robadas78

Problem z zapaleniem bez podpompowania pompką paliwa Zetor 5011

Polecane posty

raven18    158

W 7045 mam pompkę jak w sześćdziesiątce, też jest ten element, ale nie będę tego ruszał na razie, pompka prawie że nowa (roczna) i tylko pół roku po wymianie nie trzeba było pompować. Jak będzie cieplej sprawdzę w starej jak to wygląda w ogóle.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
jacus    3039

w 60 gdy odkrecilem pompke po wymianie filtrow to paliwo po rekach cieklo a gdy odpowietrzylem i zakrecilem to sie nie zapowietrza. 


buk, humor ,seks ,rokendrol.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
jacus    3039

ogarek wrociles z urlopu-sam sobie nalozyles czy lekarz pardon moderator ??

ale jaja naprawde jest wyzej ?? nie wiedzialem.....


buk, humor ,seks ,rokendrol.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
daron64    4249

Dziś się przypilnowalem nie pompowalem, tylko ten pizdryk od dawki przy rozruchu wcisnąłem - tydzień nie odpalany bardzo lekko odpalił (pół godziny grzałka chodziła)

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
wujekk110    45

@daron64

Możliwość włączenia dawki paliwa jest tylko w starszych modelach pomp wtryskowych. U mnie tego już nie ma. Ja zawsze przy rozruchu silnika w niskich temperaturach włączam grzałkę płynu chłodniczego. Czas nagrzewania uzależniam od temperatury zewnętrznej, jest to 10 do 30 minut. Rozruch silnika po nagrzaniu płynu jest bezproblemowy. Obecnie przepompowuje układ paliwowy, ponieważ podczas wymiany przewodu przelewowego od wtrysków do pompy wtryskowej, rozkręciłem, jak się okazało bez podstawnie zaworek przelewowy, aby go zweryfikować, wszystko na oko było okej- kulka i sprężynka. Po złożeniu okazało się że nie działa prawidłowo, przy pompowaniu nie słychać typowego brzęczenia przelewającego się paliwa. Paliwo schodzi i przez co nie jest utrzymywane wstępne ciśnienie w pompie wtryskowej o wartości 0,6 bara. Silnik ciężko się uruchamia bez przepompowania. Przypuszczam że kulka w gnieździe ułożyła się inaczej i nie uszczelnia właściwie, żeby go wymienić trzeba wyjmować pompę wtryskową, z tym czekam na jakiś większy przegląd.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Gość   
Gość
Dnia 12.01.2022 o 12:19, raven18 napisał:

 pompka prawie że nowa (roczna) i tylko pół roku po wymianie nie trzeba było pompować. 

To był oryginał ??  w 2007 roku kupiłem zamiennik 

, też załozyłem nową , bo wycieki miał tloczek od recznej , po 200 godz , tłoczek głowny tak przepuszczał że , zrobiłem z dwóch jedną korpus ze starej , a góra z tloczkiem recznym pasowała , tak do 2013 to działalo , bo potem ten sprzet pogoniłem 

jakosc czesci juz wtedy była taka  sobie 

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
raven18    158

Oryginał, kosztowała jeśli dobrze pamiętam 270zł, ten zamiennik z 2007 pewnie tyle wart co dzisiejszy oryginał.

U mnie stara w ogóle miała jakiś problem z pompowaniem, musiałem ręczną pompować cały czas po odpaleniu bo bez tego gasł po chwili 

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Gość   
Gość

jesli tak , to można oczekiwać jakiejś jakości , ale nie zmienia faku jak poł roku bylo dobrze , to jest jakis trop na pierwsze sprawdzenie 

Edytowano przez V12

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
daron64    4249

@wujekk110

Wiem, że nowsze tego nie mają. Ja niedawno w sumie założyłem grzałkę, to teraz cały czas z niej korzystam. Fakt że rozruch bajka. Najczęściej rano podpinam i idę do domu jakaś kawę wypić - z pół godziny najczęściej mniej więcej. 

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
raven18    158

Ja mam starą spaloną grzałkę defa zamontowaną, śrubka blokująca jest urwana, myślałem rozwiercić ale jak rozwiercę to element blokujący, pewnie jakaś uszczelka zostanie w bloku. W najgorszym razie przyblokuje jakiś kanał wodny. I jeszcze akurat w tym miejscu laga od adaptacji tura ...   

Przy około 0 stopni pali od strzała bez zwiększania dawki, a przy -10 to nie wiem czy coś pomaga, 3 razy pokręcę tak po 10-15s to odpali 

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Gość   
Gość

to jest ciekawe , mysli technicznej  z zimnych krajów a kręcą  i  puszczają kłeby białego dymu .

włoski silnik iveco z 83r , konstrukcja pewnie lata 60 , ja mam go 10 lat ile nalotu nie wiem ja zrobiłem nie całe  3 tys mth  ,

swiecy płomieniowej uzywam dopiero od -10 , bo po co ma chwile dłuzej kręcić nawet bez swiecy przy --20 odpali ale chwile pokreci , szkoda aku i rozrusznika jak jest swieca 

musiał  bym nagrac film ale mrozów nie ma , choć i tak wielu by moglo powiedzieć że film specjlanie spreparowany . 

układu wtryskowego przez te lata nie tykałem przy silniku wogole nic nie robiłem (zawory regulowałem )  a pali tak samo jak go kupiłem , do -5 bez swiecy odpala lepiej niz nie jeden samochód z eko pierdołami i wtryskiem CR 

Podobnie odpala MWM z lat 80 

Edytowano przez V12

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Bądź aktywny! Zaloguj się lub utwórz konto

Tylko zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony

Utwórz konto

Zarejestruj nowe konto, to proste!

