Nikita_Bennet

co myślicie o przyczepach samochodowych

Polecane posty

zorzyk2    56

O taką Ci chodzi http://allegro.pl/przyczepa-rorlnicza-i1962290723.html

Na resorze, sztywna, tylko coś mało ładowności w papierach. Burty w takiej przyczepie musisz spiać pasami i nie ma problemu. Potem można otwierać zamki i luzując pas ładnie i powoli opuszczać. Ramy i osie w takich przyczepach nie do zdarcia. Nie ma porównania do D83 - trwałości piast i resorów. Takie przyczepy są stabilne(duży rozstaw osi), toczą się lekko, hamulce można przerobić (ta z linku chyba ma przerobiony) zmieniając zawór na polski lub w ciągniku dołożyć jeden i mieć dwa obwody. W takich przyczepach nawet nie warto specjalnie patrzeć na rocznik, tylko na stan. Ciągana za ciągnikiem nigdy nie jest tak męczona jak za ciężarówką. W przypadku wożenia balotów zdjęcie burt zajmuje kilka minut - nawet jednej osobie.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Nikita_Bennet    315

zapomniałem że linki z pierwszego posta wygasły ;)

Ogólnie rozglądam się za czymś takim tylko do 12-14tys PLN:

http://otomoto.pl/kogel-anbs-18-stan-idealny-po-calkow-remoncie-T2691399.html

http://otomoto.pl/kogel-anbs-18-budowlana-T2409118.html

http://otomoto.pl/kogel-budowlana-T863771.html


pzdrwm Nikita_Bennet
"Whether we are based on carbon or on silicon makes no fundamental
difference. We should all be treated with appropriate respect."
                                                              Sir A C. Clarke

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
zorzyk2    56

Takiej za te pieniądze nie kupisz. Czasami te starsze bywają na pierścieniowych felga 20 i węższych oponach. Pasują tam na podmiankę typowe 22,5 calowe, więc nie ma problemu i można też założyć szersze, nisko-profilowe. Ten metr burty przy długiej przyczepie dobry jest na twardym i równym podłożu, a z takiej rampy już możesz nie zjechać z otwartym, bo będzie zaczepiał. Moim zdaniem optymalnym byłoby 90cm, a i standard 80 nie jest złym(takie jak w linku).

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Nikita_Bennet    315

http://otomoto.pl/kogel-budowlanka-T2701087.html

http://allegro.pl/przyczepa-esve-18-t-dmc-i1959929116.html

http://otomoto.pl/krone-budowlana-T2644882.html

http://otomoto.pl/fliegl-burty-100cm-T2321996.html

http://otomoto.pl/inny-lk-100k-T2556252.html

 

 

ogólnie idzie coś znaleźć bo w wolnych chwilach przeglądam te oferty, obecnie faktycznie jest ich mało ale bardziej interesują mnie odpowiedzi na pytania które są umieszczone wytłuszczonym drukiem w poście wyżej.


pzdrwm Nikita_Bennet
"Whether we are based on carbon or on silicon makes no fundamental
difference. We should all be treated with appropriate respect."
                                                              Sir A C. Clarke

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
dawidg2    31

Mam przyczepę Kaesbohrer z 91 roku bodajże, do osi jeszcze nie zaglądałem a wciąż jeździ za ciężarówkami, była budowlana z plandeką, ale jest skrócona i do drewna przerobiona. Mocniejsze resory założyliśmy i straciła stabilność na drodze, bo zamiast resor się uginać to się koło ugina, opona 425/65R22,5, normalna bezdętkowa opona.

 

Bliźniaka na pole sobie odpuść. mam porównanie z drugą przyczepą do drewna na bliźniaku i jest problem w błocie. Ale na drodze jest inaczej znów.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
pioter    46

a na jakiej wysokości jest podłoga w takich przyczepach??? w sztywnej i w BDF???


Do zobaczenie na innym forum dla profesjnonalnych rolnikow, portal spolecznosciowy to nie dla mnie!!!

