karbex

Wymiana panewek w MTZ 82

Polecane posty

Wybrane dla Ciebie
karbex    91

Cześć koledzy i koleżanki

Czy da sie wymienic kpl panewek w mtz 82 bez wyciągania wału z silnika? Był taki temat dla jumz ale nie wiem jak to jest z mtz 82, a chciałbym wymienić.

Pozdrawiam

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
karbex    91

Ok. Dzięki. Bo właśnie nie wiedziałem. Niby w jumzie sie nie da, ale skoro w mtzcie sie da to wymienie razem z pompą bo mi ciśnienie nie bardzo pasuje. Dzieki

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
tomek1974    538

panewki nie wiele pomogą na ciśnienie tylko zawór ciśnienia , pompa oleju ,wałek rozrządu a duklanie tulejki ,jak masz bąka to tulejka na wirniku i wał albo nowy albo szlif tylko w porządnej firmie bo ostatnio spodlałem się z wieloma fuszerkami 

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
karbex    91

Zawór cisnienie już sprawdzałem ale mam spore spadki na ciepłym silniku, jeszcze jest w normie ale już mnie mierzi 😉 Zobacze jeszcze bąka i pompe i tak właśnie myślałem że jak zrzuce miske to mogłbym i panewski korbowodowe i główne zmienić i jeszcze by polatał.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Panewek głównych tak łatwo nie wymienisz. Będziesz musiał odjechać silnikiem od skrzyni. Żeby odkręcić ostatnią stopkę w której jest panewka główna, to będziesz musiał odkręcić część oznaczoną nr kat 50-1002042 podpora obudowy silnika. Śruby  mocujące tę podporę są od strony koła zamachowego o ile uda ci się odkręcić te śruby płaskim kluczem to na pewno porwie ci się uszczelka. I niestety będziesz musiał zdemontować koło zamachowe i blachę czy jak ją zwą kryzę. Ja kiedyś wywaliłem wszystkie panewki została tylko pierwsza od rozrządu i ta ostatnia od koła zamachowego. Zauważyłem wtedy że  wał ma luz góra dół taki że aż stukał . Wyszło to gdy leżałem pod spodem i chciałem ręką obrócić wał a on stuknął i tak się okazało że tak mocno panewki wybite były. Co ciekawe silnik na zimnym miał 3,5 atm a na naprawdę gorącym np w orce ciśnienie na wolnych spadało do ok 2 atm. Nic się nie działo , filtr miałem założony puszkowy a po zmianie panewek na zimnym 3,5 a na bardzo gorącym 2,5 atm. Te pompy olejowe są chyba bardzo wydajne i jeśli zaworki w filtrze i tulejki na wałku rozrządu są ok to jak widzisz dają ciśnienie pomimo tego że panewki były mocno zużyte. 

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
karbex    91

Dzięki hurliman. 

Ogarnołem temat - okazało sie że kręcąc zaworem w filttrze śrobokret mi wchodził miedzy śrube a gwint (ona jest troche ze stożka) i mi sie blokował i myślałem że już wkręcona na maksa. Jak zrobiłem przedłużke i śrubokret prosto poszedł to jeszcze sporo podkrecilem i zapaliłem to mi sie zegar od ciśnienia zamknął na zimnym 😀 Zrobiłem korekte i mam teraz na 3-3.5 na zimnym. Jak bedzie naciepłym sie zobaczy na wiosne. Narazie zostawiam tak jak jest bo jeszcze jest zapas na ciśnieniu, także nie ruszam tych panewek

Dzieki

  • Thanks 1

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
karbex    91
2 godziny temu, Kris1976 napisał:

możesz pokazać zdjęcie gdzie ta śruba jest

image.png.de547f1f23feaacd0f1f4e3520eb5345.png

To jest ta śruba (nie ma mnie na gospodarstwie także zdjęcia nie mam jak teraz zrobić). 

Musisz odkręcić śrubę która stanowi kapsel a pod tą śrubą jest śrubka na śrubokręt - zgodnie z ruchem wskazówek zegara napina się sprężynę zaworu i podnosi ciśnienie oleju. Regulacji możesz dokonywać na zapalonym silniku - olej stamtąd się nie leje (przynajmniej u mnie ;). Najlepiej posadzić kogoś za kierownicą i niech melduje jakie ciśnienie.

