m3tysek

Zetor 5245 mokry wydech

Polecane posty

m3tysek    2

Witam, dwie głowice są wilgotne na wydechu albo olej lub paliwo wymienione pierścienie i tuleje dotarły głowice po remoncie nowe wtryskiwacze, została tylko stara pompa. Głowice 1czeska 2 Chełmna i tu jest zagadka gdzie nie przykrece głowicy czeskiej jest sucha tylko w zamiennik jest mokry, nie mam pojęcia dlaczego poprzedni właściciel zamienił głowice. Pompą wtryskową też przyspieszałem i opóźnialem zapłon nic to nie daję, wtryskiwacze dwa podtoczone żeby były głębiej nic nie dało już brak pomysłu

IMG_20200317_162343.jpg

IMG_20200317_162340.jpg

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Mostowiak    21

moim zdaniem zle ustawiony ropylacz na wtryskiwaczu poprostu struga idzie na zawor wydechowy mialem kiedys taki przypadek.ja to poradzilem sobie tak cala glowice zwtryskiwaczem montowalem na probnik, i okrecalem  rozpylacz w wtryskiwaczu.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Bzyk333    25

Sprawdź czy są szczelne zawory, mi kiedyś tak dotarli zawory w zakładzie że musiałem wszystkie samemu poprawiać bo nafta po wlaniu na zawor się lała 

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
m3tysek    2
4 godziny temu, Mostowiak napisał:

moim zdaniem zle ustawiony ropylacz na wtryskiwaczu poprostu struga idzie na zawor wydechowy mialem kiedys taki przypadek.ja to poradzilem sobie tak cala glowice zwtryskiwaczem montowalem na probnik, i okrecalem  rozpylacz w wtryskiwaczu.

wtryskiwacze podmieniam, daje do czeskiej a z czeskiej do polskiej i efekt taki sam czeska sucha a polskie mokre...... wtryskiwacze ustawiam na znak na linie 

3 godziny temu, Bzyk333 napisał:

Sprawdź czy są szczelne zawory, mi kiedyś tak dotarli zawory w zakładzie że musiałem wszystkie samemu poprawiać bo nafta po wlaniu na zawor się lała 

wlewana była nafta, i nic nie przecieka.

 

Jakieś inne pomysły?

Edytowano przez m3tysek

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Bzyk333    25

Jakie masz luzy zaworowe?

Edytowano przez Bzyk333

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
m3tysek    2
9 godzin temu, Mostowiak napisał:

Sprawdź wysokość osadzenia wtrysków

 

Wtryskiwacze zostały podtoczone żeby weszły głębiej nic nie dało nawet jeden więcej na próbę to nakrętka pękła przy dokręcaniu więc więcej się nie da tylko zostało pogłębienie gniazda w głowicy ale siedzą tak samo głęboko jak w czeskiej, nie ważne gdzie dam wtryski czeska zawsze sucha

 

8 godzin temu, Bzyk333 napisał:

Jakie masz luzy zaworowe?

0.25 ustawiony

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
m3tysek    2
1 godzinę temu, hubertb napisał:

A to na pewno nie jest olej ? Ciągnik równo pracuje? 

Raczej nie bo jak wstawię czeska głowice w miejsce polskiej to jest sucha, olej powinien też pojawić się też na czeskiej ciągnik fajnie pracuje jak jest już ciepły wszystko jest ok tylko po odpaleniu jest mokre na polskich głowicach :( nie ważne jaki wtryskiwacz przykręc do czeskiej i w którym miejscu zawsze jest sucha i nie dymi z polskimi taki cyrk

Edytowano przez m3tysek

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
hubertb    4007

Z tego co się orientuje głowice od 60 maja inne zawory i nie są zamienne z tymi z silnika zetora. 

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
m3tysek    2
3 godziny temu, hubertb napisał:

Z tego co się orientuje głowice od 60 maja inne zawory i nie są zamienne z tymi z silnika zetora. 

