News
kitok3

Belarus 920 + Agregat pół zawieszany 3m z wałem oponowym

Polecane posty

kitok3    1

Witam, mam zamiar zakupić do Belarusa 920 agregat talerzowy pół zawieszany z wałem oponowym jezdnym typu unia ares drive. I tu nasuwa się moje pytanie dla ludzi którzy mają "zemsty Stalina" jak ciągnik będzie z tym współpracował ???

Wiem że kilka osób z forum ma takie zestawy.

Dlaczego pół zawieszany ??? Raz że nie będę się obawiał o podnośnik, dwa że ciągnik nie trzeba będzie doważać na przodzie, trzy mniejsze zapotrzebowanie na mocy ma NIBY pół zawieszany niż zawieszany.

Ciągnik został UTURBIONY.

Proszę o wypowiedz kolegów.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
toof    8

Witam

Według mnie powinien sobie poradzić bez problemu jeżeli chodzi o uciąg. W razie czego można wpuścić talerze trochę płycej, jeżeli będzie służył do uprawy. W zestawie z siewnikiem też powinno być ok. Ja man 820 i agregat 2,7 tylko nie talerzowy + poznaniak i nie ma najmniejszego problemu. Jedynie minusem takiego pół zawieszanego zestawu to będzie duży kłopot z manewrowaniem w narożnikach pola, oraz transport drogami asfaltowymi kiedy wał będzie oblepiony - wszystko zostawisz na drodze. Zastanawiam się jeszcze co do trwałości takiego wału jak będziesz dojeżdżał  polną drogą z koleinami, a siewnik będziesz miał zasypany, wtedy cały ciężar będzie spoczywał tylko na 2-3 środowych oponach. Ale to sugestie nie związane z tematem. Wracając do pytania - da radę. No chyba, że 2,5 metra podwieszane z wałem rurowym i hydropakiem?

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
kitok3    1

Zawieszany za bardzo nie chcę bo wiem że z biegiem czasu hydraulika lub tuz będzie do roboty. Co do manewrowania kwestia wprawy. Zastanawiam się jeszcze czy nie kupić mniejszego agregatu 2.5 lub 2.7, tyle że opryskiwacz mam pod 12 m i będzie problem z ścieżkami technologicznymi. Przy 2.5 m można by było poszerzyć lance opryskiwacza do 15m . A przy 2.7 ???? Ni jak.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Wiadomość z agroFakt.pl

toof    8

Przy szerokości 2,5 łatwiej miałbyś ustawić ścieżki, ponieważ po 5 przejazdach masz 12,5 metra szerokości. z czego. Licząc, że wyjdzie Ci zakładu po 5 cm z każdej strony to daje prawie idealnie 12 metrów. Pierwsza ścieżka jest na trzecim przejeździe, druga na 8, następna na 13, 18, 31 itd co pięć przejazdów. Natomiast przy szerokości 3 metry, żeby chcąc zrobić ścieżki dla 12 metrowego opryskiwacza musiałbyś zatykać rurki na przejazdach 4,5,8,9.12,13,16,17 itd - trzeba by policzyć. Mało tego w każdym z tycz przejazdów zatykałbyś jedną rurkę odsuniętą w zależności od rozstawu śladów na ścieżkach o jakieś 60 - 80 cm od boku siewnika i to raz z jednej raz z drugiej strony. Prawidłowo ścieżki technologiczne wykonuje się w czasie środkowego nieparzystego przejazdu, a nie tak jak ty to piszesz  w parzystych przejazdach. Najlepszym rozwiązaniem to 3 metry agregat i 15 metrów opryskiwacz. Natomiast co do zużycia hydrauliki i tuza to zarówno przy zawieszanym, jaki i pół zawieszanym agregacie hydraulika będzie pracować, ponieważ będziesz tak czy inaczej podnosił ten agregat i siewnik, a dodatkowo pół zawieszany podnosisz i na wale i na tuzie .Natomiast co do tuza to w przypadku agregatu pół zawieszanego będziesz go obciążał podczas pracy, transportu oraz dodatkowo podczas cofania. I tu wyobraź sobie, że cofasz, dojeżdżasz wałem do wysokiej bruzdy i na ramiona działa kompresja, a nie rozciąganie, a na takie obciążenia ramiona chyba przewidziane nie są. W tym przypadku nie obciążasz punktu mocowania śruby centralnej. To tylko moje sugestie - mam nadzieję że pomogłem - pozdrawiam

