Danielkoltun

Inny Silnik niż CT107 do BS.

Polecane posty

Wybrane dla Ciebie

Witam. Na początek napiszę to z czym w swoim Bs się spotkałem, po kilku latach spojrzałem na tabliczkę znamionową i okazuje się że ma 120km silnik (90kw). Problem jest taki że andoria ma za mało mocy i jest ciężko szczególnie z pełnym zbiornikiem, po górach i sieczkarnia brakuje mocy. Kręcę się po złomowiskach w poszukiwaniu silnika do remontu i pierwszą myśl mam taką że chciałem kupić andorię nadal. Wiem że w kombajnach różni się smok olejowy. Widziałem autosana h10 z innym silnikiem ale szczególnie mu się nie przyglądałem ale chyba to był Cummins, dopiero w domu pomyślałem o takim zabiegu kwestia tego aby misa olejowa i smok zapewniały smarowanie w terenie z górkami. Wiem że dla niektórych sw400 i 6ct107 lub 680 to świętość ale można spotkać też inne rozwiązania fabryczne lub samych rolników jak Valmet, zetor, perkins czy inne. Co myślicie nad takim pomysłem, ewentualnie jak możecie komentujcie, doradzajcie i podpowiadajcie co można zastosować aby silnik miał  około lub ponad 200km i był przygotowany do takich warunków pracy ? .

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
hubertb    4007

Kup mocniejszą andorie ewentualnie silnik mercedesa dedykowany do kombajnów. 

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Gość   
Gość

Zmień kombajn zamiast dokładać do tego nieudanego wynalazku.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
andrzej78    585

Skoro od 90-go roku silnik 6CT 107 zastąpiono silnikiem SW680 to lepiej byłoby " pójść " w tym kierunku.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
erwin2    5

SW 680 jest łatwo dostępny,jak masz sieczkarnię i górki na polach to będzie idealne rozwiązanie i tańsze niż zakładanie jakiegoś zachodniego silnika,a heder pewnie masz 4,20 ? to jak byś jeszcze go na 5 wymienił to już byś miał mocny statek żniwny

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Głownie chodzi mi o rozeznanie z silników zagranicznych co i jakiego, trafiają się przeszczepy nawet tutaj Bs z jakimś nie wiadomo jakiej produkcji silnikiem i działa, ważne aby silnik był przystosowany do obrotów i smarowania silnika. Nie chodzi mi o porady typu "zmień kombajn" a o to co można by zastosować. W tych Autosanach sporo jednostek było montowanych MAN, Cummins, Renault, Mercedes i inne. 

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
sylwek23111    330

Jak mało mocy to załóż gaz. Podobno tym sposobem można zwiększyć moc o 15%, a nawet o 30% i obniżyć spalanie. Chodzi mi o instalację typu diesel-gaz. Sam się zastanawiem nad taką instalacją na poważnie.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
andrzej78    585
7 minut temu, sylwek23111 napisał:

Jak mało mocy to załóż gaz. Podobno tym sposobem można zwiększyć moc o 15%, 

Właśnie " podobno" . Znam właścicieli ciągników siodłowych , autobusów co to mieli zamontowany gaz LPG  i " lipa " . Minimalny zysk nie warty zachodu . Sprawa trochę ma się inaczej z instalacją CNG , ale nie ma to sensu z sezonowo wykorzystywaną maszyną.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

U mnie w grę wchodzi wymiana silnika, przeważnie andoria 150km i nic więcej. W ciągnikach Ślązak siedziały andorie 200km na pompie bosch i turbo jak w zetor 6cyl chyba ze zmienną geometrią. Podobno przeróbka kolektora ssącego coś daje (taka nadbudówka w stylu pudełka) powietrze lepiej się rozchodzi. Taki cummins w autosanie przykładowo ma 280km a wielkością jest jak maks zetora 6cyl silnik.

54 minuty temu, jaco512 napisał:

Jeśli interesuje Ciebie Cummins to szukaj silnika 8,3l z serii Case Axial https://www.olx.pl/oferta/silnik-cummins-6t-830-6ct-830-CID5-IDDyNkD.html#adce80f96e

Właśnie podobny silnik siedział w Autosanie h10 na złomie który trafił z likwidacji PKS, podjadę jeszcze raz na tygodni zobaczyć to cudo i znaleźć jakąś tabliczkę znamionową. Kwestia misy olejowej aby była płaska.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
andrzej78    585
22 minuty temu, Danielkoltun napisał:

W tych Autosanach sporo jednostek było montowanych MAN, Cummins, Renault, Mercedes i inne. 