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Andrzej24871    12

Panowie przepraszam bardzo może trochę nie w temacie ale propo wywrotnic i rozstawu osi u przyczepy , są jakieś normy nie wiem jak to nazwać mam na myśli to że np jeśli umyśli mi się jakaś spora przyczepa "sztywna" o dużym rozstawie osi i chciałbym pojechać sprzedać zborze to żeby się przypadkiem nie okazało że przyczepa jest za długa i wywrotnica nie wykipruje jej ponieważ najzwyklej w świecie te 2 osie się na niej nie zmieszczą , jaka jest długość wywrotnicy ?


O to chodzi , że każdy zachwala i uwielbia zachodnie ciągniki za KOSMICZNE ceny, chociaż wielu tych maszyn nie widziało na oczy i sobie ich nie kupi, a Pronara nie chcą za darmo nawet, bo wstyd nim jezdzić, bo ktoś tam powiedział komuś ze mu się popsuł kiedyś.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
wlkpmder    6

Przyczepy samochodowe może i fajne tylko opłaty wysokie i przegląd co roku a ja na rolniczych 10-tkach mam przegląd raz na dwa lata ;)

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
zorzyk2    56

Panowie przepraszam bardzo może trochę nie w temacie ale propo wywrotnic i rozstawu osi u przyczepy , są jakieś normy nie wiem jak to nazwać mam na myśli to że np jeśli umyśli mi się jakaś spora przyczepa "sztywna" o dużym rozstawie osi i chciałbym pojechać sprzedać zborze to żeby się przypadkiem nie okazało że przyczepa jest za długa i wywrotnica nie wykipruje jej ponieważ najzwyklej w świecie te 2 osie się na niej nie zmieszczą , jaka jest długość wywrotnicy ?

Nie bój się nie zabraknie długości wywrotnicy, na nich wywracają też ciężarówki i całe zestawy. Miałem dwuosiową o długości 8,5m i mieściła się. Jeździła za ciężarówką i trudno było nią gdziekolwiek się zmieścić, a po zmianie dyszla na krótszy poprawiło się znacznie, za ciągnikiem nie ma żadnych problemów(diagnosta wystawił dokument i stała się rolniczą).

 

to ze co roku to mysle ze maly problem najgorsze ze trzeba zaplacic drugie tyle

Zainteresuj się jaka jest wysokość podatku od przyczepy ciężarowej.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Nikita_Bennet    315

Wracając do moich pytań

 

1. zawieszenie mają albo pneumatyczne albo resorowe - jeżeli mam ciągać to ciągnikiem to chyba tylko zawieszenie resorowe wchodzi w rachubę? Dobrze myślę? Czy moge też patrzeć na te z pneumatycznym zawieszeniem? Jak działa to pneumatyczne zawieszenie?

 

2. hamulce muszą być jednoobwodowe. Jak jest z przerobieniem hamulców w takich przyczepach?

 

3. Przyczepa sztywna bo wszędzie są wywrotnice a wywrotka to dodatkowy ciężar którego nie potrzebuję (wszędzie się zmieszczę bo TIRy rozładują też na wywrotnicach).

 

4. zaczepu z tyłu nie potrzebuję.

 

5. wyższe opłaty - wiem że da się w papierach zmienić na ciężarową rolniczą więc to mnie nie martwi.

 

6. jak jest z łożyskowaniem kół w tych przyczepach? Naprawa/wymiana jest tak prosta jak w Autosanach?

 

7. Wymiana opony to rozumiem że tylko na stacji gdzie mają odpowiedni sprzęt?

 

8. Jak jest z tymi burtami aluminiowymi - idzie o to że tzw "budowlanki" które ślicznie się prezentują mają burty aluminiowe. Co się stanie jak nasypię w takie burty czubato zboża? Wytrzymają? Czy od razu je złomować i zakładać nowe stalowe?


pzdrwm Nikita_Bennet
"Whether we are based on carbon or on silicon makes no fundamental
difference. We should all be treated with appropriate respect."
                                                              Sir A C. Clarke

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
ahme999    116

dam ci odpowiedz na przykładzie sąsiada który rzepak io zboże odwozi swoim tirem i na najzwyklejszą starą naczepę z aluminiowymi burtami wyspokośc bodaj 80cm których na długości 13,4 m jest 4 sztuki srodkiem słupki wzmacniające sypie ful zboża i o ile dobrze pamitam pasami spina chyba tylko w jednym miejscu albo i tego nie.

