KaPeL

Dokręcanie głowicy MF 3070

Polecane posty

KaPeL    0

Witam mam problem z MF 3070. Otóż zauważyłem że powolutku sączy mi się z pod uszczelki pod głowicą płyn chłodniczy. Podejrzewam że głowica jest za słabo dokręcona lub co gorsza uszczelka jest do wymiany. Mam zamiar najpierw spróbować dokręcić głowicę. I tutaj mam problem gdyż nie wiem z jakim momentem obrotowym ją dokręcić. Silnik- Perkins 256, 4 cylindry z turbiną. Ktoś wie jaki to ma być moment?

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
akmaly    335

Nic nie da dokręcenie głowicy, takie coś jak dokręcanie ( dociąganie ) robiło się kiedyś po kilkunastu godzinach pracy ( dla tego silnika coś w granicach 30-40 może delikatnie mniej lub więcej ) ale nie po kilkuset lub kilku tysiącach. Miało to na celu dociągnięcie głowicy po ułożeniu się uszczelki. Obecnie się tego raczej nie stosuje.

Moment dokręcania głowic dla silnika AT4.236 ( bo taki powinien być w MF3070 ) to 120 Nm ( w zależności od źródła 100 - 140 Nm ), a wg. instrukcji silnika kontrolę dokręcania przeprowadzić ustawiając klucz na wartość w przedziale 115-125 Nm.

Ale tak jak wyżej Ci pisałem nie ma to sensu, jeśli jesteś pewien miejsca wycieku i jest to na pewno z pod uszczelki to trzeba niestety zrywać głowicę, poprawić płaszczyznę ( planować) i nowa uszczelka. Jeśli dawno nic nie było ruszane możesz dać głowicę do  oceny i ewentualnej regeneracji. 

Sprawdź tylko czy nie cieknie gdzieś  w innym miejscu i nie spływa po uszczelce.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Wiadomość z agroFakt.pl

olkosio    32

W Masseya dokręcasz wszystkie śruby na 110Nm. potem najkrótsze śruby o 120stopni, średnie o 150stopni i najdłusze o 180stopni jeszcze dociągasz.

 

Edytowano przez olkosio

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
akmaly    335

To zależy jaka instrukcja, różnie podają.

Ja zawsze dokręcam w granicach 135 Nm wszystkie. Dzielę to na 3 etapy np. 50, 90, 135 Nm i nic więcej nie ruszam. 

Nie ma czegoś takiego jak w Massey 110Nm i coś tam dalej - to zależy od konkretnego silnika. 

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
olkosio    32
Dnia 17.12.2019 o 08:29, akmaly napisał:

To zależy jaka instrukcja, różnie podają.

Ja zawsze dokręcam w granicach 135 Nm wszystkie. Dzielę to na 3 etapy np. 50, 90, 135 Nm i nic więcej nie ruszam. 

Nie ma czegoś takiego jak w Massey 110Nm i coś tam dalej - to zależy od konkretnego silnika. 

podałem moent dla 4 cylindrowego perkinsa, więc do omawianego z tematu modelu powinien pasować.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
akmaly    335

Nie ma czegoś takiego jak 4 cylindrowy perkins, są różne modele i różne momenty. 

Wartości jakie podałeś są dla Perkinsa serii 1000 ( zarówno 4 jak i 6 cylindrowych ) a w 3070 jest silnik AT4.236 (modele bliźniacze to 4.236, 4.248 i 4.2482)

 

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
olkosio    32
Dnia 18.12.2019 o 21:48, akmaly napisał:

Nie ma czegoś takiego jak 4 cylindrowy perkins, są różne modele i różne momenty. 

Wartości jakie podałeś są dla Perkinsa serii 1000 ( zarówno 4 jak i 6 cylindrowych ) a w 3070 jest silnik AT4.236 (modele bliźniacze to 4.236, 4.248 i 4.2482)

 

No dobra ja się aż tak nie znam, w moim się sprawdziło. po urwanym zaworze dokręcona uszczelka trzyma i jest git. 

