lexiflexi

Zetor 7245 po remoncie ciężko odpala i kopci na niebiesko

Polecane posty

jacus    3047

jakie miales poprzednio ??-nie sledze perypetii ludzi niezrownowazonych emocjonalnie, na kazdym portalu mam taki sam od poczatku...

nie wiem czy slyszales o duzym i malym obiegu wody ???  jesli cisnienie przechodzi przez grzybek termostatu to czemu temperatura nie przechodzi ??? wiesz wogole jak funkcjonuje uklad chlodzenia ??

nie wiem jaki ty widziales termostat z otworem ??? chyba wlasnorecznie wywierconym, mam ci dac linka ze zdjeciem termostatu czy sam sobie znajdziesz, ja mam w garazu ze 4 juz nie uzywane.

zbyt niska temperatura plynu moze zaszkodzic silnikowi w przypadku duzych mrozow a nie w taka zime, trwale niedogrzanie jest owszem szkodliwe ale przegrzanie to chyba bardziej ???

te ciagniki maja po ponad 30 lat i bez profesjonalnego -czytaj kosztownego- remontu nie beda idealnie dzialac, albo chlopak robi remont za 5 tysiecy albo wywala termostat dolewa wody i jezdzi do usranej smierci czyli nastepnego remontu-wybor nalezy do niego...


buk, humor ,seks ,rokendrol.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Gość   
Gość

Załóż okulary to zobaczysz otworek w grzybku   :Pimage.png.f528088658d26682ee29ade29ea50c4d.png

Nie interesuje mnie co ty masz w garażu oprócz pompy wody bez łożysk   xD Założę się że nawet nie wiesz po co on jest.  :D

Pytasz czy wiem jak funkcjonuje układ chłodzenia? jak ja jeździłem ciągnikami to ty nie wiem czy, ale najprawdopodobniej waliłeś jeszcze w gacie.  :P

Edytowano przez Sean

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
jacus    3047

to jest termostat od zetora ????  widziales jak wyglada oryginalny ??? sprawdzilem co to jest -to "oryginalny ursus" pasujacy do 60 wiec na pewno nie pasuje do zetora,chyba ze zmieni sie cala obudowe, takie  podobne mieszkowe byly u 30 ale ta dawno sprzedalem wiec nie wiem czy by pasowal

tak wygladaj wlascie-popatrz moze ci sie kiedys przyda.

https://www.google.com/search?q=termostat+zetor&sxsrf=ACYBGNQTBsRJG5QmINvuvTplgeKs8qIDeQ:1580416487826&source=lnms&tbm=isch&sa=X&ved=2ahUKEwjmneqalqznAhXJysQBHbFbD_IQ_AUoAXoECAsQAw&biw=1366&bih=625

 


buk, humor ,seks ,rokendrol.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Gość   
Gość

Czepiasz się!!!!!  :P

Każdy ma otworek, ewentualnie podcięcie,  zobacz i już zawsze będziesz wiedział  że jest:P  chociaż dalej nie po co on tam jest.  xD  

image.png.00ab686391d762da958bd9b99c1acf39.png

image.png

Edytowano przez Sean

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
lexiflexi    20

Odświeżam temat, bo już mnie ch*j strzela z tym zetorem... opalanie poprawiło się, ale leciała ropa do kolektora wydechowego... zrobiłem wtryski, bo 2 lały, ustawiłem kąt wtrysku, bo do końca dobrze nie było  ( gaz na Maxa i na 10 stopniach, tak jak kiedyś to zrobiłem i kiedyś działało dobrze) i powkładałem wszystko i za cholerę nie chce zapalić mi teraz... kręci kręci i nic... paliwo dochodzi na wtryski, bo wykrecalem i pylą... macie może pomysł jak to ugryźć

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Gość   
Gość
23 minuty temu, lexiflexi napisał:

Odświeżam temat, bo już mnie ch*j strzela z tym zetorem... opalanie poprawiło się, ale leciała ropa do kolektora wydechowego... zrobiłem wtryski, bo 2 lały, ustawiłem kąt wtrysku, bo do końca dobrze nie było  ( gaz na Maxa i na 10 stopniach, tak jak kiedyś to zrobiłem i kiedyś działało dobrze) i powkładałem wszystko i za cholerę nie chce zapalić mi teraz... kręci kręci i nic... paliwo dochodzi na wtryski, bo wykrecalem i pylą... macie może pomysł jak to ugryźć

Co jest na 10 stopniach? Czegoś tu nie rozumiem, to w styczniu był remont silnika i już 2 wtryski lały? to co to był za remont?    :D

Edytowano przez Sean

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
lexiflexi    20

Jest tam taka kreska i pisze 10 więc myślę że to jest 10 stopni, kiedyś tak ustawiłem i git chodził... podkładek pod wtryskiem nie było nawet jak to kupiłem czyli chyba nie było wcale... A no widzisz 2 lały nie wiem z jakiego powodu, teraz mam ogarnięte, tylko nie chce palić 😂

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Gość   
Gość

To źle myślisz, na GMP  ustawiasz i silnik ma dobrze pracować? bo I0 to GMP,  poniżej tego punktu muszą być kreski. Podkładki też muszą być pod wtryskami, a nie że nie było to nie zakładam.

