alkhor

Ursus C-360- Ciśnienie sprężania w cylindrach

Polecane posty

alkhor    0

Mam instrukcję:

KOŁOWE CIĄGNIKI ROLNICZE URSUS C-360 INSTRUKCJA NAPRAWY

ale to jest książka skanowana i wyszukiwanie nie rozpoznaje tekstu. Nie mogę wynaleźć gdzie jest temat poświęcony:

sprawdzaniu ciśnienia sprężania w cylindrach.

Mam takie lipne zdjęcie z internetu gdzie jest tylko mała tabelka i tam np. dla c-330 jest informacja:

Ciśnienie sprężania w cylindrze przy prędkości obrotowej 200-300 obr/min:

- silnik w dobrym stanie technicznym kG/cm2 26-30

- silnik do naprawy kG/cm2 20-24

Obstawiam, że będzie to podobnie dla C-360, ale chciałbym znaleźć dokładny opis w jakiejś instrukcji, która omawia to zagadnienie dla C-360. Chcę sprawdzić ciśnienie jakie jest, ale nie mogę tego odnaleźć w książce. Może ktoś wie gdzie to jest. Przygotuję sobie instrukcje i opisy, a jutro wziąłbym sprawdził to ciśnienie, ale nie chcę tego robić amatorsko tylko tak jak zalecają w instrukcji.

Muszę sprawdzić silnik.

 

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
hubertb    4007

Może napisze ci jak się to wylicza tak na przyszłość:

Stopień sprężania tego silnika to 17:1 te siedemnastkę mnożysz razy 1,7 to jest ciśnienie wzorcowe w tym wypadku około 29 bar, ciśnienie nie powinno się wahać o więcej niż 5% czyli od 28-30 jest ok. Próg remontowy to różnica 10% pomiędzy cylindrami lub spadek o 10%(2,9) od ciśnienia nominalnego. 

Dla silników benzynowych współczynnik wynosi 1,4

Sprawny rozrusznik kręci wałem korbowym około 300obr/min

Edytowano przez hubertb

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
akmaly    709

Przy tym wszystkim należy pamiętać o tym, że pomiar ciśnienia sprężania jest obarczony błędem, a stosuje się go do szybkiej diagnostyki szczelności komory spalania. Przede wszystkim zdemontuj wszystkie wtryskiwacze, rozłącz zbędne urządzenia aby rozrusznik miał jak najmniejsze opory, doładuj akumulator jeśli tego potrzebuje lub podłącz dodatkowy. Taki pomiar wykonuje się głównie w celu porównania cylindrów niż do określenia stanu silnika, dużo nagaru potrafi skutecznie podnieść ciśnienie nawet w zużytym silniku. Najlepiej od razu wykonaj próbę olejową, zawsze to dodatkowe dane. Obecnie, coraz częściej wykorzystuje się metodę sprawdzania szczelności cylindrów, zdecydowanie dokładniejsza i od razu można sprawdzić w którym miejscu są nieszczelności. 

  • Like 1

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
hubertb    4007
5 minut temu, mds212 napisał:

Sprezonym powietrzem?

Poczytaj o próbie olejowej. Dobrze ci gość radzi. 

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
PaweLisowicz    88

Jak już jest temat kompresji, to z czego zrobić miernik? Z tego co widzę to gotowe zestawy nie podejdą chyba z allegro, bo brakuje mocowania na szpilki wtryskiwacza.

Edytowano przez PaweLisowicz

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
hubertb    4007

Powiem ci tak w dieslu 3 razy w życiu mierzyłem ciśnienie sprężania. Nie wiem czy to taki potrzebny sprzęt. 

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
PaweLisowicz    88

No nie, ale czymś trzeba sprawdzić :D Akmaly mówi dobrze, że to tylko poglądowe sprawdzanie. Jak kupiłem samochód to na każdym cylindrze miał po 18,5 bara czyli fabrykę (benzyna) i co z tego jak brał litr na 1000km oleju. Na szczęscie po kombinacji olejami spalanie zeszło do 0.5l czyli w normie z książką tego samochodu. 

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
hubertb    4007

18,5 bara ? co to za silnik. 

Diesla szybko wyczujesz na słuch w jakim jest stanie. 

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
PaweLisowicz    88

Benzyna 1.6. Jeździ do teraz bez żadnych remontów, dymka nawet nie puści, a moc i przyspieszenie ma dobre jak na ten silnik.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
PaweLisowicz    88

Astra h 1.6 (z16xep) 

Edit: Sorki coś mi się pokićkało. Znalazłem kartkę z tymi wynikami i wyszło po 17 barów. Mój błąd.

Edytowano przez PaweLisowicz

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
hubertb    4007

Fabryczne to niecałe 14bar, tak wysokie ciśnienie świadczy o tym że ten silnik nie bierze tylko olej wprost żłopie. 

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
akmaly    709

To najczęstszy błąd przy interpretacji wyników pomiaru ciśnienia sprężania - duże ciśnienie i powinno być dobrze, a tu klops i litr oleju na 1000 km, prawie jak 2 suw albo może 4 mix:) Jeden się ciesz a drugi co ma pojecie od razu wie, że to złom :)

Edytowano przez akmaly
  • Like 1

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
PaweLisowicz    88

Jakbym mierzył przy kupnie to mechanik może by się kapnął, a tak to z jednej strony lipa a z drugiej robię nim max 8k km rocznie także nie odczuwa portfel. Przynajmniej wiem, że przebieg oryginalny i nie kręcony. Jeszcze miał tarcze i pompę wody oryginalną xD Człowiek uczy się na błędach niestety.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
hubertb    4007

Zapomnij że ktoś przy kupnie pozwoli ci mierzyć ciśnienie sprężania. 

