Polecane posty

Wie ktoś, jak ustawić zapłon w zetorze 9540? Mam pompę wtryskową po regeneracji nowe wtryski, a ciągnik strasznie mułowaty, jeśli ktoś wie jak sprawdzić i dobrze ustawić zapłon, proszę o jakiś instrukcje, czy na rozrządzie też może być źle ustawiony?

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
darus74    0

Mam instrukcje napraw może tam jest, ale dopiero jutro sprawdzę.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Wiadomość z agroFakt.pl

darus74    0

Instrukcje mam po czesku , zapłon jest 23+1 stopni .Pompa jest na fasolkach to możesz ją obracać .Skala stopni (tego nie mogę doczytać) jest pewnie na kole zamachowym sprzęgła okienko z prawej strony . To że mułowaty to nie koniecznie zapłon , może pompa źle zregenerowana . Przed regeneracją dobrze chodził?

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Darus możesz mi to wytłumaczyć dokładniej co to znaczy 23+1? I prostym językiem wytłumacz jak to zrobić 😉 Ciężko mi jest powiedzieć teraz czy przed regeneracja było lepiej bo mało używałem ten ciągnik, poprostu gdy zimny wyjeżdżam z garażu jadę w pole asfaltem i ciągnik ma ciężko się zebrać na obroty, jakbym mu zapiol załadowana przyczepę to chyba bym nie ujechał, gdy się rozgrzeje to jakby lepiej, pozatym gdy zimny ciężko zapala brak świec żarowych ma tylko płomieniówke, ciepły pali od strzała, gdy pracuje w polu dymku nie puszcza, to chyba silnik i sprężanie ok, może pompa ma mała dawkę paliwa, brak mi pomysłów, kazałem mechanikowi sprawdzić zapłon, początek tłoczenia i zajrzeć do rozrządu. (może jest źle ustawiony?) , ciśnienie doładowania i ciśnienie sprężania, ale mechanik twierdzi że doładowanie i sprężanie raczej jest dobrze bo turbina gwizda i ciągnik nie dymi, 🤔 jakby ciężko mu było sprawdzic brak słów.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
darus74    0

Robiłem test przestawiając pompę w skrajne nastawy na fasolkach pompy i nie było znaczącej różnicy w mocy jedynie odgłos silnika był inny . Czyli jeśli ktoś nie przestawił rozrządu na trybach to ustawienie zapłonu można wykluczyć. Ważna jest turbina i membrana która steruje dawką paliwa na pompie na podstawie ciśnienia doładowania,ale w tym Ci nie pomogę bo nie znam parametrów. Ciężko palą prawie wszystkie te modele grzałka w bloku rozwiązuje problem. Na początku użytkowania tych modeli Zetora miałem taką wpadkę że zablokowała mi się dźwignia wywrotu i ciśnienie szło na sekcję, obiawem był to że był mułowaty i strasznie grzałka się główna pompa oleju. Długo posiadasz ten ciągnik?

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Kupiłem na jesień 2019 rok


Tą membranę się jakoś ustawia? Czy poprostu ciśnienie z turbo nią steruje, i nie ma innej możliwości? To może ciśnienie doładowania jest za niskie da się to jakoś ustawić czy tylko regeneracja turbo jak niskie jest?

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
DarekD    68

koło rozrządu napędzające pompę wtryskową  jest zamocowane na wałku tej pompy . Podejrzewam,że mogłeś podczas demontażu albo montażu obrócić koło bo nie było niczym podparte jak wyciągałeś pompę  . Ustawienia kół znajdziesz w mojej galerii


nowy

 
 
 
 
 
 

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
darus74    0

To sprawdź kapilarą czy bardzo zapłon różni od tych 23 stopni.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
hubertb    339

Nie będzie się różnił na fasoli masz regulację 4 albo 5 stopni. Korektor LDA na pompie sprawdza się bardzo prosto odłącz go kolektora dolotowego i dmuchnij pompką rowerową albo coś w ten deseń tak żeby wytworzyć ciśnienie około 1bara ma być szczelny a po dodaniu gazu będzie chmura czarnego dymu. Ciśnienie doładowania trzeba sprawdzić ale na obciążonym silniku na postoju będzie ch... nie doładowanie. 

