Polecane posty

Gość   
Gość

Witam. Jestem nowy na forum, wiec proszę o wyrozumiałość i poprawę jak coś błędnie zrobię. Potrzebuje pomocy, bo nie wiem od czego sie zabrać. Pacjent: Zetor Forterra 9641 + Tur Zetor 260SL. Rok: 2006. Przebieg: 1100mth z kawałkiem. Mam 2 problemy.

1. Most carraro. Problem dziwny a mianowicie chodzi o to że kiedy sobie jadę przedni most nagle zaczyna haratac i stukać jakby miało coś zaraz tam w nim sie urwać. Podszarupuje jakby miał zaraz odpaść. Załączam przedni napęd i problem znika jak ręką odjął... Po wyłączeniu chodzi dobrze aż znów coś go nie napadnie. Na wlaczonym napedzie problemu nigdy takiego nie było. Wystepuje tylko na 2 i 3 biegu. Oliwa wymieniana na tą co trzeba. Problem od 200-300mth... Podejrzewam tarczki, ale czemu na włączonym napedzie jest wszystko w porzadku pod kazdym wzgledem

2. Wzmacniacz momentu. Tutaj to juz całkiem głupi jestem. Objawy: przy orce ciężkiej 4x40 na 1 biegu i 2 żółwiu non stop pracuje tak jak powinien przez nawet bardzo dlugi czas. Przy zwyklej normalnej jeździe też wszyatko płynnie, ładnie przełącza itp. A nie raz po wlaczeniu jakiegoś żółwia 1 lub 2 zaskakuje z opóźnieniem, zatrzymuje się i leciutko powoli jedzie do przodu jak nie ma obciazenia( bo inaczej to nawet nie ruszy). Słuchać lekki cichy szum ze skrzyni. Po dodaniu obrotów szum wiadomo przyspiesza aż po jakimś czasie złapie i aż ciągnikiem szarpie. Czasami też po wylaczeniu żółwia reakcja jest opóźniona nawet do 1 minuty. Najczęściej objawia się to po długiej pracy ciągnikiem, ale na zimnym też choć o wiele rzadziej.

Proszę o pomoc bo nie chce nic na pusto rozbierać. Jakby ktoś miał podobne objawy czy wiedział co go boli to wysyłam skrzynkę piwa czy orenżady. Prosze o pomoc, bo nie chce sie narażać na niepotrzebne koszty i czas rozbierania. Pozdrawiam

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
darus74    3

Część, wzmacniacz momentu i mikropompka do sprawdzenia.ps jaka skrzynia 3x3?

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Z tego co tu piszesz w zwiazku ze wzmacniaczem to albo tarzki albo mikropompka jesli masz mozliwosc sprawdz cisnienie jakie ona daje jesli jest dobrze to wiadomo ze tarczki jesli bedziesz robic to wymiejniaj wszystkie elementy to jest przekladki blaszki sprezyny w zasadzie to wszystko oprocz obudowy piniewaz kazdy elemen ma duze znaczenie nie tylko same tarczki jak moglo by sie wstawac

IMG_20190312_131657.jpg

To jest schemat trzy stopnowego wzmacniacza jesli masz dwu to tez mam 

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Gość   
Gość

Czy mikropompka odpowiada również za załaczanie przedniego napędu ? Siewy zakończone wiec teraz bede miał czas posprawdzac. Nie wiem jak się mierzy ciśnienie mikro pompki, ale poszukam, bo gdzieś o tym już czytałem. Co do przedniego mostu w tym tygodniu odkrecę wał przekazania napędu od skrzyni do przedniego mostu ( bo jest mi już nie potrzebny) i sprawdze jak się przedni most zachowuje bez jakiegokolwiek połączenia z napędem z traktora, bo podejrzewam, ze może coś z tym zalaczaniem być nie tak.  Skrzynia 24 przód 18 tył 

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
DarekD    70

napęd załączany jest pneumatycznie - w przystawce skrzyni-pompa nie ma nic wspólnegoz napędem !

Ciśnienie możesz zmierzyć wykręcając korek w obudowie mikropomki -właściwe na rozgrznym oleju to od 10,5 do 13 atm.

W twoim modelu półbiegi zmieniasz guzikami w gałce ? Jeśli tak to zdejmij podłogę w kabinie i sprawdź " bloczek" sterujący  dźwigenką rozdzielacza wzmacniacza . Podejrzewam,że może się przycinać i z tąd takie objawy -w 10540 mam sterowanie ręczne wzmacniacza i jak dobrze nie  ustawię dźwigni to też potrafi się zatrzymać


nowy

 
 
 
 
 
 

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Bądź aktywny! Zaloguj się lub utwórz konto

Tylko zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony

Utwórz konto

Zarejestruj nowe konto, to proste!

