Tomekdarlak2

Fastrac 2135 4ws sprzęgło szarpie

Polecane posty

Wybrane dla Ciebie

Nie da się wyczuć sprzegła. Odpowietrzane już ze sto razy, serwo nowe pompka na serwie nowa wysprzeglik zmieniany dwa lata temu, docisk nowy, tarcza nowa, pompka na kabinie zmieniana rok temu, most usztywniony a dalej szarpie. Po dwukrotnym wciśnięciu lepiej ale dalej nie to co ma być. Można delikatnie popuszczać pedal a traktor i tak wyskoczy w górę. Może już ktoś to przerabiał bo ja już nie mam pomysłów. 

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
hubertb    4007

Tam jest centralne łożysko dociskowe cholernie ciężko to odpowietrzyć, ja to robię przez ciśnieniowe przeciąganie płynu. 

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
hubertb    4007

Odpowietrzenie

Po zamontowaniu nowego wysprzęglika, konieczne jest odpowietrzenie całego systemu. Operacja ta przebiega dwufazowo, najpierw odpowietrzamy układ hydrauliczny, a następnie osobno sam wysprzęglik.

Krok 1: Odpowietrzenie układu hydraulicznego należy przeprowadzić z dołu do góry, t.j. od zaworka odpowietrzającego do zbiornika wyrównawczego, w następujący sposób:

 Połączyć zbiornik wyrównawczy ze zbiorniczkiem przechwytującym używając adapterka;

Zdjąć osłonkę z zaworka odpowietrzającego;

Połączyć adapterkiem przyrząd odpowietrzający z zaworkiem odpowietrzającym;

Włączyć przyrząd odpowietrzający. Ciśnienie nie może przekroczyć 2 barów;

Odkręcić zaworek odpowietrzający o 2-3 obroty;

Układ hydrauliczny jest prawidłowo odpowietrzony,jeśli do zbiorniczka przechwytującego spływa płyn pozbawiony pęcherzyków powietrza;

 Zakręcić zawór odpowietrzający i wyłączyć przyrząd;

Odłączyć przyrząd wraz z adapterem.

 

To cytat ze strony: 

https://warsztatowiec.info/ostroznie-z-wysprzeglikami/

 

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Czyli w fastraku by to wyglądało tak że najpierw odpowietrzyć przez ten odpowietrznik zaraz pod podłoga, a później na wysprzegliku, tylko jest jakiś sposób żeby zastąpić to urządzenie odpowietrzające nw tam wystarczy wziąsc skąds podcisnienie? Chodzi o takie coś? 

 

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
hubertb    4007

No nie do końca, bo płyn wtłacza się podciśnieniem przez odpowietrznik, dopiero po tym zabiegu odpowietrzasz klasycznie. Rozumiesz? 

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Aaaaa dobra już rozumiem to jak zdobędę takie urządzenie co wysłałeś albo coś innego wykombinuje to będę próbował dzięki. 

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
hubertb    4007

Zrób tak: 

Kup gaśnicę lub inna starą mała butle (ja mam z małej butli po gazie tej takiej turystycznej) i wypieprz zawartość. Dorób do tego korek i dwa króćce. Jeden niech ma rurkę która sięga na dno, drugi kończy się na samej górze. Wlej płyn do butelki i podaj sprężone powietrze przez jakiś reduktor ustawiony na nieco ponad 1bar na króciec górny. Jak jesteś sprytny nie wyniesie cie to więcej niż 50zł. Płyn ze zbiorniczka odsysa się strzykawka. 

 

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Nic to nie dało. Jak się parę razy przed ruszeniem pod pompuje to da się ruszyć normalnie i czuć że pedal jest twardszy ale na pierwsze wciśnięcie to można se głowę rozbić.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
hubertb    4007

Albo wyprzęgnik pomimo że nowy albo pompka łapie powietrze innego wyjścia nie ma. Podejrzewam niestety że wyprzęgnik poszedł się paść. 

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
hubertb    4007

Nie musi ubywać, po prostu gdzieś chwyta powietrze lata temu praktykant bawił się na warsztacie nowym wyprzęgnikiem i również działy się takie jaja. Masz tam wzier do sprzęgła? 

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Jest malutki dekielek ale widać tylko wieniec koła zamachowego, żeby dostać się do wysprzeglik trzeba silnik wyciągnąć, dlatego chcę wykorzystać wszystkie inne możliwe opcje żeby na darmo nie drzyc silnika kolejny raz. 