Musisz do tego mieć albo krótki śrubokręt albo dość długi bo troche rurki do chłodnicy oleju przeszkadzają.

Pozdrawiam

PK

 

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Bądź aktywny! Zaloguj się lub utwórz konto

Tylko zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony

Utwórz konto

Zarejestruj nowe konto, to proste!

Zarejestruj nowe konto

Zaloguj się

Posiadasz własne konto? Użyj go!

Zaloguj się

  • Podobna zawartość

    • Przez ilovemtz
      Prosze aby w tym temacie wypowiadali sie posiadacze mtz[nie pronarów].
      My mamy mtz-a z 1983r i ojciec nic złego na silnik nie moze powiedziec wał jeszcze nie byl robiony. Ciagnik zrobil okolo 15000mth nie wiem czy to duzo czy mało. Co prawda ceiknie ale one juz takie sa. Co do awaryjnosci to moge powiedziec ze wiekszosc czesc zaczynamy dopiero teraz wymieniac tj. po 24latach wczesnije nie było potzreby. Co do spalania to jest małe w orce okolo 14l/ha napewno mniej niz ursus czy zetor z tych rocznikow nie mowie o nowych forterrach. Jest mały problrm z czesciami bo nie mozna ich dostac musimy po nie jezdzc do oddalonego o 50km żmigrodu bo nigdzie w poblizu ich nie dostaniemy .Powiedzcie co na ich temat mowia wasi ojcowie czy wy sami. Sami wiecie ze nie taki rusek straszny jak go piszą.
    • Przez kris148a
      Witam, kupiłem nowy rozdzielacz ten pod kierownicę i pracował dobrze, bylem z niego zadowolony chodź przełączanie z kolejnych pozycji było trochę odporne. Po 3 miesiącach przestała odbijać wajcha gdy ramiona doszły do samej góry, oraz nie mogę delikatnie opuścić ramion bo jest opór a potem zaraz ostro ramiona z maszyną opadają i uderza o ziemię a przedtem mohlwm powoli opuszcza. Ma ktoś na to jakiś patent? Odesłał bym ale uziemnie ciągnik a jakie znowu za jakiś czas stać się to samo to jeśli jest jakiś sposób naprawy tego ro wolę ja to zrobić. Pomoże ktoś?
    • Przez Tomasz3p
      Witam Panowie.
      Otóż mam taki problem po remoncie silnika gdy się silnik nagrzeje do przez wydech idzie oliwa. Pierścienie na tłokach są dobrze pozakładane Czy to może być wina pękniętej głowicy? Czy może być jakaś jeszcze inna przyczyna?
    • Przez rastafarmer
      Witam wszystkich bardzo serdecznie!
      Jestem nowym użytkownikiem- pomimo tego że przeczytałem regulamin, proszę o troszeczkę wyrozumiałości i uwagi jeśli robię jakieś błędy
      Mianowicie posiadam MTZ-ta 82 z przednim napędem. W najbliższym czasie chciałbym wymienić w nim opony z przodu.
      Fabrycznie mam wstawione 11,2 R20. W związku z powyższym mam do Was pytanie- czy jest możliwość wstawienia opon 12,4 R20? Czy to się wszystko "zgra" bez wymiany tylnych opon?
      Proszę o porady i uwagi.
      Pozdrawiam!
       
      Szymek
    • Przez kordzio14
      Cześć. Mam problem z Wladimircem. 
      Wyskakuje pierwszy i drugi bieg. Po wrzuceniu biegu i puszczaniu sprzęgła od razu wyskakuje. Nie zdążę nawet puścić pedału sprzęgła. Nie da sie ruszyć ciągnikiem. Ruszę z miejsca tylko wtedy, gdy przytrzymam dźwignie biegów, żeby nie odskoczyła. 
      Gdzie można szukać rozwiązania problemu? 
×
×
  • Utwórz nowe...
Agrofoto.pl Google Play App

Zainstaluj aplikację
Agrofoto
na telefonie

Zainstaluj