Nie kombinuj i poszukaj SW680 , jak będziesz miał szczęście to znajdziesz od BS-a , nawet z osprzętem co by wszystko pasowało. Teoretycznie " lepsza" marka wytwórcy silnika wcale nie oznacza ,że będzie to silnik lepszy , bo może być już wypracowany , a na pewno nie tańszy w naprawie. Całkiem niedawno (opowiadał kierowca) ,  jak to autobus -Autosan zakończył żywot bo w jego silniku Cumminsa korba wyszła bokiem.

  • Like 1

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
7 minut temu, andrzej78 napisał:

Nie kombinuj i poszukaj SW680 , jak będziesz miał szczęście to znajdziesz od BS-a , nawet z osprzętem co by wszystko pasowało. Teoretycznie " lepsza" marka wytwórcy silnika wcale nie oznacza ,że będzie to silnik lepszy , bo może być już wypracowany , a na pewno nie tańszy w naprawie. Całkiem niedawno (opowiadał kierowca) ,  jak to autobus -Autosan zakończył żywot bo w jego silniku Cumminsa korba wyszła bokiem.

Ogólnie z tego co widzę w okolicznych złomach to PKSy są zajechane strasznie i patrząc na silniki z demontażu aż się płakać chce, nie nastawiam się na (stan igła) tylko do odbudowy taki silnik, ogólnie też powiem że prawdopodobnie MAHLE chce się wycofać z produkcji zestawów do Andorii z tego względu że coraz mniej sprzedają do tego silnika (mało jest chętnych) , tutaj nie ma kompromisów i robienia na THM czy inne silnik do kombajnu ma być górna półka co chodzi o części. 

Edytowano przez Danielkoltun

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
tomek1974    539

albo silnik od jelcza abo ostanie modele 6CT 107 co miały 170 km poznać je po płaskim pasku klinowym 

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
hubertb    4007

Silnik od autobusu nie bardzo bo regulator obrotów na pompie nie ten, już prędzej od jakiejś wywrotki lub maszyny przemysłowej. Ja na twoim miejscu zapakował bym tam jakiegoś mercedesa od kombajnu, silniki naprawdę trwałe, sw 680 jest również bardzo wytrzymałą bestią. 

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Speca od pomp znam także regulator da się zrobić pod kombajn. 

Edytowano przez Danielkoltun

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
hubertb    4007

Pompiarz nie siedzi i nie czeka z takim regulatorem tylko trzeba kupić drugą pompę, w tedy chętnie złoży z dwóch jedną;] Generalnie blok od h10 też się trochę różni najmniejszego sensu nie widzę w kupowaniu silnika akurat od h10 lepiej już od jelcza np 316

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

To nie jest pierwszy lepszy janusz, gość robi robotę nie tylko w maszynach, pompy bosch są popularne, mam takową z nawet Valmeta starego, i w swoim MF. Jest to temat do zrobienia, równie dobrze Mielec też będzie do zmian wiem gdzie jest w ładnym stanie ale miskę olejową już będzie ciężko zdobyć przeznaczoną do pochyłości bo z ciężarówki czy autobusu jest pojedynczy zasobnik, i tak po kupnie muszę robić generalkę, co to by nie było wstawiając Mielca musiałbym przerobić inaczej mocowania ( dla znawców kombajnu wiedzą co i jak). Wczoraj znalazłem tu na Agrofoto Bs z innym silnikiem że nawet ja nie wiem co to : 

 

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
hubertb    4007

Pompa wymaga zmiany w przeciwciężarach regulatora zapytaj skąd weźmie. Zresztą temat na poemat. Silnik ze zdjęcia to mix. 

