to samo.

A czemu chcesz wymieniać 40-ka ma trochę szybsze według mnie to lepiej chociaż różnica nie jest porażająca.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Tandam    1

Mam katalog części który obejmuje ursusy C-355, C-355M, C-360, (od 4011 niestety nie posiadam) i w tym katalogu jest wzmianka że od nr 217100(tu chyba chodzi o nr ciągnika) były montowane korpusy zwolnic w miejsce korpusów o nr 0050/42-832/0(ten numer dotyczy akurat korpusu lewego.Jest też uwzględniona różnica numeracji korków spustowych oleju, które to we wcześniejszych modelach były większe i miały rozmiar M30x1,5a później były montowaneM24x1,5. Co do samych korków to jest pikuś :). Jest jeszcze różnica w numeracji półosi i dużych kół zębatych ale akurat tu wiadomo, że chodzi o różnicę w ilości zębów. Co do ułożyskowania to nie ma różnic w modelach katalogowych i te same rozmiary łożysk mam w 40-stce na bank, bo jak z ojcem zmienialiśmy półosie to sprawdzałem z katalogiem, który posiadam i numeracja się zgadzała.

Temat z tymi obudowami drążę dla własnej wiedzy na przyszłość jak również z ciekawości, ponieważ jak przyszła konieczność wymiany półosi to niestety w sklepie ich nie było (oczywiście lepszych jakościowo, bo jakieś buble firmy..."krzak" to były, ale o takich nie chciałem słuchać), jedynie nowego typu od C-360 i wtedy był dylemat czy zrobić przekładkę na nowszy typ, ale czy wielkość obudowy ta sama czy też nie??? :) W rezultacie nie było takiej konieczności, bo sprzedawca podzwonił tu i tam i na zamówienie sprowadził :)

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
seweryn20    573

Obudowa zwolnicy w 4011 ma numer 0050/42-832/0 do numeru silnika 89999 i powyżej tego numeru

0050/42-833/0.

Półoś 0050/42-822/0

Koło zębate duże 0052/42-809/0

Jest też coś o korkach spustowych oleju ale to akurat mało ważne.

Masz 40-kę?

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Tandam    1

To z tej numeracji wynika, że pierwsze 355 miały ten sam numer obudowy zwolnicy co wcześniejsze wypusty 40-stki, to może i też te same przełożenia w zwolnicach?

Co do 40-stki to tak tak mam taki sprzęt :)

Tyle, że z oryginału niestety dużo nie zostało jedynie skrzynia biegów z tylnym mostem i zwolnicami, jednoczęściowy WOM, wspornik przedniej osi i koła 18-stki z przodu. Bo silnik jest od C-360(taki już miała jak ją kupiliśmy), "miękki przód" (jak dla mnie fajna sprawa) niestety z braku części został zastąpiony na ten bez amortyzacji :), z podobnego powodu oryginalna kolumna kierownicza została zastąpiona kolumną od Stara (taka bez wspomagania)ale i tak kręci się bardzo lekko, do tej kolumny trzeba było zrobić zbiornik paliwa i również przy tej okazji została założona maska od 360 (standardowa) i kwadratowa kabina. Byłbym zapomniał, układ hamulcowy jest na dwa pedały jak w 60-tce. obciążniki kół tylnych jak w 60 i z przodu również.

Więc nawet wizualnie 40-stki już nie przypomina. W sumie w mojej wiosce są 4 takie bryki, tyle że jedna to jest w kiepskim stanie ale oczywiście na chodzie.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
seweryn20    573

Ja mam taką jak na zdjęciu. Silnik też 60-ka z bodajże 85 roku, układ kierowniczy 60-ka i tyle.

Reszta oryginał z 72 roku. Blokada tylko przerobiona na dzwignię od hamulca ręcznego.

Nie wiadomo czy różnica w obudowie zwolnicy jest z powodu zmiany przełożenia czy z powodu jakiejś pierdoły nie mającej znaczenia.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Tandam    1

Otóż to, że może być byle głupstwo w różnicy między obudowami. Na przykład w 60-tkach widywałem obudowy zwolnic z 2 korkami, czyli wlewowy i do poziomu oleju (nie licząc korka spustowego), jak również z jednym korkiem, czyli wlew i poziom w jednym. I właśnie niby głupstwo ale zawsze jakaś różnica jest!

Jak widać na zdjęciu, ładna bryka! Po prostu nie ma to jak oryginał! Moja 40-stka według papierów to 67 rocznik,a na silniku jest wybity 78 rok.

Ten pomysł z blokadą na dźwignię od ręcznego to fajna sprawa! A właśnie co do hamulca ręcznego to też mam taki jak w 360 na cięgna.

Przy tym temacie o 40-stkach miałbym pytanko, ponieważ słyszałem kiedyś, że podobno od jakiegoś zetora z amortyzowanym przodem pasują części do "miękkiego przodu" w 4011, orientujesz się może w tym temacie? Bo z częściami do miękkiego przodu od 40-stki to u mnie jest lipa i dla tego przerobiliśmy go na "twardy" chyba już z 8 lat będzie.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
seweryn20    573

http://instrukcja.pl/szukaj/instrukcje/?s=2&title=ursus

Tu masz katalog do 4011.