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
hubertb    4007

Mechanik powinien powiedzieć ci od razu: Oplem nawet Niemcy nie jeżdżą. 

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
PaweLisowicz    88

Bo on jest dla biednych Niemców. A co teraz dobrego kupisz? Jak ktoś sprzedaje dobry samochód to idzie on do rodziny albo znajomych. A gdzie jaki szrot to na internet. Rzadko znaleźć w mojej okolicy dobry samochód. Znajomy kupił kilka lat temu audi 2.4 v6 i nie dawno nowy silnik kupował, bo panewkę obróciło. Co najlepsze 2 mechaników z nim było ponoć.xD

Edytowano przez PaweLisowicz

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
hubertb    4007

To był żart. A Niemieckie auta to były kiedyś(w latach 90), dziś to jest cholernie drogi złom. 

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Bądź aktywny! Zaloguj się lub utwórz konto

Tylko zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony

Utwórz konto

Zarejestruj nowe konto, to proste!

Zarejestruj nowe konto

Zaloguj się

Posiadasz własne konto? Użyj go!

Zaloguj się

  • Podobna zawartość

    • Przez Tadeusz1212
      Duzo jest roboty zeby wymienić uszczelka pod głowica w Ursusie C-360 ??? Pobawić sie samu czy lepiej dać do mechanika ??? Musze wymienić bo olejek zaczyna lecieć jeszcze nie wydmuchuje ale czym prędzej tym lepiej.
    • Przez Waldek66
      Witam, czy może ktoś mi podpowie co może być przyczyną przedostawania się oleju do paliwa? Silnik jest po wymianie tulei i tłoków, głowica po naprawie. Ropa ze zbiornika do pompki paliwowej idzie czysta, ale powraca do filtra paliwa według mnie z olejem. Rurką nadmiarową ropa spływa, paliwo jest ciemne, w zbiorniku widać że ropa jest z olejem. Odjąłem sprężarkę, przewody zaślepiłem, bo uważałem że olej ubywa przez sprężarkę. Problem nie zniknął, nadal są duże ubytki w oleju z silnika.
    • Przez tom31
      Witam! mam pytanie czy juz ktos sie spotkalz czyms takimjak;otoz moja 60 rok temu miala kapitalny remont silnika wal tuleje itd wszysko bylo ok ale w tym roku po zrobieniu 54 mth zxaczela walic olejem (chyba z paliwem} w kolektor wydechowy,dodam dzieje sie to wtedy gdzy silnik chodzi na malych obrotach i nie jest zbytnio rozgrzany to wtedy po przegazowaniu pluje kolankiem i dym jest taki siwawy ale jak idzie w pole to ok zadnych wyciekow,dodam sprawdzalem wtryski ,pompe paliwowa bo moze sekcja puszcza badz sprezyna pekła ale wszystko ok zawory tez sprawdzone,pierscieni niepodejrzewam bo oleju ani krzty niebierze ani tez nic nieprzybywa,niewiem co moze byc przyczyna?????
    • Przez mkrystian90
      Odebrałem swojego Ursusa c-360 3p od mechanika gdzie naprawiana była skrzynia biegów z uwagi na dziwny dźwięk jaki wydobywał się z niej na 5 i 4 biegu, a w szczególności gdy ciągnik jechał bez obciążenia na 5 biegu i przy małych obrotach, m. in. z górki. Po wymianie łożyska (wszystkie łącznie z igiełkowymi) dolnego wałka, i wałka pośredniego II stopnia, oraz sprzęgła problem dalej ma miejsce. Poniżej załączam dźwięk.
      https://drive.google.com/file/d/1dnjIngmihRuNg3TEbQcxsllgV0_mwWW-/view
      Według mechanika problem jest z tylnym mostem, według niego jest za duży luz na wałku atakującym i mechanizmie różnicowym. Dodam że próbowałem już rozłączyć reduktor wolne szybkie biegi i załączyć 5 bieg, i nie słychać jest tego dźwięku jedynie pojawia się na szosowym biegu 5.
      Czy spotkał się ktoś z takim problem i czy może to być wina mechanizmu różnicowego i koła atakującego z satelitą ?
       
    • Przez Rafał2222
      Witam. Mój traktor Zetor 5011. Zauważyłem że za pompą paliwa jest jak by wyciek. Troszkę się przestraszyłem że mi blok pękł, ale tak bliżej patrzę dokładniej to nie wygląda na blok a na łączeniu pompy z blokiem tam jest wszystko opaprane i cieknie po bloku może nie cieknie a bardziej poci. Poszperałem w necie i gdzieś  tam ma być jakaś rurka od nadmiaru ropy. I tutaj pytanie czy to możliwe aby nadmiaru ropy pocił się na bloku? Nie jest to że jeci potokiem, raczej takie lekkie zapocenie. Może i banalne pytanie, ale warto wiedzieć o co chodzi.
×
×
  • Utwórz nowe...
Agrofoto.pl Google Play App

Zainstaluj aplikację
Agrofoto
na telefonie

Zainstaluj