Zbyszek512

MF 3080 Nie przerzuca żółw/zając

Polecane posty

Zbyszek512    1

Witam zakupiłem MF 3080 z 1992 roku electronic. Niestety nie działa przełączanie żółw/zając. Podążałem radami z tego forum ale niestety nic nie pomogło.

Po odpaleniu zapalają się kontrolki oleju i przedniego napędu. Świeci się również kontrolka od żółwia. 

Próba przełączenia na zając nie przenosi rezultatu. Sprawdzałem czujnik ciśnienia oleju i jest ok. Tzn daje sygnał podczas próby przebicia na zająca. Niestety z tego co sprawdziłem nie pojawia się sygnał na wejściu do elektrozaworu 1 od dołu czyli przełączania żółw zając . Wszystkie przewody sprawdzone, brak przerwy. Ilość oleju według bagnetu jest odpowiednia. 

Co jeszcze może być przyczyną ? 

  • Haha 1

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Gość   
Gość

Kolego sprawdź na krótko. Weź + z akumulatora i podłącz pod elektrozawór. A następnie odłącz.

Możesz do sprawdzenia przepiąć pin np. z walka WOM bądź przedniego napędu. Załączony ± powinieneś mieć (chyba zająca) na rozłącznym (żółwia). 

Jeżeli to nie przyczyni się do zmiany biegów to siedzi elektrozawór. To on przełącza w skrzyni biegi. 

Natomiast jeżeli poskutkuje sprawdź wszystkie podzespoły przed elrktrozaworem.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
lukbold    1054

Coś słabo te forum czytałeś... świeci się kontrolka ciśnienia oleju (o ile wiesz, która to) a Ty grzebiesz w jakiś elektrozaworach... przecież tam żaden elektrozawór nie działa i działać nie będzie póki kontrolka ciśnienia oleju HYDRAULICZNEGO świeci... więc czytaj dalej o ciśnieniu w skrzyni

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Zbyszek512    1
5 godzin temu, stolarz02 napisał:

Kolego sprawdź na krótko. Weź + z akumulatora i podłącz pod elektrozawór. A następnie odłącz.

Możesz do sprawdzenia przepiąć pin np. z walka WOM bądź przedniego napędu. Załączony ± powinieneś mieć (chyba zająca) na rozłącznym (żółwia). 

Jeżeli to nie przyczyni się do zmiany biegów to siedzi elektrozawór. To on przełącza w skrzyni biegi. 

Natomiast jeżeli poskutkuje sprawdź wszystkie podzespoły przed elrktrozaworem.

Dając plus na elektrozawór skrzynia się blokuje przy próbie przebicia na zając.  Zapala się żółw i zając jednocześnie ale nie można wrzucić biegu.

 

 

1 godzinę temu, lukbold napisał:

Coś słabo te forum czytałeś... świeci się kontrolka ciśnienia oleju (o ile wiesz, która to) a Ty grzebiesz w jakiś elektrozaworach... przecież tam żaden elektrozawór nie działa i działać nie będzie póki kontrolka ciśnienia oleju HYDRAULICZNEGO świeci... więc czytaj dalej o ciśnieniu w skrzyni

Pewnie. Bardzo chętnie poczytam o tym ale tematów jest sporo i w każdym piszą coś innego ;)

 

Chyba że jeszcze przyczyną może być zbyt  mały opornik na przewodzie od czujnika ciśnienia oleju? Z tego co czytałem tam ma być 55 ohm a u mnie jest 30. 

Edytowano przez Zbyszek512

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
6465    12380

Dam ci dobrą radę.  Jak się na tym nie znasz to lepiej nie kombinuj z połączeniem jakich innych pinow i kabli,  bo popalisz cewki i będzie cię to drogo kosztować. Najpierw znajdź przyczynę świecącej kontrolki.  Albo zaproś mechanika który się na tym zna. Sąsiad kombinował z EHR w MF6495,  spalił czujnik który go kosztował 1600zl. 

  • Like 1

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
sznajdik    573
2 godziny temu, lukbold napisał:

Coś słabo te forum czytałeś... świeci się kontrolka ciśnienia oleju (o ile wiesz, która to) a Ty grzebiesz w jakiś elektrozaworach... przecież tam żaden elektrozawór nie działa i działać nie będzie póki kontrolka ciśnienia oleju HYDRAULICZNEGO świeci... więc czytaj dalej o ciśnieniu w skrzyni

Patrz bo kolega weźmie do siebie i żarówkę wyjmie powie że nie świeci a dalej nie działa...

  • Haha 1

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
lukbold    1054
1 godzinę temu, Zbyszek512 napisał:

Dając plus na elektrozawór skrzynia się blokuje przy próbie przebicia na zając.  Zapala się żółw i zając jednocześnie ale nie można wrzucić biegu.

