Rychu332

Renault 113.14 TX

Polecane posty

Rychu332    1

Renówka cała mechaniczna kupiona niedawno trochę porobiła w polu i pasowało by ogarnąć to co wyszło w trakcie tzn jest kilka problemów:

1 - na zimnym oleju podnośnik podnosi znośnie chociaż mógłby szybciej, wspomaganie działa wzorowo ale gdy się rozgrzeje trzeba ostro gazować by podnieść (np. agregat bomet 3,8m) i wspomaganie zaczyna gorzej działać, trzeba dawać gazu by się lekko kręciło a gdy trzymam kierownicę do oporu np. w lewo to powoli zaczyna puszczać i zmieniać swoją pozycje ( koła do oporu w lewo trzymam kierownicę do oporu i zaczyna puszczać i dalej się obracać) w tym tyg zacznę od zmierzenia ciśnienia manometrem chyba że macie inne propozycje

2. Na zdjęciu poniżej dolna część dźwigni od biegów (od zakresów to samo) NR1 jest po prostu wybita i luźno lata przez co jest duży luz na dźwigni biegów, jakiś sposób na usztywnienie tego pomijając wymianę na nowe? NR2 poci się z pod tego elementu zaznaczonego na zdjęciu (tak samo jak od zakresów czy rewersu) jest tam jakiś uszczelniacz? ewentualnie jak sobie z tym poradzić

93244846_232614921188920_3127324533288075264_n.jpg

3. Obrotomierz-licznik motogodzin oczywiście stary po latach odmówił posłuszeństwa nowy jest nie do dostania, sprawny używany tak samo. W temacie sprzed kilku lat na AF ktoś

opisywał jak dokładał jakiś uniwersalny z allegro niestety linki powygasały, robił ktoś z was taką rzeźbę i chciałby się podzielić?

Wskaźnik temperatury w raz z czujnikiem zaadaptowałem z jakiegoś zetora, coś takiego jak na zdjęciu poniżej, trzyma cały czas troszkę za początkiem czerwonego pola ale można się przynajmniej zorientować czy trzyma temp żeby nie przegrzać

pol_pm_wskaznik-temperatury-wody-Ursus-MF3-MF4-1877719M92-8580_1.jpg

 

 

 

 

 

 

 

 

4. Hamulce po hamowaniu nie odbijają i trzymają koło przez jakiś czas, coś się zastało czy może pompka trzyma ciśnienie? niedługo będę to rozbierał ale może macie jakieś cenne wskazówki

Edytowano przez Rychu332

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
hubertb    4007

Mechanizm wybieraka można zregenerować, zakład ślusarski zrobi to bez większych problemów. W domu to trudne ale nie niemożliwe części można wykorzystać np. z końcówki kierowniczej lub jakiegoś sworznia samochodowego. Poci się w uszczelnień, trzeba wymienić. Obrotomierz można naprawić jesteś pewny że to zegar? Zegar temperatury jest niedopasowany do czujnika dla tego wskazuje pewnie błędnie. 

Hamulce są do kompletnego remontu, tak samo jak podnośnik. 

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Rychu332    1
Dnia 18.04.2020 o 09:03, hubertb napisał:

Mechanizm wybieraka można zregenerować, zakład ślusarski zrobi to bez większych problemów. W domu to trudne ale nie niemożliwe części można wykorzystać np. z końcówki kierowniczej lub jakiegoś sworznia samochodowego. Poci się w uszczelnień, trzeba wymienić. Obrotomierz można naprawić jesteś pewny że to zegar? Zegar temperatury jest niedopasowany do czujnika dla tego wskazuje pewnie błędnie. 

Hamulce są do kompletnego remontu, tak samo jak podnośnik. 

Co do zegara to był dobrany razem z czujnikiem 

Uszczelnienia puszczają a tak są oringi czy może jakieś zimeringi?

Obrotomierz oddam jeszcze do kogoś ogarniętego może coś wyczaruje z niego

Dzięki za pomysły odnośnie wybieraka

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
hubertb    4007

Jak już to simmeringi S w języku niemieckim wymawia się jako Z, dlatego tyle błędów w pisowni. Typowym przykładem jest Simens a mówimy zimenz. Nie wiem co tam jest ale na pewno takie rzeczy będą na miejscu w jakimś sklepie z normaliami więc rozebrać możesz śmiało. 

