slaw1246

Range Command vs Power Command

Polecane posty

slaw1246    0

Witam.

 

Mam zamiar zakupić NH TM 165. Z tego co mi wiadomo to są te same skrzynie lecz PC nie ma zakresów czy to prawda ? 

Jak one wyglądają z awaryjnością ? I jak to wygląda w praniu sprawdzają się te skrzynie ? 

Dzięki za opinie. 

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
pieter1991    91

Biegów tu i tu masz 18. W PC masz 18 z rzędu. W RC trzy zakresy po 6 biegów i zakresy zmieniasz z pomocą guzika na Joy'u lub pedału sprzęgła i 6A  praktycznie pokrywa się z B1. Mimo wszystko w skrzyniach PC są podobne zachowania przy zmianie biegów 6/7 i 12/13 jak w RC przy zmianie zakresów ( przynajmniej w tych którymi jeździłem). Ogólnie skrzynie te są bardzo udane i przy odpowiedniej obsłudze (kalibracja, wymiana filtrów, oleju, myślący operator) mogą wytrzymać bardzo długo. Mój Ojciec na początku nie mógł żyć z tym, że "wajcha" od biegów się rusza i nie można fizycznie zapiąć konkretnego biegu, a po miesiącu szukał przycisków w starej Renóweczce :D

Trzeba uważać na elektrykę, bo jest mnóstwo czujników od których zależy poprawne działanie skrzyni. U mnie przez miesiąc przy zmianie biegów, kierunku jazdy i ruszaniu ze sprzęgła na ciepłym oleju - jak się okazało był to efekt zaśniedziałego wtyku czujnika temperatury oleju w skrzyni. Po przeczyszczeniu jak świętą ręką odjął. Najgorsze w nich jest to, że czasami przez małą pierdółkę traktor jest unieruchomiony, więc z początku warto mieć w okolicy jakiegoś Magika z komputerem i programem do Ciucha ;)  ale takie są uroki elektroniki - wygoda dla użytkownika wiąże się z podwyższonym ryzykiem usterek

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
slaw1246    0

Czasami chyba się zdarza 19 szybki. Pytałem się znajomego majstra i mówił, że to jest skrzynia Automat (auto) i że jak ma ciężko to sam sobie biegi redukuje. Ta skrzynia PC też ma takie coś ale pod guzikiem nie ? Dajesz auto i sam sobie redukuje. Mam tma na zakresach i po umyciu go stracił wszystkie biegi, zrobiłem kalibracje i jak nowy.

Byłem oglądać tma 165 właśnie na PC i szarpał z 12 na 13 zakres i jak go trzymałem na hamulcu i przełączałem (pod obciążeniem) 8. 9. 10 było dobrze, a gdy przyszła z 12 na 13 to metaliczny dźwięk i mocne szarpnięcie, to pewnie skrzynia na złom.

 

Wiadome elektryka zawsze może zawieść, ale za to wygodna jest

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Wiadomość z agroFakt.pl

pieter1991    91

Tryb auto się włącza guzikiem i chyba (ale nie jestem tego w 100% pewny) działa tylko od 13 do 18/19 biegu. Szarpanie nie musi oznaczać, że skrzynia jest na złom. Nie jestem znawcą, ale może to być też wina złej pracy cewek, sterownika skrzyni, hydroakumulator skrzyni może być walnięty, brak kalibracji albo błędy w czasie jej przeprowadzania (za niska temperatura oleju). Jak gość Ci pozwoli to rozgrzej go porządnie i wtedy spróbuj pojeździć i jak wiesz jak to spróbuj go skalibrować

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
slaw1246    0

Są dwa tryby auto na od 13 (ala szosowe) i do 10 czy 12 (ala robocze). Gadałem ze znajomym i mówił też o tym akumulatorze, tam się 10bar musi być, kalibracje zrobiłem na ciepłym oleju. Na zimnym strasznie źle ta skrzynia chodziła, dopiero jak się rozgrzał to trochę lepiej, kalibracja mu też trochę pomogła, ale ten metaliczny dźwięk podczas wrzucania rewersu był niepokojący.

