alkhor

Ursus C-360 -Gaśnie jak nagrzeje się silnik

Polecane posty

Wybrane dla Ciebie
alkhor    0

Mam taki problem, a mianowicie jak pochodzi ciągnik popracuje i nagrzeje się silnik to zaczyna tak jakby kopcić z tłumika ciągnik się dusi i gaśnie. Odczeka się chwilę, aby lekko przestygł i można dalej pracować.

W czym może tkwić problem? Wymieniłem filtry paliwa, filtr oleju zmieniłem też olej (chciałem już wymienić na nowy), ale nie wiem, w czym może tkwić przyczyna. Tzn. po zmianie filtrów paliwa jeszcze 60--tki nie przetestowałem. Pracowała na kawałku pola koło domu, ale tu nic się nie działo i może za krótko aby uwidocznił się problem.

Jednak chciałbym dopytać czy to filtry byłyby problemem czy może coś innego warto sprawdzić. Ktoś może nasunie jakieś rozwiązanie.

 

Nie wiem, jakim cudem miałem tu konto i przestało działać. Trudno się mówi zacznie się wszystko od nowa. :ph34r:

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
jaco512    1003

Sprawdź gdy zgaśnie silnik czy da się obracać kołem zamachowym, jak będzie ciężko to misa w dół.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Gość   
Gość
1 godzinę temu, alkhor napisał:

Mam taki problem, a mianowicie jak pochodzi ciągnik popracuje i nagrzeje się silnik to zaczyna tak jakby kopcić z tłumika ciągnik się dusi i gaśnie. Odczeka się chwilę, aby lekko przestygł i można dalej pracować.

W czym może tkwić problem? Wymieniłem filtry paliwa, filtr oleju zmieniłem też olej (chciałem już wymienić na nowy), ale nie wiem, w czym może tkwić przyczyna. Tzn. po zmianie filtrów paliwa jeszcze 60--tki nie przetestowałem. Pracowała na kawałku pola koło domu, ale tu nic się nie działo i może za krótko aby uwidocznił się problem.

Jednak chciałbym dopytać czy to filtry byłyby problemem czy może coś innego warto sprawdzić. Ktoś może nasunie jakieś rozwiązanie.

 

Nie wiem, jakim cudem miałem tu konto i przestało działać. Trudno się mówi zacznie się wszystko od nowa. :ph34r:

Jak najbardziej filtry mogły być tego przyczyną, miałem taki przypadek, tylko to się działo pod większym obciążeniem, zaczynało brakować paliwa i silnik gasł, filtry były czyste, jednak papierowy jakby skamieniał.

 Przyczyna może być także i inna i tak jak tu koledzy pisali, jeżeli problem się powtórzy po wymianie filtrów, trzeba natychmiast sprawdzić czy obróci wałem.

Edytowano przez Sean

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
alkhor    0

W sumie nie byłem przy tym jak się coś takiego pojawiło tylko mówił mi driver, który orał pole. Zrobiliśmy te filtry i nie wiem jak będzie dalej.

Ale, o co chodzi z tym kręceniem wału czy da radę? Jak mam to dokładnie sprawdzić? I jak będzie ciężko to misa w dół tzn. jak mam to rozumieć?

Napiszcie dokładnie instrukcje na ten wał. Zanotuję sobie wszystkie informacje od Was i jak będzie się robić to się sprawdzi wtedy jak się pojawi dalej taki problem, bo teraz to nie wiem. Może to filtry były zobaczy się dopiero.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Gość   
Gość

No właśnie mi też to się działo w orce, a z wałem no co, zgaśnie to kręcisz rozrusznikiem, jak nie obróci to gdzieś puchnie,  na tłokach albo na wale coś się dzieje. No jak nie wiesz czemu misa w dół, no trzeba rozebrać i sprawdzić.

Ale obstawiam że filtry, lub też kranik przypchany jak ktoś tu pisał i pod obciążeniem brakuje mu paliwa.   :)

Edytowano przez Sean

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Andrz_    432

Napisał że zaczyna kopcić , jakby miał braki w paliwie to z czego dym ? 
 

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
jacek3773    230
38 minut temu, Andrz_ napisał:

Napisał że zaczyna kopcić , jakby miał braki w paliwie to z czego dym ? 
 

