News
slajders25

valtra c120 łuszczący się lakiet

Polecane posty

slajders25    12
Napisano (edytowany)

Witam wszystkich. Od wczoraj jestem właścicielem valtry c120 z 2006r. Ogólnie fajna maszyna. Ale ma jedną wadę. Mianowicie na całym ciągniku łuszczy się lakier, nawet na dachu. Chcę zapytać czy to przypadłość tego egzemplarza czy też inni mają podobny problem

Edytowano przez slajders25

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
RU68    259

Niestety to chyba taki urok .łuszczy się (klarlak ) tj warstwa przeźroczystego lakieru zabezpieczającego właściwy lakier barwny  

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Wiadomość z agroFakt.pl

slajders25    12

Dokładnie tak. Łuszczy się sam bezbarwny lakier. Pewnie gdybym kupił od handlarza to byłby pomalowany na nowo. A tak kupiłem to co widziałem chociaż koleś w Belgii mówił że ten typ tak ma

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
RU68    259

Każda marka ma jakiś feler tu najmniejszy bo lakier ale za to nie do zdarcia trwalszy niż słynne Fendty  

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Mikruss    368

Dokladnie slynny feler kazdej valtry czy to 5 letniej czy 30 letniej. Mialem kilka kazdą trzeba bylo malowac hehe. Poza tym twardy kon...

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
slajders25    12

Mam nadzieję że skrzynia hi-tech okaże się trwała bo trochę elektroniki w niej jest...

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Mikruss    368

skrzynie masz akurat taka jak w valtrze 200 km wiec troche pojezdzi zanim cos padnie no chyba ze bez oleju pojedziesz jak kumpel heh...

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
slajders25    12

Kolego '' Mikruss '' widzę że jesteś oblatany w temacie valtr. Podpowiedz jakie ma bolączki jeszcze ten model i na co zwrócić uwagę użytkując go.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
RU68    259

Ja ci podpowiem

Lać czyste odstane paliwo Pompa STANADYNE dość wrażliwa chyba że masz inną- Wymieniać filtry (nie muszą być serwisowe np Hi FI kupuję od lat do kilku modeli i chodzą bezawaryjnie 

nie mieszać oleju z innymi  jeżeli nie konieczne (nie pożyczać przyczep do kiprowania )wycierać złączki hydrauliczne przed podpinaniem i wymieniać olej jeżeli małe gospodarstwo to co 4 lata (skrzynia )również może być zamiennik FUCHS lub SHELL(to akurat oryginał ) filtry co roku Hydraulika w modelach serii C bardzo wrażliwa i awaryjna dlatego dużo tańsze od pozostałych modeli

 

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
slajders25    12

Dzięki za odpowiedź Mam 6500h na liczniku potwierdzone papierami. Kupiona w serwisie valtry w Belgii i tam serwisowany. Olej w hydraulice czyściutki wręcz przeźroczysty. Ciągnik cały w oryginale. Serwis olejowy mu zrobię na Fuschu i może pojeździ parę lat.... A tak na marginesie to mam MF6180 zalany Fuschem i od 7 lat bez żadnych problemów

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
RU68    259

Do Valtry UTTO MP!!! ma dopuszczenie Valtry na innych mogą się rozklejać tarczki sprzęgieł (opinia serwisanta)

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Mikruss    368

Co Ty o hydraulice piszesz? Cala hydraulika jest identyczna jak w serii N. Byc moze ma opinie psujacej sie bo jest na elektrozaworach z regulowanym czasem przeplywu itp ale to jest to samo co w seri N i T. W sumie to seria C od serii N rozni sie kabiną, przednia osia ze wspornikiem i maska a caly tyl jest ten sam nawet w mojej 6350 czy tez t170. 

Co do pompy wtryskowej to standyna wystepowala w wersji mechanicznej w kilku modelach ale seria c ma nowsze silniki na boschu vp30 ale ich naprawa tez pare groszy kosztuje.

Co do oleju do skrzyni to mobil fluid 424 jest wystarczajacy a nie rujnuje kieszeni.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
slajders25    12

Paliwo mam dobre z hurtowni leję do zbiornika 2500l także ma czas się odstać A co do oleju to raz na 3-4 lata 60l oleju nie zrujnuje mojej kieszeni nawet na Fuschu. W mojej okolicy kilka valtr jeździ i nie słyszałem żeby ktoś narzekał.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
slajders25    12

A tak na marginesie to jeszcze nie próbowałem ogarnąć tych czasowych przepływów. Mnogość tych pokręteł robi wrażenie. No ale mam instrukcję tyle że po angielsku... https://naforum.zapodaj.net/c4c4acd60a40.jpg.html

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Bądź aktywny! Zaloguj się lub utwórz konto

Tylko zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony

Utwórz konto

Zarejestruj nowe konto, to proste!

Zarejestruj nowe konto

Zaloguj się

Posiadasz własne konto? Użyj go!