Ciekawe jaki byłby koszt naprawy, bo ciągnik sam w sobie nie był drogi

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
pieter1991    91

Takie dźwięki może wydawać synchronizator. U mnie przed zmianą było słychać delikatne stuki, a po wymianie synchra wsio ucichło. Znajomy spec od New Hollandów kiedyś twierdził, że przykładowo kupując niepewnego T7030 można go doprowadzić do ideału za +/- 40 tysięcy i cieszyć się latami dobrym sprzętem. 
W moim sprzęcie mechanik z dwóch synchronizatorów złożył jeden dobry, drugi założył nowy, zmienił mi 2 elektrozawory, jedną cewkę, hydroakumulator, jakieś uszczelniacze i inne pierdołki i zapłaciłem za to z robocizną 8000 po oryginałach, ale dał gwarancje, że reszta była w bardzo dobrym stanie i dłuższy czas będę miał spokój

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Bądź aktywny! Zaloguj się lub utwórz konto

Tylko zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony

Utwórz konto

Zarejestruj nowe konto, to proste!

Zarejestruj nowe konto

Zaloguj się

Posiadasz własne konto? Użyj go!

Zaloguj się

  • Podobna zawartość

    • Przez BumblebeeeX
      Witam. Mam pytanie o włączanie przedniej osi, jest przełącznik i gdy go włączę zapala się w nim lampa i pytanie czy oś jest wtedy włączona czy wyłączona ? 
    • Przez Młody56
      Witam. Gdy wciskam pedał hamulca słychać dziwną pracę tak jakby jakiejś pompki przy prawym kole z tyłu. Ktoś może wie co może być przyczyną?
    • Przez krecikuryn
      Witam forumowiczów. Jak w tytule pojawił się ostatnio problem z podnośnikiem w moim TM 135. Święci się kontrolka na desce rozdzielczej i na konsoli mruga. Podnośnik nie reaguje na nic. Wcześniej po przesunięciu suwaka do przodu i do tyłu podnośnik zaczynał działać a teraz nic. Dodam że problem pojawił się po wymianie oleju i filtrów. Miał ktoś podobne problemy? Da się coś zaradzić czy serwis?
    • Przez Dominikus
      Witam.Mam kłopot z New Hollandem Tm 155 kłopot drobny ale trudny.
      Powstał wyciek na pompie wtryskowej wydaje mi się ze na odpływie zawór ciśnieniowy.Chciałem dokręcić za bardzo nie idzie bo główka nie jest na klucz(tylko na kant) ale jakoś odkręciłem i podszlifowałem pilnikiem i zrobiłem na klucz 10.Wymieniłem nowe gumki ale nic nie dało w dodatku objechało się ten kant ze kluczem nie ma już szans.Kto ma pomysł co dalej zrobić?
      Na pierwszym foto kto mi powie od czego jest ta rurka zaznaczona na czerwona i do czego ona idzie i jakie jest zastosowanie tego?To jest fota podglądowa i to jest strona ujęta od bloku silnika.Dojścia nie ma bez wyjęcia pompy.
      Fotka druga to jest to co wykręciłem wygląda na zaworek ciśnieniowy 3.4 fota to miejsce w którym to było wkręcone i przeciek na tym




    • Przez Berpaw
      Witam. Zarejestrowałem się na stronie CNH z katalogami części i chce znaleźć katalog części do New holland ale tam są tylko katalogi do Case. Chciałbym się dowiedzieć jak jak to działa? Jeśli ktoś wie proszę o info. Z góry dzięki. 
×
×
  • Utwórz nowe...

Ważne informacje

Używamy plików cookies, aby poprawić funkcjonowanie strony Agrofoto.pl. Pliki cookies dopasowują treść strony, w tym wyświetlanych reklam, do indywidualnych potrzeb i zainteresowań użytkownika, pozwalają nam również zrozumieć, w jaki sposób korzystasz z naszej strony. Korzystanie z Agrofoto.pl bez zmiany ustawień dotyczących cookies oznacza, że będą one zamieszczane w Twoim urządzeniu końcowym. Możesz dokonać w każdym czasie zmiany ustawień dotyczących cookies. Więcej szczegółów w naszej Polityce prywatności i plików cookies.

Agrofoto.pl Google Play App

Zainstaluj aplikację
Agrofoto
na telefonie

Zainstaluj