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Rychu332    1

Dokładnie tak jak piszesz  simmering, orientujesz się może czy w tej renówce zwrotnice i krzyżaki na półosiach są bezobsługowe? 

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
izydor6280    1154

jeśli oryginał to nie są smarowane
same zwrotnice a dokładnie dolne łożyska warto sprawdzić, jeśli są w dobrym stanie to dać porcję smaru


Polska B

Kupię zwrotnicę lewą oś okrągłą c330/360

 

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
wenicjusz    5

Dziwi mnie tyle mądrych wypowiedzi a nikt nie zapytał o rok budowy?

Przecież jest do 86r i po lifcie 86-89r

A to bardzo różne ciągniki.

Półosie przednie były zarówno smarowane kalamitką jak i z zapasem smaru, zegar zmieniał sie w tym modelu 7 razy, jeśli chodzi o hydraulikę - sprawdziłbym najpierw orbitrol - jesli jest zamiennik - trzeba wrócić do oryginału,.

Hamulce w tym modelu były 4 rodzaje - uwaga na płyn który wlewasz lub ktoś wlał na "dolewkę"

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
izydor6280    1154

113 była produkowana od 83 do 86 jak dobrze pamiętam, więc nie wprowadzaj kolegi w błąd
hamulce były też tylko tarczowe suche z płynem dot 3 lub 4


Polska B

Kupię zwrotnicę lewą oś okrągłą c330/360

 

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Narko    224

Pokaz licznik, ja w swojej 103-54 licznik motogodzin ogarnalem… wysypaly sie tryby.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Rychu332    1
Dnia 9.05.2020 o 15:15, Narko napisał:

Pokaz licznik, ja w swojej 103-54 licznik motogodzin ogarnalem… wysypaly sie tryby.

Z tego co się orientuję to w 103.54 jest okrągły licznik motogodzin a w mojej jest prostokątny ale na dniach podeślę jakieś zdjęcia

Pytanie:

W Renault mam dwie dźwignie od WOM tzn. jedna jest od prędkości 540/1000/zależne a druga taka sama jak od ręcznego to sprzęgło, są jakieś przeciwwskazania do pracy na zaciągniętym sprzęgle np. na uwrociach z prasą lub rozrzutnikiem alby nie musieć ponownie wbijać dźwigni od prędkości?

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
izydor6280    1154

sprzęgła WOM z tego o pamiętam możesz używać co najwyżej 5 min, więc na uwrociach zaciągasz tylko dźwignię bez konieczności wrzucania N


Polska B

Kupię zwrotnicę lewą oś okrągłą c330/360

 

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Rychu332    1
Napisano (edytowany)
Dnia 12.05.2020 o 19:13, izydor6280 napisał:

sprzęgła WOM z tego o pamiętam możesz używać co najwyżej 5 min, więc na uwrociach zaciągasz tylko dźwignię bez konieczności wrzucania N

właśnie o to chodziło bo zaciągając samą dźwignię jest znacznie wygodniej

Jakie zadanie spełniają te elementy? oprócz tego że mocuje się do nich ramiona podnośnika i można je chyba regulować na tym frezie

post-65016-0-87680100-1367151684.jpg

Zdj zapożyczone 

 

Edytowano przez Rychu332

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
izydor6280    1154

nic nie regulujesz, to regulacja siłowa, kiedy ciągnik zaczyna się kopać podnośnik unosi maszynę


Polska B

Kupię zwrotnicę lewą oś okrągłą c330/360

 

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
hubertb    4007

Działanie identyczne do ursusa serii ciężkiej, tam jest to nazwane miernikiem impulsów. 

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Rychu332    1
Dnia 17.05.2020 o 18:52, izydor6280 napisał:

nic nie regulujesz, to regulacja siłowa, kiedy ciągnik zaczyna się kopać podnośnik unosi maszynę

Okey rozumiem, myślałem że regulacja siłowa jest trochę inaczej rozwiązana w tym ciągniku

Zabrałem się za hamulce, wałek hamulcowy powinien się minimalnie bujać? z tego co wybadałem jest na jednym łożysku więc sztywno raczej nie będzie

98108524_668670367042230_2758770975846694912_n.jpg.2af138378a05d11f71d53baa78122d53.jpg98150449_741078323329919_8128592273333026816_n.jpg.17f44c8cb375eb2b656ad50dd60b7966.jpg

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Rychu332    1

Dobra majstry zostawiłem to bo nie ma co ruszać g*wna puki nie śmierdzi, orientujecie się co to za element w układzie hamulcowym i jakie ma zadanie? zawór? jest to między pompką a hamulcami

A propo hamulcy to złożyłem prawą stronę odpowietrzyłem wszystko git tylko jest problem tego typu że po odbiciu pedału zostaje ciśnienie w układzie które napiera na tłoczki i nie idzie ruszyć piasty bo klocki trzymają, po spuszczeniu ciśnienia odpowietrznikami piasta kręci się praktycznie bez oporów, pompki do regeneracji?