 

zawiecha pneumatyczna- masz miechy które zanim ruszysz musisz napompować to raz=drugą kwestią jest ciśnienie bo taka samochodowa sprezarka ma znacznie wieksze ciśnienie -12 bar(?) a ciągnikowa wydusisz chyba do 8 jesli podkrecisz zawór i możesz miec problem zeby uzyskać odpowiednią amortyzacje-tj bedzie za miękka. odnosnie takich szczegółów samochodowych przyczep radze jakies truckerskie forum typu truck.pl albo ziomki-truck.pl i chłopaki tam mają takie modernizacje bardziej obcykane.

 

hamulce od bidy zawsze mozesz załozyc samemy własną instalacje-tj zostawić stare przewody a dać standardowe siłowniki, co najwyzej w zwiekszonej liczbie jeśli tamte maja wieksza siłę hamowania-jeden nowy cylinder to chyba ok 120 zł...


-----PRODUKCJA MASZYN ROLNICZYCH NA ZAMÓWIENIE-----

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
dawidg2    31

Ad. 1 ciągnikowa sprężarka może nie wydolić z powietrzem do hamulcy i poduszek, więc lepiej resor chyba. Zwłaszcza że jednoobwodówke chcesz mieć

 

Ad. 2 będzie trzeba zmienić pewnie niektóre siłowniki bo w ciężarowych jak niema powietrza to się blokują ale starsze przyczepy takich niemiały.

 

Ad. 3-5 nie zadałeś pytania

 

Ad. 6 Prosta dwa łożyska tylko że większych rozmiarów wszystko, ale prawie bez obługowe większość osi.

 

Ad. 7 tak tylko w serwisie ogumienia bo ciężko napompać takie koło bezdętkowe, nieraz potrzeba strzału powietrza by opona się rozeszła i przylgła do felgi by spokojnie napompować, jak dobre opony i nie rozetniesz to spokojnie wytrzymie aż nie skruszeje. U mnie 5 lat i połowa bieżnika nalewanej opony a za ciężarówką jeżdzi, 40 tys km rocznie.

 

Ad.8 powinny wytrzymać pozatym jest słupek na środku.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
zorzyk2    56

Jeszcze raz

1. Resor paraboliczny, prostszy i tańszy w eksploatacji

2. Tak jak pisałem zamieniasz zawór główny na ten z Praszki i masz jeden obwód(w razie potrzeby służę schematem) lub dokładasz zawór talerzowy do ciągnika i masz w ciągniku dwa systemy,

3. Lżejsza, niższa i jeśli nie potrzeba to zdecydowanie,

4. Zazwyczaj ktoś wcześniej dorobił jakiś hak by wyciągnąć ją w razie potrzeby do tyłu,

5. XXXXXX

6.Czy to będą SAF, BPV, Kaesbohrer czy jakieś inne, to nie ta klasa co polskie, wytrzymują ponad mln km,