Zarejestruj nowe konto

Zaloguj się

Posiadasz własne konto? Użyj go!

Zaloguj się

  • Podobna zawartość

    • Przez jeziosky
      Witam! Mam taki temat do dyskusji;  Oringi na tulejach w Zetorach. Wiadomo że dość często padają w Zetorach uszczelnienia tulei silnikowych.  Jak myślicie dlaczego tak jest? Z mojego doświadczenia, dość skromnego bo dotyczącego tylko dwóch Zetorów wydaję mi się  że oringi są dość luźno pasowane. Tuleje z nowymi uszczelniaczami wpadają w blok właściwie pod swoim ciężarem. Co ciekawe nowe oringi powinny mieć wymiar katalogowy 104x4,2  a mierząc je  mają max 4,0 mm.  Czy ma ktoś doświadczenie z zastosowaniem  innych  uszczelniaczy silikonowych ale grubszych np. 4,4?
    • Przez SPECO
      WITAM !
       
      Mozna powiedzieć że jesli chodzi o ciagniki to jestem "zielony" zakupiłem w ostatnich 5latach 2szt. pierwszy to zetor 5320 2002rok w tym roku zakupiłem model POKAZOWY od zetora z KALISZ-a jest to 2006 z przebigiem 5 Mth - a jeśli chodzi o jego obsługę to jestem ciemny ! Ale powoli sie uczę ! Będą mi słuzyć do odśnieżania zimą no i jakiś lekkich prac leśnych w innych porach - zwożenie dębiny itd. . .
       
       
      Zwracam się z prośbą o jakąś podpowiedz jakich oleji i płynów uzuwacie ?! Czy tylko te podane w książce serwisowej czy może jakiś inne ?? ?? ??
       
       
      Pozdrawiam Radek
    • Przez Marco007
      Witam, zwracam się z zapytaniem do znawców silnika jaki znajduje się w mojej Forterze 11441. Mianowicie postanowiłem zamontować zegar doładowania turbo (chciałem zobaczyć kiedy turbo wstaje bo na niskich obrotach ciężko się rusza - choć ten model tak ma,wiadomo) i mu mojemu zaskoczeniu podczas pracy w pełnym obciążeniu zegar wychyla się na 1,5 bar - co moim zdaniem jest za dużą wartością na ten silnik. I teraz pytanie do was czy to jest norma czy coś szukać A jeżeli tak to gdzie? Dodam że podczas pracy gruszka od zwrotu odpowiedzialnego za ograniczanie ciśnienia nie pracuje a gdy wydłużę sztange tego zaworu to turbo wstaje duuuzo później więc to rozwiązanie odpada. 


    • Przez pudło
      Bardzo wolno opadają ramiona podnośnika (z obciążeniem 500 kg.trwa to ok 20 sekund ) ,Czy jest możliwość jakoś to wyregulować , jeśli tak to podpowiedzcie jak to zrobić ? (przestawianie dźwigienki w kabinie od regulacji szybkości nic nie daje - żadnej reakcji) Gdzie szukać przyczyny?
       
    • Przez klocek1231
      Witam. Od jakiegoś czasu zauważyłem spadek mocy przy mojej forterra 11441. Widzę ze jak np siałem na dwójce na dwóch polbiegach i zawsze szedł sobie leciutko z dużym zapasem mocy, teraz czuję jakbym nie wiadomo jaki wielki siewnik ciągnął za sobą. Jadę na 1800obr i jak dodam gazu to praktycznie juz te obroty ledwo co sie wkręcają... Bardzo wolno... To samo w orce. Orałem zawsze na jedynce z jednym polbiegiem. Teraz w zasadzie musiałem albo z dwoma polbiegami albo na czwórce polowej....  Większość prac polowych wykonywałem zawsze w zakresie 1700-1800 obr Mam wrażenie ze do tych 1600 obr ciągnik  mniej więcej ma podobna moc co zawsze... Problem pojawia sie od 1700 wzwyz. 
       
       
      Ciągnik nie dymi ani nic 
       
       
      Z góry dziękuję za porady 
×
×
  • Utwórz nowe...
Agrofoto.pl Google Play App

Zainstaluj aplikację
Agrofoto
na telefonie

Zainstaluj