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
kitok3    1

Siejąc zestawem 3m pierwszy przejazd siejesz na pół siewnik (zamykasz połowę klapek aby ziarno nie leciało do redlic), następnie w drugim przejeździe siejesz normalnie na całej szerokości siewnika z ty że wracasz śladem ostatniej skrajnej redlicy brzegowej siewnika która w pierwszym przejeździe była zamknięta (jedziesz środkiem ciągnika). Kolejny przejazd na 3 m z zamkniętymi redlicami za kołami ciągnika i tak tworzą ci się ścieżki technologiczne na 12m. Czyli 1,5+3+3 z czego te ostanie 3m jest dzielone po 1,5m na obydwie strony ścieżki.  I następne zamknięcie redlic na ścieżki wychodzi co 3 przejazd. Sieje tak i jest naprawdę co do centymetra. Zestaw 3 m jest najbardziej uniwersalną szerokością.

Co do wału oponowego to cały ciężar siewnika plus nasypu spoczywa właśnie na tym wale. W zawieszanym zestawie sam agregat talerzowy z wałem rurowym waży 1500 kg +siewnik 300kg + nasyp 300kg czyli 2100 kg a trzeba jeszcze przeliczyć ile cały zestaw ma długości więc jest to duży opór dla ciągnika, a tym bardziej że głębokość regulujesz na tuzie. W pół zawieszanym tuz masz dociążony w minimalnym stopni bo cały ciężar jest oparty na wale oponowym. Owszem tuz jest obciążony ale pod względem uciągu, a głębokość regulujesz przez podniesienie wału i dołożeniu dystansu na którym spiera się rama.

 

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
toof    8

Muszę Ci przyznać, że z tą szerokością to nieźle wykombinowane, jedynie to pół przejazdu co tracisz. Co do  reszty to widzę że zgłębiłeś już całą wiedzę i tu nie ma co dyskutować. Dlatego wracając do początku: Ciągnik będzie współpracował doskonale z takim zestawem. Pozdrawiam i udanych zakupów.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Mikruss    373

mam polzawieszana talerzowke na wale oponowym z hydropakiem i na dyszlu idzie o niebo lzej. Ja u siebie pracowalem z nia ciagnikiem 100 i 175 km i jak chce sciagam dyszel i jade np. duzym siac bo z siewnikiem to 3.5 t na podnosniku ale w razie czego zakladam dyszel i mala vaktra idzie jak przeciag a masa sie roklada na tuz i na wal wiec na pewno nie ma takich przeciazen. Zreszta wszystkie duze maszyny sa polzawieszane...

  • Thanks 1

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
kitok3    1

I to się nazywa konkretna odpowiedz na pytanie.

Jeszcze zastanawiam się jakiej marki kupić taki agregat ??? Jest dużo firm produkujących te agregaty.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
kitok3    1

No i jest ares, już po pierwszych testach i przyznam że ruski daje radę i wcale nie ma ciężko. 

IMG_2897.JPG

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Bądź aktywny! Zaloguj się lub utwórz konto

Tylko zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony

Utwórz konto

Zarejestruj nowe konto, to proste!

Zarejestruj nowe konto

Zaloguj się

Posiadasz własne konto? Użyj go!

