Kuba284

Fendt 309 nic nie działa

Polecane posty

Kuba284    0

Witam 

Potrzebuje pomocy w naprawie fendta farmera 309 96 rok.
Gdy wracałem z pola raptem wszystko przestało działać.
Nie działa rewers, półbiegi, tylni wałek WOM, blokada mechanizmu różnicowego, nie da się wyłączyć napędu.
Sprawdzone zostały bezpieczniki oraz płytka bezpieczników(ta która znajduje się pod półką z prawej strony). W ciagniku rok temu została wymieniona cała wiązka tylnia. Brak jakichkolwiek błędów na wyświetlaczu. Część elektrozaworów została sprawdzona. 
Usterka mechaniczna przynajmniej rewersu wykluczam bo działa przełączanie ręczne.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
waldac    13
8 godzin temu, Kuba284 napisał:

 

a główny bezpiecznik sprawdziłeś i połączenia wtyczek

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Kuba284    0
2 godziny temu, waldac napisał:

a główny bezpiecznik sprawdziłeś i połączenia wtyczek

Wtyczki są dobrze połączone. Jeżeli chodzi ci o bezpiecznik koło szyby bocznej to sprawne wszystkie.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
waldac    13

główny 100 A przy silniku

 

lub przy akumulatorze - nowsze wersje

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
JD1052    206

Zerwany łacznik napędzający pompe magistrali skrzyni lub pompa umarła? Bardzo prawdopodobne jeśli ni jest to usterka elektryczna/elektroniczna. Można to łatwo zdiagnozować-czy kropka od półbiegów się przełącza i miga bez wciskania sprzęgła? Rewers tak samo?

Edytowano przez JD1052

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Kuba284    0

Z podbiegami dzieje się tak jak opisałeś a rewers jak się przełącza blokuje sprzęgło i też miga kontrolka.

 

A co do tego głównego bezpiecznika nie mogę go zlokalizować.

Edytowano przez Kuba284
Dodatkowe informacje

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
JD1052    206

Elektryke masz raczej sprawną, zmierz jeszcze ciśnienie przy filtrze od skrzyni i będziesz miał odpowiedź czy to na 100% brak ciśnienia.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Kuba284    0
8 minut temu, JD1052 napisał:

Elektryke masz raczej sprawną, zmierz jeszcze ciśnienie przy filtrze od skrzyni i będziesz miał odpowiedź czy to na 100% brak ciśnienia.

Wykombinuje coś żeby zmierzyć te ciśnienie. Wiesz jakie powinno być te ciśnienie? 

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Kuba284    0
30 minut temu, JD1052 napisał:

Chyba koło 12.

Zamówie manometr i dam znać.

Edytowano przez Kuba284

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
mikad    1126

Może lepiej manometr bo barometrem to możesz pogodę sprawdzać :D

  • Thanks 1

"Robiąc cokolwiek stajesz się kimkolwiek, nie robiąc nic stajesz się nikim"

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
6 godzin temu, Kuba284 napisał:

Zamówie manometr i dam znać.

 

witam mam to samo w ciagniku fendt farmer 310  99r i jeszcze jak zwiększam obroty silnika na ekraniku pokazuje sie tryb z kropelką .oby to nie pompa ani ten łącznik

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
JD1052    206

Dlaczego nie oby? łącznik to groszowa sprawa tyle, że rozjazd, pompa to już pare tysi.. a jakbyś miał naprawiac główny sterownik lub kupować to byś pewnie i tak więcej zapłacił... A ikonka zapala się przy wyższych obrotach bo ona jest aktywna dopiero powyżej chyba 1300 obrotów, jeśli jest mniej a nie ma ciśnienia i tak się nie pokaże.

Edytowano przez JD1052

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Kuba284    0
9 godzin temu, andrzej760516 napisał:

 

witam mam to samo w ciagniku fendt farmer 310  99r i jeszcze jak zwiększam obroty silnika na ekraniku pokazuje sie tryb z kropelką .oby to nie pompa ani ten łącznik

Działa u ciebie wałek WOM?

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Kuba284    0

Sprawdziłem ciśnienie przed filtrem. Manometr nic nie wskazuje i powyżej 1300 obrotów pali się kontrolka od smarowania skrzyni biegów. 

Ta pompa odpowiada również za włączanie womu i blokady dyf.?

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Kuba284    0

Czyli trzeba rozpoławiac.

A poradzicie coś na to że cały czas kręci się WOM na zimnym oleju pokazuje prędkość 10 a na rozgrzanym dochodzi do 100 przez co nie da przełączyć prędkości bo zgrzyty.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
mirro    6386

Skleiły si tarczki sprzęgła WOM. Może kawałek jednej wpadł między tarczki a przekładki . Dekiel z prawej strony zajrzeć do sprzęgła i sprawdzić czy nie leżą kawałki a tarczki są lużno w koszu.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Kuba284    0
Dnia 26.03.2020 o 10:57, mirro napisał:

Skleiły si tarczki sprzęgła WOM. Może kawałek jednej wpadł między tarczki a przekładki . Dekiel z prawej strony zajrzeć do sprzęgła i sprawdzić czy nie leżą kawałki a tarczki są lużno w koszu.

