robert199411

Mf 5613 brak wspomagania

Polecane posty

Witam

Zakupiłem MF 5613.

Mam problem z układem kierowniczym, a mianowicie gdy wolno krece kierownica to stawia opór, a jak szybko to wspomaganie działa bez problemu.

Nieistotne czy obroty silnika są małe czy duże.

Cisnienie na orbitrolu podczas krecenia kierownica prawie 200 bar czyli prawidłowe a w spoczynku 60 a powinno byc 18 (wartosc podana przez fabryke).

Podmieniłem orbitrol le to nie pomogło.

Nie wiem czym uwarunkowane jest to ze w spoczynku daje 60 bar a nie 18.

Typ hydrauliki to Open Centre 100l

Edytowano przez robert199411

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Wiadomość z agroFakt.pl

tomek1974    6

jeśli niskie ciśnienie jest za wysokie to oznacza zator czyli za gęsty olej, zapchany filtr albo jakiś zawór się przycina 

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Olej fush 10w40 taki jaki zaleca producent.

Zaworu przed orbitrolem nie ma zadnego tylko te, które są w orbitrolu lecz orbitrol jest podmieniony na nowy.

Dokładnie jest tak pompa-filtr-orbitrol i nic wiecej. 

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
hubertuss    686

Można jeszcze przejrzeć siłownik i przewody od niego do orbitrola. Może tam jest jakiś opór jak kręcisz wolno to przepływa mniej oleju i jest ciężko. Jak kręcisz szybko to więcej i lżej idzie. Można też rozpiąć układ kierowniczy i sprawdzić czy sworznie się lekko obracają.

Edytowano przez hubertuss

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

siłownik podmieniłem i to nic nie dało.

Podniosłem przód żeby odciążyć koła ale tak samo sie kreci.

Dzisiaj odpaliłem ciagnik i kierownica przez chwile kreciła się lekko a pozniej znowu opor gdy krece wolno.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

witam

Przeprowadziłem dzisiaj test, a mianowicie odpiąłem jeden wąz z siłownika np. prawy i kreciłem kierownica w lewo i elegancko lekko sie kreci lecz zaobserwowałem, że podczas krecenia w lewo leci olej z prawej strony siłownika i to jest normalne bot o jest powrot  ale leci tez  z cisnieniem olej z węze odłaczonego a tak chyba nie powinno byc.

Edytowano przez robert199411

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
hubertuss    686

Orbitrola się jakoś nie reguluje? Czy ciśnienie podawane na orbitrol ze skrzyni nie jest za duże?

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

te 60 bar to cisnienie spoczynkowe gdy nie krece kierownica a powinno byc 18 bar.

Niemniej jednak na jednym wezu powinno byc cisnienie a na drugim powinien wracac olej, a tam jest cisnienie i tym samym cisnienie z silownika (powrot) gryzie sie z tym z weza a gdy bede krecil szybciej to cisnienie z silownika (powrot) jest wieksze niz to na wezu i kierownica chodzi lepiej. 

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
olkosio    32

ale nie pomyliłeś węży w nowym orbitrolu? zwracasz uwagę na opis przyłączy, bo taki sam nie znaczy że podłączenie jest identyczne. a jak raz żle podłączysz to może go szlak trafić. i czy ciśnienie na orbitrolu nie jest za duże? Bynajmniej w starych masseyach druga sekcja pompy nie daje aż takiego ciśnienia. A sam miałem taki przypadek że poprzedni właściciel w rębaku do drzewa co miał napęd hydrauliczny przeregulował zawór ciśnienia i dwa silniki hjydrauliczne rozwaliłem zanim się skapowałem że coś nie tak. Ale pompa pakowała ponad 300barów tak porządnie ustawił. 

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

orbitrol nowy

cisnienie spoczynkowe bez krecenia powinno byc 18 u mnie jest 60 przy wyzszych obrotach na najnizszych 35 bar a powinno sie utrzymywac 18 na niskich i wysokich.