Przeczytaj pytanie jeszcze raz, ze zrozumieniem,i odpowiedz w temacie jak masz coś do dodania

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
gosciu506    196

temat jak rozmowa ze ślepym o kolorach, jak autor nic nie wie tylko to ze gaśnie bo mu kierowca powiedział ale gaśnie z jakiego powodu z braku paliwa ze przed kolejnym odpaleniem musi go przepompowac czy gaśnie z innych powodów? sprawdź filtr powietrza sprawdzić układ paliwowy i dopiero później można myśleć o grubszych sprawach

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Andrz_    432
6 godzin temu, jacek3773 napisał:

Przeczytaj pytanie jeszcze raz, ze zrozumieniem,i odpowiedz w temacie jak masz coś do dodania

Otóż czytam ze zrozumieniem i puki co to to wydaje mi się  i ze silnik raczej łapie na tłoku bądz panewkach ew jak kolega wyżej napisał zatkany filtr powietza, Poza tym nie wiemy czy po zatrzymaniu silnik sie kręci czy musi przestygnąć żeby się ruszyć wiec myśle że zamiast na mnie naskakiwać sam poczytaj ze zrozumieniem . Dym z komina pojawia sie dlatego że ciąnik ma gwałtowne obciążenie co by wskazywało na zaciskanie tulei bądź wału albo z braku powietrza.  Jak nie ma disla  po prostu traaci moc bez dymienia bo niby czym ma dymić . Pwtórzę jeszcze raz ; żeby sie kopciło z komina coś musi sie spalać więc filtry paliwowe bym wykluczył
Pozdrawiam

Edytowano przez Andrz_

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
alkhor    0

A czy to nie są może objawy zacierających się wtryskiwaczy? Pewien specjalista mi powiedział, że to może dotyczyć wtryskiwaczy. No i aby sprawdź też zawory czy jest prawidłowy luz. Bo jeśli silnik gaśnie tylko po rozgrzaniu, a zimny odpala i pracuje normalnie to raczej będzie to któraś z tych przyczyn.

Filtry paliwa raczej odpadają, bo były wymienione. Przy okazji filtr oleju, bo olej też zmieniałem. Było też sprężynowanie i dalej to samo. Ciągnik popracuje nagrzeje się i pa pa pa, pafff. Ostygnie i można normalnie rozpalić i pracować. Tak jakby nie było paliwa niby. Sam rozrusznik daje radę kręcić, także rozrusznik pracuje, ale ciągnik musi przestygnąć, aby go rozpalić.

Płyn w chłodnicy jest.

 

Trzeba zrobić jakieś dokładniejsze obserwacje, bo na razie sam mało wiem i chciałem się nakierować, w którym kierunku szukać.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
jacek3773    230

Sprawdzić luz zaworowy ,jak ci zgasnie to rozrusznik normalnie kręci czy z oporem, układ paliwowy dobry wg ciebie ale nie sprawdziłeś, lo zgaśnięciu prubowałeś podpompować paliwo i odpalic?? Robiłeś jakieś remonty wcześniej

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Gość   
Gość
1 godzinę temu, alkhor napisał:

A czy to nie są może objawy zacierających się wtryskiwaczy? Pewien specjalista mi powiedział, że to może dotyczyć wtryskiwaczy. No i aby sprawdź też zawory czy jest prawidłowy luz. Bo jeśli silnik gaśnie tylko po rozgrzaniu, a zimny odpala i pracuje normalnie to raczej będzie to któraś z tych przyczyn.

Filtry paliwa raczej odpadają, bo były wymienione. Przy okazji filtr oleju, bo olej też zmieniałem. Było też sprężynowanie i dalej to samo. Ciągnik popracuje nagrzeje się i pa pa pa, pafff. Ostygnie i można normalnie rozpalić i pracować. Tak jakby nie było paliwa niby. Sam rozrusznik daje radę kręcić, także rozrusznik pracuje, ale ciągnik musi przestygnąć, aby go rozpalić.

Płyn w chłodnicy jest.

 

Trzeba zrobić jakieś dokładniejsze obserwacje, bo na razie sam mało wiem i chciałem się nakierować, w którym kierunku szukać.

Sprawdziłeś  czy leci paliwo ze zbiornika, może kranik zapchany, albo syf nachodzi ze zbiornika, nie twierdzę że to wina braku paliwa tylko, bo nie widziałem co się dzieje, ale to trzeba  najpierw sprawdzić, a nie podniecać się że rozrusznik sprawny i doszukiwać się zacierających wtryskiwaczy, jeden mógłby szwankować a nie od razu wszystkie, bzdur słuchasz i je powtarzasz. Rozrusznikiem miałeś zakręcić czy wał się obraca, czy coś nie puchnie, a nie zobaczyć czy jest sprawny.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
gosciu506    196

a filtr powietrza w jakim jest stanie a później zawory wtrysku sprawdzić a jak wszystko ok to remont silnika

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Alamo    1514

Nie żaden filtr,nie zawory, wtryskiwacze,i co najśmieszniejsze nie olej.Zatkany kran paliwa,albo pierwsza śruba przelotka przy pompie zasilającej,pompa będzie pracować na ograniczonym przepływie zanim zgaśnie.Ale jak nie chce słuchać to niech kombinuje.

  • Like 1

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Gość   
Gość

Nie na tyle żeby silnik gasł. To nie jest tak że gaśnie na rozgrzanym, gaśnie jak potrzebuje więcej mocy, a wtedy jest już rozgrzany i wyssie wszystko paliwo które jest dostępne, potem napłynie nowe i jakoś tam silnik pracuje, a temu się wydaje że wystygł i już chodzi dobrze, założę się że w zbiorniku paliwo nadmiarem prawie nic nie powraca.

