Skocz do zawartości

Rekomendowane odpowiedzi

Opublikowano

Witam zakupiłem MF 3080 z 1992 roku electronic. Niestety nie działa przełączanie żółw/zając. Podążałem radami z tego forum ale niestety nic nie pomogło.

Po odpaleniu zapalają się kontrolki oleju i przedniego napędu. Świeci się również kontrolka od żółwia. 

Próba przełączenia na zając nie przenosi rezultatu. Sprawdzałem czujnik ciśnienia oleju i jest ok. Tzn daje sygnał podczas próby przebicia na zająca. Niestety z tego co sprawdziłem nie pojawia się sygnał na wejściu do elektrozaworu 1 od dołu czyli przełączania żółw zając . Wszystkie przewody sprawdzone, brak przerwy. Ilość oleju według bagnetu jest odpowiednia. 

Co jeszcze może być przyczyną ? 

  • Haha 1
Opublikowano

Kolego sprawdź na krótko. Weź + z akumulatora i podłącz pod elektrozawór. A następnie odłącz.

Możesz do sprawdzenia przepiąć pin np. z walka WOM bądź przedniego napędu. Załączony ± powinieneś mieć (chyba zająca) na rozłącznym (żółwia). 

Jeżeli to nie przyczyni się do zmiany biegów to siedzi elektrozawór. To on przełącza w skrzyni biegi. 

Natomiast jeżeli poskutkuje sprawdź wszystkie podzespoły przed elrktrozaworem.

Opublikowano

Coś słabo te forum czytałeś... świeci się kontrolka ciśnienia oleju (o ile wiesz, która to) a Ty grzebiesz w jakiś elektrozaworach... przecież tam żaden elektrozawór nie działa i działać nie będzie póki kontrolka ciśnienia oleju HYDRAULICZNEGO świeci... więc czytaj dalej o ciśnieniu w skrzyni

Opublikowano (edytowane)
5 godzin temu, stolarz02 napisał:

Kolego sprawdź na krótko. Weź + z akumulatora i podłącz pod elektrozawór. A następnie odłącz.

Możesz do sprawdzenia przepiąć pin np. z walka WOM bądź przedniego napędu. Załączony ± powinieneś mieć (chyba zająca) na rozłącznym (żółwia). 

Jeżeli to nie przyczyni się do zmiany biegów to siedzi elektrozawór. To on przełącza w skrzyni biegi. 

Natomiast jeżeli poskutkuje sprawdź wszystkie podzespoły przed elrktrozaworem.

Dając plus na elektrozawór skrzynia się blokuje przy próbie przebicia na zając.  Zapala się żółw i zając jednocześnie ale nie można wrzucić biegu.

 

 

1 godzinę temu, lukbold napisał:

Coś słabo te forum czytałeś... świeci się kontrolka ciśnienia oleju (o ile wiesz, która to) a Ty grzebiesz w jakiś elektrozaworach... przecież tam żaden elektrozawór nie działa i działać nie będzie póki kontrolka ciśnienia oleju HYDRAULICZNEGO świeci... więc czytaj dalej o ciśnieniu w skrzyni

Pewnie. Bardzo chętnie poczytam o tym ale tematów jest sporo i w każdym piszą coś innego ;)

 

Chyba że jeszcze przyczyną może być zbyt  mały opornik na przewodzie od czujnika ciśnienia oleju? Z tego co czytałem tam ma być 55 ohm a u mnie jest 30. 

Edytowane przez Zbyszek512
Opublikowano

Dam ci dobrą radę.  Jak się na tym nie znasz to lepiej nie kombinuj z połączeniem jakich innych pinow i kabli,  bo popalisz cewki i będzie cię to drogo kosztować. Najpierw znajdź przyczynę świecącej kontrolki.  Albo zaproś mechanika który się na tym zna. Sąsiad kombinował z EHR w MF6495,  spalił czujnik który go kosztował 1600zl. 

  • Like 1
Opublikowano
2 godziny temu, lukbold napisał:

Coś słabo te forum czytałeś... świeci się kontrolka ciśnienia oleju (o ile wiesz, która to) a Ty grzebiesz w jakiś elektrozaworach... przecież tam żaden elektrozawór nie działa i działać nie będzie póki kontrolka ciśnienia oleju HYDRAULICZNEGO świeci... więc czytaj dalej o ciśnieniu w skrzyni

Patrz bo kolega weźmie do siebie i żarówkę wyjmie powie że nie świeci a dalej nie działa...

  • Haha 1
Opublikowano
1 godzinę temu, Zbyszek512 napisał:

Dając plus na elektrozawór skrzynia się blokuje przy próbie przebicia na zając.  Zapala się żółw i zając jednocześnie ale nie można wrzucić biegu.

 

 

Pewnie. Bardzo chętnie poczytam o tym ale tematów jest sporo i w każdym piszą coś innego ;)

 

Chyba że jeszcze przyczyną może być zbyt  mały opornik na przewodzie od czujnika ciśnienia oleju? Z tego co czytałem tam ma być 55 ohm a u mnie jest 30. 

a ten dalej to samo.... ZOSTAW w spokoju elektrykę i elektronikę bo to SPIERDOLISZ do reszty. Kup se ciśnieniomierz i szukaj ciśnienia na czujniku skrzyni czy tam trójdziale:  nie ma ciśnienia więc nie ma sterowania i tyle.