Edytowano przez Sean

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
lexiflexi    20

Masz racje, ten punkt to GMP. Znalazłem gdzieś na starym temacie, że trzeba ustawić na max gaz i zaznaczyć sobie punkt środkowy pomiędzy GMP a tymi 6 kreskami, które są poniżej. Sprzegielko mam założone na 7 ząbków( od klina do wycięcia) i pompa na Maxa pochylona na silnik. Chyba założę stara flansze z wyciętym zabkiem, pompe na tloczenir na 1 gar  i przyspiesze albo cofne o 1 zabek, zobaczę jak wyjdzie, żeby była jakaś regulacja, a Podkladki założę 

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Gość   
Gość

 Co Ty za cyrki odpie**alasz? masz wycięcie w sprzęgiełku i musi wejść na szeroki ząb, a nie kombinacje z ząbkami, może jeden w tą, a może w tamtą, no cud by był gdyby ten ciągnik chodził, punkt to zaznaczasz gdzie między GMP a kreskami jest wtrysk na 1 cylindrze, a wtedy pompą przesuwasz w zależności od potrzeby przyspieszenia bądź opóźnienia, tak by prawidłowy wtrysk nastąpił na dolnej kresce jeżeli są dwie. Nie wiem ile kresek ma Zetor, ale żeby sześć kresek było to aż wierzyć mi się nie chce, bo to to samo co 60-tka, chyba że jakiś Janusz mechaniki narobił wedle własnego uznania.  No jak z ustawieniem zapłonu są takie problemy u was, to ten remont silnika stoi pod duuuużym znakiem zapytania, jak to było zrobione.

Edytowano przez Sean

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
lexiflexi    20
11 godzin temu, Sean napisał:

 Co Ty za cyrki odpie**alasz? masz wycięcie w sprzęgiełku i musi wejść na szeroki ząb, a nie kombinacje z ząbkami, może jeden w tą, a może w tamtą, no cud by był gdyby ten ciągnik chodził, punkt to zaznaczasz gdzie między GMP a kreskami jest wtrysk na 1 cylindrze, a wtedy pompą przesuwasz w zależności od potrzeby przyspieszenia bądź opóźnienia, tak by prawidłowy wtrysk nastąpił na dolnej kresce jeżeli są dwie. Nie wiem ile kresek ma Zetor, ale żeby sześć kresek było to aż wierzyć mi się nie chce, bo to to samo co 60-tka, chyba że jakiś Janusz mechaniki narobił wedle własnego uznania.  No jak z ustawieniem zapłonu są takie problemy u was, to ten remont silnika stoi pod duuuużym znakiem zapytania, jak to było zrobione.

Czy ty czytałeś mój post ze zrozumieniem? Rozrzad jest zle ustawiony o ząbek, jeszcze za poprzedniego właściciela... na oryginalnym sprzegielku i flanszy bez wycięcia mam pompę pochyloną na Maxa na silnik i jeszcze brakuje mi... dlatego tak kombinuje z ząbkami, bo nie chce rozciągać przodu i dobijać się do rozrządu, bo może ktoś znaki sobie sam nakreslił szlifierka... nie wiem jak on wcześniej chodził, ale palił z pierwszego... jak nie uda się tak zrobić, to trzeba się brać jednak za rozrzad, ale chyba da się to zrobić bez ruszania rozrządu... przy remoncie nie był ruszamy rozrzad ani pompa, więc nie wymyślaj że remont skopany, trzeba tylko dobrze ustawić... z tymi znakami to w każdym zetorze chyba inaczej, bo w 5211 mam GMP i trochę niżej kreska jest i zapłon wychodzi na tej kresce, niżej nie ma żadnych znaków i ciągnik przy -10 palił od strzała

Edytowano przez lexiflexi

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Gość   
Gość

Życzę powodzenia w takim razie, zrób najpierw dobrze rozrząd a potem pytaj na forum, nikt kto ma jakiekolwiek pojęcie o mechanice nie będzie z tobą dyskutował o odpierdzielaniu jakiejś maniany.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
hubertb    4007

Zetor na poprawnie ustawionym rozrządzie zapala bez względu na położenie pompy, regulacja jest bardzo niewielka. Po prostu wsuwasz pompę ustawiasz na środek fasoli i ma palić. 

