nokia

Przerywacz kierunkowskazów

Polecane posty

nokia    0

W moim Massey ferguson 1004 T miałem przerywacz na 8 pinow (wtyczkow) a teraz chce zamontowac przerywacz na 6 pinow  i mozna powiedziec ze dziala, to znaczy awaryjne mam lecz nie mam kierunkowskazów próbowałem wszystkiego i nic, czy moglby ktos mi pomóc co zrobić w takiej sytuacjii? 

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
hubertb    4007

Styki 49 i 49a podłączasz dobrze? Jeśli tak to nie do końca ten typ przerywacza się sprawdzi stary przerywacz miał jeszcze zacisk 30b odpowiadający za stały plus. 

 

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
hubertb    4007

niech kolega sprawdzi czy na przewodzie na styku 49 jest napięcie, jeśli pojawia się dopiero po włączeniu awaryjnych mamy przyczynę. Teraz następny test odłącz przewód 49a i zewrzyj na chwilę do plusa(30b) sprawdź czy świecą awaryjne oraz kierunkowskazy. 

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
nokia    0

Kabel ze starego przerywacza 30b podłączyłem pod nowy przerywacz pod 49 i mialem awaryjne a jak odlaczylem te 49 to już jest brak awaryjnych a jak podłączyłem kabelek ze starego przerywacza 49 do nowego przerywacza pod 49 do kierunki sie znalazly ale nie rowno pracuja, i po tej wymianie kabelkow teraz nie mam awaryjnych 

Nie wiem czy dobrze myślę jak zle to mnie  poprawcie, dochodzę do wniosku ze chyba kabelek 30b bedzie trzeba zmostkowac z 49 i podłączyć do nowego przerywacza pod 49? 

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
asharot    446

Przerywacz co masz 6-pin jest b.dobry. Ma sygnalizację działania każdej przyczepy. Zacisk 49 ma mieć "stały plus", przewód zacisku 49a idzie do włącznika św.awaryjnych. Przy wciśniętym przełączniku ma iść prąd na środkowy pin przełącznika kierunkowskazów. Na wyciągniętym idzie prąd z wyłącznika na lewe i prawe lampy.

Edytowano przez asharot

Naklejki piktogramy: http://tiny.pl/g7fxv

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
nokia    0

A co mam zrobic jeśli jeden kierunek mruga dobrze zas drugi mruga za szybko 

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
hubertb    4007

Ok czyli musisz zastosować dodatkowo przekaźnik i tyle. Mruga szybciej bo wykrywa awarię żarówki. 

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
nokia    0
30 minut temu, hubertb napisał:

Ok czyli musisz zastosować dodatkowo przekaźnik i tyle. Mruga szybciej bo wykrywa awarię żarówki. 

Ok jutro zobaczę i się odezwę 

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
asharot    446
6 godzin temu, hubertb napisał:

Ok czyli musisz zastosować dodatkowo przekaźnik i tyle. Mruga szybciej bo wykrywa awarię żarówki. 

Przekaźniki w jakim celu ?


Naklejki piktogramy: http://tiny.pl/g7fxv

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
rsiejka    61

A co moze byc jezeli lewy kierunek dziala dobrze, rowno miga z przyczepa i bez. Prawy kierunek na niskich obrotach dziala poprawnie, a na wysokich mignie raz lub dwa i wylacza sie. Czasami tylki delikatnie blysnie, lub wogole sie nie wlaczy. Z przyczepa jest to samo. Nowy wlacznik kierunkow, przerywacz wywalony, wsadzony przekaznik. Kilka lat bylo dobrze.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
hubertb    4007
2 godziny temu, asharot napisał:

Przekaźniki w jakim celu ?

Skoro przełącznik nie przerzuca napięcia to jakoś trzeba to rozwiązać, można by było wstawić dwie duże diody ale szybciej i pewniej będzie na przekaźniku. 

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
hubertb    4007

Ja to widzę inaczej po prostu jego przełącznik jest inaczej połączony wcześniej zasilanie do obwodu było ciągnięte z aku swoją drogą 30b sugeruje dwu napięciową instalację 24/12v. 

