panmino

Jak działają hamulce w przyczepie Bss/ Brandys

Polecane posty

panmino    26

Czołem, 

Kupiłem starą przyczepę Bss 10.10 z układem hamulcowym dwuobwodowym. To moja pierwsza przyczepa, sprzedawca twierdził, że hamulce są sprawne, ale nie dopytałem, jak działają.  Myślałem, że hamulce powinny trzymać, kiedy układ nie jest podłączony do  ciągnika, tymczasem koła obracają się bez oporu. Może mi ktoś powie, jak to powinno działać? A ta korbka z tyłu to od regulacji regulatora siły hamowania?

Pozdrawiam.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
peewee1984    91

Ta korbka to moze byc hamulec reczny, jesli jest polaczona linka z silownikiem od hamulcy. Korektor sily hamowania to najczęściej zawor pneumatyczny który ustawia sie w zaleznosci od obciążenia przyczepy. Musialbys wrzucic jakies fotki zeby to rozszyfrowac. 

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
hubertb    4007

Hamulce są dwu przewodowe a nie dwu obwodowe. Nabij powietrza przez czerwoną klamkę, po podaniu powietrza na klamkę żółtą hamulce zadziałają. 

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
andrzej78    580

Układ dwuobwodowy - dwa przewody ,jeden sterowanie , drugim zasilanie. Poza tym układ działa podobnie, a hamulec postojowy to tylko na korbkę. Hamowanie zasadnicze odbywa się przy pomocy  powietrza z zasobnika( butli).

Edytowano przez andrzej78

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Andrz_    432

Jednym słowem , nie ma powietrza nie ma hamulca . Ale jak jest powietrze i przewody są odpięte to już powinny trzymać.
Chyba że dźwignia na zaworze sterującym siłą hamowania  jest w pozycji neutralnej .

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
BomV    190

Podepnij czerwony przewód do ciągnika i nabij powietrza do pełna, zawór sterujący przekręć na pełna siłę hamowania, bodajże w lewo. Odepnij hamulce od ciągnika i w tym momencie powinny się hamulce same zaciągnąć awaryjnie ponieważ ciśnienie w przewodzie zejdzie. Aby odblokować hamulce przekręć zawór sterujący spowrotem w pozycje neutralna. 

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
koper88    59
panmino napisał:

Rozumiem. W ciągniku mam jedno złącze, przerabiać to na dwa? Warto?

Zmień tylko słuchawkę czerwoną na taką od hamulców jednoprzewodowych a żółty przewód możesz odkręcić całkiem i normalnie przyczepa będzie hamować. Do przerobienia instalacji w ciągniku potrzebny jest całkiem inny zawór a to już koszty.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
hubertb    4007

Panowie, wiem jest kryzys ale 400zł za następny zawór i doposażenie ciągnika to są bardzo małe koszty....

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
panmino    26

Jeśli układ miałby działać lepiej, to faktycznie nie jest to ogromny wydatek. Nie wiecie gdzie znajdę jakiegoś gotowca, jak to przerobić? 

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
hubertb    4007

https://sklep.mizar.com.pl/doposazenie-instalacji-pneumatycznej-ursus-c-385-hamulce-jedno-i-dwuprzewodowe-p-23555.html

Widzisz chyba co ci potrzeba na podstawie tego co jest na zdjęciu. 

Dwa przewody mają taką przewagę że ciągnik pompuje cały czas powietrze do butli przyczepy nawet podczas hamowania. Po za tym układ jedno przewodowy powoli wymiera. 

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
sumek666    5083

A w drugą stronę jak? Kiedy ciągnik ma dwuobwodowe, a przyczepa jeden?


 

 

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
koper88    59

W drugą stronę chyba się nie da ale nie widziałem jeszcze ciągnika który mając dwuobwodowe nie miałby jednoobwodowego hamulca.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
hubertb    4007

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
panmino    26
26 minut temu, sumek666 napisał:

A w drugą stronę jak? Kiedy ciągnik ma dwuobwodowe, a przyczepa jeden?