Zainteresuję się tymi zwrotnicami. Bardzo możliwe że coś podejdzie. Szukałem w internetowych sklepach z częściami do ursusa ale na razie nic nie znalazłem.

Moja 40-ka prawdopodobnie pójdzie do sprzedania za rok może dwa lata. Szkoda mi jej trochę bo przez 20 lat jak nią jeżdżę nie stanęła ani razu. Jedno jest pewne... skrzynia biegów wytrzymuje O WIELE więcej niż te w 60-kach, przednia maska otwierana do góry to prze wygoda... i chyba tyle.

Podnośnika to wykończyć nie idzie, okrągła oś też o wiele więcej znosi niż płaska.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
milanreal1    290

Otóż to, że może być byle głupstwo w różnicy między obudowami. Na przykład w 60-tkach widywałem obudowy zwolnic z 2 korkami, czyli wlewowy i do poziomu oleju (nie licząc korka spustowego), jak również z jednym korkiem, czyli wlew i poziom w jednym. I właśnie niby głupstwo ale zawsze jakaś różnica jest!

Jak widać na zdjęciu, ładna bryka! Po prostu nie ma to jak oryginał! Moja 40-stka według papierów to 67 rocznik,a na silniku jest wybity 78 rok.

Ten pomysł z blokadą na dźwignię od ręcznego to fajna sprawa! A właśnie co do hamulca ręcznego to też mam taki jak w 360 na cięgna.

Przy tym temacie o 40-stkach miałbym pytanko, ponieważ słyszałem kiedyś, że podobno od jakiegoś zetora z amortyzowanym przodem pasują części do "miękkiego przodu" w 4011, orientujesz się może w tym temacie? Bo z częściami do miękkiego przodu od 40-stki to u mnie jest lipa i dla tego przerobiliśmy go na "twardy" chyba już z 8 lat będzie.

W mojej C-360 przednia oś jest od 4011 i z częściami problemu nie ma żadnego.

@seweryn20 nie wydaje mi się żeby okrągła zrobiła więcej od płaskiej. Sprężyny dość szybko pękają, i dość ciężko kręci się kierownica, ale amortyzacja to dobra rzecz. A na płaskiej lepiej się kręci i większy promień skrętu.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Tandam    1

Co do zwrotnic to z góry dzięki wielkie! Jak również za ten link do instrukcji! W wolnych chwilach postudiuję sobie.

Z tą trwałością, 40-dziecha to sprzęt nie do zajechania! Kolega bez litości zarzyna taką maszynę i zarżnąć nie może, żadnej dbałości z jego strony o ten ciągnik, kopci , stuka, puka, ale chodzi!

Jeszcze raz dzięki! Pozdrawiam.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Tandam    1

Hej milanreal1, w swojej 360 montowałeś oś od 40-stki u siebie, czy taka już nabyłeś? Chodzi mi konkretnie o to czy kupowałeś nowiuśkie kompletne zwrotnice od 40-stki. Bo w mojej 40-stce nawet obudowy zwrotnic były wytarte, a z częściami kiepsko i trzeba było zmienić na zwrotnice bez amortyzacji.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
milanreal1    290

Gdy kupowałem już było oś od 40. W sumie zwrotnicy nie kupowałem to nie wiem. W moim przypadku głównie pękały sprężyny.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
seweryn20    573

Nie chodziło mi o zwrotnice tylko samą oś. Okrągłej nie widziałem jeszcze popękanej a płaską tak i to nie jedną. Na środkowej tulei i w miejscu skręcania zwrotnicy.

Ja mam okrągłom i nie chodzi kierownica ciężko, kilku znajomych ma płaską i też lekko chodzi. Jeszcze inni mówią że na 16 chodzi lżej. Ciężko obracającom kierownicę spotykałem w obu typach osi ale był to raczej efekt zaniedbania ze strony właścicieli niż konstrukcja techniczna. I mam na myśli zwykłe sztywne zwrotnice bo resorowanej u nas nie spodkasz więc wiem jak one się spisują.

Co region to inne historie krążą. Płaska oś zastąpiła droższą w produkcji okrągłom ze względów ekonomicznych i nie cieszy się zbyt dobrą opinią i nie jest to mój wymysł.

Bardziej nadaje się do 30-ki niż 60-ki szczególnie jak ciągnik ma dociążony przód i dostaje w tyłek w górach na kamieniach.

Jeśli chodzi o promień skrętu to możliwe że ma płaska większy. Nigdy tego nie sprawdzałem.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
tomasz1114    0

Witam

Mam pytanie czy ktoś posiada przedni napęd w c-360. Jeśli tak to prosił bym o opinie i czy warto montować taki napęd do c-360 i czy jest jakaś różnica w pracach polowych z góry dziękuje 

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Bądź aktywny! Zaloguj się lub utwórz konto

Tylko zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony

Utwórz konto

Zarejestruj nowe konto, to proste!

Zarejestruj nowe konto

Zaloguj się

Posiadasz własne konto? Użyj go!

Zaloguj się


×