Rolnikc330782F

Zbyt wysoka temperatura silnika c 330

Polecane posty

Witam, wymieniłem termostat w c 330 na nowy, przed wymianą silnik nie dogrzewał się, teraz w cięższej pracy w cieplejsze dni temperatura dochodzi do czerwonego pola nawet lekko na nie wchodzi, termostat jak pisałem jest nowy, chłodnica nowa, pompa wody niedawno wymieniana działa, jedynie czujnik temperatury wymieniany kilka lat temu ale działa raczej poprawnie, co może być przyczyną ? Czy może tak ma być ?  Termostat jest firmy " Mera " Temp otwarcia - 8 - 78 St. C

Górny wąż chłodnicy jest gorący po rozgrzaniu silnika a dolny jest lekko ciepły.

Jeszcze jedno pytanie, przy montażu termostatu jego pozycja umieszczenia ma znaczenie ? Chodzi mi o te dziurki na bokach może mają być umieszczone w jakiejś pozycji ?

Jaka temperatura jest na zegarze na zielonym polu i na początku czerwonego ?

Ciągnik zalany płynem.

Edytowano przez Rolnikc330782F

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Zamontowany jest prawidłowo, klapką która się otwiera w stronę głowicy, chodzi mi o " przekręcanie go w boki " czy to ma może znaczenie przy montażu, ponieważ na bokach ma takie otwory - zdjęcie niżej

 

4b6e22ab49de8a94bfb51efb61ed.jpg

Edytowano przez Rolnikc330782F

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
KrzysiekC    18

Ten typ tak ma jeśli jest dobry termostat to w ciężkiej pracy i w ciepły dzień silnik będzie się grzał żeby tego uniknąć najlepiej jest chyba zamontować dodatkowy wentylator i problem z głowy. Podwójne łapki są trochę słabe a przy 4 raczej nie da się zagotować silnika no chyba ze płynu będzie mało.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Przed zamontowaniem nowego silnik się nie dogrzewał nawet w ciężkiej pracy co ciekawe kiedy go wyjąłem był zamknięty co mnie zdziwiło, zamontowałem ten nowy i cholera teraz do czerwonego dochodzi nawet troszke na czerwone, ale silnik się nie gotuje bo byłby gejzer z chłodnicy, także chyba się nie przegrzewa?Nie mam pojęcia czy coś robić czy zostawić to i obserwować, jeśli górny wąż jest gorący to termostat otwiera się ale ten dolny jest jedynie lekko ciepły, nawet letni kiedy temperatura jest pod czerwonym polem, czy to jest w porządku ? Obieg płynu jest bo sprawdzałem

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
KrzysiekC    18

Ja miałem tak samo po zamontowaniu nowego termostatu jak ciagnik dostawał w palnik to tez wchodziło na czerwone. Więc postanowiłem ze dołożę 2 łopatki i problem znikną różnica jest ogromna o wiele lepiej chłodzi płyn chłodniczy niż 2 łopatki. Zawsze można też zrobić większy otwór w termostacie gdzieś czytałem że tak ktoś zrobił i pomogło.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Z dodatkowymi łopatkami dobry pomysł, ale dolny wąż jak pisałem nie jest gorący tylko letni, także płyn chłodny wraca do silnika to w chłodzeniu problem raczej nie leży, może być tak, że pompa się kończy i nie pompuje tak dobrze płynu ? Tyle, że jak był stary termostat to temperatura nawet na zielone wejść nie mogła, także pompa jest chyba dobra szczególnie, że widać obieg płynu po otworzeniu korka sam już nie wiem, tak jak pisałeś może ten typ tak ma przy nowym termostacie, tylko zastanawia mnie czemu przy starym nie mógł osiągnąć temperatury jeśli był zamknięty, czy mógł się za wcześnie otwierać ?

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
pawelec1997    30

Jak na starym termostacie  się nie grzał. To. Nowy pewnie jest wadliwy,, wyimij go i zobacz czy dalej tak jest,, 

Ja w 30 też mam dołożyny jeszcxe jeden wentylator i nie ma szans żeby go. Teraz zagrzać 

 

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Maniek101    144

Te termostaty mera są dupne bo to stary typ miechowy przerabiałem temat załóż taki i będzie ok

 FJcLn_yViWkLNWKAwhfdS8SaUQRB_qa4ZdOXjCva

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
andrzej78    588
1 godzinę temu, Rolnikc330782F napisał:

Zamontowany jest prawidłowo, klapką która się otwiera w stronę głowicy, 

 

Z  tego co napisałeś wynika ,że zamontowałeś odwrotnie - ma być grzybkiem w stronę obudowy termostatu. Właściwa kolejność : uszczelka gumowa , termostat oraz pierścień z tworzywa opierający się o powierzchnię głowicy.

