AdamBa

MTZ Belarus

Polecane posty

AdamBa    0

Witam szanownych użytkowników tego ciągnika i mam do was pytanie bo zamierzam kupić MTZ belarusa z mostem stożkowym + tur i co o tym sadzicie bo słyszałem ze stożki nie wytrzymują obciążenia i bardzo często się psuja .Z góry dziękuje za odpowiedz .

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
marek1985    0

No ja osobiście nie mam, ale znajomi mają i w miarę chwalą, chociaż ja już kilka opinii słyszałem, że dość awaryjny model.W tym rozmawiałem jakiś czas temu z mechanikiem, który wręcz twierdził, że nie nadąża ich naprawiać. Ale co człowiek to inne zdanie, pewnie w zależności, jakie kto ma doświadczenia.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
piotrek30    0

Sąsiad ma 820 na krzyżaku, chodzi w turze 6 i nie narzeka a pracuje już tak 3 lata. Ja na Twoim miejscu wolałbym dopłacić za most krzyżakowy ponieważ jest wytrzymalszy, przy tym moście masz już szerokie ogumienie, ciągnik o wiele lepiej się prezentuje(choć to najmniej ważne). ;)


MTZ 80
URSUS C-330

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
TheCinek    3

Ja mam belarusa 95KM na stożku, szerokie ogumienie... ma 9 lat u mnie pracuje 4 lata... nie maił lekko u mnie i żadnej awarii a nawet jak coś to części są sprawą groszową wedle mostu krzyżakowego..

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

jak chcesz duzego tura na nim zakladac to lepiej doplac i wez na krzyzaku to puzniej zaoszczedzisz na rematach przedniego mostu i oczywiscie na czasie a o nerwach nie wspomne

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
AdamBa    0

Dzieki za opinie bo na moje 11 ha i ten ciagniczek za wiele nie będzie miał do roboty.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
rino    13

Kolego jak na 11 ha to nastozku w zupełności wytrzyma, ja mam na stożku i pracuje nim 14 lat to dwa razy przodek robiłem, ale odkad załozyłem wzmacniane tuleje to przodek nie ruszany. A te nowe z tego co sie orientuje to juz maja te wzmacniane pozakładane, ale sie jeszcze dopytaj.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
tomek73    579

Ja mam na stożku [a jest z 87 roku] od 4 lat i z turem i tylko zmieniłem uszczelniacze.A to co on przewiózł i załadował to naprawdę dziwne że bez awaryjny jest.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
AdamBa    0

Widze ze większość chwali stożki bo z tego co słyszałem to u kolegi w wsi to jeden co tydzień robi przodek w MTZ bo podobno tryby mu się klinowały w napędzie.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
rino    13

jak ktos nie ustawi odpowiednio odleglosci miedzy trybami to beda sie tryby scinac, to trzeba tak samo ustawic jak roznicowy i bedzie dobrze.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
danielek24    30

z tego co ja sie dowiadywałem to lepiej się opłaca na krzyżaku bo na stożku kosztuje ok 60tyś a na krzyż.68tys ale mamy tam juz szersze tylnie gumy i komplet zaczepów i obciążników i jak mówił dealer jak by do tańszego to dołożyć to nie będzie tak wielkiej różnicy w cenie a on sam mówił że krzyzak lepszy,sam nie mam więc powtażam jego słowa :)

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
gregorius    123

952.3 o ile się nie myle tylko na krzyżaku i w plastiku wychodzą


Najbardziej lubię wizualizować sobie ostateczny krach systemu korporacji...

Kupię formownicę bierną do ziemniaków 2x75 cm
Kupię kombajn ziemniaczany Anna
Kupię ciągnik MTZ 82 w nowej budzie

więcej informacji na PW

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
damian23199    1

lepiej 952.3 bo masz rewers a jak do tur do matal i jak masz krowy i jezdzisz po tych kontach z balotami tez a jak masz duzo kasy i chcez doplacac i masz plac duzy zeby nie zawadzic z turem tio czemu nie ale jak tylko do tansportu towez se plastik

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
moczar    0

Wg mnie jak do tura to bierz pod uwagę tylko z rewersem. Zmiana biegów z wstecznego na 2 lub 3 to masakra przynajmniej w skrzyni 18/4.

A przecież w turze cały czas wajchujesz biegami.

 

Przedni napęd krzyżakowy psuje się nie dlatego że ma ciężko od tura tylko dlatego że w MTZ nie ma mechanizmu różnicowego

W przednim napędzie i przy ostrym skręcie napęd ma spore przeciążenia.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
mariush19    0

Jak by nie miał mechanizmu różnicowego to kilka skrętów na twardej asfaltowej nawierzchni i po trybach, Druga sprawa po co jest przycisk w 920 opisany jako blokada mostów a nie blokada mostu, po co jest czujnik skrętu w lewej piaście który wyłącza blokadę przy skręcie większym niż 10-15 stopni jak się nie mylę, a no po to żeby nie uszkodzić trybów. Poza tym jak się załączy ów blokadę to czuć jak przednie koła ustalają się w jednym położeniu "na sztywno" i orbitrol syczy przy delikatnych skrętach bo ma po porostu cięzko

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
moczar    0

A to sorry nie doceniłem myśli technicznej naszych wschodnich sąsiadów.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
marulekk    5298

Witam

Sam mam w planach zakup takiego MTZ-ta Belarus 920 (szerokie ogumienie)

z tego co jestem zorientowany i po obserwowaniu MTZ-ów w mojej okolicy, to każdy mówi aby jak coś to kupywać ciągnik z mostem krzyżakowym (jest trwalszy) i z układem hydraulicznym Boscha dzięki któremu jest lepszy udźwig i niema, aż takich wycieków w porównaniu z ukł. podstawowym...