A można trochę więcej informacji ? Idzie to jakoś ogarnąć nie wiem czy to od 60 jest tylko napis Chełmn

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
jacus    3038

glowice od 60 na pewno nie beda pasowac do zetora, 

nawet od 4 -cylindrowego bez dodatkowych otworow nie pasuja, teraz robia takie uniwersalne .

wez sie nie przejmuj -pojezdzil chwile dotrzej dokladnie glowice i wtedy sprawdza co sie bedzie dziac


buk, humor ,seks ,rokendrol.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Gość   
Gość

On ma swoją filozofie polega ona na tym że jak masz taki ciągnik to już jesteś fachowiec a jak nie to się nie wypowiadaj. 😂😂😂😂

 

 

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
jacus    3038

dokladnie tak mysle- bo jak ktos nie wie jak dokladnie wyglada konstrukcja danego ciagnika czy modelu to sobie moze pogadac o d*pie maryny-co wam wiele razy udowadnialem, zetor stoi teraz pod gankiem, ksiazki leza w garazu-wiec jak czegos nie wiem czy nie jestem pewny to moge sprawdzic , mialem kiedys 30 ,od 83 r w domu a w zyciu w zadnym temacie sie nie wypowiadalem bo dawno ja ze szwagrem zamienilem i sie nie znam, choc jeszcze w garazu jakies czesci od niej leza.-a wy "fachowcy" w kazdym temacie piszecie nie majac zielonego pojecia o czym ,byle pisac......

dociera sie gniazda zaworow i zawory- one sa czescia glowicy czy nie ??? silnika tez sie nie dociera -tylko jego czesci.


buk, humor ,seks ,rokendrol.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Gość   
Gość

Znaczy zawory dociera się jak się jeździ ?... 😂Chłopie pierdzielisz nie raz głupoty że szkoda dyskusji i tyle.... 

Edytowano przez ogarek

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
hubertb    4007

Zawory mają być dotarte i szczelne już w chwili montażu głowicy, tak samo jak prowadnice które mają być odpowiedni spasowane już przy montażu. Problem nie występuję od wczoraj tylko gość walczy z nim długo i jeszcze poprzedni właściciel zmienił głowice. 

Po za tym dla twojej informacji mam zetora 7211, katalog części i książkę napraw. 

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Gość   
Gość

O to żem Cię posadził nie opacznie że może nie masz  🤣🤣🤣🤣

A to się przyznam że też posiadam 7045..

Tak więc same fachowce  a jednak  wnioski nie koniecznie zgodne z naczelnym samozwańczym   cz "fachowcem" 😜

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
m3tysek    2
28 minut temu, hubertb napisał:

No napisałem że głowice zamienne nie są sprawdź średnice zaworów w zetorze jest ssący 44,2mm jest też dłuższy i grubszy. 

https://hurtowniarolnicza.pl/czesci-do-ciagnikow/zetor/zawor-ssacy-zetor-7211-paradowscy.html                 

https://hurtowniarolnicza.pl/czesci-do-ciagnikow/c-360/zawor-ssacy-c-360-paradowscy.html

Są Zetora na 100% i nowe sprężyny kupiłem, miałem wrażenie że stare są już zużyte, też nic nie dało, te głowice są chyba ...,..... już mi ręce opadają, dymi jak zmiany mniej jak ciepły eh :) 30letnie ciapki zawsze coś się robi :)

Edytowano przez m3tysek

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
m3tysek    2

Wydaję mi się że podobnie może ciut głębiej bo już pewnie trochę wyklepało je 

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
jacus    3038

nie widac sladow po zaworach na tlokach ??? po co podtaczales wtryskiwacze- na pewno rowno siedza i nie schodzi kompressja.-przewaznie daje sie podkladki zeby lepiej dolegaly uszczelnic, jakie masz uszczelki pod glowice- po kazdej zmianie glowicy dajesz nowe, glowice splanowane, klucz dynamometryczny , glowice nie maja mikro-pekniec, piszesz ze gdy sie zagrzeje to dymienie ustaje-zeliwo sie rozszerza i moze te pekniecia sie niweluja . 

najprosciej kup jedna nowa i zaloz zamiast tych z chelmna i bedziesz wiedzial co jest grane -jak pomoze to kupujesz nastepna i po problemie

 


buk, humor ,seks ,rokendrol.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Bądź aktywny! Zaloguj się lub utwórz konto

Tylko zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony

Utwórz konto

Zarejestruj nowe konto, to proste!

Zarejestruj nowe konto

Zaloguj się

Posiadasz własne konto? Użyj go!