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
jacus    3047

no to przestaw na oryginalne wyciecia w sprzegle i sprobuj  tak ustawiac,


buk, humor ,seks ,rokendrol.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Bądź aktywny! Zaloguj się lub utwórz konto

Tylko zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony

Utwórz konto

Zarejestruj nowe konto, to proste!

Zarejestruj nowe konto

Zaloguj się

Posiadasz własne konto? Użyj go!

Zaloguj się

  • Podobna zawartość

    • Przez skarpetahanzo
      Witam wymienilem filtr oleju baka na wymienny i mam problem z duzym cisnieniem oleju , podobno trzeba zmienic tez zawor cisnienia oleju na pompie i pytanie mam zwyczajnie kupic nowy czy do filtra wymiennego powinien byc inny ? Rozbieralem stary zawor ale brak tam podkladek wiec zbytnio nie mam jak zmniejszyc tego cisnienia na starym zaworze .
    • Przez Kondzio55
      Witam,Problem ciagnie się już kolejny rok i problemu nie rozwiazalismy.Sezon jakos przechodził ale do sedna. Ma nadal problemy z odpaleniem po np nocy,łapie na 2 tłoki pozniej na 3 i na 4 .Dym ze idzie sie udusić No dobra idąc dalej cisnienie oleju w normie,zimny trzyma 5,5atm, ciepły (80st) trzyma 3atm.Pompa paliwa daje cisnienie,po kompletnej regeneracji,wtryski prawidłowo rozpylaja,cisnienie 170-180, Kompresja 1 cylinder 24 ,2 cylinder 21(próba olejowa wzrosło do 24) 3 cylinder 22, 4 cylinder 22.Teraz gdzie szukać przyczyny?? Czy złe tłoki i pierscienie? Rocznik 88   i z tego co wyczytałem to powinien być tłok z 3 pierscieniam wiec prawidłowo załozone. Ja już nie mam pojecia co moze byc nie tak..Moze ktos miał taki przypadek? Dodam ze oleju nie przybywa,ani nie ubywa 
    • Przez Lukasz93
      Owy Zetor zaczał czasem pod obciazeniem wyganiać płyn z chlodnicy i szybko się zagrzewał, załozylem bańkę na przelew, pozniej zaczęła wariowac temperatura jakby zaciał sie termostat, wyrzuciłem więc termostat. Sprawdziłem go we wrządku w 100 % sprawny, wahler. Wkoncu zaczął przy byle obciążeniu wyrzucać płyn, w chlodnicy pełno bąbli powietrza. Zalozony nowy korek chlodnicy, jeszcze gorzej. Cisnienie w pracy sie zrobiło ze zaczeło wypychac plyn przewodem od chlodnicy. W oleju nie ma płynu, odwrotnie też.
      A wiec jakis przedmuch tak czy siaķ. Glowice zostały zrzucone i do regeneracji. Na jednej uszczelce może był jakis przedmuch do kanału. Tuleje wydawyaly sie ok. Wszystkie glowice okazały się dobre na regeneracji. Założone nowe uszczelki, 1 odpalenie i odrazu tak samo bąble w chlodnicy. Wymieniona następnie pompa wodna. Nic nie dało. Test na co² robiony, kolor czynnika się nie zmienia, jakby nie bylo przedmuchu. Zrzuciłem paski z pompy wodnej, wsadzilem rurkę pcv zamiast korka i zalałem płyn aż do tej rurki. Po zapaleniu bez kręcącej się pompy rośnie płyn w tej rurce aż wkoncu strzeli bombel.
      Próbowałem znaleźć na ktorym cylindrze jest przedmuch podkładając monetę pod trzonek zaworu wydechowego żeby odprężyć cylinder. Na każdym cylindrze tak samo płyn rośnie.
      No jakby przedmuch ale test co² nie pokazuje. Za co się tu brać teraz może ktos ma jakieś rady?
    • Przez niunieq666
      Witam forumowiczów
       
      Od ok 12 lat jestem posiadaczem Zetorka 4718, gdy w końcu klękneła pompa wtryskowa przyszedł czas na remont. Niestety, naprawa jej nie była taka prosta. Gość któremu to zleciłem stwierdził że do tak starego modelu nie ma już części i stąd moje pytanie. Czy podejdzie do tego pompa od powiedzmy 5211?
    • Przez MaciejSZ
      Witam. Ostatnio zauważyłem w moim zetorze 5011 bardzo duze wibracje na całym ciągniku, na wysokich obrotach. Jest to strasznie uciążliwe i chce się tego pozbyć. Do tego ciągnik dosyć mocno kopci. Poczytałem w necie i podejrzewam ze moze to byc wina wtryskiwaczy.  Moze ktoś miał podobny problem. Z góry dziękuje za odpowiedź   
×
×
  • Utwórz nowe...
Agrofoto.pl Google Play App

Zainstaluj aplikację
Agrofoto
na telefonie

Zainstaluj