Polecane posty

kitok3    1

Witam, chciałbym doposażyć mojego belarusa 920 w EHR. Czy ktoś się orientuje w temacie ??? 

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
kitok3    1
Napisano (edytowany)

Już mam ciągnik. Szukam kogoś kto ma i może dać namiary jak to zrobić i od kogo można to kupić.

Edytowano przez kitok3

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
kitok3    1

I o to mi chodziło, a dostanę namiary na kogoś kto takie cudo produkuje ???

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
sebe1033    397
Napisano (edytowany)

@marian3p

mario3526@wp.pl

 

mam od niego sterownik EHR sterujący eletrycznym rozdzielaczem działa super 😊

 

Edytowano przez sebe1033

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
kitok3    1

Dzięki za pomoc, spróbuje się z nim skontaktować. Sebe1033 a możesz opisać jak to wszystko podłączyłeś, w co trzeba się zaopatrzyć i jak ogólnie to działa, będę bardzo wdzięczny.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
sebe1033    397

ale która wersja Cię interesuje zmiana rozdzielacza na elektryczny ?

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
kitok3    1

Wiesz co i tak mam do wymiany regulator siłowy bo mi szwankuje więc myślę że w wersji elektroniczną. Tylko nie wiem jak to działa ???  Na zasadzie czujnika pozycji ramion ???

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
sebe1033    397

https://www.agrofoto.pl/forum/gallery/image/768586-rozdzielacz-nr-1-mtz-80/page/3/

tu masz trochę dyskusji jak to ma być w mtz 

 

Mi w fiacie pokrywa poszła sterowanie mech po jakimś czasie rozdzielacz też  , kupiłem od innego sterowanie EHR , no i problem bo goły ,

Jakoś właśnie miałem sterować sam elektrycznym z krańcówką (bo podnośnik jak w 360 to wywali pokrywę nie to co mtz na siłowniku) ale znalazłem EHR 

 

No to tak wywaliłem wszystko co miałem nowy rozdzielacz do zewnętrznych gniazd z niego przez tuleję ciśnieniową podłączenie do drugiego ( to takie jakby przedłużenie czy łączenie rozdzielaczy w jeden) , ten drugi to od podnośnika elektryczny .

 

Przy ramieniu jak osiągnie max pozycję jest krańcówka co odłącza zasilanie do podnoszenia -więcej nie podniesie . To takie moje zabezpieczenie dodatkowe dogadane ze szpecem od EHRu .

A tak to ma właśnie potencjometr czy jak tam sie to zwie -czujnik położenia ramion , koszt EHR jakoś ok 300 zł może trzysta parę , 

 

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
kitok3    1

Aha i ogólnie ogarnął Ci to ten gość co mi pisałeś???  Ja wola bym już zainwestować w wersję elektryczną bo koszt wymiany samego regulatora siłowego do Belarusa to ok 550 zł, a w tej cenie będę mieć rozdzielacz elektryczny. Tylko zostanie dokupić całe sterowanie EHR. 

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
sebe1033    397

tak on zajmuje się różnymi sterownikami od EHR , siewniki po prasy . 

A hydraulikę to sam kombinowałem jak i montaż czujika/potencjometru od ramion , jak i całej reszty , 

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
kitok3    1

Hmmm...  krańcówki ogarnę ale potencjometr ???? Na pewno trzeba zaprogramować mu wartości minimum i max, i spasować ze sterownikiem ehr. 

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
sebe1033    397

nie to nie takie komplikacje , patrzałeś ten link co dałem tam wrzuciłem zdjęcia jak mam u siebie podłączony .

On sam robi te sterowniki tanie są bo tam komplikacji nie robi , ten potencjometr to na kablu jest nie obraca się wkoło on to coś jak w radiach kiedyś te pokrętła były .

Jedyna trudność to dobrać długość dźwigni żeby się zgadzał ruch , chodź jest regulacja w nim -panelu EHR w środku czułości . 