To jakby nie ten temat, załóż proszę nowy wątek, bo potem temat skończy się w ciemnym lesie.

32 minuty temu, hubertb napisał:

https://sklep.mizar.com.pl/doposazenie-instalacji-pneumatycznej-ursus-c-385-hamulce-jedno-i-dwuprzewodowe-p-23555.html

Widzisz chyba co ci potrzeba na podstawie tego co jest na zdjęciu. 

Dwa przewody mają taką przewagę że ciągnik pompuje cały czas powietrze do butli przyczepy nawet podczas hamowania. Po za tym układ jedno przewodowy powoli wymiera. 

Fajny zestaw, ale czy będzie pasował do MTZ?

8 minut temu, hubertb napisał:

 

 

8 minut temu, hubertb napisał:

A chcesz mieć w ciągniku jeden czy w przyczepie dwa? 

Jeśli w ciągniku to kupujesz kapuste:

https://allegro.pl/oferta/zawor-sterujacy-hamulcem-kapelusz-kapusta-ciagnik-6824954994?utm_feed=aa34192d-eee2-4419-9a9a-de66b9dfae24&utm_source=google&utm_medium=cpc&utm_campaign=_mtrzcj_czesci_pla_czesci-samochodowe&ev_adgr=Części+samochodowe&utm_source=google&utm_medium=cpc&utm_campaign=_mtrzcj_czesci_|1539874513|g|c&ev_adgr=|59073306472|292486833006|&utm_term=pla-466296394008||-|-1011463|&utm_content=|pla|mc:130766374-p:6824954994|&gclid=Cj0KCQjwjoH0BRD6ARIsAEWO9DuQx428ZvtnxOWvOe91OoJJFOEmZfvfcDFo96Iw5UW2lcnmBpBuGfsaAna0EALw_wcB

Jeśli w przyczepie chcesz mieć dwa to kupujesz hzs-4 lub co bardziej prawdopodobne dokręcasz dodatkowy wąż i cieszysz się dwoma przewodami.

 

Po doposażeniu ciągnika będzie on posiadał złącza jedno i dwu przewodowe. 

No chcę mieć dwa w ciągniku.

 

Chcę dwa w ciągniku mieć, tak, jak w przyczepie.

Edytowano przez panmino

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
hubertb    4007

Z tego zestawu tak naprawdę tobie potrzeba zaworu hzs-4 reszta to rurki i złączki do dostania w każdym sklepie z częściami do ciężarówek. 

Zapomniał bym trzeba delikatnie podbić ciśnienie w butli ja ustawiam 7,3 bar. 

Edytowano przez hubertb

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
panmino    26

Czyli ten zawór  hzs-4 plus standardowe złączki, rurki i jestem w domu, tak?

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
panmino    26

Z opisu zaworu  hzs-4 wynika, że montuje się go  w przyczepie, nie przy ciągniku, a ja chcę mieć dwa wyjścia z ciągnika. Czy to znaczy, że zamontuję go w przyczepie w ten sposób, że do ciągnika będę podłączał jeden przewód a ten zawór zrobi tę samą robotę tylko po stronie przyczepy? Będzie działało wszystko, jakbym miał dwa wyjścia z ciągnika?

Edytowano przez panmino

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
panmino    26

Może i jest, ale jak się nie wie, czego dokładnie szukać, to trudno znaleźć, a prościej zapytać niż przekopać się przez dziesiątki stron dyskusji. Wtedy, jak ktoś wie, gdzie jest odpowiedź, może pomóc szukać, a jeśli odpowiedź jest prosta, może po prostu odpowiedzieć.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
hubertb    4007

Klamkę czerwoną łączysz z wyjściem butli ciągnika

Klamkę żółtą łączysz z wyjściem na regulator siły hamowania(siłowniki) zaworu HZS-4

Wejście na wąż ciągnika łączymy z gniazdem jednoprzewodowym

wejście na butle łączymy w tym samym punkcie co klamkę czerwoną. 

