domin159

Renault ares 610

Polecane posty

domin159    1
Witajcie. Mam w planach zakup ciagnika renault ares 610, 616 lub 620. Chciałbym poznac opinie użytkowników tych ciągników, na co uwazac przy zakupie. Szukam renowki do 70tys, może polecacie jakaś alternatywę np Mf. Dziękuję za odpowiedzi i pozdrawiam.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
sylip    45

Zwraca się uwagę na to co w innych zachodnich ciągnikach. Po pierwsze sprawdź wycieki zwłaszcza w okolicach filtrów hydrauliki oraz rozdzielacza hydraulicznego z tyłu kabiny. Wiadomo im więcej wycieków tym większe koszta doprowadzenia tego do ładu. Kolejnie luzy w podnośniku - jak bardzo wyrobione są wszystkie sworznie oraz luz ramion w korpusie podnośnika - tego nie powinno być, aby EHR działał prawidłowo, sprawdź koniecznie sworznie dolnych belek podnośnika te przy skrzyni czy nie są oberwane od nich przewody - są one dość drogie.  Posprawdzaj przynajmniej wizualnie instalację elektryczną - nie może być łatana lub tym bardziej robione jakieś obejścia, dobrze obejrzyj wiązki przed kabiną z prawej i lewej strony - lubią się przecierać o maskę. Dobrze jak byś miał miernik ciśnienia oleju do złącza euro. Sprawdzisz w ten sposób stan pompy. Na zagrzanym oleju na wolnych obrotach po podaniu oleju na złącze powinno być conajmniej160 bar i na wszystkich kolejno też. Po przekręceniu kluczyka, a przed odpaleniem sprawdź czy wszystkie kontrolki i wskaźniki się zaświecaj, po odpaleniu żadna nie powinna się świecić.  Sam silnik powinien się dać szybko uruchomić i ładnie pracować nawet zimny. Obroty nie powinny falować. Biegi główne dość twardo wchodzą, ale powinny się zmieniać bez zgrzytów, duży luz dźwigni zmiany biegów likwiduje się dokręcając śrubę na wodziku przy skrzyni, półbiegi pracują troszkę twardo, ale nie powinien szarpać. Rewers jeżeli jest EH to powinien płynnie zmieniać kierunek jazdy bez szarpnięć. Sprawdź to zwłaszcza po zagrzaniu oleju - wtedy lubi sobie szarpnąć przy ruszaniu lub zmianie kierunku jazdy. Wtedy wymagana jest jego kalibracja lub zmiana elektrozaworu. Niedopuszczalne jest ślizganie się sprzęgieł od półbiegów lub rewersu dłużej niż 3 sek. - wtedy już rozpoławianie. Sprawdź wszystkie funkcje w EHR czy działają i dają się wyregulować. Silnik powinien mieć dobrą kulturę pracy, nie kopcić ani z wydechu, ani z odmy - oczywiście zagrzany. Sprawdź luzy na zwrotnicach oraz sworzniach drążków kierowniczych.

Warto szukać lepiej wyposażonych wersji czyli z amortyzowaną kabiną (oznaczenie RZ), a rewersem EH, klimatyzacją oraz 3 parami wyjść hydraulicznych. Amortyzowaną os odpuść - ma masę smarowniczek, a i tak się z czasem wyrabia i trudniej kierować ciągnikiem. 

Ciekawostka - skrzynie biegów są takie jak w MF serii 62xx - 64xx, ale ceny części zamiennych istotnie się różnią pomiędzy serwisem Classa a MFa o jakieś 20 % na korzyść Classa.

  • Like 1

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
sylwek23111    330

Dodam jeszcze, że można przyłożyć ucho do dźwigni zmiany biegów i posłuchać czy łożyska nie szumia. Warto sprawdzić też czy właczanie i wyłączanie napedu działa(szarpanie traktora na skręconych kołach). Czy podnośnik opaduje, albo szarpie. Ogólnie jest bardzo dużo rzeczy które mogą sie popsuć, a które może wychwycić osoba pracująca na takim samym sprzęcie, albo wyjdą dopiero po dobrym rozgrzaniu ciągnika. Najważniejszy jest zdrowy silnik, skrzynia bez niepokojących odgłosów i dobry podnośnik.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
sylip    45
42 minuty temu, sylwek23111 napisał:

Dodam jeszcze, że można przyłożyć ucho do dźwigni zmiany biegów i posłuchać czy łożyska nie szumia.

 

Ciekawa teoria, może by miała zastosowanie w Masseyu w którym lewarek zmiany biegów ma bezpośrednie połączenie z wybierakiem w skrzyni, ale nie w Aresie - tutaj są linki od dźwigni zmiany biegów do wybieraka.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Bądź aktywny! Zaloguj się lub utwórz konto

Tylko zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony

Utwórz konto

Zarejestruj nowe konto, to proste!

Zarejestruj nowe konto

Zaloguj się

Posiadasz własne konto? Użyj go!