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
darus74    0

Jeśli chodzi o zapłon to wyliczyłem że w tych modelach 23 stopnie odpowiada około 8 mm suwu tłoka. Załóż kapilarne na pompę wykręć wtrysk i zobacz ile mm przed GMP paliwo ruszy się w kapilarze . Zmierz to np. suwmiarką przez otwór po wtrysku. Wtedy upewnisz się że niczego nie skopałeś przy montażu pompy . Jeśli nie to, to poszukamy dalej 😀.Regulacja na fasolkach (jak Hubertb pisze) jest za mała żeby miała duży wpływ na takie mocne zamulenie,prędzej przestawienie na trybie jak pisze Darekd.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
DarekD    68

sprawdzałem ,kiedyś  z ciekawości w 7211, różnicę pracy silnika przy różnych ustawieniach  pompy na fasolkach i nie było odczuwalnej róznicy w mocy silnika jedynie spalanie stukowe przy większym wyprzedzeniu wtrysku . Sprawdź kąt wtrysku


nowy

 
 
 
 
 
 

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
darus74    0

Właśnie tylko w odgłosie jest trochę różnicy, może trochę przy odpalaniu. Na hamowni pewnie też by coś wykazało ale pewnie nie dużo.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
hubertb    339

Prędzej będzie różnica w spalaniu ropy niż w mocy. Na zbyt wczesnym będzie kop większy nawet ale jak "spadnie z obrotów" to będzie się zbyt mocno grzał. Na zbyt późnym cześć paliwa na wysokich obrotach stworzy piękne iskry z rury wydechowej. 

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Bądź aktywny! Zaloguj się lub utwórz konto

Tylko zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony

Utwórz konto

Zarejestruj nowe konto, to proste!

Zarejestruj nowe konto

Zaloguj się

Posiadasz własne konto? Użyj go!

Zaloguj się

  • Podobna zawartość

    • Przez vw141998
      Witam. Mam problem z podnośnikiem dokładnie z opuszczaniem bez obciążenia w Proximie 110 Plus .posiada oczywiście ehr . Z maszyną opuszcza się bez problemu w zależności jak się ustawi prędkość opuszczania. A bez maszyny jak się podniesie to później ciężko go opuścić trzeba na siłę je ręcznie lub wejść na lagi i ciężarem ciała opuszczać w dół . Jak go kupiłem nie było tego problemu. Filtry oleje zmieniane regularnie. Co może być przyczyną.? Może ktoś coś podobnego miał ?
    • Przez Pit27
      Witam wszystkich 
      Jakiś czas temu opisywałem o problemach z skrzynią biegów w zetorze forterra okazuje się że znika ciśnienie na czasy raz jest za chwilę go nie ma i znów się pojawia , tarczki nowe nowa mikro pompa wszystkie  oring pod obudowa filtrow wymieniane po kilka razy A problem nadal jest  Mechanik obstawia rozdzielacz na skrzyni ten od półbiegów , tylko problem  ze nigdzie go nie ma i nie jest już produkowany  . Może ktoś wie gdzie takie rozdzielacze regeneruja lub może ktoś miał taki problem z ciśnieniem w skrzyni 

    • Przez kris14
      Witam.
      Przeglądając dzisiejszą dostawę fachowych czasopism rolniczych znalazłem informację że Zetor w "dalszej perspektywie" chce rozpocząć produkcję nowych, małych, prostych modeli które nazwie Zetor Major.
      Miały by być to ciągniki o mocach 50-70KM.
       
      Co najciekawsze, producent chce zastosować w nich silniki Zetor, Perkins i John Deere.
       
      Myślę że ten temat będzie dobrym miejscem do dyskusji i zbierania wszystkich informacji o tej serii.
       
      Pozdrawiam.
    • Przez Pawel9641
      Witam, mam problem z Zetor Forterra, otóż gdy dodaje gazu i obrotomierz pokazuje więcej niż 1500 obrotów obrotomierz po prostu spada. Gdy znów zejdę z gazu do 1200 to obrotomierz powraca. Proszę o pomoc bo potrzebuje pilnie licznik. Zetor Forterra 9641 2008r.
       
    • Przez dzikizbych
      Witam mam problem w zetorze jest on taki że podczas rozucania obornika pękła mi obudowa po lewej stronie skrzyni pośredniej. Tam gdzie jest przymocowana pompa olejowa i 2 filtry olejowe pod schodami jest to przykręcona na imbusy do skrzyni.
      Bardzo proszę o pomoc bo nie wiem jak to się nazywa . A robota w polu stoi .to mój jedyny traktor
      Pomocy!!!
×
×
  • Utwórz nowe...

Ważne informacje

Używamy plików cookies, aby poprawić funkcjonowanie strony Agrofoto.pl. Pliki cookies dopasowują treść strony, w tym wyświetlanych reklam, do indywidualnych potrzeb i zainteresowań użytkownika, pozwalają nam również zrozumieć, w jaki sposób korzystasz z naszej strony. Korzystanie z Agrofoto.pl bez zmiany ustawień dotyczących cookies oznacza, że będą one zamieszczane w Twoim urządzeniu końcowym. Możesz dokonać w każdym czasie zmiany ustawień dotyczących cookies. Więcej szczegółów w naszej Polityce prywatności i plików cookies.

Agrofoto.pl Google Play App

Zainstaluj aplikację
Agrofoto
na telefonie

Zainstaluj