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
nokia    0

Sprawdziłem zarowki  od kierunkow i wszędzie sa takie same zarowki (mocy) wiec w czym moze byc problem? Jeden kierunek miga dobrze zas drugi szybko 

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
hubertb    4007

Jak mruga zbyt szybko to wszystkie żarówki świecą? 

Zbyt szybko kierunek mruga gdy któraś z żarówek ulegnie uszkodzeniu lub któryś z kierunkowskazów nie działa. 

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
nokia    0

Sprawdzalem kierunki to po jednej stronie ( po lewej) migaja prawidłowo zas po drugiej miga postojowy z tyłu, czym jest problem? 

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
hubertb    4007

Słaba masa tylnej lampy 

Edytowano przez hubertb

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Bądź aktywny! Zaloguj się lub utwórz konto

Tylko zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony

Utwórz konto

Zarejestruj nowe konto, to proste!

Zarejestruj nowe konto

Zaloguj się

Posiadasz własne konto? Użyj go!

Zaloguj się

  • Podobna zawartość

    • Przez Robert452
      Witam, czy roztaczał ktoś kiedyś kule od cięgła i czy się da to zrobić, albo czy wiecie czy są może kule które mają  w środku 52mm od kat.4 a na zewnątrz 64mm od kat.3.
    • Przez Michalekk
      Witam mam taki problem ponieważ mój MF 255 ciągle się zakleszcza gdy pociągnę za lewarek do góry kupiłem już sprężynę do lewarka ale nie wiem czy do jej wymiany muszę odkręcić całą pokrywę czy tylko sam lewarek 
    • Przez calverdu
      Witam. Posiadam traktor MF 5435 od nowości z 2010 roku. Problem zaczął się na wiosnę 2020, podczas siewów kukurydzy. Ciągnik podczas zimnych poranków nie chcę jeździć/zmieniać kierunku jazdy/w trakcie jazdy rozłącza się układ jezdny. Występowało to tylko rankami po czym przestawało i ciągnik całe dnie pracował bezawaryjnie. W lato problem w ogóle nie występował z racji wysokich temperatur w ciągu całego dnia. Przyszła jesień, zimne noce i poranki - problem powrócił. Traktor potrafi ruszyć po czym po chwili przestaje jechać i trzeba czekać... Czasami moment, czasem 5-10 minut i tak w kółko. Jest to bardzo uciążliwe, ponieważ ciągnik pracuje z turem... Wyświetlają się komunikaty na skrzyni biegów ( migająca 1 i 4). Może ktoś miał podobny problem i wie jak go rozwiązać ? 
    • Przez BenQ
      Witam . Oryginalne wspomaganie w mf 255 
      Jest straszny luz na kierownicy mimo tego że jest wymieniony nowy wałek w kolumnie z nowymi kulkami….dalej jest luz dość duży 
      wspomaganie jest na jakimś serwomechanizmie i też późno siłowniki reagują na ruch kierownicą . Na zaworze jest jakaś regulacja ? 

    • Przez Kerson
      Witam mam MF 5430 dyna4 2011r i mam problem tego typu że odpalę wszystko git pochodzi wyskakuje błąd na skrzyni świeci 1 plus miga 4 lub śweci 3 miga 1 stan oleju jest aczkolwiek zauważyłem że czasem pokazuje za mało dolalem raz chodziło dobrze wszystko dzień potem pokazywało że oleju za dużo według miarki z tyłu ktoś miał podobnie ?
      Może przycina jakie zawór albo nie wiem czujnik poziomu oleju?
       
      Dodatkowo zauważyłem ostatnia po przekręceniu kluczyka w miejscu gdzie pokazuje prędkość wyświetla się R8 znika i pokazuje prędkość potem 
×
×
  • Utwórz nowe...
Agrofoto.pl Google Play App

Zainstaluj aplikację
Agrofoto
na telefonie

Zainstaluj