Zbyszek512

MF 3080 Nie przerzuca żółw/zając

Polecane posty

Zbyszek512    1

Witam zakupiłem MF 3080 z 1992 roku electronic. Niestety nie działa przełączanie żółw/zając. Podążałem radami z tego forum ale niestety nic nie pomogło.

Po odpaleniu zapalają się kontrolki oleju i przedniego napędu. Świeci się również kontrolka od żółwia. 

Próba przełączenia na zając nie przenosi rezultatu. Sprawdzałem czujnik ciśnienia oleju i jest ok. Tzn daje sygnał podczas próby przebicia na zająca. Niestety z tego co sprawdziłem nie pojawia się sygnał na wejściu do elektrozaworu 1 od dołu czyli przełączania żółw zając . Wszystkie przewody sprawdzone, brak przerwy. Ilość oleju według bagnetu jest odpowiednia. 

Co jeszcze może być przyczyną ? 

  • Haha 1

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Gość   
Gość

Kolego sprawdź na krótko. Weź + z akumulatora i podłącz pod elektrozawór. A następnie odłącz.

Możesz do sprawdzenia przepiąć pin np. z walka WOM bądź przedniego napędu. Załączony ± powinieneś mieć (chyba zająca) na rozłącznym (żółwia). 

Jeżeli to nie przyczyni się do zmiany biegów to siedzi elektrozawór. To on przełącza w skrzyni biegi. 

Natomiast jeżeli poskutkuje sprawdź wszystkie podzespoły przed elrktrozaworem.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
lukbold    848

Coś słabo te forum czytałeś... świeci się kontrolka ciśnienia oleju (o ile wiesz, która to) a Ty grzebiesz w jakiś elektrozaworach... przecież tam żaden elektrozawór nie działa i działać nie będzie póki kontrolka ciśnienia oleju HYDRAULICZNEGO świeci... więc czytaj dalej o ciśnieniu w skrzyni

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Wiadomość z agroFakt.pl

Zbyszek512    1
5 godzin temu, stolarz02 napisał:

Kolego sprawdź na krótko. Weź + z akumulatora i podłącz pod elektrozawór. A następnie odłącz.

Możesz do sprawdzenia przepiąć pin np. z walka WOM bądź przedniego napędu. Załączony ± powinieneś mieć (chyba zająca) na rozłącznym (żółwia). 

Jeżeli to nie przyczyni się do zmiany biegów to siedzi elektrozawór. To on przełącza w skrzyni biegi. 

Natomiast jeżeli poskutkuje sprawdź wszystkie podzespoły przed elrktrozaworem.

Dając plus na elektrozawór skrzynia się blokuje przy próbie przebicia na zając.  Zapala się żółw i zając jednocześnie ale nie można wrzucić biegu.

 

 

1 godzinę temu, lukbold napisał:

Coś słabo te forum czytałeś... świeci się kontrolka ciśnienia oleju (o ile wiesz, która to) a Ty grzebiesz w jakiś elektrozaworach... przecież tam żaden elektrozawór nie działa i działać nie będzie póki kontrolka ciśnienia oleju HYDRAULICZNEGO świeci... więc czytaj dalej o ciśnieniu w skrzyni

Pewnie. Bardzo chętnie poczytam o tym ale tematów jest sporo i w każdym piszą coś innego ;)

 

Chyba że jeszcze przyczyną może być zbyt  mały opornik na przewodzie od czujnika ciśnienia oleju? Z tego co czytałem tam ma być 55 ohm a u mnie jest 30. 

Edytowano przez Zbyszek512

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
6465    246

Dam ci dobrą radę.  Jak się na tym nie znasz to lepiej nie kombinuj z połączeniem jakich innych pinow i kabli,  bo popalisz cewki i będzie cię to drogo kosztować. Najpierw znajdź przyczynę świecącej kontrolki.  Albo zaproś mechanika który się na tym zna. Sąsiad kombinował z EHR w MF6495,  spalił czujnik który go kosztował 1600zl. 

  • Like 1

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
sznajdik    207
2 godziny temu, lukbold napisał:

Coś słabo te forum czytałeś... świeci się kontrolka ciśnienia oleju (o ile wiesz, która to) a Ty grzebiesz w jakiś elektrozaworach... przecież tam żaden elektrozawór nie działa i działać nie będzie póki kontrolka ciśnienia oleju HYDRAULICZNEGO świeci... więc czytaj dalej o ciśnieniu w skrzyni

Patrz bo kolega weźmie do siebie i żarówkę wyjmie powie że nie świeci a dalej nie działa...

  • Haha 1

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
lukbold    848
1 godzinę temu, Zbyszek512 napisał:

Dając plus na elektrozawór skrzynia się blokuje przy próbie przebicia na zając.  Zapala się żółw i zając jednocześnie ale nie można wrzucić biegu.

 

 

Pewnie. Bardzo chętnie poczytam o tym ale tematów jest sporo i w każdym piszą coś innego ;)

 

Chyba że jeszcze przyczyną może być zbyt  mały opornik na przewodzie od czujnika ciśnienia oleju? Z tego co czytałem tam ma być 55 ohm a u mnie jest 30. 

a ten dalej to samo.... ZOSTAW w spokoju elektrykę i elektronikę bo to SPIERDOLISZ do reszty. Kup se ciśnieniomierz i szukaj ciśnienia na czujniku skrzyni czy tam trójdziale:  nie ma ciśnienia więc nie ma sterowania i tyle.