Znalezione obrazy dla zapytania: termostat c 330 montaz

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
bratrolnika    28753

Wsadź termometr w chłodnice i zbadaj jaką masz temperaturę, nowe wskaźniki po pewnym czasie zaczynają zawyzac wskazania, u nas dwa lata dobrze pokazywał, a po dwóch latach zaczął wchodzić na czerwone-termometr w chłodnicy pokazał coś koło 80st.C temperaturę płynu, zegar do tej pory działa, tyle ze trzeba pamiętać że pół pierwszego czerwonego to tak naprawdę prawidlowa temperatura

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
wsbil    29

Najlepiej właśnie temperatura cieczy a przy okazji wentylator koniecznie 4 łopatkowy.


Ursus C360
Ursus C330
Sprzęty stare ale jadą, po swojemu

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
46 minut temu, andrzej78 napisał:

Z  tego co napisałeś wynika ,że zamontowałeś odwrotnie - ma być grzybkiem w stronę obudowy termostatu. Właściwa kolejność : uszczelka gumowa , termostat oraz pierścień z tworzywa opierający się o powierzchnię głowicy.

Znalezione obrazy dla zapytania: termostat c 330 montaz

Przepraszam, mój błąd pomyliło mi się, zamontowałem tak jak napisałeś.

Co do odpowiedzi Maniek101, sprzedawca zapewniał że to najlepsze termostaty, opinie na internecie z tego co czytałem też tak mowiły, a taki termostat jaki pokazałeś właśnie był wcześniej założony i tak jak pisałem co dziwne był zamknięty a w ogóle silnika nie mógł dogrzać, nawet w ciężkiej głębokiej orce w chłodniejszy dzień.

A co do tego termostatu jeszcze skoro górny wąż jest gorący to się otwiera prawda ? 

Spróbuję założyć jeszcze jeden wentylator by były na 4 łopatki, tyle że właśnie dlaczego gdy górny wąż jest gorący, silnik jest rozgrzany temperatura wchodzi lekko na czerwone pole to dolny wąż jest ledwo ciepły czy tak ma być ?

Edytowano przez Rolnikc330782F

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
andrzej78    588

Wadliwy może być wskaźnik , konkretnie załamanie przewodu - kapilary może powodować błędne wskazania.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Kupię nowy wskaźnik i sprawdzę, też mi się wydaje że on może być winny, termometru żadnego takiego niestety nie posiadam by zmierzyć rzeczywistą temperaturę.

Edytowano przez Rolnikc330782F

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
andrzej78    588

Przy zimnym silniku wskazówka powinna zatrzymać się na podziałce pośrodku białego pola . Termostat możesz sprawdzić bez termometru , w czasie intensywnego gazowania wody - odrywania się pęcherzy powietrza od dna naczynia termostat powinien zacząć się otwierać .

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
hubertb    4007

Czasem spotykałem takie rozwiązanie że ktoś po demontażu termostatu wkłada 2 plastikowe dystanse, lub w ogóle ich nie montuje i wychodzą jaja. 

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Maniek101    144
21 minut temu, Rolnikc330782F napisał:

Kupię nowy wskaźnik i sprawdzę, też mi się wydaje że on może być winny, termometru żadnego takiego niestety nie posiadam by zmierzyć rzeczywistą temperaturę.

jak już będziesz zmieniał to załóż taki wskaźnik, o wiele lepszy :) ,  tylko ten termostat nie działa tak jak powinien tylko cały czas masz mały obieg i się ciągnik przegrzewa dwa razy zmieniałem ten termostat mera i to samo było ponad 90* i zimny dolny wąż, wywaliłem to w ..... założyłem nowego typu (woskowy) taki co wstawiłem i jest dobrze. W zimie nie zagrzejesz po to jest ta zasłona na chłodnice, a normalnie w polu czy nawet opryskiwaczu 80-85* i dolny wąż gorący tak jak górny

 

 

 

 Znalezione obrazy dla zapytania: trójwskaźnik c 330

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Adi96    1848

Dwuwskaźnikach wskazówka sie luzuje i pokazuje nie dokładnie zreszta one są pirazy drzwi.Kup termometr do 150 stopni i zmierz jaką masz temperaturę bo dolny wąż lekko ciepły a tobie się grzeje to jest niemożliwe 

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
bratrolnika    28753
40 minut temu, Rolnikc330782F napisał:

Kupię nowy wskaźnik i sprawdzę, też mi się wydaje że on może być winny, termometru żadnego takiego niestety nie posiadam by zmierzyć rzeczywistą temperaturę.