 

 

Pewnie. Bardzo chętnie poczytam o tym ale tematów jest sporo i w każdym piszą coś innego ;)

 

Chyba że jeszcze przyczyną może być zbyt  mały opornik na przewodzie od czujnika ciśnienia oleju? Z tego co czytałem tam ma być 55 ohm a u mnie jest 30. 

a ten dalej to samo.... ZOSTAW w spokoju elektrykę i elektronikę bo to SPIERDOLISZ do reszty. Kup se ciśnieniomierz i szukaj ciśnienia na czujniku skrzyni czy tam trójdziale:  nie ma ciśnienia więc nie ma sterowania i tyle.

Jeśli choć wspomaganie kierownicy działa to zapewne trzeba zacząć od czyszczenia trójdziału nad silnikiem

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
mirro    6402
1 godzinę temu, Zbyszek512 napisał:

Dając plus na elektrozawór skrzynia się blokuje przy próbie przebicia na zając.  Zapala się żółw i zając jednocześnie ale nie można wrzucić biegu.

 

 

Pewnie. Bardzo chętnie poczytam o tym ale tematów jest sporo i w każdym piszą coś innego ;)

 

Chyba że jeszcze przyczyną może być zbyt  mały opornik na przewodzie od czujnika ciśnienia oleju? Z tego co czytałem tam ma być 55 ohm a u mnie jest 30. 

Kuźwa albo masz te 17 bar na sterowaniu skrzynią, albo nie. Czujnik jest stykowy, więc tu kombinacje z opornikiem nie pomogą. Założyć manometr na serwisówkę i sprawdzić czy to ciśnienie jest, a raczej go tam nie ma.

Oooo Lukbold był szybszy.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Zbyszek512    1
6 minut temu, lukbold napisał:

a ten dalej to samo.... ZOSTAW w spokoju elektrykę i elektronikę bo to SPIERDOLISZ do reszty. Kup se ciśnieniomierz i szukaj ciśnienia na czujniku skrzyni czy tam trójdziale:  nie ma ciśnienia więc nie ma sterowania i tyle.

Jeśli choć wspomaganie kierownicy działa to zapewne trzeba zacząć od czyszczenia trójdziału nad silnikiem

Sprawdzam to o czym ludzie pisali tutaj na forum. Były identyczne przypadki i pojawiały się identyczne pomyślę jak te co sprawdziłem.  Jak ktoś nie ma nic wartościowego do dodania to niech nie komentuje.  Zaraz sprawdzę ten trójdział. 

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
mirro    6402

Tylko jeszce jedna sprawa mnie ciekawi. Ten traktor jest na autotronicu czy na przekaźnikach? Bo nazwa sugeruje że na przekaźnikach.

W jaki sposób sprawdzisz trójdział?

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
bio    0

U mnie tak było przy zepsytym sterownik.  Pożyczę od jakiegoś znajomego, podmień i zobaczysz. 

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
MF294S    4

tak jak kolega @lukbold twierdzi najpierw zacznij od sprawdzenia ciśnienia na skrzyni czy jest a nie zagłębiaj się w temat dalej skoro ciśnienia może nawet nie być. Manometr nie kosztuje wiele a na pewno pomoże zdiagnozować usterkę.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Bądź aktywny! Zaloguj się lub utwórz konto

Tylko zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony

Utwórz konto

Zarejestruj nowe konto, to proste!

Zarejestruj nowe konto

Zaloguj się

Posiadasz własne konto? Użyj go!

Zaloguj się

  • Podobna zawartość

    • Przez Manys
      Witam.
      Mam problem z MF 3070 a mianowicie nie ciągnie przedni napęd, kontrolka działa jak powinna tzn. po wciśnięciu niby gaśnie potem po ponownym załączeniu się zapala ale napęd przedni nie ciągnie.
      Wszystko inne normalnie załącza i rozłącza, zamieniłem elektrozawory z blokadą i nic się nie zmieniło czyli zawór ok, stop działa, styki przejrzane, 
      Przeszukałem forum ale jest temat że nie rozłącza napędu dlatego piszę 
      Podejrzewam że może tarczki do wymiany
      Proszę o podpowiedzi 
    • Przez rogalik102
      Co się dzieje z napedem podczas orania. Rozłącza się
       
      VID_20240421155706.mp4
    • Przez Ajaa
      Witam pany mam pytanie nie działa mi ehr jak przełączam przycisk na automat i jest włączona blokada to wyłącza blokadę z panelu gdzie szukać przyczyny 
    • Przez ziolek1996
      Witam, 
      w moim MF 3065 wymieniamy końcówki wtryskiwaczy na nowe, pytanie jakie powinno być ustawione na nich ciśnienie??
    • Przez xzibit0000
      Witam. Podesłalby ktoś zdjęcie gdzie zamontować linkę od hamulca recznego? Albo jakoś logicznie podpowiedział gdzie ja zaczepić?
×
×
  • Utwórz nowe...
Agrofoto.pl Google Play App

Zainstaluj aplikację
Agrofoto
na telefonie

Zainstaluj