Polecane posty

Kulek101    0

Witam Mam mf3070 niestety nie ma w nim hamulca przyczepy, chciałbym go dorobić. Czy wystarczy kupić zawór hamulcowy i przykręcić na dekiel z elektro zaworami? 

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
hubertb    161

Daj spokój temu wynalazkowi szatana jakim są hamulce hydrauliczne i załóż kompletną instalacje pneumatyczną. 

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
DTaras    641

hubert - skąd to przeświadczenie?

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Wiadomość z agroFakt.pl

hubertb    161

To jest niebezpieczne dziadostwo. Przyczepa wyposażona w ten typ hamulca potrzebuje dodatkowego zabezpieczenia inaczej jeśli dojdzie do przerwania linii mamy brak hamulców na przyczepie. Do tego dozowanie siły jest nieco dziwaczne. 

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
DTaras    641

przecież jest akumulator hydrauliczny i linka.... Dozowanie siły dziwaczne? Nic niewiem.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
hubertb    161

No właśnie akumulator i linka, tylko kto to zakłada większość założy siłownik za 100zł i dość. Siła na wyjściu hydraulicznym jest nie liniowa a ma postać logarytmu mnie to np. drażni. Jak generalnie całość doskonałych wymysłów inżynierów MF. 

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
DTaras    641

Ty ale fizycznie płyn jest już sprężonym gazem i eliminuje to pewne rzeczy co upraszcza funkcję. Problem z siłą zadziałania to raczej kwestia przepływów i objętości jak we wspomaganiu z orbitrolem... Jak dla mnie fajna rzecz i można sobie założyć do przyczepki oś od busa niemal bezpośrednio hamulce podłączając 😉

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
hubertb    161

Każdy ma jakieś swoje zdanie, dla mnie problem jest istotny i go zaznaczam. Większość ludzi przerabia przyczepy bezmyślnie, co należy piętnować. System hydrauliczny powstał tylko ze względu na uproszczenie konstrukcji ciągnika i nie ma nic wspólnego z dobrem ogółu i bezpieczeństwem. 

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
ptaszyna    155

Nie zgadzam sie z Toba hubertb. Mam w przyczepach zalozone hamulce mieszane ( silowniki pneumatyczno-hydrauliczne) i zaleznie od ciagnika uzywam jednych lub drugich i powiem ze hamulce hydrauliczne mozna lepiej wyczuc, hamuje sie bardziej plynnie-rowno a w przypadku ostrego hamowania maja wieksza sile. Jedyny minus to jak piszesz w przypadku zerwania przyczepy nie zahamuje, ale w w moim w miare juz dlugim zyciu mnie to nie spotkalo i nie slyszalem o takim przypadku w moich stronach. A o wypadkach drogowych z roznych innych przyczyn slysze niemal codziennie.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
hubertb    161

Kolego drogi odczucia mieć różne możemy, jeśli brak wyczucia "powietrza" jet słaba to masz pewnie rozregulowany zawór sterujący w ciągniku. Zresztą to wszystko zależy od tego jaka jest instalacja w ciągniku. Co do wypadków nikomu ich nie życzę jednak strzeżonego Pan Bóg strzeże, wykonaj proste zabezpieczenie pojemność akumulatora = objętości siłowników ciśnienie -120bar do tego zawór i linka całość nie wyjdzie drogo. Zabezpieczenie jest użytku wielokrotnego. Przegląd przechodzisz bez problemu, nie ma również podstawy do zabrania dowodu przez policję. 

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
ptaszyna    155

W jednej przyczepie pneumatyka jest na polskich zaworach (URSUS) a w drugiej na pneumatyce HALDEX (Metal-Fach) i obydwie hamuja zupelnie roznie, URSUS w miare plynnie (mozna wyregulowac zaworem sily hamowania), natomiast w drugiej to porazka, lekkie dotkniecie pedalu powoduje zablokowanie kol, regulacja zaworem sily hamowania nic nie daje, jedynie pozostaje hamowanie pulsacyjne. Nie jest to ani fajne ani bezpieczne, bo gdy ktos nie ma doswiadczenia to zawsze jest ostre hamowanie (bez potrzeby) i moze ktos z tylu wjechac w tyl.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
hubertb    161

Polska  pneumatyka to licencyjna od Wabco do tego naprawdę było to dobrze wykonane. W ciągniku masz zawór sterowania i to w nim największa wina. Generalnie wszystko co na jednym przewodzie to porażka jeśli o dozowalność. Dobra pneumatyka która będzie dozować nie musi kosztować krocie, jednak jest gadżetów dużo. Hamulec hydrauliczny reaguje razem z ciągnikiem daje złudne poczucie bezpieczeństwa.  

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
ptaszyna    155

Ciagnik to Case i to jest uklad dwuobwodowy Wabco wlasnie, instalacja fabryczna, wiec bym sie tego nie czepial. Sasiad ma kilkuletnia Forterre i tez przyczepe  Metal-Fach i tak samo mu dzialaja hamulce, wiec albo ten Haldex jest kiepski albo konstrukcja hamulcow jest zle zestrojona w tych przyczepach. Fakt jest taki ze hamowanie to mordega bo albo staniesz w miejscu albo pulsowac musisz.

