Polecane posty

Kulek101    0

Witam Mam mf3070 niestety nie ma w nim hamulca przyczepy, chciałbym go dorobić. Czy wystarczy kupić zawór hamulcowy i przykręcić na dekiel z elektro zaworami? 

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
hubertb    203

Daj spokój temu wynalazkowi szatana jakim są hamulce hydrauliczne i załóż kompletną instalacje pneumatyczną. 

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
DTaras    684

hubert - skąd to przeświadczenie?

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Wiadomość z agroFakt.pl

hubertb    203

To jest niebezpieczne dziadostwo. Przyczepa wyposażona w ten typ hamulca potrzebuje dodatkowego zabezpieczenia inaczej jeśli dojdzie do przerwania linii mamy brak hamulców na przyczepie. Do tego dozowanie siły jest nieco dziwaczne. 

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
DTaras    684

przecież jest akumulator hydrauliczny i linka.... Dozowanie siły dziwaczne? Nic niewiem.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
hubertb    203

No właśnie akumulator i linka, tylko kto to zakłada większość założy siłownik za 100zł i dość. Siła na wyjściu hydraulicznym jest nie liniowa a ma postać logarytmu mnie to np. drażni. Jak generalnie całość doskonałych wymysłów inżynierów MF. 

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
DTaras    684

Ty ale fizycznie płyn jest już sprężonym gazem i eliminuje to pewne rzeczy co upraszcza funkcję. Problem z siłą zadziałania to raczej kwestia przepływów i objętości jak we wspomaganiu z orbitrolem... Jak dla mnie fajna rzecz i można sobie założyć do przyczepki oś od busa niemal bezpośrednio hamulce podłączając 😉

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
hubertb    203

Każdy ma jakieś swoje zdanie, dla mnie problem jest istotny i go zaznaczam. Większość ludzi przerabia przyczepy bezmyślnie, co należy piętnować. System hydrauliczny powstał tylko ze względu na uproszczenie konstrukcji ciągnika i nie ma nic wspólnego z dobrem ogółu i bezpieczeństwem. 

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
ptaszyna    155

Nie zgadzam sie z Toba hubertb. Mam w przyczepach zalozone hamulce mieszane ( silowniki pneumatyczno-hydrauliczne) i zaleznie od ciagnika uzywam jednych lub drugich i powiem ze hamulce hydrauliczne mozna lepiej wyczuc, hamuje sie bardziej plynnie-rowno a w przypadku ostrego hamowania maja wieksza sile. Jedyny minus to jak piszesz w przypadku zerwania przyczepy nie zahamuje, ale w w moim w miare juz dlugim zyciu mnie to nie spotkalo i nie slyszalem o takim przypadku w moich stronach. A o wypadkach drogowych z roznych innych przyczyn slysze niemal codziennie.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
hubertb    203

Kolego drogi odczucia mieć różne możemy, jeśli brak wyczucia "powietrza" jet słaba to masz pewnie rozregulowany zawór sterujący w ciągniku. Zresztą to wszystko zależy od tego jaka jest instalacja w ciągniku. Co do wypadków nikomu ich nie życzę jednak strzeżonego Pan Bóg strzeże, wykonaj proste zabezpieczenie pojemność akumulatora = objętości siłowników ciśnienie -120bar do tego zawór i linka całość nie wyjdzie drogo. Zabezpieczenie jest użytku wielokrotnego. Przegląd przechodzisz bez problemu, nie ma również podstawy do zabrania dowodu przez policję. 

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
ptaszyna    155

W jednej przyczepie pneumatyka jest na polskich zaworach (URSUS) a w drugiej na pneumatyce HALDEX (Metal-Fach) i obydwie hamuja zupelnie roznie, URSUS w miare plynnie (mozna wyregulowac zaworem sily hamowania), natomiast w drugiej to porazka, lekkie dotkniecie pedalu powoduje zablokowanie kol, regulacja zaworem sily hamowania nic nie daje, jedynie pozostaje hamowanie pulsacyjne. Nie jest to ani fajne ani bezpieczne, bo gdy ktos nie ma doswiadczenia to zawsze jest ostre hamowanie (bez potrzeby) i moze ktos z tylu wjechac w tyl.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
hubertb    203

Polska  pneumatyka to licencyjna od Wabco do tego naprawdę było to dobrze wykonane. W ciągniku masz zawór sterowania i to w nim największa wina. Generalnie wszystko co na jednym przewodzie to porażka jeśli o dozowalność. Dobra pneumatyka która będzie dozować nie musi kosztować krocie, jednak jest gadżetów dużo. Hamulec hydrauliczny reaguje razem z ciągnikiem daje złudne poczucie bezpieczeństwa.  

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
ptaszyna    155

Ciagnik to Case i to jest uklad dwuobwodowy Wabco wlasnie, instalacja fabryczna, wiec bym sie tego nie czepial. Sasiad ma kilkuletnia Forterre i tez przyczepe  Metal-Fach i tak samo mu dzialaja hamulce, wiec albo ten Haldex jest kiepski albo konstrukcja hamulcow jest zle zestrojona w tych przyczepach. Fakt jest taki ze hamowanie to mordega bo albo staniesz w miejscu albo pulsowac musisz.

