-
Podobna zawartość
-
Przez wyrebski1
Witam Mam taki przypadek-wczoraj miałem usługę koszenia kukurydzy i operator(87 lat, ojciec usługodawcy) kosił mi w nocy i uderzył w studzienkę melioracyjną wystającą poza ziemię ponad pół metra. Są jakieś straty i usługodawca zwala tylko winę na mnie. Jak to wygląda teraz? Ja nie powiedziałem może o tej studzience, ale też nikt mnie nie pytał o przeszkodach na polu.
-
Przez Dzigit189
Witajcie
Poraz pierwszy składam ofertę na przetarg ofertowy w kowr.
W jednej z rubryk trzeba wpisać propozycje zabezpieczenia czynszu dzierżawnego za 15 miesięcy, np gwarancja z banku , hipoteka , kaucja, i właśnie nie wiem co tam wpisać.
Pytanie do doświadczonych, jakie zazwyczaj stosujecie zabezpieczenie ? Do tej pory nic nie dzierzawilem
-
Przez karol
Zapraszam do wypowiadania się na temat prowadzenia rozrachunków z tytułu VAT w gospodarstwach rolnych. Jakie są Wasze doświadczenia?
-
Przez citrulline
Witam
Czy można legalnie ciągnąć przyczepę na haku za ciągnikiem co normalnie przystosowana jest do ciągniecia jej za samochodem? Nie posiadam auta o uciągu DMC przyczepy 3500, mało który samochód ma taki uciąg, zostają tylko busy, a musze coś przetransportować kilka razy do roku na odległośc maks kilkudzięsciu km na przyczepie lawecie, czy na dorobionym haku do belki albo dolnego zaczepu transport takiej przyczepy jest w pełni legalny?
-
Przez citrulline
Witam
Moje pytanie dotyczy ubezpieczenia w Krusie i podjęcia pracy w charakterze kierowcy zawodowego. Jestem ubiezpieczony w KRUSie i z róznych powodów chciałbym w nim pozostać. Z tego co mi sie udało ustalić aby nie utracić swiadczeń mogę zostać zatrudniony na umowe zlecenie z warunkiem że wysokość przychodu nie może przekroczyć kwoty równej minimalnemu wynagrodzeniu za pracę. Na wrzesień 2024 jest to 4300,00 zł brutto. W innych rodzajach pracy np. sprzedawca, pracownik budowalny, byłoby to łatwe do zrealizowania, tak w przypadku pracy kierowcy warunki są dość specyficzne, stąd pytanie czy jest to możliwe? Z tego co wiem realia wynagrodzenia w transporcie wyglądają często tak że umowa o prace to najniższa krajowa a brakująca suma jest wypłacana w postaci różnych dodatków, diet. dodatkowo w 2022 pakiet mobilnosci przy trasach międzynarodowych trochę namieszał. Wydaję mi się że dużo osób ma podobną sytuację, wielu rolników posiada prawo jazdy kat. c+e, i po za sezonem tak sobie dorabia, pytanie na jakich warunkach?
pozdrawiam
-