z drugiej strony zależy trochę od szczęścia jaki się ciągnik trafi bo można na tym "niby gorszym" dłużej pojeździć bezawaryjnie niż tym "lepszy"

 

Jeżeli macie jakieś opinie, zastrzeżenia, sugestie co do tego modelu to podzielcie się B)

 

Jeśli możecie to podajcie mi jakieś linki, adresy firm-sprawdzonych (bo może przeoczyłem), które trudnią się sprzedażą, ów ciągników

ps: najlepiej jak by to były "adresy" z okolic Polski wschodniej B)

 

POZDRAWIAM :)


sprzedam pług 3-skibowy ruski stan dobry

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Bądź aktywny! Zaloguj się lub utwórz konto

Tylko zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony

Utwórz konto

Zarejestruj nowe konto, to proste!

Zarejestruj nowe konto

Zaloguj się

Posiadasz własne konto? Użyj go!

Zaloguj się

  • Podobna zawartość

    • Przez salas89
      witam mam pytanie o rade w sprawie zakupu białoruski . Uzywana była by do ladowania obornika i wapna  , co rocznego odkopania rowu , wykopania fundamentow pod budowe domu i wielu prac porzadkowych w gospoarstwie . Znajomy chce mi sprzedac 2 białoruski rolnicze w kwadratowej budzie ze wszystkimi łyzkami , widłami , itp posiadaja papiery na jego babcie , chce za to 9500zł ale jedna ma uszkodzony silnik ( brak glowicy) a druga niby sprawna ale nie odpalana od 5 lat , opony troszke kiepskie z tyłu maja (chyba jeszcze orginalne od nowosci). Cena troszke przewyzsza cene złomu wiec duzej straty by nie bylo , tylko czy jest sens sie w to pakowac ? Czy taki jumz moze cos w polu porobic czy juz tylko zlomowisko go czeka ? 
    • Przez Bostorn
      Witam
      Od niedawna jestem posiadaczem stety bądź niestety Jumza wersji rolniczej Koparko spycharki. Masa kasy w niego poszła i idzie dalej, gdyż nie lubię, jak mój sprzęt przypomina szajs. Porobiłem silnik, teraz czas na hydraulike. Dużo przewodów jest powymienianych, niektóre są dużo za długie, czepiają, haczą. Przewod od obrotu czepia o łapę, Jutro porobię zdjęcia i wstawię jak to u mnie wygląda. (wszystkie te operacje robił, robili poprzedni właściciele) 
      Moje pytania oraz problemy są zastępujące :
      - Czy mógłby mi ktoś pomóc z odpowiednim ułożeniem przewodów i ich podłączeniem tak, aby wszystko było tak jak należy? Może ktoś coś źle podłączył, złą stroną poprowadził? 
      - Podczas pracy masztem potrafi dziwnie działać, tzn chcę do góry coś unieść, siłownik idzie do dołu, a po chwili idzie do góry. , czasami bywa tak, że silnie i szybko podnosi, bądź obraca się w 1 stronę, a w 2gą bardzo bardzo powoli i z oporem wraca.  Ostatni z siłowników (od wideł) mocno ciekł, więc go wyjąłem, oczywiście był prawie cały schowany, podczas odkręcania przewodów, w górnym było ciśnienie i powietrze, tryskało i pluło konkretnie. Czego to może być wina? Układ jest zapowietrzony? Jak go odpowietrzyć? 

    • Przez ilovemtz
      Prosze aby w tym temacie wypowiadali sie posiadacze mtz[nie pronarów].
      My mamy mtz-a z 1983r i ojciec nic złego na silnik nie moze powiedziec wał jeszcze nie byl robiony. Ciagnik zrobil okolo 15000mth nie wiem czy to duzo czy mało. Co prawda ceiknie ale one juz takie sa. Co do awaryjnosci to moge powiedziec ze wiekszosc czesc zaczynamy dopiero teraz wymieniac tj. po 24latach wczesnije nie było potzreby. Co do spalania to jest małe w orce okolo 14l/ha napewno mniej niz ursus czy zetor z tych rocznikow nie mowie o nowych forterrach. Jest mały problrm z czesciami bo nie mozna ich dostac musimy po nie jezdzc do oddalonego o 50km żmigrodu bo nigdzie w poblizu ich nie dostaniemy .Powiedzcie co na ich temat mowia wasi ojcowie czy wy sami. Sami wiecie ze nie taki rusek straszny jak go piszą.
    • Przez Maksol
      Witam chciałbym zapytać posiadaczy ciągników mtz Pronar 82 w wersji sa i tsa o opinie o tych ciągnikach i o tym co należy sprawdzić przy zakupie tych ciągników.
    • Przez iridium3000
      Witam. Chciałbym się dowiedzieć w jakim zakresie obrotów najlepiej się poruszać w celu ekonomicznego spalania 952.3 w czasie transportu i prac polowych.
      W orce trzymam 1800obr w transporcie 1600obr 
      Myślicie że można by zejść w pracach polowych do 1600obr a w transporcie 1400obr czy to za mało?
      Z tego co widziałem nowy  Fendt  120koni w orce latał na 1550obr. Dla tego jestem ciekawy czy w MTZ również można zejść z obrotów w celu redukcji spalania.
×
×
  • Utwórz nowe...
Agrofoto.pl Google Play App

Zainstaluj aplikację
Agrofoto
na telefonie

Zainstaluj