robert199411

Mf 5613 brak wspomagania

Polecane posty

Witam

Zakupiłem MF 5613.

Mam problem z układem kierowniczym, a mianowicie gdy wolno krece kierownica to stawia opór, a jak szybko to wspomaganie działa bez problemu.

Nieistotne czy obroty silnika są małe czy duże.

Cisnienie na orbitrolu podczas krecenia kierownica prawie 200 bar czyli prawidłowe a w spoczynku 60 a powinno byc 18 (wartosc podana przez fabryke).

Podmieniłem orbitrol le to nie pomogło.

Nie wiem czym uwarunkowane jest to ze w spoczynku daje 60 bar a nie 18.

Typ hydrauliki to Open Centre 100l

Edytowano przez robert199411

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Wiadomość z agroFakt.pl

tomek1974    7

jeśli niskie ciśnienie jest za wysokie to oznacza zator czyli za gęsty olej, zapchany filtr albo jakiś zawór się przycina 

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Olej fush 10w40 taki jaki zaleca producent.

Zaworu przed orbitrolem nie ma zadnego tylko te, które są w orbitrolu lecz orbitrol jest podmieniony na nowy.

Dokładnie jest tak pompa-filtr-orbitrol i nic wiecej. 

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
hubertuss    729

Można jeszcze przejrzeć siłownik i przewody od niego do orbitrola. Może tam jest jakiś opór jak kręcisz wolno to przepływa mniej oleju i jest ciężko. Jak kręcisz szybko to więcej i lżej idzie. Można też rozpiąć układ kierowniczy i sprawdzić czy sworznie się lekko obracają.

Edytowano przez hubertuss

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

siłownik podmieniłem i to nic nie dało.

Podniosłem przód żeby odciążyć koła ale tak samo sie kreci.

Dzisiaj odpaliłem ciagnik i kierownica przez chwile kreciła się lekko a pozniej znowu opor gdy krece wolno.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

witam

Przeprowadziłem dzisiaj test, a mianowicie odpiąłem jeden wąz z siłownika np. prawy i kreciłem kierownica w lewo i elegancko lekko sie kreci lecz zaobserwowałem, że podczas krecenia w lewo leci olej z prawej strony siłownika i to jest normalne bot o jest powrot  ale leci tez  z cisnieniem olej z węze odłaczonego a tak chyba nie powinno byc.

Edytowano przez robert199411

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
hubertuss    729

Orbitrola się jakoś nie reguluje? Czy ciśnienie podawane na orbitrol ze skrzyni nie jest za duże?

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

te 60 bar to cisnienie spoczynkowe gdy nie krece kierownica a powinno byc 18 bar.

Niemniej jednak na jednym wezu powinno byc cisnienie a na drugim powinien wracac olej, a tam jest cisnienie i tym samym cisnienie z silownika (powrot) gryzie sie z tym z weza a gdy bede krecil szybciej to cisnienie z silownika (powrot) jest wieksze niz to na wezu i kierownica chodzi lepiej. 

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
olkosio    32

ale nie pomyliłeś węży w nowym orbitrolu? zwracasz uwagę na opis przyłączy, bo taki sam nie znaczy że podłączenie jest identyczne. a jak raz żle podłączysz to może go szlak trafić. i czy ciśnienie na orbitrolu nie jest za duże? Bynajmniej w starych masseyach druga sekcja pompy nie daje aż takiego ciśnienia. A sam miałem taki przypadek że poprzedni właściciel w rębaku do drzewa co miał napęd hydrauliczny przeregulował zawór ciśnienia i dwa silniki hjydrauliczne rozwaliłem zanim się skapowałem że coś nie tak. Ale pompa pakowała ponad 300barów tak porządnie ustawił. 

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

orbitrol nowy

cisnienie spoczynkowe bez krecenia powinno byc 18 u mnie jest 60 przy wyzszych obrotach na najnizszych 35 bar a powinno sie utrzymywac 18 na niskich i wysokich.