Nie jestem nawiedzonym fanem hamulcuw hydraulicznych, rzeczywistosc mnie zmusza do korzystania z nich i z doswiadczenia twierdze ze nie sa zle a nawet calkiem dobre i nie daja zludnego poczucia bezpieczenstwa tylko ralnie hamuja.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
hubertb    161

No wygląda na złe zestrojenie, trzeba się zapiąć manometrem na wyjście do siłowników i sprawdzić co się dzieje. Jest tam ALB? Mnie do hydrauliki nie przekonasz, jednak twoją opinie z racji doświadczenia szanuję. Spierać się nie będę, najważniejsze jest bezpieczeństwo dla tego skoro już masz taki rodzaj hamulców polecam dołożenie zabezpieczenia. 

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
hubertb    161

W metal-fachu dostępny za dopłatą z tego co widzę "automatyczny zawór siły hamowania". Pneumatyka jest "wyprzedzona" względem hamulca ciągnika zawór w ciągniku powinien sterować tym wyprzedzeniem. Siłą steruje zawór przyczepy. 

http://infodia.pl/wp-content/uploads/2017/02/Poradnik-Serwisowy-06-2003-Powietrzne-Układy-Hamulcowe-Budowa-i-Diagnostyka-1.pdf

Przeczytaj, lub przejrzyj jeśli masz ochotę. 

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
ptaszyna    155

Dzieki za info. Ciekawe co powodowalo Metal-Fachem zeby zastosowac HALDEX a nie polskie zawory ktore lepiej wspolgraja z ciagnikami.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
hubertb    161

Cena Czyni Cuda. Ogółem nie ważne czy to Knorr, Haldex, Wabco ma działać poprawnie. Szczerze powiedziawszy niektóre rzeczy produkowane w PRL mieliśmy naprawdę dobre! 

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Bądź aktywny! Zaloguj się lub utwórz konto

Tylko zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony

Utwórz konto

Zarejestruj nowe konto, to proste!

Zarejestruj nowe konto

Zaloguj się

Posiadasz własne konto? Użyj go!

Zaloguj się

  • Podobna zawartość

    • Przez krismaj18
      Witam ma ktoś tyle motogodzin? Czy to możliwe orginalnie że ma tyle mój Massey 3095 1991rok
      57002mtg

    • Przez Michalek85
      Kupiłem mf 3085 nie dawno i mam teraz problem gdyż podnosnik sie zacina nie wiem dlaczego dodam jeszcze że ma osobny guzik ze po prostu jak się zetnie to go naciska to się załącza i jakiś czas jest ok aha i jeszcze jazy mi się kontrolka od oleju silnika badalem cisnienie i jest ok. Pomożecie koledzy w jakiś sposob
    • Przez GoodRamQ
      Witam, ślizga mi się sprzęgło w mf 6180 dynashift 95r i czeka mnie rozpoławianie. Chce się dowiedzieć  co trzeba tam przy okazji uszczelnić,wymienić bo mam trochę ubytek na lini 17 bar na zimnym trzyma 17 po rozgrzaniu jest ok 9-10 bar [mierzone na odpowietrzniku przed filtrem] na wolnych obrotach po przy gazowaniu rośnie. Pompa hydrauliki nowa bosh'a, olej fush 10w-30 filtry wymienione. 
    • Przez kamileq159
      Witam Panowie, mam problem z ciągnikiem massey ferguson 3635. Chodzi o to że jak jest zimny to wszystko jest okej. Jak się rozgrzej to wyjścia hydrauliczne są tak gorące że aż parzą. Tak ma być? 
      Druga sprawa to jest taka że jak włączę bieg to on nie jedzie puszczę sprzęgło i nic
      Trzecia sprawa to jest że pół biegi się same przełączają. Gdy jest zimny wszystko ok. Skrzynia dynashift wie ktoś co to może być?
      Dodam jeszcze że jak jest gorący olej to ciężko się kierownica kieruje
    • Przez dereniek
      witam pękł mi przewód ktory leci od pompy wody do nagrzewnicy i problem w tym że nie mogę znaleźć niegdzie zamiennika moze ktos wie gdzie taki dostać ??? 

×
×
  • Utwórz nowe...

Ważne informacje

Używamy plików cookies, aby poprawić funkcjonowanie strony Agrofoto.pl. Pliki cookies dopasowują treść strony, w tym wyświetlanych reklam, do indywidualnych potrzeb i zainteresowań użytkownika, pozwalają nam również zrozumieć, w jaki sposób korzystasz z naszej strony. Korzystanie z Agrofoto.pl bez zmiany ustawień dotyczących cookies oznacza, że będą one zamieszczane w Twoim urządzeniu końcowym. Możesz dokonać w każdym czasie zmiany ustawień dotyczących cookies. Więcej szczegółów w naszej Polityce prywatności i plików cookies.

Agrofoto.pl Google Play App

Zainstaluj aplikację
Agrofoto
na telefonie

Zainstaluj