Jak masz 100zl za wskaźnik wyłożyć to kup za 20 termometr uniwersalny i przyda sie jeszcze może kiedyś

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Maniek101, Jakby był mały obieg to górny wąż byłby chyba zimny?

Mi sie wydaje,że termostat jest ok tylko może wskaźnik przekłamuje bo gdyby się nie otwierał to ciągnik by się zagotował bo dostawał w palnik ostatnio w polu w cieplejszy dzień, wskazówka weszła leciutko na czerwone pole ale już dalej nie szła jak na chwilę stanąłem to wskazówka zeszła na środek zielonego, górny wąż gorący jak już pisałem dolny letni, tak jakby nie było powrotu płynu do silnika? Ale obieg plynu widać jak już pisałem.

Edytowano przez Rolnikc330782F

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
hubertb    4007

No nie do końca ma dziwny układ w którym uszkodzony termostat lub jego brak powoduje dziwne anomalie. Przy całkowitym braku termostatu ciągnik wcale nie jest na dużym obiegu. 

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Maniek101, Tak w ogóle to ten " woskowy " kosztuje 20 pare złotych, za ten dałem 68, i tamten ma  być lepszy ? Termostat Waryńskiego jest tak samo zbudowany jak ten mera który kupiłem, tamten jest sporo tańszy.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
hubertb    4007

Na żadnym. Otwórz sobie termostat nad palnikiem gazowym i zobaczysz dlaczego. Jeśli chcesz żeby 30 była tylko na dużym wywalasz termostat, montujesz dodatkowe dystanse inaczej będzie się przegrzewać. 

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Bądź aktywny! Zaloguj się lub utwórz konto

Tylko zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony

Utwórz konto

Zarejestruj nowe konto, to proste!

Zarejestruj nowe konto

Zaloguj się

Posiadasz własne konto? Użyj go!

Zaloguj się

  • Podobna zawartość

    • Przez lukman2
      witam chciałem sie dowiedziec jak sie podkreca pompe w C-330???? <_<
    • Gość
      Przez Gość
      witam
      Problem jest praktycznie od dawna ale to olewałem
      Ogólnie to ciagnik ciezko pali chmura białego dymu jak juz złapie to dopuki sie troche nie zagrzeje to na jeden gar szczególnie na niskich obrotach jak sie przegazuje to ok a im zimniej tym gorzej
      Remont kapitalny ok 6lat temu rocznie ok 200mth ale nie widział orki ani ciężkiej roboty zawory ok pompa ok a przyczyny nie widac w sumie mozna tak robic bo mi to nie przeszkadza ale czy to nie wykonczy silnika jest dosc mocny nie pluje olejem i go tez nie bierze
       
      A jeszcze napisze w temacie kupiłem zetora z UK 7045 nie wiem jaki ma przebieg ale oleju nie bierze i wcale nie kopci co mnie martwi bo za to ciezko zapala wydaje mi sie dostaje za mało paliwa albo zapłon żle ustawiony
      A drugi problem to ze w zakresie od 1300-1700obr silnik dostaje sporych drgan ale nic w nim nie puka pracuje cicho co to moze byc????????
      pozdr
    • Przez PolandOnion
      Mam do wymiany chłodnice, nowa to koszt 500 zł a opinie mają takie że po roku czy dwóch i tak będzie dziurawa. Orginal Ursus niby lepsza ale tam już 1000 PLN. Montował ktoś chłodne z jakiegoś samochodu/busa ? Tam nie ma problemu że po roku padnie a i cena niższa. Z czego może pasować ?
    • Przez Deutz537
      Witam
      Co sądzicie o tej panewce z silnika c360?


    • Przez v11
      Ma ktoś doświadczenie w wymianie pompy CR -jak ustawić synchronizację pompy w stosunku do momentu  wtrysku  wtryskiwaczy  -pompa dwusekcyjna silnik sisu 6 cylindrów brak a raczej brak chęci zdejmowania pokrywy rozrządu bo to demontaż całego przodu nie ma dojścia do koła zamachowego   
×
×
  • Utwórz nowe...
Agrofoto.pl Google Play App

Zainstaluj aplikację
Agrofoto
na telefonie

Zainstaluj