Nie mam pojecia dlaczego na niskim cisnieniu bez ruszania kierownicy buduje sie tak duze cisnienie. Podłaczenie sprawdzałem i jest ok na 100%. Orbitrol stary i nowy daje cisnienie na oba weze i dlatego nie ma wspomagania jak krece wolno tylko musze  szybko wtedy siłownik na powrocie ma wieksze cisnienie niz to na wezu i wtedy wspomaganie dziala. Zadnych zaworów nie ustawiałem w skrajnych połozeniach kół jest 200bar i tak ma byc. 

orbitrol nie moze dawac oleju z obu stron

 

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
hubertuss    729

Byś może orbitrol daje ciśnienie na obie strony bo ciśnienie na wejściu jest za wysokie. Jeśli kręcisz szybko jest ono spożytkowane i idzie w jeden wąż. Natomiast jeśli kręcisz wolno ciśnienia/oleju jest za dużo. Orbitrol nie jest nigdy w 100 % szczelny jeśli chodzi o rozdział między kierunkami i olej jest wypychany na przeciwną stronę. Musisz zrobić porządek z ciśnieniem zasilającym. A do tego będzie raczej potrzebny serwis. Ewentualnie jakiś schemat hydrauliki tego ciągnika lub ktoś kto się na tym zna.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Bądź aktywny! Zaloguj się lub utwórz konto

Tylko zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony

Utwórz konto

Zarejestruj nowe konto, to proste!

Zarejestruj nowe konto

Zaloguj się

Posiadasz własne konto? Użyj go!

Zaloguj się

  • Podobna zawartość

    • Przez majkel207
      pisałem już wcześniej na forum że potrzebuję dosyć szybki ciągnik sadowniczy, myślałem o nowoczesnej używce zachodniej ale brałem też pod uwagę MF 135 albo 255 przerobiony na sadowniczy, sporo ludzi się tym zajmuje, byłem właśnie u takiego faceta który sprowadza z zachodu, najczęściej 135 , zwęża, remontuje, zakłada kabinę, błotniki sadownicze i mi powiedział, że bardzo rzadko, ale jemu już 2 razy się trafiły MF 135 które jechały 50km/h, ale miały też szybki wałek koło 1000obr/min, musiał przekładać wszystkie tryby od wałka od normalnej wersji, jako, że szansa trafienia takiej wersji jest jak igły w stogu siana to udało mi się znaleźć takie aukcje w necie i wrzucić coś takiego do normalnego, sprawdzi to się, jaki to będzie miało wpływ na wałek?
       
      http://schlepper-teile.de/de/traktorteile/getriebe/index.pmode?detailid=4029
       
      http://histoparts.com/en/webshop/tractor-parts-by-brand/massey-ferguson-135/rear-end-wheels-and-brakes/product___2672-135223___high-speed-range-massey-ferguson-135-50-kmh.html
    • Przez Mati1993
      Witam.
      Dzisiaj podczas jazdy skrzynia Dyna 6 w  MF 6495 zaczęła trzeszczeć na 3 biegu. Czy może mieć to coś wspólnego z olejem ( kilka dni temu zapchał się filtr ), czy usterki trzeba szukać w synchronizatorze ?
    • Przez Dario33
      Witam
      Zakupiłem niedawno mf 6480  2003 dynashift. Podczas przełączania  półbiegow lekko szarpie. Szukajac informacji natknołem sie na wątek kalibracji. Da sie ja wynonac w tym modelu?   
                          Za pomoc serdecznie dziękuje 
    • Przez brawo
      Kupno nowej czy naprawa starej. Jeśli naprawa to jak to dobrze zrobić
    • Przez Stas_MF
      Witaj, proszę powiedz mi, jak zd

      jąć osłonę WOM w Massey Ferguson 6140
×
×
  • Utwórz nowe...

Ważne informacje

Używamy plików cookies, aby poprawić funkcjonowanie strony Agrofoto.pl. Pliki cookies dopasowują treść strony, w tym wyświetlanych reklam, do indywidualnych potrzeb i zainteresowań użytkownika, pozwalają nam również zrozumieć, w jaki sposób korzystasz z naszej strony. Korzystanie z Agrofoto.pl bez zmiany ustawień dotyczących cookies oznacza, że będą one zamieszczane w Twoim urządzeniu końcowym. Możesz dokonać w każdym czasie zmiany ustawień dotyczących cookies. Więcej szczegółów w naszej Polityce prywatności i plików cookies.

Agrofoto.pl Google Play App

Zainstaluj aplikację
Agrofoto
na telefonie

Zainstaluj