Zaloguj się

  • Podobna zawartość

    • Przez skarpetahanzo
      Witam wymienilem filtr oleju baka na wymienny i mam problem z duzym cisnieniem oleju , podobno trzeba zmienic tez zawor cisnienia oleju na pompie i pytanie mam zwyczajnie kupic nowy czy do filtra wymiennego powinien byc inny ? Rozbieralem stary zawor ale brak tam podkladek wiec zbytnio nie mam jak zmniejszyc tego cisnienia na starym zaworze .
    • Przez Kondzio55
      Witam,Problem ciagnie się już kolejny rok i problemu nie rozwiazalismy.Sezon jakos przechodził ale do sedna. Ma nadal problemy z odpaleniem po np nocy,łapie na 2 tłoki pozniej na 3 i na 4 .Dym ze idzie sie udusić No dobra idąc dalej cisnienie oleju w normie,zimny trzyma 5,5atm, ciepły (80st) trzyma 3atm.Pompa paliwa daje cisnienie,po kompletnej regeneracji,wtryski prawidłowo rozpylaja,cisnienie 170-180, Kompresja 1 cylinder 24 ,2 cylinder 21(próba olejowa wzrosło do 24) 3 cylinder 22, 4 cylinder 22.Teraz gdzie szukać przyczyny?? Czy złe tłoki i pierscienie? Rocznik 88   i z tego co wyczytałem to powinien być tłok z 3 pierscieniam wiec prawidłowo załozone. Ja już nie mam pojecia co moze byc nie tak..Moze ktos miał taki przypadek? Dodam ze oleju nie przybywa,ani nie ubywa 
    • Przez Lukasz93
      Owy Zetor zaczał czasem pod obciazeniem wyganiać płyn z chlodnicy i szybko się zagrzewał, załozylem bańkę na przelew, pozniej zaczęła wariowac temperatura jakby zaciał sie termostat, wyrzuciłem więc termostat. Sprawdziłem go we wrządku w 100 % sprawny, wahler. Wkoncu zaczął przy byle obciążeniu wyrzucać płyn, w chlodnicy pełno bąbli powietrza. Zalozony nowy korek chlodnicy, jeszcze gorzej. Cisnienie w pracy sie zrobiło ze zaczeło wypychac plyn przewodem od chlodnicy. W oleju nie ma płynu, odwrotnie też.
      A wiec jakis przedmuch tak czy siaķ. Glowice zostały zrzucone i do regeneracji. Na jednej uszczelce może był jakis przedmuch do kanału. Tuleje wydawyaly sie ok. Wszystkie glowice okazały się dobre na regeneracji. Założone nowe uszczelki, 1 odpalenie i odrazu tak samo bąble w chlodnicy. Wymieniona następnie pompa wodna. Nic nie dało. Test na co² robiony, kolor czynnika się nie zmienia, jakby nie bylo przedmuchu. Zrzuciłem paski z pompy wodnej, wsadzilem rurkę pcv zamiast korka i zalałem płyn aż do tej rurki. Po zapaleniu bez kręcącej się pompy rośnie płyn w tej rurce aż wkoncu strzeli bombel.
      Próbowałem znaleźć na ktorym cylindrze jest przedmuch podkładając monetę pod trzonek zaworu wydechowego żeby odprężyć cylinder. Na każdym cylindrze tak samo płyn rośnie.
      No jakby przedmuch ale test co² nie pokazuje. Za co się tu brać teraz może ktos ma jakieś rady?
    • Przez niunieq666
      Witam forumowiczów
       
      Od ok 12 lat jestem posiadaczem Zetorka 4718, gdy w końcu klękneła pompa wtryskowa przyszedł czas na remont. Niestety, naprawa jej nie była taka prosta. Gość któremu to zleciłem stwierdził że do tak starego modelu nie ma już części i stąd moje pytanie. Czy podejdzie do tego pompa od powiedzmy 5211?
    • Przez MaciejSZ
      Witam. Ostatnio zauważyłem w moim zetorze 5011 bardzo duze wibracje na całym ciągniku, na wysokich obrotach. Jest to strasznie uciążliwe i chce się tego pozbyć. Do tego ciągnik dosyć mocno kopci. Poczytałem w necie i podejrzewam ze moze to byc wina wtryskiwaczy.  Moze ktoś miał podobny problem. Z góry dziękuje za odpowiedź   
×
×
  • Utwórz nowe...
Agrofoto.pl Google Play App

Zainstaluj aplikację
Agrofoto
na telefonie

Zainstaluj