robert199411

Mf 5613 brak wspomagania

Polecane posty

Wybrane dla Ciebie

Witam

Zakupiłem MF 5613.

Mam problem z układem kierowniczym, a mianowicie gdy wolno krece kierownica to stawia opór, a jak szybko to wspomaganie działa bez problemu.

Nieistotne czy obroty silnika są małe czy duże.

Cisnienie na orbitrolu podczas krecenia kierownica prawie 200 bar czyli prawidłowe a w spoczynku 60 a powinno byc 18 (wartosc podana przez fabryke).

Podmieniłem orbitrol le to nie pomogło.

Nie wiem czym uwarunkowane jest to ze w spoczynku daje 60 bar a nie 18.

Typ hydrauliki to Open Centre 100l

Edytowano przez robert199411

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
tomek1974    538

jeśli niskie ciśnienie jest za wysokie to oznacza zator czyli za gęsty olej, zapchany filtr albo jakiś zawór się przycina 

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Olej fush 10w40 taki jaki zaleca producent.

Zaworu przed orbitrolem nie ma zadnego tylko te, które są w orbitrolu lecz orbitrol jest podmieniony na nowy.

Dokładnie jest tak pompa-filtr-orbitrol i nic wiecej. 

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

wolny spływ dałem do beczki i nic to nie zmieniło jedynie tylko to, ze wtedy nie ma jazdy bo powrot z orbitrola zasila skrzynie.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
hubertuss    4652

Można jeszcze przejrzeć siłownik i przewody od niego do orbitrola. Może tam jest jakiś opór jak kręcisz wolno to przepływa mniej oleju i jest ciężko. Jak kręcisz szybko to więcej i lżej idzie. Można też rozpiąć układ kierowniczy i sprawdzić czy sworznie się lekko obracają.

Edytowano przez hubertuss

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

siłownik podmieniłem i to nic nie dało.

Podniosłem przód żeby odciążyć koła ale tak samo sie kreci.

Dzisiaj odpaliłem ciagnik i kierownica przez chwile kreciła się lekko a pozniej znowu opor gdy krece wolno.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

witam

Przeprowadziłem dzisiaj test, a mianowicie odpiąłem jeden wąz z siłownika np. prawy i kreciłem kierownica w lewo i elegancko lekko sie kreci lecz zaobserwowałem, że podczas krecenia w lewo leci olej z prawej strony siłownika i to jest normalne bot o jest powrot  ale leci tez  z cisnieniem olej z węze odłaczonego a tak chyba nie powinno byc.

Edytowano przez robert199411

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
hubertuss    4652

Orbitrola się jakoś nie reguluje? Czy ciśnienie podawane na orbitrol ze skrzyni nie jest za duże?

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

te 60 bar to cisnienie spoczynkowe gdy nie krece kierownica a powinno byc 18 bar.

Niemniej jednak na jednym wezu powinno byc cisnienie a na drugim powinien wracac olej, a tam jest cisnienie i tym samym cisnienie z silownika (powrot) gryzie sie z tym z weza a gdy bede krecil szybciej to cisnienie z silownika (powrot) jest wieksze niz to na wezu i kierownica chodzi lepiej. 

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
tomek1974    538

napisz jeszcze raz czy dobrze rozumiem wymieniłeś orbitrol na nowy i jest tak samo jak na starym ?

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
olkosio    124

ale nie pomyliłeś węży w nowym orbitrolu? zwracasz uwagę na opis przyłączy, bo taki sam nie znaczy że podłączenie jest identyczne. a jak raz żle podłączysz to może go szlak trafić. i czy ciśnienie na orbitrolu nie jest za duże? Bynajmniej w starych masseyach druga sekcja pompy nie daje aż takiego ciśnienia. A sam miałem taki przypadek że poprzedni właściciel w rębaku do drzewa co miał napęd hydrauliczny przeregulował zawór ciśnienia i dwa silniki hjydrauliczne rozwaliłem zanim się skapowałem że coś nie tak. Ale pompa pakowała ponad 300barów tak porządnie ustawił. 

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

orbitrol nowy

cisnienie spoczynkowe bez krecenia powinno byc 18 u mnie jest 60 przy wyzszych obrotach na najnizszych 35 bar a powinno sie utrzymywac 18 na niskich i wysokich.