7. W zasadzie z gwoździem, czy śrubą można jeździć. Da się samemu napompować całkowitego kapcia "rosyjskim" sposobem

8. Wytrzymają, ale dla przedłużenia żywotności i bezpieczeństwa należałoby spiąć(nigdy nie są dłuższe jak 3m, chyba że burtomatic), tam są inne zamki jak w krajowych(różne rozwiązania). Te młode rocznikiem, niemal nowe, mają ekonomiczne, czyli cienkie, lekkie i dużo słabsze materiały na burtach.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Nikita_Bennet    315
...zawiecha pneumatyczna- masz miechy które zanim ruszysz musisz napompować to raz=drugą kwestią jest ciśnienie bo taka samochodowa sprezarka ma znacznie wieksze ciśnienie -12 bar(?) a ciągnikowa wydusisz chyba do 8 jesli podkrecisz zawór i możesz miec problem zeby uzyskać odpowiednią amortyzacje-tj bedzie za miękka. odnosnie takich szczegółów samochodowych przyczep radze jakies truckerskie forum typu truck.pl albo ziomki-truck.pl i chłopaki tam mają takie modernizacje bardziej obcykane....

thx za adresy - poczytam napewno.

Co do pneumatycznego zawieszenia - Zetor 10145 odncina chyba przy 4,5-5,5, MTZ952.3 przy 7-8 atm. Wątpie aby był sens podkręcać wyżej obie sprężarki (zawory) bo jednak parę zwykłych przyczep mi pozostanie ;)

Będę szukał z zawieszeniem resorowym.

 

...2. Tak jak pisałem zamieniasz zawór główny na ten z Praszki i masz jeden obwód(w razie potrzeby służę schematem) lub dokładasz zawór talerzowy do ciągnika i masz w ciągniku dwa systemy...

z czego?

Ewentualnie dołożenie zaworu talerzowego do ciągnika? Nie wiesz przypadkiem czy do Zetora 10145 da się taki dołożyć?


pzdrwm Nikita_Bennet
"Whether we are based on carbon or on silicon makes no fundamental
difference. We should all be treated with appropriate respect."
                                                              Sir A C. Clarke

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Automoderacja spowodowana brakiem działań administracji forum.

Edytowano przez gonzobonzobong

Chivas Regal kontra czarny Jaś wędrowniczek 2:1

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Nikita_Bennet    315

sporym błędem jest to co robisz czyli robienie oftopic z konkretnego tematu który jest poruszany w danym wątku.

Temat jest o "przyczepach samochodowych takich o ładowności 12-18ton" i fajniebyłoby jakby takim pozostał ;)


pzdrwm Nikita_Bennet
"Whether we are based on carbon or on silicon makes no fundamental
difference. We should all be treated with appropriate respect."
                                                              Sir A C. Clarke

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Ale ta przyczepa ma niecałe 18 ton ładowności nominalnej ;) Panie Very Important Person,pytam co ludzie myślą więc nie rozumiem gdzie OT.


Chivas Regal kontra czarny Jaś wędrowniczek 2:1

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Nikita_Bennet    315

Idzie mi o to że temat jest o jednej rzeczy i o tym piszemy w tym temacie (łamiesz netykietę po części).

Takie jest założenie każdego z for. Ty zmieniasz temat bo do tematu dołączasz swój problem nie związany z tematyką poruszaną w danym temacie. Po prostu śmiecisz. A to że ktoś nie odpisuje w Twoim temacie - może temat jest za trudny?

Ogólnie - jeden temat i o nim rozmowa, inny temat i w nim o czymś innym. Wtedy inni mogą wyszukać interesujące rzeczy po tytułach tematów a nie przeglądać 100 stron pierniczenia o d*pie maryny.

 

O co chodzi z tym VIP?


pzdrwm Nikita_Bennet
"Whether we are based on carbon or on silicon makes no fundamental
difference. We should all be treated with appropriate respect."
                                                              Sir A C. Clarke

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Automoderacja spowodowana brakiem działań administracji forum.

Edytowano przez gonzobonzobong

Chivas Regal kontra czarny Jaś wędrowniczek 2:1

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Nikita_Bennet    315

pzdrwm Nikita_Bennet
"Whether we are based on carbon or on silicon makes no fundamental
difference. We should all be treated with appropriate respect."
                                                              Sir A C. Clarke

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Automoderacja spowodowana brakiem działań administracji forum.

Edytowano przez gonzobonzobong

Chivas Regal kontra czarny Jaś wędrowniczek 2:1

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
deer    180

Pierwsza bdf duża masa własna poduchy, raczej nie warta uwagi.

