Polecane posty

Kulek101    0

Witam Mam mf3070 niestety nie ma w nim hamulca przyczepy, chciałbym go dorobić. Czy wystarczy kupić zawór hamulcowy i przykręcić na dekiel z elektro zaworami? 

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
hubertb    328

Daj spokój temu wynalazkowi szatana jakim są hamulce hydrauliczne i załóż kompletną instalacje pneumatyczną. 

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
DTaras    689

hubert - skąd to przeświadczenie?

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Wiadomość z agroFakt.pl

hubertb    328

To jest niebezpieczne dziadostwo. Przyczepa wyposażona w ten typ hamulca potrzebuje dodatkowego zabezpieczenia inaczej jeśli dojdzie do przerwania linii mamy brak hamulców na przyczepie. Do tego dozowanie siły jest nieco dziwaczne. 

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
DTaras    689

przecież jest akumulator hydrauliczny i linka.... Dozowanie siły dziwaczne? Nic niewiem.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
hubertb    328

No właśnie akumulator i linka, tylko kto to zakłada większość założy siłownik za 100zł i dość. Siła na wyjściu hydraulicznym jest nie liniowa a ma postać logarytmu mnie to np. drażni. Jak generalnie całość doskonałych wymysłów inżynierów MF. 

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
DTaras    689

Ty ale fizycznie płyn jest już sprężonym gazem i eliminuje to pewne rzeczy co upraszcza funkcję. Problem z siłą zadziałania to raczej kwestia przepływów i objętości jak we wspomaganiu z orbitrolem... Jak dla mnie fajna rzecz i można sobie założyć do przyczepki oś od busa niemal bezpośrednio hamulce podłączając 😉

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
hubertb    328

Każdy ma jakieś swoje zdanie, dla mnie problem jest istotny i go zaznaczam. Większość ludzi przerabia przyczepy bezmyślnie, co należy piętnować. System hydrauliczny powstał tylko ze względu na uproszczenie konstrukcji ciągnika i nie ma nic wspólnego z dobrem ogółu i bezpieczeństwem. 

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
ptaszyna    156

Nie zgadzam sie z Toba hubertb. Mam w przyczepach zalozone hamulce mieszane ( silowniki pneumatyczno-hydrauliczne) i zaleznie od ciagnika uzywam jednych lub drugich i powiem ze hamulce hydrauliczne mozna lepiej wyczuc, hamuje sie bardziej plynnie-rowno a w przypadku ostrego hamowania maja wieksza sile. Jedyny minus to jak piszesz w przypadku zerwania przyczepy nie zahamuje, ale w w moim w miare juz dlugim zyciu mnie to nie spotkalo i nie slyszalem o takim przypadku w moich stronach. A o wypadkach drogowych z roznych innych przyczyn slysze niemal codziennie.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
hubertb    328

Kolego drogi odczucia mieć różne możemy, jeśli brak wyczucia "powietrza" jet słaba to masz pewnie rozregulowany zawór sterujący w ciągniku. Zresztą to wszystko zależy od tego jaka jest instalacja w ciągniku. Co do wypadków nikomu ich nie życzę jednak strzeżonego Pan Bóg strzeże, wykonaj proste zabezpieczenie pojemność akumulatora = objętości siłowników ciśnienie -120bar do tego zawór i linka całość nie wyjdzie drogo. Zabezpieczenie jest użytku wielokrotnego. Przegląd przechodzisz bez problemu, nie ma również podstawy do zabrania dowodu przez policję. 

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
ptaszyna    156

W jednej przyczepie pneumatyka jest na polskich zaworach (URSUS) a w drugiej na pneumatyce HALDEX (Metal-Fach) i obydwie hamuja zupelnie roznie, URSUS w miare plynnie (mozna wyregulowac zaworem sily hamowania), natomiast w drugiej to porazka, lekkie dotkniecie pedalu powoduje zablokowanie kol, regulacja zaworem sily hamowania nic nie daje, jedynie pozostaje hamowanie pulsacyjne. Nie jest to ani fajne ani bezpieczne, bo gdy ktos nie ma doswiadczenia to zawsze jest ostre hamowanie (bez potrzeby) i moze ktos z tylu wjechac w tyl.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
hubertb    328

Polska  pneumatyka to licencyjna od Wabco do tego naprawdę było to dobrze wykonane. W ciągniku masz zawór sterowania i to w nim największa wina. Generalnie wszystko co na jednym przewodzie to porażka jeśli o dozowalność. Dobra pneumatyka która będzie dozować nie musi kosztować krocie, jednak jest gadżetów dużo. Hamulec hydrauliczny reaguje razem z ciągnikiem daje złudne poczucie bezpieczeństwa.  

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
ptaszyna    156

Ciagnik to Case i to jest uklad dwuobwodowy Wabco wlasnie, instalacja fabryczna, wiec bym sie tego nie czepial. Sasiad ma kilkuletnia Forterre i tez przyczepe  Metal-Fach i tak samo mu dzialaja hamulce, wiec albo ten Haldex jest kiepski albo konstrukcja hamulcow jest zle zestrojona w tych przyczepach. Fakt jest taki ze hamowanie to mordega bo albo staniesz w miejscu albo pulsowac musisz.