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Mam jakąś pompę, jutro pojadę postaram się coś więcej ustalić na temat tego Cumminsa i postarać się o numery pompy i silnika o ile są tabliczki. Dalej będę się głowił, jeżeli misa będzie z tzw; brzuchem to już odpada. Nie wiem jak z andorią tak naprawdę jest że uzyskuje 170km w Autosan h10, wiadomo sekcje pompy, dawka, wtryskiwacze, ale z jakich elementów to jest wszystko różnice bo nie chce mi się gdybać i kupić słabszy motor. Z tego co słyszałem bardzo narażony jest wał na urwanie w BS w 6ct107 ze względu na obciążenie, potrzebuję pewnych informacji bo andoria też by wchodziła w grę ale mocna, Silnik martina jest drogi używany do BS on odpada. Dzisiaj Oglądałem Mielca sw680/17/1 ładny motor z Giganta. Starałem się znaleźć stronę i kontakt do Andrychowa i coś mam ale z tego co widzę to juz lipa ale postaram się zadzwonić i coś ustalić pod względem parametrów i różnic o ile trafię na osobę mającą taką wiedzę. 

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
erwin2    5

obejrzyj filmik z Panem Józefem, ten najnowszy..mówi o andori 170 koni

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
2 godziny temu, erwin2 napisał:

obejrzyj filmik z Panem Józefem, ten najnowszy..mówi o andori 170 koni

Tak się składa że na początku materiałów kilka zdjęć to jest mój BS jest to kombajn przedprodukcyjny prototyp testowy. Silnik w chwili obenej mam z 84 roku a kombajn 87. Mówię tutaj wszystko ma swoje plusy i minusy a części andorii czy mielca wcale nie są tanie i z roku na rok będzie jednak trudniej o dobre zamienniki. Chociaż nie liczę że ma być tanio tylko żeby się to spisywało ( raz zrobić i mieć z głowy na 20 lat ). Mielec jest silnikiem dosyć dużym w porównaniu do andorii czy Cumminsa. Wpadłem na stronę Amerykańską na yt o wymianie takiej jednostki w Case Axial z ciężarówki ( dwa te same silniki ). Oglądam o zmianach. 

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
hubertb    4007

Amerykański Cummins jest najoszczędniejszy i trwały. Tylko ty celujesz w jednostki już zużyte wiec pachnie złotówkami do włożenia. 

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
11 godzin temu, hubertb napisał:

Amerykański Cummins jest najoszczędniejszy i trwały. Tylko ty celujesz w jednostki już zużyte wiec pachnie złotówkami do włożenia. 

Jak ze wszystkim. Nie muszę od razu zmieniać silnika bo moja jednostka jakoś te 5 sezonów sobie radziła i działa tylko że za słaba, co chodzi o Cummins to dotarłem do kierowcy tego autosana i wiem co i jak. Wszędzie nie jest kolorowo tak jakby się zdawało nawet jakby zakładać Mielca to całą aparaturę (oprzyrządowanie) trzeba plus redukcję hydrostatu i płozy silnika i inne. Tak jak pisałem nawet do polskich części są drogie że wolę sobie takiego cumminsa remontować. Sw 680 turbo zestaw na dziurę 650 dobry. 

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Bądź aktywny! Zaloguj się lub utwórz konto

Tylko zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony

Utwórz konto

Zarejestruj nowe konto, to proste!

Zarejestruj nowe konto

Zaloguj się

Posiadasz własne konto? Użyj go!

Zaloguj się

  • Podobna zawartość

    • Przez bizonek
      bizon
    • Przez Audi213
      Czy ktoś może przerabiał wózek od Bizona, tak żeby heder ze stołem stabilnie na nim stał i dało się nim jechać?
    • Przez kingway
      Witam , czy ma ktoś instrukcję naprawy silnika SW 400 i 6CT107 taką od A do Z gdzie jest wszystko pokazane jak i co zrobić aby było dobrze ? Czy wql coś takiego istnieje ? Jeśli tak to gdzie to mogę dostać ?  
    • Przez kingway
      Witam , mam pytanie , gdzie mogę znaleść cześci do bizona rekorda niebieskiego , chodzi mi o półoś nowego typu . Mile widziane jakieś namiary , wiem , że zwolnice do Bizona rekorda pasują także od BSa niebieskiego , także może być i BS . Może ktoś wie gdzie taki stoi po spaleniu czy ogólnie ktoś takie coś rozkręca na części  
    • Przez Ukson
      Czy cała woda wyleci z chlodnicy i bloku przez kranik w chlodnicy w bizonie?
×
×
  • Utwórz nowe...
Agrofoto.pl Google Play App

Zainstaluj aplikację
Agrofoto
na telefonie

Zainstaluj