Druga warta uwagi resor paraboliczny ale strasznie długa 7,2m ja mam 6,5 i to już mega długie.

Trzecia bdf poduszki.

Czwarta jeśli parabola to warta obejrzenia.

Piąta bdf poduszki

Szósta jesli parabola można obejrzeć.


BŁOGOSŁAWIENI CI, KTÓRZY NIE MAJĄ NIC DO POWIEDZENIA I NIE UBIERAJĄ TEGO W SŁOWA

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Automoderacja spowodowana brakiem działań administracji forum.

Edytowano przez gonzobonzobong

Chivas Regal kontra czarny Jaś wędrowniczek 2:1

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Bądź aktywny! Zaloguj się lub utwórz konto

Tylko zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony

Utwórz konto

Zarejestruj nowe konto, to proste!

Zarejestruj nowe konto

Zaloguj się

Posiadasz własne konto? Użyj go!

Zaloguj się

  • Podobna zawartość

    • Przez tomb2
      Zbliża sie zima ;D a więc planuję wyremontować moją 4,5 t jednak nie wiem czy dojdzie to do skutku ??? Jeżeli znajomu udostepni mi garaż to tak bo on ma ogrzewany A więc mam kilka pytań.
      - ile mogą kosztować burty do przyczepy 4,5 t typ D-46B
      - Lepszcze są z blachy falistej czy z prostej ?
      - Jakiej grubości blache dać na podłoge ?
      - czym najlepiej wyczyścić przyczepe, czy piaskowanie się opłaca ile może kosztować?
      Narazie tyle
    • Przez MichaKpiski
      Chcę przerejstowac przyczepę Sanok D47A (wywrotka) , w dowodzie mam wpisane rok produkcji, numer podwozia , dopuszczalną łatwość 3500, Pani w starostwie powiedziała że diagnosta będzie musiał ustalić pozostałe dane. Czy ktoś by się podzielił pozostałymi danymi jakie ma wpisane w dowodzie ? z góry dziękuję
    • Przez PawelS
      Witam potrzebuję opinii na temat firmy Perfect-Agro Koluszki, gdyż prawdopodobnie będę u nich zamawiał przyczepę, są one całkowicie odnowione i wyglądają jak nowe a cena to jest 1/2 w porównaniu do Nowej np Pronarki. Czy ktoś z użytkowników kupił od niech przyczepę i czy jest zadowolony jak z trwałością i wykonaniem >? Za każdą informację będę wdzięczny 
      http://www.remonty-przyczep.com/ 
    • Przez Hinco
      Czy teraz można zarejestrować jednoosiówke SAM do traktora? Bo kiedyś ojciec zrobił do samochodu i problemu nie było, a jakby sie dało traktorową rejestrnąć byłoby miło..
    • Przez koyack
      Witam wszystkich. Zastanawiam się nad zakupem przyczepy uniwersalnej  ściana przesówna. Służyła by do transportu zboża, kiszonki z qq oraz jaka rozrzutnik obornika. Przeglądając oferty różnych firm trafiłem na ogłoszenie firmy Agrotechnology z Rzeszowa. Ale nigdzie nie mozna znaleźć informacji o ich produktach. Interesujące jest uniwersalne podwozie do różnych przeznaczeni np można po ściągnięciu zabudowy przyczepy zamontować na podwoziu beczkowoz.  Czy ktoś miał doczynienia z tą firmą? Jakieś opinie? Z góry dziękuję za wszelkie informacje.  Załączam link do ogłoszenia. 
      https://www.otomoto.pl/maszyny-rolnicze/oferta/agrotechnology-przyczepa-ze-sciana-przesuwna-up-pza-27-jedna-rama-wiele-narzedzi-ID6Gg380.html
×
×
  • Utwórz nowe...
Agrofoto.pl Google Play App

Zainstaluj aplikację
Agrofoto
na telefonie

Zainstaluj