Zaloguj się

  • Podobna zawartość

    • Przez ilovemtz
      Prosze aby w tym temacie wypowiadali sie posiadacze mtz[nie pronarów].
      My mamy mtz-a z 1983r i ojciec nic złego na silnik nie moze powiedziec wał jeszcze nie byl robiony. Ciagnik zrobil okolo 15000mth nie wiem czy to duzo czy mało. Co prawda ceiknie ale one juz takie sa. Co do awaryjnosci to moge powiedziec ze wiekszosc czesc zaczynamy dopiero teraz wymieniac tj. po 24latach wczesnije nie było potzreby. Co do spalania to jest małe w orce okolo 14l/ha napewno mniej niz ursus czy zetor z tych rocznikow nie mowie o nowych forterrach. Jest mały problrm z czesciami bo nie mozna ich dostac musimy po nie jezdzc do oddalonego o 50km żmigrodu bo nigdzie w poblizu ich nie dostaniemy .Powiedzcie co na ich temat mowia wasi ojcowie czy wy sami. Sami wiecie ze nie taki rusek straszny jak go piszą.
    • Przez darkowe1
      Siemanko mam pytanie ile wam dmucha turbo w ciągnikach ? U mnie w jumzie do 0-6 dmuchanie ale to już konkretnie musi mieć ciężko 
    • Przez Narko
      Witam Wszystkich
      Temat poswiecony totalnej metamorfozie i remontowi JUMZA 6M.
      Jestem na etapie modyfikacji i kapitalnego remontu ciagnika.
      Cel jest prosty... zrobic z niego ciagnik,ktory spelni moje wymagania a praca nim sprawiala przyjemnosc.
      Na dzien dzisiejszy silnik jest po kapitalnym remoncie. Teraz hydraulika no i tu jest wielkie pole do popisu... rozdzielacz na linkach 7 sekcji ale teraz nie o tym. Pytan mam kilka do uzytkownikow Jumza w kwestii szczelnosci tylnego mostu. Zmieniajac  olej w przekladni glownej zauwazyliscie jakies zmiany w oleju, tzw. "mleko" ? Czy zauwazyliscie w oleju jakies zabrudzenia,ktore moglyby sie dostac np. przez okno rewizyjne ? Do czego zmierzam? Z racji duzej ilosci oleju w wannie przekladni glownej chcialbym go wykorzystac do zasilenia calej hydrauliki Jumza. Hydraulika to bedzie dosc mocna strona ciagnika,ktora bedzie dosc mocno eksploatowana wiec chcialbym zapobiec grzaniu sie oleju... stad pomysl by wykorzystac te kilkadziesiat litrow oleju w przekladni.
      Zmodyfikowales/usprawniles  swojego Jumza,pochwal sie i podyskutujmy o tym.
      Hejt czy stwierdzenia " po co ,to nie ma sensu, Jumz nigdy nie bedzie pelnowartosciowym ciagnikiem, sa lepsze i fajniejsze traktory,mogles wybrac inny ciagnik " sa mi zbedne... wiec sie nie wysilajcie i nie robcie mi smietnika w temacie.
      Fotki z remontu sa i beda kolejne ale nie teraz... a bedzie co ogladac
    • Przez Pawel9089
      Witam. Planuje zmienić kabinę w MTZ ponieważ w tej kwadratowej jest trochę mało miejsca i wgl i teraz pytanie do was jaka byście polecili ?
    • Przez Hyosu
      Niech ktoś mi opiszę orginalny rozdzielacz mtz, czy jest możliwość żeby działał dwustronnie, na tylnych wyjściach jak podłącze siłownik dwustronnego działania to mi działa tylko w jedną stronę. A w drugą się robi jakby wolny spływ? 
      Te przednie sekcje też tak działają? A jeżeli też to czy da radę zrobić żeby operować siłownikami 2 stronnego działania?
×
×
  • Utwórz nowe...

Ważne informacje

Używamy plików cookies, aby poprawić funkcjonowanie strony Agrofoto.pl. Pliki cookies dopasowują treść strony, w tym wyświetlanych reklam, do indywidualnych potrzeb i zainteresowań użytkownika, pozwalają nam również zrozumieć, w jaki sposób korzystasz z naszej strony. Korzystanie z Agrofoto.pl bez zmiany ustawień dotyczących cookies oznacza, że będą one zamieszczane w Twoim urządzeniu końcowym. Możesz dokonać w każdym czasie zmiany ustawień dotyczących cookies. Więcej szczegółów w naszej Polityce prywatności i plików cookies.

Agrofoto.pl Google Play App

Zainstaluj aplikację
Agrofoto
na telefonie

Zainstaluj