Jeśli choć wspomaganie kierownicy działa to zapewne trzeba zacząć od czyszczenia trójdziału nad silnikiem

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
mirro    1185
1 godzinę temu, Zbyszek512 napisał:

Dając plus na elektrozawór skrzynia się blokuje przy próbie przebicia na zając.  Zapala się żółw i zając jednocześnie ale nie można wrzucić biegu.

 

 

Pewnie. Bardzo chętnie poczytam o tym ale tematów jest sporo i w każdym piszą coś innego ;)

 

Chyba że jeszcze przyczyną może być zbyt  mały opornik na przewodzie od czujnika ciśnienia oleju? Z tego co czytałem tam ma być 55 ohm a u mnie jest 30. 

Kuźwa albo masz te 17 bar na sterowaniu skrzynią, albo nie. Czujnik jest stykowy, więc tu kombinacje z opornikiem nie pomogą. Założyć manometr na serwisówkę i sprawdzić czy to ciśnienie jest, a raczej go tam nie ma.

Oooo Lukbold był szybszy.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Zbyszek512    1
6 minut temu, lukbold napisał:

a ten dalej to samo.... ZOSTAW w spokoju elektrykę i elektronikę bo to SPIERDOLISZ do reszty. Kup se ciśnieniomierz i szukaj ciśnienia na czujniku skrzyni czy tam trójdziale:  nie ma ciśnienia więc nie ma sterowania i tyle.

Jeśli choć wspomaganie kierownicy działa to zapewne trzeba zacząć od czyszczenia trójdziału nad silnikiem

Sprawdzam to o czym ludzie pisali tutaj na forum. Były identyczne przypadki i pojawiały się identyczne pomyślę jak te co sprawdziłem.  Jak ktoś nie ma nic wartościowego do dodania to niech nie komentuje.  Zaraz sprawdzę ten trójdział. 

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
mirro    1185

Tylko jeszce jedna sprawa mnie ciekawi. Ten traktor jest na autotronicu czy na przekaźnikach? Bo nazwa sugeruje że na przekaźnikach.

W jaki sposób sprawdzisz trójdział?

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
bio    0

U mnie tak było przy zepsytym sterownik.  Pożyczę od jakiegoś znajomego, podmień i zobaczysz. 

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
MF294S    4

tak jak kolega @lukbold twierdzi najpierw zacznij od sprawdzenia ciśnienia na skrzyni czy jest a nie zagłębiaj się w temat dalej skoro ciśnienia może nawet nie być. Manometr nie kosztuje wiele a na pewno pomoże zdiagnozować usterkę.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Bądź aktywny! Zaloguj się lub utwórz konto

Tylko zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony

Utwórz konto

Zarejestruj nowe konto, to proste!

Zarejestruj nowe konto

Zaloguj się

Posiadasz własne konto? Użyj go!

Zaloguj się

  • Podobna zawartość

    • Przez GoodRamQ
      Witam, ślizga mi się sprzęgło w mf 6180 dynashift 95r i czeka mnie rozpoławianie. Chce się dowiedzieć  co trzeba tam przy okazji uszczelnić,wymienić bo mam trochę ubytek na lini 17 bar na zimnym trzyma 17 po rozgrzaniu jest ok 9-10 bar [mierzone na odpowietrzniku przed filtrem] na wolnych obrotach po przy gazowaniu rośnie. Pompa hydrauliki nowa bosh'a, olej fush 10w-30 filtry wymienione. 
    • Przez kamileq159
      Witam Panowie, mam problem z ciągnikiem massey ferguson 3635. Chodzi o to że jak jest zimny to wszystko jest okej. Jak się rozgrzej to wyjścia hydrauliczne są tak gorące że aż parzą. Tak ma być? 
      Druga sprawa to jest taka że jak włączę bieg to on nie jedzie puszczę sprzęgło i nic
      Trzecia sprawa to jest że pół biegi się same przełączają. Gdy jest zimny wszystko ok. Skrzynia dynashift wie ktoś co to może być?
      Dodam jeszcze że jak jest gorący olej to ciężko się kierownica kieruje
    • Przez Michalek85
      Kupiłem mf 3085 nie dawno i mam teraz problem gdyż podnosnik sie zacina nie wiem dlaczego dodam jeszcze że ma osobny guzik ze po prostu jak się zetnie to go naciska to się załącza i jakiś czas jest ok aha i jeszcze jazy mi się kontrolka od oleju silnika badalem cisnienie i jest ok. Pomożecie koledzy w jakiś sposob
    • Przez dereniek
      witam pękł mi przewód ktory leci od pompy wody do nagrzewnicy i problem w tym że nie mogę znaleźć niegdzie zamiennika moze ktos wie gdzie taki dostać ??? 

    • Przez Kulek101
      Witam Mam mf3070 niestety nie ma w nim hamulca przyczepy, chciałbym go dorobić. Czy wystarczy kupić zawór hamulcowy i przykręcić na dekiel z elektro zaworami? 
×
×
  • Utwórz nowe...

Ważne informacje

Używamy plików cookies, aby poprawić funkcjonowanie strony Agrofoto.pl. Pliki cookies dopasowują treść strony, w tym wyświetlanych reklam, do indywidualnych potrzeb i zainteresowań użytkownika, pozwalają nam również zrozumieć, w jaki sposób korzystasz z naszej strony. Korzystanie z Agrofoto.pl bez zmiany ustawień dotyczących cookies oznacza, że będą one zamieszczane w Twoim urządzeniu końcowym. Możesz dokonać w każdym czasie zmiany ustawień dotyczących cookies. Więcej szczegółów w naszej Polityce prywatności i plików cookies.

Agrofoto.pl Google Play App

Zainstaluj aplikację
Agrofoto
na telefonie

Zainstaluj