Dekiel odkręciłem tarczki są luźno oprócz jednej. Pierwsza od skrzyni nie rusza się jakby przyklejona do kosza. 

Tak to wygląda.

DSC_0053.JPG

DSC_0052.JPG

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Kuba284    0

Witam po krótkiej przerwie.

Tulejke wymieniliśmy praktycznie w nie cały dzień. Pompa wydaje się w porządku, ciągnik pracuje jak należy, a nawet lepiej jak przed usterką. Rewers zaczą szybciej się przełączać. Przy okazji zmierzylismy ciśnienie z tyłu na filtrze, jest prawidłowe ok 15 bar.

Uważam że nie warto jest prowadzić ciągnik do serwisu i bulić za naprawę. Wszystko wydawało się straszne do póki nie rozebralismy. 

Za parę lat trzeba będzie wymienić wałek główny i frez na turbosprzegle.

Potrzebuję jeszcze informacji cxy aby wymienić tarczki womu trzeba rozpoławiac czy da się to zrobić przez dekiel? Dodam jeszcze że docisk tych tarczek ma bicie.

Dzięki chłopaki po raz kolejny za pomoc w naprawie. Pozdrawiam.

Poniżej zamieszczam zdjęcie starej tulejki:

DSC_0057.JPG

Edytowano przez Kuba284

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
JD1052    206

Super, ze udało się naprawić we własnym zakresie i przede wszystkim wiadomo było co naprawić.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Bądź aktywny! Zaloguj się lub utwórz konto

Tylko zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony

Utwórz konto

Zarejestruj nowe konto, to proste!

Zarejestruj nowe konto

Zaloguj się

Posiadasz własne konto? Użyj go!

Zaloguj się

  • Podobna zawartość

    • Przez Lukas85
      Witam
      Mamy problem z ciągnikiem Fendt 306lsa w wersji bez ehr. Ciągnik kolegi więc nie znam dokładnie historii ale z tego wiem słabo podnosił podnośnik tylny. Pompa została wymieniona na nową i od tego czasu podnośnik podnosi ale się nie opuszcza. Nawet pod obciążeniem nie idzie do dołu. Ciągnik ma zamontowany ładowacz czołowy i ten działa poprawnie. Może ktoś miał podobny przypadek i posłowie gdzie szukać przyczyny ?
    • Przez Lulek021
      Witam, 
      Po uruchomieniu traktorka świecą dwie lampki od kierunku jazdy, przełącznik nie reaguje, również świeci kontrolka od przedniego napędu(przedni napęd działa wg włącznika przedni napęd powinien być wyłączony. problem znnika gdy traktor popracuje z 40 minut. Koś spotkał się z takim probemem?
    • Przez Kazik41
      Witam
      Mam następujący problem z moim fendtem (98r) otóż rewers nie przełącza biegów tylko blokuje sprzęgło na wyświetlaczu widnieje trójkąt oraz dźwignia zmiany biegów.Gdy mechanicznie przełączę bieg (w podłodze kluczem) to jedzie do tyłu a do przodu blokuje sprzęgło i odwrotnie.odpinałem akumulator oraz przewody od komputera nic nie pomogło cewki elektrozaworów również są sprawne.Komputer nie pokazuje żadnych błędów.Pojęcia nie mam co się mogło stać.Może ktoś miał ten sam problem i wie jak to odblokować?
      Czekam na odpowiedz.
    • Przez Lorak54213
      Witam ktoś wie gdzie mogę dostać takie kontrolki do Fendta turbomatic 

    • Przez Damiano604
      Witam, kupiłem Fendta 312 LSA (92 r.) z uszkodzoną skrzynią, po zrobieniu skrzyni została kwestia elektroniki, podłączyłem kostki według schematu instalacji i problem polega na tym że po przekręceniu pozycji na błotniku na stały przedni napęd, świeci kontrolka na pulpicie że jest on załączony, natomiast mam podniesione przednie koło na lewarku i przedni napęd nie jest załączony, tak samo miałem gdy wrzuciłem dwie pozycje dalej czyli blokada 4x4 też nie działało nic. Po przełożeniu cewek między sobą( przedni napędem a szperą), po uruchomieniu silnika przedni napęd nie działa natomiast gdy przełączę na ostatnią pozycje (blokada 4x4) to wtedy przedni napęd załącza, bo mam przednie koło na lewarku wtedy nie można nim kręcić, tak samo jest wysunięty siłownik od szpery. Mierzyłem rezystancję na cewkach i wynosi ona obydwu 9,2 Ohm (tak jest też w instrukcji napraw), natomiast napięcie jak jest na zgaszonym to 5V, gdy odpalę to 14,4V. Pytanie czy może być uszkodzony e-box, czy może gdzieś masy brakuje, myślałem jeszcze aby wykręcić te trzpienie które są wkręcone w płytę sterującą na które nachodzi cewka, być może wewnątrz ten trzpień nie pracuje. Proszę o podpowiedz. Z góry dziękuje. Pozdrawiam!
×
×
  • Utwórz nowe...
Agrofoto.pl Google Play App

Zainstaluj aplikację
Agrofoto
na telefonie

Zainstaluj