Jakby się miało okazać że to akurat nie wysprzeglik tylko może jakieś ustawienia pedału albo tych pompek lub jeszcze coś innego. 

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
hubertb    4007

Pompkę ustawia się w bardzo prosty sposób o ile jest w ogóle jakaś regulacja to ma mieć pełny skok przy położeniu "wyłączone" ma być delikatny luz. Pedał również zwykle nie ma regulacji skok regulują dwa ograniczniki mechaniczne. Czy to sprzęgło ma wspomaganie ? 

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
hubertb    4007

Jeśli jest serwo to odpowietrzać należy na zapalonym sprzęcie. Płyn do sprzęgła to dot czy pentozyna? 

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
hubertb    4007

Dobra wróćmy do początku od czego się to zaczęło. Od wymiany sprzęgła czy od innego momentu. 

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Od kiedy szarpie to już nikt nie pamięta bardzo długooo ale po ostatniej wymianie docisku było chwilę dobre ale za chwilę znów wrócilo to samo szarpanie. 

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
hubertb    4007

To co teraz napisałeś rzuca cień podejrzeń na koło zamachowe. Tarcza tam aby ceramiczna nie jest  ? 

Edytowano przez hubertb

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
hubertb    4007

Jeśli koło jest pofalowane tak może się dziać tarcza ceramiczna bardzo szybko "klei". nie dawno był bardzo podobny problem opisywany na forum z case, możesz poszukać w dziale CASE. Tam pomogło przetoczenie koła. Poszło z ustaleniem przyczyny łatwiej bo sprzęgło nie ma takiego skomplikowanego sterowania. 

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Bądź aktywny! Zaloguj się lub utwórz konto

Tylko zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony

Utwórz konto

Zarejestruj nowe konto, to proste!

Zarejestruj nowe konto

Zaloguj się

Posiadasz własne konto? Użyj go!

Zaloguj się

  • Podobna zawartość

    • Przez dominikl95
      witam pojawił mi się problem w fordzie 7910 z przednim napędem Majac wyłączony napęd uprawiałem ziemię i jechałem pod górkę i widziałem że napęd się sam załączał i wyłączał.Tak jak by dostawał prąd i się włączał Dodam że rowniez że przy włączonym przycisku nie pali mi się światełko na przycisku że jest załączony. Myślicie że to wina włącznika elektrycznego 4x4 czy głębsza usterka
    • Przez Stachowy
      Witam!
      ostatnio zaczalem sie zastanawiac czy zamiast kupna c360 i tura do niego nie lepiej bedzie kupic ostrowka. bo tak z przodu mamy tura na grubej ramie a tylka wyzke mozna odjac.
      i mam kilka pytan do osob ktore pposiadaja ostrowki. jaki jest udzwig przedniej łyzki, i czy tylni most jest jak w c360 ze da rade zrobic belki i zaczep. bo wiem napewno ze przekaznika nie ma i ze nalezalo by dac duza p[rzeciwwane na tyle bo jednak lyzka troche wazy. dobrym plusem jest wspomaganie i oddzielny zbiorkim z plynem do hydrauliki jakiego nie oferuje c360.
      czekam na opinie pozdrawaiam
    • Przez dominikl95
      co powiecie na temat forda 7910 planuje zakupić ,na co zwrócić uwagę jak z awaryjnoscia,spalaniem itp
    • Przez Leni933
      Mam problem w moim Fordzie. Po rozgrzaniu zapaliła mi się kontrolka oleju sprawdziłem manometrem i na rozgrzanym silniku na obrotach jest 1bar ale na wolnych 0. Silnik jest po remoncie, nowa pompa oleju, wał, korbowody. planowana głowica, sprawdzany blok. Nie możemy za bardzo znaleźć przyczyny moze ktoś coś pomoże?
    • Przez rysiurolas
      Witam, piszę w sprawie waszych opinii o ciągnikach ford z serii 40, głównie o skrzynię powershift. Czego jest warta, eksploatacja co ile mth co wymieniać itp. Jeśli ktoś posiada taki ciągnik proszę o opinię.  Na co zwrócić uwagę przy kupnie. Czemu często te Fordy stoją długo na ogłoszeniach sprzedaży i cena jest nie za wysoka, ludzie boją sie je kupować ze względu na skrzynię , czy dostępność części? Z góry dziękuję.
×
×
  • Utwórz nowe...
Agrofoto.pl Google Play App

Zainstaluj aplikację
Agrofoto
na telefonie

Zainstaluj