A poszukaj w wynalazkach chyba ktoś to ma na af w mtz to jak pamiętam podpiął ten potencjometr bezpośredni do wału ramion . Na wężyk że wał się obracał i przez wężyk-pręt kręcił potencometrem 

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
kitok3    1

Właśnie czytam cały post i jeszcze do tego nie dotarłem, ale widzę że jest to do ogarnięcia. Jeżeli masz nr. do mariana to będę wdzięczny. 

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
kitok3    1

Mam już cały zestaw który jest mi potrzebny do zamontowania ehr z tym że nie wiem co zrobić z cienką rurką która wychodzi z regulatora siłowego (ta po środku). Może ktoś mi podpowiedzieć ??? Myślę że trzeba to zaślepić.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
kitok3    1
Dnia ‎13‎.‎02‎.‎2020 o 21:14, kitok3 napisał:

Mam już cały zestaw który jest mi potrzebny do zamontowania ehr z tym że nie wiem co zrobić z cienką rurką która wychodzi z regulatora siłowego (ta po środku). Może ktoś mi podpowiedzieć ??? Myślę że trzeba to zaślepić.

Aktywność na tym forum jest niesamowita!!!! Ale ok sam rozgryzłem wszystko. Tak że mam skończoną pełną modyfikację EHR-u w Belarusie. Jak ktoś by był zainteresowany mogę pomóc. Pozdro

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
kitok3    1

Potrzebny jest sterownik który mam od kolegi z forum, rozdzielacz hydrauliczny elektryczny, zawór dławiący, węże złączki i na spokojnie ze 2 dni. EHR w belarusie jest wyzwoleniem od ciągle psującego się regulatora siłowego i naprawdę bardzo przydatne ulepszenie które poprawia komfort pracy. 

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Tedzik255    0

Ile cię to wyniosło. Ja bym do belarus 952.4 chciał założyć. Jak mógłbym się z tobą skontaktować odnośnie szczegółów tego ehr 

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
kitok3    1

Jak nie założysz zaworu dławiącego i będziesz miał podczepione na donośniku coś ciężkiego np. pług to przy opuszczaniu dosłownie walnie o ziemię z hukiem. Zawór jest dwustronny zamontowany na sekcji opuszczania tuza. A po drugie mogę wyregulować prędkość opuszczania przy pomocy tego zaworu.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
sebe1033    397

ZAWOR-HYDRAULICZNY-DLAWIACY-W-1-STR-VRFU-3-8-30L

Taki wstawiłem dławiący ale w jedną stronę czyli opuszczanie reguluje przepływ a na podnoszenie nie ma wpływu (nie dławi) 

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
kitok3    1

Założyłem taki sam najpierw jednostronnego działania ale zmieniłem właśnie na dwustronnego po to aby regulować także prędkość podnoszenia, tak jak piszesz.

Według mnie teraz jest ok. Dodatkowo na zasilaniu mam zawór trójdrożny aby mieć możliwość grawitacyjnego opuszczenia.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Bądź aktywny! Zaloguj się lub utwórz konto

Tylko zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony

Utwórz konto

Zarejestruj nowe konto, to proste!

Zarejestruj nowe konto

Zaloguj się

Posiadasz własne konto? Użyj go!