Nie mam pojecia dlaczego na niskim cisnieniu bez ruszania kierownicy buduje sie tak duze cisnienie. Podłaczenie sprawdzałem i jest ok na 100%. Orbitrol stary i nowy daje cisnienie na oba weze i dlatego nie ma wspomagania jak krece wolno tylko musze  szybko wtedy siłownik na powrocie ma wieksze cisnienie niz to na wezu i wtedy wspomaganie dziala. Zadnych zaworów nie ustawiałem w skrajnych połozeniach kół jest 200bar i tak ma byc. 

orbitrol nie moze dawac oleju z obu stron

 

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
hubertuss    4652

Byś może orbitrol daje ciśnienie na obie strony bo ciśnienie na wejściu jest za wysokie. Jeśli kręcisz szybko jest ono spożytkowane i idzie w jeden wąż. Natomiast jeśli kręcisz wolno ciśnienia/oleju jest za dużo. Orbitrol nie jest nigdy w 100 % szczelny jeśli chodzi o rozdział między kierunkami i olej jest wypychany na przeciwną stronę. Musisz zrobić porządek z ciśnieniem zasilającym. A do tego będzie raczej potrzebny serwis. Ewentualnie jakiś schemat hydrauliki tego ciągnika lub ktoś kto się na tym zna.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Bądź aktywny! Zaloguj się lub utwórz konto

Tylko zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony

Utwórz konto

Zarejestruj nowe konto, to proste!

Zarejestruj nowe konto

Zaloguj się

Posiadasz własne konto? Użyj go!

Zaloguj się

  • Podobna zawartość

    • Przez Tomex04
      Witam mam problem mf6120  z przyciskiem przedniego napędu napęd da się załączyć przez przycisk blokady przy prędkości rozłącza lecz przycisk od 4x4 nie załącza ani nie rozlącza

    • Przez marian508
      witam serdecznie od kilku dni pali mi sie kontrolka akumulatora oraz czerwony trójkąt ostrzegawczy czasami sie żarzą, napięcie na alternatorze sprawdziłem jest 14,2 więc jest ok czy owe kontrolki oprucz ładowania jeszcze za coś odpowiadają czy dalej szukać problemu w instalacji i ładowaniu ?
    • Przez neqsik
      Witam,
       
      Co prawda mój temat dotyczy koparko-ładowarki, ale zabudowanej na ciągniku MF, także myślę, że dział odpowiedni. Koparko-ładowarka jest na silniku perkins 4P, ogólnie kabina jest dość fajnie zrobiona, pełna podłoga, sporo szyb, fajne uszczelki na drzwiach, szybach itp. dobra guma na podłodze. Ale mimo wszystko wydaję mi się, że można trochę poprawić fabrykę, bo np. ściana grodziowa pomiędzy silnikiem a kabiną jest z blachy i nie jest niczym wyłożona, a jest tam sporo miejsca i tak się zastanawiam, czy mogę ją wyłożyć od środka i od zewnątrz? I co najlepiej w tym miejscu przykleić? Od środka tam są pompki hamulcowe, przewody, deska rozdzielcza itp także myślę, że tu nie będzie problemu, ale od zewnątrz jest bak no i pod bakiem już jest silnik, więc zastanawiam się co tam ewentualnie można przykleić aby to było bezpieczne - coś ognioodpornego może? Macie coś sprawdzonego? 
      Tak samo myślę nad dachem, jest tam co prawda jakaś tapicerka, ale będę go ściągał do malowania, więc myślę, żeby go też wykleić czymś. Jeszcze nie wiem ile tam jest miejsca żeby zmieścić wyciszenie ale wstępnie myślałem nad matą butylową - spełni to swoje zadanie?
      Maszynę trochę ogarniam, bo kupiłem częściowo zapuszczoną i przy okazji chcę trochę poprawić fabrykę - nie potrzebuje mieć ciszy jak w aucie, ale chcę niewielkim kosztem trochę poprawić komfort pracy
       
    • Przez lukaszkuc
      Wie ktoś gdzie reguluje się linke sprzęgła bo mi pedał opada trochę 
    • Przez raszpl
      Witam, chciałbym wyposarzyc mojego ferdka w TURa, czy możecie mi coś doradzić, macie jakieś propozycje lub wskazówki odnośnie wyboru? Dodam że będę go używał sporadycznie w obrębie gospodarstwa.
×
×
  • Utwórz nowe...
Agrofoto.pl Google Play App

Zainstaluj aplikację
Agrofoto
na telefonie

Zainstaluj