Nie jestem nawiedzonym fanem hamulcuw hydraulicznych, rzeczywistosc mnie zmusza do korzystania z nich i z doswiadczenia twierdze ze nie sa zle a nawet calkiem dobre i nie daja zludnego poczucia bezpieczenstwa tylko ralnie hamuja.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
hubertb    203

No wygląda na złe zestrojenie, trzeba się zapiąć manometrem na wyjście do siłowników i sprawdzić co się dzieje. Jest tam ALB? Mnie do hydrauliki nie przekonasz, jednak twoją opinie z racji doświadczenia szanuję. Spierać się nie będę, najważniejsze jest bezpieczeństwo dla tego skoro już masz taki rodzaj hamulców polecam dołożenie zabezpieczenia. 

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
hubertb    203

W metal-fachu dostępny za dopłatą z tego co widzę "automatyczny zawór siły hamowania". Pneumatyka jest "wyprzedzona" względem hamulca ciągnika zawór w ciągniku powinien sterować tym wyprzedzeniem. Siłą steruje zawór przyczepy. 

http://infodia.pl/wp-content/uploads/2017/02/Poradnik-Serwisowy-06-2003-Powietrzne-Układy-Hamulcowe-Budowa-i-Diagnostyka-1.pdf

Przeczytaj, lub przejrzyj jeśli masz ochotę. 

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
ptaszyna    155

Dzieki za info. Ciekawe co powodowalo Metal-Fachem zeby zastosowac HALDEX a nie polskie zawory ktore lepiej wspolgraja z ciagnikami.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
hubertb    203

Cena Czyni Cuda. Ogółem nie ważne czy to Knorr, Haldex, Wabco ma działać poprawnie. Szczerze powiedziawszy niektóre rzeczy produkowane w PRL mieliśmy naprawdę dobre! 

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Bądź aktywny! Zaloguj się lub utwórz konto

Tylko zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony

Utwórz konto

Zarejestruj nowe konto, to proste!

Zarejestruj nowe konto

Zaloguj się

Posiadasz własne konto? Użyj go!

Zaloguj się

  • Podobna zawartość

    • Przez lukbold
      Jakie znacie możliwości regeneracji tego nieszczęsnego wieloklinu wałka atakującego? Od dłuższego czasu gościu jeździł bez  łożyska na ów wałku atakującym i sądziłem, że cały zestaw atak i talerz poleci do wymiany z tego powodu a tu ździwko, bo wszystko jak nowe a grama oleju w moście nie było.... no i teraz tak trochę szkoda wywalić 1.5tys jeśli można w jakiś sposób regenerować sam wieloklin (o ile się da zrobić to porządnie). Jakieś przetestowane propozycje?
    • Przez tomuss17
      witam wszystkich forumowiczów
      mam problem z moim 3095 juz tłumacze problem. Ostatnio podczas cofania z wycinakiem do pryzmy z sianokiszonką "tradycyjnie z przednim napędem" dało sie zauważyć wyraźny brak "przedniego" pomimo ze byl on włączony zaciekawiło mnie to i z ciekawości zachamowałem dość ostro na mokrej trawie kontrolka przedniego na konsoli zareagowała poprawnie zapalając sie lecz nie zauważyłem blokady czy poślizgu przednich kol pomyślalem ze pewnie zawór sie zacioł lub zepsuł czytając forum zrobilem juz różne rzeczy przekladalem kable od blokady mostów lecz nie dało to efektu brałem na krótko zarór przy wylączonym ciągniku i było go słuchać jak cyka ale jeszcze nie sprawdzałem czy w czasie jazdy bedzie dzialać licze na wszystkie podpowiedzie właśnie ide coś pogrzebać może to włącznik liczy sie każda podpowiedz pozdrawiam
    • Przez marcin80wlkp
      Witam. Czy jest mi ktoś w stanie pomóc rozszyfrować to zdjęcie?
      Kupiłem rozsiewacz i musiałbym trzymać 540 obr/min na wałku. Pytanie jakie musiałbym trzymać obroty silnika. Chciałbym jechać ok 10km/h
      Co oznacza km/H i ten ludzik?


    • Przez wiktor3
      mam problem z massey fergusonem 3645 dynashift mianowicie na biegu jałowym po rozgrzaniu oleju słychać stukotanie w skrzyni biegów dodam że sprzęgło wielopłytkowe mokre proszę o poradę
       
    • Przez dereniek
      Witam po w wciśnięciu sprzegla przed odpaleniem w MF 3060 nie zapala sie kontrolka od ciśnienia skrzyni nie wiem co sie stało ostatnio działała, żółw zając przelacza wszystko ok , po nacisnieciu sprzegla zając zapala się lecz brak kontrolki cisnienia na panelu , żarówka sprawdzona ok , nie wiem tez gdzie znajduje sie czujnik od cisnienia , moze ktos mial taki problem ??
×
×
  • Utwórz nowe...

Ważne informacje

Używamy plików cookies, aby poprawić funkcjonowanie strony Agrofoto.pl. Pliki cookies dopasowują treść strony, w tym wyświetlanych reklam, do indywidualnych potrzeb i zainteresowań użytkownika, pozwalają nam również zrozumieć, w jaki sposób korzystasz z naszej strony. Korzystanie z Agrofoto.pl bez zmiany ustawień dotyczących cookies oznacza, że będą one zamieszczane w Twoim urządzeniu końcowym. Możesz dokonać w każdym czasie zmiany ustawień dotyczących cookies. Więcej szczegółów w naszej Polityce prywatności i plików cookies.

Agrofoto.pl Google Play App

Zainstaluj aplikację
Agrofoto
na telefonie

Zainstaluj