Jeśli choć wspomaganie kierownicy działa to zapewne trzeba zacząć od czyszczenia trójdziału nad silnikiem

Opublikowano
1 godzinę temu, Zbyszek512 napisał:

Dając plus na elektrozawór skrzynia się blokuje przy próbie przebicia na zając.  Zapala się żółw i zając jednocześnie ale nie można wrzucić biegu.

 

 

Pewnie. Bardzo chętnie poczytam o tym ale tematów jest sporo i w każdym piszą coś innego ;)

 

Chyba że jeszcze przyczyną może być zbyt  mały opornik na przewodzie od czujnika ciśnienia oleju? Z tego co czytałem tam ma być 55 ohm a u mnie jest 30. 

Kuźwa albo masz te 17 bar na sterowaniu skrzynią, albo nie. Czujnik jest stykowy, więc tu kombinacje z opornikiem nie pomogą. Założyć manometr na serwisówkę i sprawdzić czy to ciśnienie jest, a raczej go tam nie ma.

Oooo Lukbold był szybszy.

Opublikowano
6 minut temu, lukbold napisał:

a ten dalej to samo.... ZOSTAW w spokoju elektrykę i elektronikę bo to SPIERDOLISZ do reszty. Kup se ciśnieniomierz i szukaj ciśnienia na czujniku skrzyni czy tam trójdziale:  nie ma ciśnienia więc nie ma sterowania i tyle.

Jeśli choć wspomaganie kierownicy działa to zapewne trzeba zacząć od czyszczenia trójdziału nad silnikiem

Sprawdzam to o czym ludzie pisali tutaj na forum. Były identyczne przypadki i pojawiały się identyczne pomyślę jak te co sprawdziłem.  Jak ktoś nie ma nic wartościowego do dodania to niech nie komentuje.  Zaraz sprawdzę ten trójdział. 

Opublikowano

Tylko jeszce jedna sprawa mnie ciekawi. Ten traktor jest na autotronicu czy na przekaźnikach? Bo nazwa sugeruje że na przekaźnikach.

W jaki sposób sprawdzisz trójdział?

Opublikowano

tak jak kolega @lukbold twierdzi najpierw zacznij od sprawdzenia ciśnienia na skrzyni czy jest a nie zagłębiaj się w temat dalej skoro ciśnienia może nawet nie być. Manometr nie kosztuje wiele a na pewno pomoże zdiagnozować usterkę.

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
  • Podobna zawartość

    • Przez xzibit0000
      Czesc. Mam problem z wałkiem wom. Podczas jazdy z rozrzutnikiem nagle wałek wom sie zatrzymał i zaczął zgrzytac. Po zdjęciu przekaźnika i wlaczeniu wom walek zaczął sie kręcić i zgrzytal i na ,,oko,, nie kręcił z ta prędkością co powinien kręcić patrząc na obroty silnika. Dzisiaj za każdym włączeniem walka zgrzytal i po wyłączeniu go tez zgrzytal dopiero po chwili przestawał.
      Za co sie zabrać? Kosz WOM czy cos innego? Dzięki za podpowiedzi
       
    • Przez darkowe1
      Pany da radę wymienić w rozdzuelaczu od ponosnika suwak na linkę? Teraz jest na panel ehr jednak sa z nim straszne problemy . Ostatnio przestał działać był jakis elektronik stwierdził ze panel jest dobry . Przerobiliśmy podnosnik na krótko nowe kable gura dół i tez się zacina ... chciałem przerobić sterowanie na linkę tylko czy da radę...
    • Przez szymon628
      Mam problem ponieważ rozebrałem przedni most w mf 3050 i zauważyłem że jedna półos jest dluzsza od drugiej czy ktoś wie z której strony powinna być 
    • Przez Sadownik3650
      Witam . Posiadam MF 3650 sadownik, co może być przyczyna takich objawów:?
      Przy pracy ze siewnikiem ciągnik wszedł w tryb migającej kontrolki oleju. Stracił moc, po kilku minutach odcina zapłon. Po ponownym odpaleniu objawy są podobne nieregularna praca. 
      Filtry paliwa są wymienione pompka działa tłoczy paliwo, filtr oleju nowy jak i olej. 
      proszę o jakaś podpowiedz...
       
       
    • Przez Mateusz1254
      Massey Ferguson 6160 skrzynia speedshift podczas pracy na polu na desce rozdzielczej zniknął napęd półbieg blokada i drążek od zmiany biegów ciężko chodzi i nie można załączyć zająca gdzie trzeba szukać przyczyny? Sterownik z prawej strony pod kabiną był sprawdzony i naprawiony Autotronic 3.przy akumulatorze u góry bezpieczniki mają prąd.Główne bezpieczniki w kabinie też sprawdzone 
×
×
  • Dodaj nową pozycję...
v