Nie jestem nawiedzonym fanem hamulcuw hydraulicznych, rzeczywistosc mnie zmusza do korzystania z nich i z doswiadczenia twierdze ze nie sa zle a nawet calkiem dobre i nie daja zludnego poczucia bezpieczenstwa tylko ralnie hamuja.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
hubertb    328

No wygląda na złe zestrojenie, trzeba się zapiąć manometrem na wyjście do siłowników i sprawdzić co się dzieje. Jest tam ALB? Mnie do hydrauliki nie przekonasz, jednak twoją opinie z racji doświadczenia szanuję. Spierać się nie będę, najważniejsze jest bezpieczeństwo dla tego skoro już masz taki rodzaj hamulców polecam dołożenie zabezpieczenia. 

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
hubertb    328

W metal-fachu dostępny za dopłatą z tego co widzę "automatyczny zawór siły hamowania". Pneumatyka jest "wyprzedzona" względem hamulca ciągnika zawór w ciągniku powinien sterować tym wyprzedzeniem. Siłą steruje zawór przyczepy. 

http://infodia.pl/wp-content/uploads/2017/02/Poradnik-Serwisowy-06-2003-Powietrzne-Układy-Hamulcowe-Budowa-i-Diagnostyka-1.pdf

Przeczytaj, lub przejrzyj jeśli masz ochotę. 

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
ptaszyna    156

Dzieki za info. Ciekawe co powodowalo Metal-Fachem zeby zastosowac HALDEX a nie polskie zawory ktore lepiej wspolgraja z ciagnikami.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
hubertb    328

Cena Czyni Cuda. Ogółem nie ważne czy to Knorr, Haldex, Wabco ma działać poprawnie. Szczerze powiedziawszy niektóre rzeczy produkowane w PRL mieliśmy naprawdę dobre! 

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Bądź aktywny! Zaloguj się lub utwórz konto

Tylko zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony

Utwórz konto

Zarejestruj nowe konto, to proste!

Zarejestruj nowe konto

Zaloguj się

Posiadasz własne konto? Użyj go!

Zaloguj się

  • Podobna zawartość

    • Przez matmixmix
      Witam. do posiadaczy massey fergusona z seri 61xx z rewersem elektrohydraulicznym i skrzynia dynashift/ 4 polbiegi. Mam wielka prosbe . czy ktos posiada taki ciagnik w rejonie dolnego slaska? chcialbym podpiac swoj komputer do innego ciagnika w celu sprawdzenia czy jest sprawny . 
    • Przez AgroRolnikYT
      Witam  wszystkich  . Mam  u siebie problem z hydrauliką w mf i gdy skręce kierownice do oporu zapalają sie kontrolki od zapchany filtrów. Filtry wymienione na nowe. Na wyjściu z tył mam raz 150 bar raz 180 tak jakby szaleje. I dodam że jak mam np 180 i skręce kierownice do oporu to ciśnienie momentalnie spada do 80 bar. W czym może leżeć przyczyna ??  Z góry wszystkim wielkie Dzięki
    • Przez tomuss17
      witam wszystkich forumowiczów
      mam problem z moim 3095 juz tłumacze problem. Ostatnio podczas cofania z wycinakiem do pryzmy z sianokiszonką "tradycyjnie z przednim napędem" dało sie zauważyć wyraźny brak "przedniego" pomimo ze byl on włączony zaciekawiło mnie to i z ciekawości zachamowałem dość ostro na mokrej trawie kontrolka przedniego na konsoli zareagowała poprawnie zapalając sie lecz nie zauważyłem blokady czy poślizgu przednich kol pomyślalem ze pewnie zawór sie zacioł lub zepsuł czytając forum zrobilem juz różne rzeczy przekladalem kable od blokady mostów lecz nie dało to efektu brałem na krótko zarór przy wylączonym ciągniku i było go słuchać jak cyka ale jeszcze nie sprawdzałem czy w czasie jazdy bedzie dzialać licze na wszystkie podpowiedzie właśnie ide coś pogrzebać może to włącznik liczy sie każda podpowiedz pozdrawiam
    • Przez adammikielski
      Witam. Mam pewien problem. otóż nie moge odpowietrzyc hamulcow i sprzęgła. z trojdzialu cały czas płynie jakby zapowiedziany olej i nie mogę zlokalizować z jad bierze lewe powietrze.
    • Przez chrap17
      Witam.  Ciagnik mf6140 skrzynia dynashift 97r.
      Podczas jazdy na 4 po zatrzymaniu chcialem ruszyc z 2 lecz wajcha od biegow juz nie  reagowala.  Okazalo sie ze wyleciala pod ciagnikiem z wybieraka taka kulka. Lecz po powtornym jej wlozeniu biegi ciezko.maja wejsc i nie czuc ich poprostu. Najgorzej jest wlaczyc 1 trzeba uzyc bardzo duzo sily. Az szarpnac wajcha aby weszla.  I zastanawiam sie czy sa jakies czesci  aby te luzy wyelimonowac. moze ktos cos chodz troche podpowie. Z gory dziekuje
×
×
  • Utwórz nowe...

Ważne informacje

Używamy plików cookies, aby poprawić funkcjonowanie strony Agrofoto.pl. Pliki cookies dopasowują treść strony, w tym wyświetlanych reklam, do indywidualnych potrzeb i zainteresowań użytkownika, pozwalają nam również zrozumieć, w jaki sposób korzystasz z naszej strony. Korzystanie z Agrofoto.pl bez zmiany ustawień dotyczących cookies oznacza, że będą one zamieszczane w Twoim urządzeniu końcowym. Możesz dokonać w każdym czasie zmiany ustawień dotyczących cookies. Więcej szczegółów w naszej Polityce prywatności i plików cookies.

Agrofoto.pl Google Play App

Zainstaluj aplikację
Agrofoto
na telefonie

Zainstaluj