News
Mytcarek

Ursus 385/912/902/1002/1012 -Czy warto zakładać turbo ?

Polecane posty

Wybrane dla Ciebie
Mytcarek    26

Witam :) ostatnio remontowalem ursus 912  silnik dostal blok od zts nowy typ komplety naprawcze z krotoszyna od wersji turbo korby zostaly stare po regeneracji wal jest bez przeciwwag wyszedl na 4 szlif wal niby nie jest chinski tak powiedzieli mi w zakladzie naprawczym wal bedzie mial z 30 lat glowica jest od turba oraz wtryski i teraz pytanie czy zakladac turbo na ten wal i korby czy dac sb spokój ? Z góry dzięki :)

 

Edytowano przez Mytcarek

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
akmaly    335

Tu nie chodzi o samo turbo, kwestia tylko jakie będzie ciśnienie doładowania. Turbosprężarkę można zakładać do każdego sinika, nawet nie przystosowanego do niej, kwestia tylko samego doładowania. 

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Wiadomość z agroFakt.pl

Maverick    81

Jeśli nie zwiększy dawki paliwa to ciśnienie doładowania nie będzie większe niż 0.2 - 0.3 bara. Wystarczy zamontować manometr i zwiększyć dawkę tak by nie przekroczyć 0.5 bara ciśnienia doładowania co będzie bezpieczne dla tego silnika.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Mytcarek    26
7 godzin temu, Maverick napisał:

Jeśli nie zwiększy dawki paliwa to ciśnienie doładowania nie będzie większe niż 0.2 - 0.3 bara. Wystarczy zamontować manometr i zwiększyć dawkę tak by nie przekroczyć 0.5 bara ciśnienia doładowania co będzie bezpieczne dla tego silnika.

W takim razie musiałbym kupić turbo ze zmienną geometria bo oryginalne turbo do ursusa czy tez zetora daje stala wartość 1 bara ? Chyba że sie mylę :)

10 godzin temu, akmaly napisał:

Tu nie chodzi o samo turbo, kwestia tylko jakie będzie ciśnienie doładowania. Turbosprężarkę można zakładać do każdego sinika, nawet nie przystosowanego do niej, kwestia tylko samego doładowania. 

W takim razie turbo ze zzmienną geometria wychodzi w grę jedynie oryginalne nie ma możliwości regulacji ?

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
akmaly    335

Mylisz się, zmienna geometria pełni dwie funkcje, ogranicza ciśnienie ładowania i zwiększa wydatek przy niższych prędkościach. Turbosprężarka ze stałą geometrią najczęściej posiada zawór upustowy za pomocą którego reguluje się ciśnienie ( bardziej ogranicza ). W obu przypadkach najczęściej sterowanie odbywa się za pomocą podciśnienia ( siłownik pneumatyczny, tzw. grucha, otwiera i zamyka zawór lub steruje łopatkami ). Oczywiście są inne rozwiązania sterowania tj. nadciśnieniem lub elektryczne.

Rozwiązaniem jest zakup turbosprężarki większej z regulacją ciśnienia lub mniejszej ( bez zaworu upustowego aby ciśnienie doładowania nie przekraczało 0,5 bar). Wg. mnie lepiej to pierwsze, lepsza sprawność i możliwość dostosowania. 

Edytowano przez akmaly

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Maverick    81

Można też kupić dedykowaną turbosprężarkę i jedynie zwiększyć dawkę paliwa tak aby manometr wskazywał maksymalne doładowanie 0.5 bara

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Mytcarek    26
33 minuty temu, Maverick napisał:

Można też kupić dedykowaną turbosprężarkę i jedynie zwiększyć dawkę paliwa tak aby manometr wskazywał maksymalne doładowanie 0.5 bara

Dokładnie tez  tak myślę zrobic najprościej bedzie pompę i tak musze dac do sprawdzenia to dobrze sie składa doladowanie maksymalne chce 0,7  w tej.granicy 

 

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
samtech84    47

Dajcie spokój co to jest 0,6 bar? Nie jeden silnik Martina został uturbiony, bez zmian gratów wewnątrz i chodzi to latami bez problemów.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Mytcarek    26
Dnia 24.12.2019 o 19:54, Maverick napisał:

Fabryczne 1614 miały doładowanie 0.6 bar, więc nie szalej na zwykłych korbowodach.

Zagłębiem temat z.mechanikami i w.ursusach 904,902,1004,1002,1604 byly korbowody zwykle i to chodziło z turbo bez problemu a potem wymyślili utwardzone która sa plastelina jeszcze gorsza niz te stare z lat prl :)

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
samtech84    47

Bo nie ma czegoś takiego jak tłoki czy korbowody od turbo. To tylko tak potocznie jest nazywane. Po prostu są korby starego i nowego typu, tak jak tłoki te 3 pierścieniowe to po prostu nowy typ. I wszystkie ciągniki miały je zakładane od któregoś tam roku

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Bądź aktywny! Zaloguj się lub utwórz konto

Tylko zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony

Utwórz konto

Zarejestruj nowe konto, to proste!

Zarejestruj nowe konto

Zaloguj się

Posiadasz własne konto? Użyj go!

Zaloguj się

  • Podobna zawartość

    • Przez Mario1985
      Czesc 30 lat temu skonczyl sie dowod rejestracyjny na ursusa.. jezdzil i jezdzi bo w czerwcu robilem kapitalny remot i wlozylem w niego sporo kasy...
      Teraz mam pytanie ... chce go z powrotem zarejstrowac... musze czekac na jakis certyfikat dla stacji kontroli pojazdow lub do wydzialu komunikacji czy tylko dokumenty od niego i stary dowod na przeglad pojechac i do wydzialu po tablice i nowy dowod ????
    • Przez Mateusz198831
      Mam.pytanie jak działa hamulec hydrauliczny w c330 ??? chodzi mi że chce kupić przyczepę z hamulcem hydraulicznym to gdzie mam podlonczyc przewody żeby były hamulce w przyczepie hydrauliczne ???? Na jakiej jest to zasadzie w c330 ???
    • Przez adikpl1
      Chyba Ursus zostanie do końca rozsprzedany :angry:


      Aż się serce kraja co te skur... zrobili:
      ZPC URSUS
    • Przez Mikua
      Cześć.
      Przy wcisnieniu sprzęgła załącza się zawór pneumatyczny hamulcy przyczepy, naprawiał ktoś to ? wstępnie oglądałem ale nie zauważyłem aby coś było nie tak 
    • Przez Xxx123
      Dzień dobry mam taki problem w moim urs usiedzieć 360 nie dawno wymieniłem pompe i uszczelki na cylindrze i gdy podnies już to po chwili delikatnie spadam i znów podnosi czy jest coś nie tak z tym podbośnikiem proszę o pomoc.
×
×
  • Utwórz nowe...

Ważne informacje

Używamy plików cookies, aby poprawić funkcjonowanie strony Agrofoto.pl. Pliki cookies dopasowują treść strony, w tym wyświetlanych reklam, do indywidualnych potrzeb i zainteresowań użytkownika, pozwalają nam również zrozumieć, w jaki sposób korzystasz z naszej strony. Korzystanie z Agrofoto.pl bez zmiany ustawień dotyczących cookies oznacza, że będą one zamieszczane w Twoim urządzeniu końcowym. Możesz dokonać w każdym czasie zmiany ustawień dotyczących cookies. Więcej szczegółów w naszej Polityce prywatności i plików cookies.

Agrofoto.pl Google Play App

Zainstaluj aplikację
Agrofoto
na telefonie

Zainstaluj