Zaloguj się

  • Podobna zawartość

    • Przez mily123pl
      Witam,jaki ciagnik wybrać do 80 tys od 100 do 120 koni ?
    • Przez slawus
      Złożyłem wniosek na modernizację i teraz zastanawiam się jaki ciągnik wybrać. We wniosku napisałem ciągnik o mocy 80-90 KM i jeszcze zastawiam się jaki sprzęt do takiego ciągnika (pług, agregat, siewnik...) Czytając posty widzę, że są tu znawcy tematu. Dodam, że będzie to podstawowy ciągnik na razie na 15 ha, ale zamierzam powiększyć areał w niedalekiej przyszłości.
    • Przez bobcat2250
      Tak jak w temacie. Liczę na wskazówki i opinie bezpośrednio o traktorach, jak i podejściu serwisu. Do czego warto dopłacić, co lepiej odpuścić. Ciągnik minimum 150 km, choć nie ukrywam że bardziej patrzę na moment obrotowy, oczywiście 6 cylindrów. Raczej bez przedniego Tuza (nie będzie potrzebny - myślę, że rezygnacja z niego pokryje amortyzację przedniej osi), przedni obciążnik nie z walizek, tylko jeden odlew na stałe. Skrzynia nie jestem zdecydowany czy bezstopniowa, czy może same półbiegi w automacie. Zadania dla ciągnika: agregat talerzowy 4m ciągany (będzie kupiony razem z ciągnikiem), transport przyczepami 2x 8 ton, pług 4 skibowy obrotowy, agregat uprawowy i raz w roku rozrzutnik Warfama 13 ton. Biorę pod uwagę tylko marki, które mają blisko serwis:
      1) Steyr Impuls 6150 CVT
      2) New Holland T7.175 AC lub jeśli nie automat to może postawić na większy gabaryt T7.195S, który powinien być sporo tańszy.
      3) John Deere 6155M lub 6175M (nie mam pojęcia czy ten większy jest realny w tej cenie)
      4) Case Puma 150 CVX lub Multicontroller
      I raczej wybór byłby z tej czwórki, a blisko jest jeszcze to:
      5) Deutz 6170 RCshift (widziałem jakąś promocję na ten model, jednak nigdy nie było mi blisko do tej marki traktorów z powodu negatywnych opinii krążących w sieci, aczkolwiek nie było okazji porozmawiać z użytkownikiem takiego traktora)
      6) Massey Ferguson 7S.155 (tutaj również raczej przyciągnęła mnie reklamowana promocja, gdyż serwis tej marki nie ma dobrych opinii)
      7) Claas Arion 630 (również nie mam pojęcia czy to realne sidła cenowe, do tego dealer jest dopiero od niedawna)
      Dodam, że jeśli byłby to Steyr, NH lub Deutz to wtedy traktor byłby kupiony razem z broną talerzową od jednego dealera, a to może zawsze byłoby trochę taniej, albo możnaby wytargować jakieś dodatkowe wyposażenie.
      Grupa CNH raczej pokusiłbym się o bezstopniowa przekładnię, natomiast JD to kiedyś pracowałem na modelu 6820, gdzie było 5 biegów + 4 półbiegi w guzikach i w miarę spoko się to obsługiwało, choć jak czytam forum to każdy pisze o autoquad. Na youtube są komentarze pod filmami bodajże agrofoto.pl że użytkownicy nie są zadowoleni z przekładni w JD jednak nie są to doprecyzowane komentarze. 
      Przy takiej kwocie nie będzie robiło różnicy 20 tyś w tą czy w tamtą, jednak zależy mi żeby 500 tyś nie przekroczyć, bo zaraz pewnie Zaczniecie pisać że JD 6R albo i Fendt od razu. Traktor będzie robił 250 - 500 godzin rocznie z tendencją wzrostową w miarę powiększania parku maszynowego o opryskiwacz i siewnik.
      Na którą opcję Byście postawili i o czym warto pamiętać przy zakupie? Może ktoś proponuje wydłużenie gwarancji, może dopytywać o koszty pierwszych serwisów? Jeszcze nigdy nie kupowałem nowego ciągnika i nie chcę na dzień dobry dać się wydymać. Napiszcie jeszcze jak Rozmawiacie ze sprzedawcami, czy Mówicie że konkretny model chcecie wyceniać, a może że np co za 420 netto Mogą zaoferować? Najlepiej to pewnie jak ciągnik z placu i wtedy wiadomo jaka cena wyjściowa i można Im proponować po 60-70 tyś mniej niż Oni chcą?
      A i jeszcze mi się przypomniała kwestia: czy w ciągniku 150-160 km mają sens koła 42 cale? Za nie z reguły też jest dobre 20 tysięcy dopłaty.
    • Przez Mateusz_105
      Cześć i czołem!
      Przychodzę z pytaniem co wybrać a może coś innego w podobnym przedziale cenowym i moczowym 
      -Nowy solis 60
      -New Holland td5010 2010r 2200mth
      -Kubota m6060 2014r 2400mth
      -Farmtrac dt 675 2011r 2000mth 
      Będzie chodził z agregatem 2,4m,  pługiem 3 i jeździł z przyczepą 3,5t
       
    • Przez ddw2
      Witajcie!
      Szukam ciągnika do różnych prac ale przede wszystkim do rozładunku palet (1500kg)  i odśnieżania drogi utwardzonej kamiennej zimą. Aktualnie robię to C360 ale to mordęga dla mnie i sprzętu który ledwo zipie przy takich pracach.
      Chciałbym wydać maksymalnie 35 tysięcy na ciągnik i 15 na tura. Czego szukać najlepiej? Myślałem nad Ursusem c385 ale boje się że brak przedniego napędu będzie utrudnieniem. Z drugiej strony myślałem nad MTZ 82 ale chciałbym usłyszeć opinię bardziej doświadczonych czy jest jeszcze jakaś inna opcja.
×
×
  • Utwórz nowe...
Agrofoto.pl Google Play App

Zainstaluj aplikację
Agrofoto
na telefonie

Zainstaluj