Edytowano przez Sean

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
sylwek23111    330
12 godzin temu, Alamo napisał:

Nie żaden filtr,nie zawory, wtryskiwacze,i co najśmieszniejsze nie olej.Zatkany kran paliwa,albo pierwsza śruba przelotka przy pompie zasilającej,pompa będzie pracować na ograniczonym przepływie zanim zgaśnie.Ale jak nie chce słuchać to niech kombinuje.

U mnie też tak było, kilka razy, wydawało się że silnik się kończy.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Bądź aktywny! Zaloguj się lub utwórz konto

Tylko zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony

Utwórz konto

Zarejestruj nowe konto, to proste!

Zarejestruj nowe konto

Zaloguj się

Posiadasz własne konto? Użyj go!

Zaloguj się

  • Podobna zawartość

    • Przez Tadeusz1212
      Duzo jest roboty zeby wymienić uszczelka pod głowica w Ursusie C-360 ??? Pobawić sie samu czy lepiej dać do mechanika ??? Musze wymienić bo olejek zaczyna lecieć jeszcze nie wydmuchuje ale czym prędzej tym lepiej.
    • Przez Waldek66
      Witam, czy może ktoś mi podpowie co może być przyczyną przedostawania się oleju do paliwa? Silnik jest po wymianie tulei i tłoków, głowica po naprawie. Ropa ze zbiornika do pompki paliwowej idzie czysta, ale powraca do filtra paliwa według mnie z olejem. Rurką nadmiarową ropa spływa, paliwo jest ciemne, w zbiorniku widać że ropa jest z olejem. Odjąłem sprężarkę, przewody zaślepiłem, bo uważałem że olej ubywa przez sprężarkę. Problem nie zniknął, nadal są duże ubytki w oleju z silnika.
    • Przez tom31
      Witam! mam pytanie czy juz ktos sie spotkalz czyms takimjak;otoz moja 60 rok temu miala kapitalny remont silnika wal tuleje itd wszysko bylo ok ale w tym roku po zrobieniu 54 mth zxaczela walic olejem (chyba z paliwem} w kolektor wydechowy,dodam dzieje sie to wtedy gdzy silnik chodzi na malych obrotach i nie jest zbytnio rozgrzany to wtedy po przegazowaniu pluje kolankiem i dym jest taki siwawy ale jak idzie w pole to ok zadnych wyciekow,dodam sprawdzalem wtryski ,pompe paliwowa bo moze sekcja puszcza badz sprezyna pekła ale wszystko ok zawory tez sprawdzone,pierscieni niepodejrzewam bo oleju ani krzty niebierze ani tez nic nieprzybywa,niewiem co moze byc przyczyna?????
    • Przez mkrystian90
      Odebrałem swojego Ursusa c-360 3p od mechanika gdzie naprawiana była skrzynia biegów z uwagi na dziwny dźwięk jaki wydobywał się z niej na 5 i 4 biegu, a w szczególności gdy ciągnik jechał bez obciążenia na 5 biegu i przy małych obrotach, m. in. z górki. Po wymianie łożyska (wszystkie łącznie z igiełkowymi) dolnego wałka, i wałka pośredniego II stopnia, oraz sprzęgła problem dalej ma miejsce. Poniżej załączam dźwięk.
      https://drive.google.com/file/d/1dnjIngmihRuNg3TEbQcxsllgV0_mwWW-/view
      Według mechanika problem jest z tylnym mostem, według niego jest za duży luz na wałku atakującym i mechanizmie różnicowym. Dodam że próbowałem już rozłączyć reduktor wolne szybkie biegi i załączyć 5 bieg, i nie słychać jest tego dźwięku jedynie pojawia się na szosowym biegu 5.
      Czy spotkał się ktoś z takim problem i czy może to być wina mechanizmu różnicowego i koła atakującego z satelitą ?
       
    • Przez Rafał2222
      Witam. Mój traktor Zetor 5011. Zauważyłem że za pompą paliwa jest jak by wyciek. Troszkę się przestraszyłem że mi blok pękł, ale tak bliżej patrzę dokładniej to nie wygląda na blok a na łączeniu pompy z blokiem tam jest wszystko opaprane i cieknie po bloku może nie cieknie a bardziej poci. Poszperałem w necie i gdzieś  tam ma być jakaś rurka od nadmiaru ropy. I tutaj pytanie czy to możliwe aby nadmiaru ropy pocił się na bloku? Nie jest to że jeci potokiem, raczej takie lekkie zapocenie. Może i banalne pytanie, ale warto wiedzieć o co chodzi.
×
×
  • Utwórz nowe...
Agrofoto.pl Google Play App

Zainstaluj aplikację
Agrofoto
na telefonie

Zainstaluj