Zaloguj się

  • Podobna zawartość

    • Przez Adeq95
      Witam, czy posiada ktoś instrukcję napraw (serwisówkę) do Valtry T182 Direct lub podobnych? Albo może jest gdzieś w czeluściach internetu jakiś sprawdzony spis kodów błędów do ciągników marki Valtra? 
    • Przez KOSTEK12
      Witam,jak w temacie na wolnych obrotach głośno pracuje WOM słychać tak jak by grzechotanie,po dodaniu gazu cichnie czyżby coś się "sypało" mam nagrany filmik
       
    • Przez slajders25
      Witam. Poszukuję informacji ile czynnika oraz oleju mieści się w układzie klimatyzacji Valtry C120. Ktoś ma taką wiedzę??
    • Przez winkelried
      Panowie, proszę użytkowników jak i osoby mające wiedzę w temacie o opinie, informacje. Mianowicie planuje zakup ciągnika 115 - 130 km. Mam na oku Valmet / Valtra 8150 Mega. Napiszcie proszę jak z awaryjnością, jak z silnikiem, przede wszystkim skrzynią bo tutaj spotkałem się z negatywnymi opiniami, oraz ogólnie co o nim sądzicie. 
      specyfikacja ciągnika który zanlazłem: 2001 rok, 6300 mth, pochodzenie: Niemcy, pracował w żwirowni.
      Wiem, że temat Valmet seria 8xxx był już jednak nie ma tam zbyt wiele informacji.
       
    • Przez AchimR
      Za treść poniżej niektórzy mnie znienawidzą...
      Korzystając z pogody i chwili wolnego pojechałem do kuzyna (do Austrii, gdzie mają żniwa trochę wcześniej niż na Śląsku), a który od kwietnia jest zadowolonym posiadaczem Valtry T174, tak się złożyło, że pierwszego dnia trafiłem na serwisanta i od słowa do słowa...
       
      Zczytałem program z T174 w celu tuningu, ale z serwisantem dogadałem się tak, że mogę zczytać mocniejszy i słabszy model, który maja u siebie. (dodam, że nigdy dotychczas nie robiłem tak świeżego ciągnika!)
      Nie było T254, ale zczytałem T234 i T154.
      Wszystkie te ciągniki mają sterownik silnika EDC17CV41 i osprzętowo identyczny silnik.
      I teraz najlepsze - program sterownika silnika jest w 98% identyczny, różnica jest dosłownie w 15 mapach, 10 z nich pokazane jest poniżej.
      Pierwsze 5 patrząc od lewej robią większość roboty - to ograniczniki momentu obrotowego.

       
      Pierwszy myśl, "kopiuje mapy z T234 na plik T174", 5 minut + 20 kolejnych na zapis i ciągnik odpalił, testy w prawie 5-tonowej bronie talerzowej pokazały efekty. Potem już było tylko lepiej, nie mając programu z T254 ograniczniki zrobiłem przez ekstrapolację.

       
      Po tygodniu na polu wszystko było dobrze i poszliśmy o krok dalej, znowu ekstrapolacja ograniczników o kolejne 70Nm, ale tu już zrobiłem kilka dodatkowych map.
       
      W chwili obecnej ciągnik ma za sobą miesiąc pracy na parametrach około 290PS 1070Nm  (ISO 14396).
      Szczerze powiem, że nie wiem jaki ma to wpływ na zużycie jednostki napędowej. Jedyna awaria to pęknięty spaw na ramie głębosza Lemken.
      Testy z broną talerzową pokazały, że seryjna T174 potrafiła utrzymać prędkość ~8-10km/h, a po tuningu bez problemu 15-16km/h
       
      Zużycie paliwa (l/h) spada sporo, ALE tylko wtedy gdy prędkość z maszyną jest podobna jak do serii - ciągnik pracuje na wyższym biegu i niższych obrotach. Oszczędność paliwa jest też zauważalna przy większej prędkości (l/mth), ale tu wykorzystuje się moc skracając po prostu czas pracy.
       
      Z mojego punktu widzenia: ciągnik jest bardzo dobry pod względem silnika, takie podejście poprzez ograniczanie parametrów kilkoma mapami świadczy o elastycznej jednostce. Dodatkową moc można zrobić bez kombinacji, coś jak VW zrobił w Caddy (samochód użytkowy - nie osobówka) i co robi Cummins (którego silniki uważam za naprawdę dobre).
      Silnik zbudowany z zapasem, teoretycznie powinien długo posłużyć. Dla porównania dodam, że w osobówce wykrzesanie dodatkowych 10-20% mocy w szerokim zakresie obrotów przy sterowniku typu EDC17 to czasem i 50map do zmiany.
       
       
       
       


×
×
  • Utwórz nowe...

Ważne informacje

Używamy plików cookies, aby poprawić funkcjonowanie strony Agrofoto.pl. Pliki cookies dopasowują treść strony, w tym wyświetlanych reklam, do indywidualnych potrzeb i zainteresowań użytkownika, pozwalają nam również zrozumieć, w jaki sposób korzystasz z naszej strony. Korzystanie z Agrofoto.pl bez zmiany ustawień dotyczących cookies oznacza, że będą one zamieszczane w Twoim urządzeniu końcowym. Możesz dokonać w każdym czasie zmiany ustawień dotyczących cookies. Więcej szczegółów w naszej Polityce prywatności i plików cookies.

Agrofoto.pl Google Play App

Zainstaluj aplikację
Agrofoto
na telefonie

Zainstaluj