 

IMG_20200526_224335.jpg

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
izydor6280    1154

na foto wyrównywacz ciśnienia

zobacz czy masz luz na sworzniu między pedałem a pompką


Polska B

Kupię zwrotnicę lewą oś okrągłą c330/360

 

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Bądź aktywny! Zaloguj się lub utwórz konto

Tylko zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony

Utwórz konto

Zarejestruj nowe konto, to proste!

Zarejestruj nowe konto

Zaloguj się

Posiadasz własne konto? Użyj go!

Zaloguj się

  • Podobna zawartość

    • Przez lukasz51195
      Witam,Panowie mam dziwny problem z ładowaniem w ciągniku renault 461, po odpaleniu ciągnika ładowanie jest wzorowe ale po czasie gdy włączę wszystkie światła ładownie spada, i alternator się grzeje ( szczególnie koło pasowe)po wyłączeniu obciążenia wszystko wraca do normy, i teraz moje pytanie co może być przyczyną takiego dziwnego problemu, alternator pochodzi z Mazdy 626 2.0D 12V, 80A, dane akumulatora dodaje w zdjęciu, a i mechanik założył mi taki kabel od ładowania (jak na zdjęciu) a ja teraz założyłem od spawarki bo myślałem że coś pomoże. A 2 sprawa u mnie jest pasek 10mm czy jest jakaś opcja przerobienia alternatora z jakiegoś VW na taki pasek, bo wiem że golfy 2 miały na 10mm ale wolał bym coś nowszego. Pozdrawiam 🙂🤚🤚🤚🤚i czekam na Pomoc.



    • Przez Kamilmok
      Witam . Problem zaczął się od dmuchniętej uszczelki pod głowicą , w trakcie naprawy mechanik wysłał pompę paliwa do regeneracji alby ją od razu sprawdzić . kupiliśmy nowe ori wtryski .  
      Po złożeniu wszystkiego brak mocy , orka na 4 skiby ziemia cieżka i jak było ciężko to zamiast grzebać kołami to dusiło ciągnik na biegu 1-1. 
      Postawiliśmy do drugiego mechanika pompiarza , niby wszystko posprawdzał pobawił sie zapłonem  i mówił ze wszystko jest dobrze . Pali na dotyk . teraz w polu nie był testowany jeszcze ale jak ciągną 6 ton pszenicy pod górkę to prędkość spada ze trzeba zbijać pół biegi . takze chyba nie jest dobrze . 
       
      gdzie szukać przyczyny ?
       
    • Przez Griszka92
      Witam
      Po wymianie sprzęgła na nowe całego kompletu marki Kawe oraz obróbce koła zamachowego sprzęgło nie wysprzęgla, jedynie idzie wrzucić wsteczny poza tym WOM nie działa. Sprzęgło niby ustawione fabrycznie bo śruby znaczone !? Wie ktoś może jak to ustawić ? Jakieś dane czy cokolwiek 
    • Przez lukasz3564
      Witam poszukuję drzwi lewych do renault 9034 TX jeśli ktoś posiada proszę o wiadomość.
    • Przez MarcinKa
      Witam
      Może ktoś podpowie czy jest jakis zawór czy jakaś inna przesłona czy jakby tam zwał na przejściu pomiedzy zbiornikami górnym a tym pod kabina??
      Pytam bo lalem paliwo i zapełniłem górny na maksa i nie poszlo w dolny dopiero jak przejechałem na pole to paliwo spadło do dolnego zbiornika...
      Dziwne trochę,przewód łaczacy oba gruby jest powinno samo lecieć nie ma zadnych kraników nie wiem co za przypadłość...
      Ktoś coś??
×
×
  • Utwórz nowe...
Agrofoto.pl Google Play App

Zainstaluj aplikację
Agrofoto
na telefonie

Zainstaluj