Nie mam pojecia dlaczego na niskim cisnieniu bez ruszania kierownicy buduje sie tak duze cisnienie. Podłaczenie sprawdzałem i jest ok na 100%. Orbitrol stary i nowy daje cisnienie na oba weze i dlatego nie ma wspomagania jak krece wolno tylko musze  szybko wtedy siłownik na powrocie ma wieksze cisnienie niz to na wezu i wtedy wspomaganie dziala. Zadnych zaworów nie ustawiałem w skrajnych połozeniach kół jest 200bar i tak ma byc. 

orbitrol nie moze dawac oleju z obu stron

 

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
hubertuss    686

Byś może orbitrol daje ciśnienie na obie strony bo ciśnienie na wejściu jest za wysokie. Jeśli kręcisz szybko jest ono spożytkowane i idzie w jeden wąż. Natomiast jeśli kręcisz wolno ciśnienia/oleju jest za dużo. Orbitrol nie jest nigdy w 100 % szczelny jeśli chodzi o rozdział między kierunkami i olej jest wypychany na przeciwną stronę. Musisz zrobić porządek z ciśnieniem zasilającym. A do tego będzie raczej potrzebny serwis. Ewentualnie jakiś schemat hydrauliki tego ciągnika lub ktoś kto się na tym zna.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Bądź aktywny! Zaloguj się lub utwórz konto

Tylko zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony

Utwórz konto

Zarejestruj nowe konto, to proste!

Zarejestruj nowe konto

Zaloguj się

Posiadasz własne konto? Użyj go!

Zaloguj się

  • Podobna zawartość

    • Przez MichalP
      Witajcie 
      Potrzebuje    małej  pomocy , podpowiedzi  w dwóch tematach 
      Pierwszy , czy bawił się ktoś wymianę    anteny od radia  w którymś z tej serii modeli ? Czy żeby odkręcić uchwyt trzeba demontować podsufitkę, czy  można to zrobić w mniej drastyczny sposób?   Antena wygląda  ze  w oryginalnym miejscu  bo  w kilku ciągnikach widziałem w tym  samym miejscu 
      Druga sprawa to .... jak można najszybciej  rozebrać  fotel  kierowcy?   Wysiadł  mi kompresor  prawdopodobnie i chce go wyjąć i sprawdzić. Osłonę gumowa  zdemontowałem, ale  co dalej  najlepiej rozkręcać?  
      Kabiny raczej są    takie same w modelach z tej serii. 
    • Przez ziolek1996
      Witam, jaki olej jest zalecany do skrzyni w MF 3065?
    • Przez Krzyszt0f
      Siemka! Wie ktoś jak skalibrować skrzynie dyna 4 w massey ferguson 5445?
      Jakiś schemat czy coś?
    • Przez Mateusz10
      Witam mam problem z ehr-em w massey ferguson 6110 co jakiś czas podczas pracy z maszyną zaczyna mrugać dioda ostrzegawcza i podnosnik przestaje działać i po tym jak przestanie mrugać podnośnik dalej normalnie działa i tak jest co jakiś czas. Druga sprawa to kiedy mam wysokość ustawioną na maxa to pompa zaczyna wyć ale kiedy dam mniejszą wysokość jest normalnie.
    • Przez ansu
      Witam
      Zakupiłem MF 275 z silnikiem A4.236 popularnym w MF i ursus 4 cylindry
      Odpala ładnie, równo, nie dymi z komina i z odmy, ciśnienie oleju OK. Po zakręceniu rozrusznikiem kontrolka gaśnie, po zgaszeniu zapala się po chwili.
      Jest jeden problem coś wyje jęczy wraz ze wzrostem obrotów silnika. Podejrzewam, że to jednostka wyważająca?? Czy to się jakoś regeneruje wymienia łożyska, czy wymienia w całości???

×
×
  • Utwórz nowe...

Ważne informacje

Używamy plików cookies, aby poprawić funkcjonowanie strony Agrofoto.pl. Pliki cookies dopasowują treść strony, w tym wyświetlanych reklam, do indywidualnych potrzeb i zainteresowań użytkownika, pozwalają nam również zrozumieć, w jaki sposób korzystasz z naszej strony. Korzystanie z Agrofoto.pl bez zmiany ustawień dotyczących cookies oznacza, że będą one zamieszczane w Twoim urządzeniu końcowym. Możesz dokonać w każdym czasie zmiany ustawień dotyczących cookies. Więcej szczegółów w naszej Polityce prywatności i plików cookies.

Agrofoto.pl Google Play App

Zainstaluj aplikację
Agrofoto
na telefonie

Zainstaluj