Zaloguj się

  • Podobna zawartość

    • Przez DżejSiBi
      Witam, belarus 1025.3, 12V/24V
      Poproszono mnie o poprawienie elektryki, choć się średnio znam na kabelkach. Ładowanie ogarnąłem, świece ogarnąłem, światła też i pare innych dupereli, ale ze wskaźnikami to mi już czaszka dymi.
      Ogólnie problem tkwi, że włączamy zapłon wskaźnik ciśnienia oleju w silniku pokazuje miedzy 5 a 6 bar + kontrolka braku ciśnienia oleju świeci na zgaszonym silniku xd kontrolka ostrzegawcza od wysokiej temperatury świeci, wskaźnik temperatury pokazuje poniżej 40stopni. Odpalamy silnik i kontrolka ciśnienia silnik gaśnie, wskaźnik pokazuje miedzy 3-4bar,(podpinałem też manometr i ciśnienie faktycznie w granicach 3-4bar) kontrolka za wysokiej temperatury świeci cały czas, ale wskaźnik temperatury normalnie prawidłowo wskazuje temperature w trakcie rozgrzewania sie silnika i po rozgrzaniu. Wskaźnik cisnienia oleju skrzyni po odpaleniu odrazu wali na maksa (tj18bar) 
      Teraz tak, masa kabiny jest zrobiona, dodatkowa do deski też, czujnik temp przy termostacie nowy, czujnik cisnienia silnk nowy DD6M taki jak był stary, rezystancja do masy na zgaszonym ok. 180ohm, wskaznik sprawdzałem potencjometrem noi reaguje normalnie, poprowadzone nowe kabelki od samego zegara aż po czujniki, kombinacje alpejskie robie i wszystko wskazuje że same zegary mają w sobie jakieś zwarcie czy cuś ale nie chce na darmo naciągać na pare stówek właściciela. Jak myślicie, wymieniać zegary czy jeszcze gdzie indziej szukac przyczyny
       
       
       
    • Przez ilovemtz
      Prosze aby w tym temacie wypowiadali sie posiadacze mtz[nie pronarów].
      My mamy mtz-a z 1983r i ojciec nic złego na silnik nie moze powiedziec wał jeszcze nie byl robiony. Ciagnik zrobil okolo 15000mth nie wiem czy to duzo czy mało. Co prawda ceiknie ale one juz takie sa. Co do awaryjnosci to moge powiedziec ze wiekszosc czesc zaczynamy dopiero teraz wymieniac tj. po 24latach wczesnije nie było potzreby. Co do spalania to jest małe w orce okolo 14l/ha napewno mniej niz ursus czy zetor z tych rocznikow nie mowie o nowych forterrach. Jest mały problrm z czesciami bo nie mozna ich dostac musimy po nie jezdzc do oddalonego o 50km żmigrodu bo nigdzie w poblizu ich nie dostaniemy .Powiedzcie co na ich temat mowia wasi ojcowie czy wy sami. Sami wiecie ze nie taki rusek straszny jak go piszą.
    • Przez aniszek1
      Witam, właśnie montuje nowy rozdzielacz do MTZ-a  Badestost 80l  dla pompy nsz32, która to ma przepływ nominalny ok. 55l/m jak wszyscy wiemy. Rozdzielacz ma  przyłącze zasilające o rozmiarze 1/2" więc i węże planuje kupić DN12 na m22x1,5 które mają średnicę wewnętrzną ~13mm. Więc z tabeli przepływu prędkość wychodzi ok 8m/s  więc będzie ok.
      Ale, mierząc średnicę wew. końcówki (zakucia) tych węży jak również kolanek m22x1,4 czy złączki m22x1,5  Większość ma średnicę 10mm! Dla wyjść nie ma to znaczenia bo i tak się je przytnie jakimś dławikiem. Ale Dla zasilania czy to nie wpłynie na grzanie się oleju? Te kolanka czy złączki zadziałają jako spowalniacze. zwiększając ciśnienie.
      Więc co w takim wypadku zrobić olać to? czy zwiększyć przewód na powrocie i zasilaniu do dn16?
       
    • Przez Beniio369
      Dzień dobry mam pytanie MTZ 82 odnośnie działania opuszczania pływającego w podnośniku. Przerobiłem hydraulikę wyrzuciłem regulator pod siedzeniem i ten od siły podnoszenia pod kierownicą zostawiłem aby główny rozdzielacz i bezpośrednio puściłem przewody do siłownika, jednak pomimo wstawienia regulatora hydraulicznego na pokrętle do węża od opuszczania to jak dam podnośnik na pływający to cały ciężar maszyny opada od razu jakby regulator nic nie dawał,
      czy podczas dania podnośnika na pływający to olej wraca również przewodem od podnoszenia a nie tylko od opuszczania?
    • Przez Szczawa
      Co zrobić aby rozwiązać ten problem???


×
×
  • Utwórz nowe...
Agrofoto.pl Google Play App

Zainstaluj aplikację
Agrofoto
na telefonie

Zainstaluj