Zarejestruj nowe konto

Zaloguj się

Posiadasz własne konto? Użyj go!

Zaloguj się

  • Podobna zawartość

    • Przez skarpetahanzo
      Witam wymienilem filtr oleju baka na wymienny i mam problem z duzym cisnieniem oleju , podobno trzeba zmienic tez zawor cisnienia oleju na pompie i pytanie mam zwyczajnie kupic nowy czy do filtra wymiennego powinien byc inny ? Rozbieralem stary zawor ale brak tam podkladek wiec zbytnio nie mam jak zmniejszyc tego cisnienia na starym zaworze .
    • Przez Kondzio55
      Witam,Problem ciagnie się już kolejny rok i problemu nie rozwiazalismy.Sezon jakos przechodził ale do sedna. Ma nadal problemy z odpaleniem po np nocy,łapie na 2 tłoki pozniej na 3 i na 4 .Dym ze idzie sie udusić No dobra idąc dalej cisnienie oleju w normie,zimny trzyma 5,5atm, ciepły (80st) trzyma 3atm.Pompa paliwa daje cisnienie,po kompletnej regeneracji,wtryski prawidłowo rozpylaja,cisnienie 170-180, Kompresja 1 cylinder 24 ,2 cylinder 21(próba olejowa wzrosło do 24) 3 cylinder 22, 4 cylinder 22.Teraz gdzie szukać przyczyny?? Czy złe tłoki i pierscienie? Rocznik 88   i z tego co wyczytałem to powinien być tłok z 3 pierscieniam wiec prawidłowo załozone. Ja już nie mam pojecia co moze byc nie tak..Moze ktos miał taki przypadek? Dodam ze oleju nie przybywa,ani nie ubywa 
    • Przez Lukasz93
      Owy Zetor zaczał czasem pod obciazeniem wyganiać płyn z chlodnicy i szybko się zagrzewał, załozylem bańkę na przelew, pozniej zaczęła wariowac temperatura jakby zaciał sie termostat, wyrzuciłem więc termostat. Sprawdziłem go we wrządku w 100 % sprawny, wahler. Wkoncu zaczął przy byle obciążeniu wyrzucać płyn, w chlodnicy pełno bąbli powietrza. Zalozony nowy korek chlodnicy, jeszcze gorzej. Cisnienie w pracy sie zrobiło ze zaczeło wypychac plyn przewodem od chlodnicy. W oleju nie ma płynu, odwrotnie też.
      A wiec jakis przedmuch tak czy siaķ. Glowice zostały zrzucone i do regeneracji. Na jednej uszczelce może był jakis przedmuch do kanału. Tuleje wydawyaly sie ok. Wszystkie glowice okazały się dobre na regeneracji. Założone nowe uszczelki, 1 odpalenie i odrazu tak samo bąble w chlodnicy. Wymieniona następnie pompa wodna. Nic nie dało. Test na co² robiony, kolor czynnika się nie zmienia, jakby nie bylo przedmuchu. Zrzuciłem paski z pompy wodnej, wsadzilem rurkę pcv zamiast korka i zalałem płyn aż do tej rurki. Po zapaleniu bez kręcącej się pompy rośnie płyn w tej rurce aż wkoncu strzeli bombel.
      Próbowałem znaleźć na ktorym cylindrze jest przedmuch podkładając monetę pod trzonek zaworu wydechowego żeby odprężyć cylinder. Na każdym cylindrze tak samo płyn rośnie.
      No jakby przedmuch ale test co² nie pokazuje. Za co się tu brać teraz może ktos ma jakieś rady?
    • Przez niunieq666
      Witam forumowiczów
       
      Od ok 12 lat jestem posiadaczem Zetorka 4718, gdy w końcu klękneła pompa wtryskowa przyszedł czas na remont. Niestety, naprawa jej nie była taka prosta. Gość któremu to zleciłem stwierdził że do tak starego modelu nie ma już części i stąd moje pytanie. Czy podejdzie do tego pompa od powiedzmy 5211?
    • Przez MaciejSZ
      Witam. Ostatnio zauważyłem w moim zetorze 5011 bardzo duze wibracje na całym ciągniku, na wysokich obrotach. Jest to strasznie uciążliwe i chce się tego pozbyć. Do tego ciągnik dosyć mocno kopci. Poczytałem w necie i podejrzewam ze moze to byc wina wtryskiwaczy.  Moze ktoś miał podobny problem. Z góry dziękuje za odpowiedź   
×
×
  • Utwórz nowe...
Agrofoto.pl Google Play App

Zainstaluj aplikację
Agrofoto
na telefonie

Zainstaluj