tespis17

Pukające zawory- ZTS 16245

Polecane posty

Wybrane dla Ciebie
tespis17    23

Witam. Mam problem z pukającymi zaworami. Cały czas pukają zawory aż urywają się i wpadają do środka do tłoka- średnio raz co dwa lata. Wyginają się laski zaworów.

Zawory ustawiane były przez trzech różnych mechaników. Na początku nie pukają, a potem po rozgrzaniu  to samo. Rozrząd  ustawiony dobrze na znaki. Nie ma luzów na kołach. Wtrysk ustawiony dobrze, nie dymi, mocy nie brakuje. Na klinie od wałka rozrządu nie ma luzu. Pomysły mi się kończą co może być??? 

Edytowano przez tespis17

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
hubertb    4007

Olej na górę dopływa? Wygląda jak utrata smarowania głowicy. 

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
pawel100474    31

wydechowe czy ssące bo zawory  ssące zaczynią się otwierać  parę stopni przed GMP i może być za mały luz między zaworem a tłokiem sprawdź odległość zawora jak zawór zaczyna się otwierać a tłok jest na 0 stopni GMP naciśnij  na dźwigienkę  popychacza i zobacz jaki ma luz powinien mieć  ok  2-3 mm.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
tomek1974    539

kolego z tymi zaworami to nie tylko ty masz problemy teraz robią taki szajs że szkoda gadać dopiero jak zawiozłem do kostrzynia to mam spokój 

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
samtech84    101

Za każdym razem ta sama firma robiła głowicę? Na moje oko zawory przycierały się w prowadnicach

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
hubertb    4007

No właśnie to wygląda bardziej na zacieranie niż na "zły zamiennik". Firmy po macoszemu traktują komunistyczne silniki często odwalają fuszerę.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
tespis17    23

Smarowanie do góry głowicy ma. Firma która mi robiła głowice twierdzi że mam wymienić wałek rozrządu. Głowice robi mi ta sama firma od 20 lat i nie tylko do tego ciągnika. Talerzyki od zaworów  mam już  wymienione na całościowe, nie dzielone. Ja mieszkam w kuj-pom ale następnym razem zawiozę głowice gdzie indziej.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
tespis17    23
Dnia 15.02.2020 o 20:14, hubertb napisał:

Olej na górę dopływa? Wygląda jak utrata smarowania głowicy. 

 

Dnia 15.02.2020 o 21:37, tomek1974 napisał:

kolego z tymi zaworami to nie tylko ty masz problemy teraz robią taki szajs że szkoda gadać dopiero jak zawiozłem do kostrzynia to mam spokój 

Olej do góry dopływa. Wymieniłem koło zębate na wałku rozrządu (ale to stare moim zdaniem było OK.) chodzi tak samo.

Rok temu wyleciał zawór na 5 tym cylindrze (od chłodnicy) wydechowy

Trzy lata temu wyleciał zawór na 6  cylindrze (od chłodnicy) ssący

Wyregulowałem zawory na 0,4 ssący, 0,4 wydechowy. Moim zdaniem troszkę za dużo .  Zimny chodzi trochę dziwnie ale ciepły chodzi nawet, nawet.

Myślę o wymianie lasek i potpiłowaniu popychaczy bo mają straszne rowki aż ciężko regulować. Co wy na to??

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
DarekD    70

może zastosowałeś złej grubości uszczelkę pod głowicę


nowy

 
 
 
 
 
 

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
tomek1974    539

właśnie chodzi o te niby regeneracje wole oryginalną   

Edytowano przez tomek1974

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
samtech84    101

Nowa głowica 6 kzł, regeneracja kompletna to u mnie w okolicy max 1,5 kzł

Dla mnie wyrzucenie dodatkowych 4,5 kzł jest słabym pomysłem. Chyba, że mam pękniętą głowicę i nadaje się na złom, a kupno używki nawet po regeneracji to loteria, nie tyle, że sama regeneracja może być zła, tylko to, że większość ludzi jeździ na wodzie więc wewnątrz mogą być już konkretne wżery.

 

Edytowano przez samtech84

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Bądź aktywny! Zaloguj się lub utwórz konto

Tylko zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony

Utwórz konto

Zarejestruj nowe konto, to proste!

Zarejestruj nowe konto

Zaloguj się

Posiadasz własne konto? Użyj go!

Zaloguj się

  • Podobna zawartość

    • Przez Bialy8011
      Witam, patrzcie no Panowie co to się zrobiło. Pacjent to Zetor 8011. Ktoś wie jaka przyczyna że z oleju się takie mleko zrobiło we filtrze?

    • Przez Rzepakowiec
      Witam, kupiłem na wiosnę zetora 8145 sprowadzonego z finladii. Na oględzinach wydawało się, że wszystko w porządku chodził równo, ładnie palił pojeździłem trochę wszystko w porządku. Ciśnienie oleju w silniku też ok, przepracował 40mtg i zauważyłem, że ciśnienie na obrotach jalowych spada na około 0,6 0,8 bara. W dodatku z odmy wydobywa się biały dym. Mam jeszcze 9ha do orki oraz uprawy po kukurydzy, więc będę musiał tak robić. Jakieś pomysły co to może być? Na wysokich obrotach ciśnienie jest ponad 2,5. 
    • Przez Papkin
      Kolejny raz problem z Zetorem. Ciągnik zgasł sam z siebie, zacząłem podejrzewać układ paliwowy. Wymieniłem filtry, wyczyściłem odstojnik,odpowietrzylem,dalej nie chciał odpalić. Następnie wyjąłem pompę paliwa i wtryski. Diagnoza zatarta pompa. Zamontowałem pompę po regeneracji i wtryski,odpowietrzylem,pompa podaje paliwo, ciągnik dalej nie chce odpalić. Raczej odpada problem z elektryką już wszystkie przewody sprawdziłem i poczyscilem. Rozrusznik na chwilę obecną u elektryka do sprawdzenia. Plak nie pomaga. Próbowałem też z przesuwaniem pompy w stronę bloku i na zewnątrz. Ma ktoś jakieś pomysły?
       
    • Przez lukasz021086
      Witam. Leci mi olej z pompy wtryskowej. Prawdopodobnie od strony silnika. Ma ktoś pomysł co mogło się stać? 
    • Przez Rzepakowiec
      Cześć, wczoraj przeprowadzałem pierwszą grubszą robotę kupionym na wiosnę 8145. Talerzowalem i kiedy silnik się porządnie nagrzał to ciśnienie spadło do 0,8 na 800 obr/min, przy wyższych obrotach jest ponad 2. Z kolei na zimnym wynosi 4,5 na 800 obr. Wiem, że wraz z nagrzaniem ciśnienie spada, ale czy te 0,8 to nie jest trochę przymało? 
×
×
  • Utwórz nowe...
Agrofoto.pl Google Play App

Zainstaluj aplikację
Agrofoto
na telefonie

Zainstaluj