3218369100_1421339632.jpg

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Jeśli ma się ciągnik z instalacją dwu obwodową i chce się go doposażyć  w instalacje jedno obwodowa( tu podaje przykład co może być potrzebne i jak to się podłącza) 

https://sklep.mizar.com.pl/doposazenie-instalacji-pneumatycznej-przerobka-hamulcow-dwuobwodowych-na-hamulce-jednoobwodowe-p-17682.html

Edytowano przez PiotrStaczak

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
panmino    26

Nie no, to rozwiązanie jest bez sensu, skoro ustaliliśmy, że hamulce dwuobwodowe są lepsze, to po co wydawać 1800 zł? Tego nie rozumiem.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Bądź aktywny! Zaloguj się lub utwórz konto

Tylko zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony

Utwórz konto

Zarejestruj nowe konto, to proste!

Zarejestruj nowe konto

Zaloguj się

Posiadasz własne konto? Użyj go!

Zaloguj się

  • Podobna zawartość

    • Przez PawelS
      Witam potrzebuję opinii na temat firmy Perfect-Agro Koluszki, gdyż prawdopodobnie będę u nich zamawiał przyczepę, są one całkowicie odnowione i wyglądają jak nowe a cena to jest 1/2 w porównaniu do Nowej np Pronarki. Czy ktoś z użytkowników kupił od niech przyczepę i czy jest zadowolony jak z trwałością i wykonaniem >? Za każdą informację będę wdzięczny 
      http://www.remonty-przyczep.com/ 
    • Przez Hinco
      Czy teraz można zarejestrować jednoosiówke SAM do traktora? Bo kiedyś ojciec zrobił do samochodu i problemu nie było, a jakby sie dało traktorową rejestrnąć byłoby miło..
    • Przez koyack
      Witam wszystkich. Zastanawiam się nad zakupem przyczepy uniwersalnej  ściana przesówna. Służyła by do transportu zboża, kiszonki z qq oraz jaka rozrzutnik obornika. Przeglądając oferty różnych firm trafiłem na ogłoszenie firmy Agrotechnology z Rzeszowa. Ale nigdzie nie mozna znaleźć informacji o ich produktach. Interesujące jest uniwersalne podwozie do różnych przeznaczeni np można po ściągnięciu zabudowy przyczepy zamontować na podwoziu beczkowoz.  Czy ktoś miał doczynienia z tą firmą? Jakieś opinie? Z góry dziękuję za wszelkie informacje.  Załączam link do ogłoszenia. 
      https://www.otomoto.pl/maszyny-rolnicze/oferta/agrotechnology-przyczepa-ze-sciana-przesuwna-up-pza-27-jedna-rama-wiele-narzedzi-ID6Gg380.html
    • Przez gofermk4
      Cześć wszystkim, jak w temacie stoję przed wyborem przyczepy skorupowej na tandemie. Zastanawiam się nad markami Umega spc16, Auto-tech aps16 i Metal tech ts16. Przyczepa będzie służyć do przewozu zbóż oraz do wywozu obornika( dość sporo towaru). Może ktoś z was użytkuje którąś z tych przyczep i doradzi w co doposażyć przyczepę?? Jakie opony wybrać 600czy 560 wystarczą, czy skrętna oś czy bez tego idzie przeżyć....
    • Przez Wopl
      Czy ktoś zakładał koła od koparki do przyczepy rolniczej. Opona jaką chcę założyć ma wymiary 10.00r20 a oryginalna 8.25r20. Najbardziej interesuje mnie jak opona się zachowuje.
×
×
  • Utwórz nowe...
Agrofoto.pl Google Play App

Zainstaluj aplikację
Agrofoto
na telefonie

Zainstaluj