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
andrzej78    93

To masz w tym wszystkim trochę szczęścia, albo nie "ciśniesz" , bo producent zaleca konkretnie 136 Nm , a to już duża rozbieżność.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
akmaly    335

Tych zalecenie osobiście znam 3 :)

Moim zdaniem to dokręcił nawet lepiej niż stare instrukcje podają, obecnie najczęściej stosuje się dokręcanie o kąt, jest to najdokładniejszy sposób. Zresztą wartości jakich użył nie różnią się znacząco od tych z przedziału 120-140 Nm jakie najczęściej są podawane. Nie martw się, działa i będzie działać. 

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Zbyszek76    0

120-130Nm + 180 stopni dla silnika Turbo - ja skręcam na 130 plus 90, po kilku godzinach kolejne 90 lub dwa razy po 45 stopni.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
akmaly    335

Sprawdziłeś po dokręceniu jakim momentem jest dokręcona? 130 Nm + 180 stopni to lekka przesada.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Bądź aktywny! Zaloguj się lub utwórz konto

Tylko zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony

Utwórz konto

Zarejestruj nowe konto, to proste!

Zarejestruj nowe konto

Zaloguj się

Posiadasz własne konto? Użyj go!

Zaloguj się

  • Podobna zawartość

    • Przez Krzyszt0f
      Siemka! Wie ktoś jak skalibrować skrzynie dyna 4 w massey ferguson 5445?
      Jakiś schemat czy coś?
    • Przez Mateusz10
      Witam mam problem z ehr-em w massey ferguson 6110 co jakiś czas podczas pracy z maszyną zaczyna mrugać dioda ostrzegawcza i podnosnik przestaje działać i po tym jak przestanie mrugać podnośnik dalej normalnie działa i tak jest co jakiś czas. Druga sprawa to kiedy mam wysokość ustawioną na maxa to pompa zaczyna wyć ale kiedy dam mniejszą wysokość jest normalnie.
    • Przez ansu
      Witam
      Zakupiłem MF 275 z silnikiem A4.236 popularnym w MF i ursus 4 cylindry
      Odpala ładnie, równo, nie dymi z komina i z odmy, ciśnienie oleju OK. Po zakręceniu rozrusznikiem kontrolka gaśnie, po zgaszeniu zapala się po chwili.
      Jest jeden problem coś wyje jęczy wraz ze wzrostem obrotów silnika. Podejrzewam, że to jednostka wyważająca?? Czy to się jakoś regeneruje wymienia łożyska, czy wymienia w całości???

    • Przez Przemek1212
      Witam , mam pytanie do właścicieli takich traktorów jak MASSEY FERGUSON 5465, 5475, 6460, 6465, 6470, 6475 
      W jakim stanie jest wasz układ wydechowy? czy ktoś już wymieniał? 
       
    • Przez RedFox
      Witam wszystkich forumowiczów 😀
      Mam zamiar kupić ciągnik MF 5445, dzisiaj oglądałem jednego spodobał mi się i mam kilka pytań:
      podczas jazdy gdy wciśnie się sprzęgło ciągnik hamuje (szarpie), teperatura ok. 3stC, skrzynia 4 biegi głowne mech. a półbieg i zakres elektrohydr. (nie wiem jaką nazwe ma ta skrzynia) i czy jest to normalne zachowanie czy awaria
      ciągnik na zmiane kierunku jazdy reaguje "łagodnie" (nie mam doświadczenia z rakimi ciągnikami ale wydaje mi się, że kierunek zmienia za wolno)i znowu czy jest to wina zimnego oleju czy kolejny problem skrzyni
      chciałbym jeszcze wiedzieć czy wykonuje się kalibracje takich skrzyń oraz jakie spalanie ma ten ciągnik
      prosiłbym o szybkie odpowiedzi bo w sobotę jadę do właściciela uzgadniać zakup
      dodam jeszcze, że ciągnik ma ok 5500mtgh jest z 2004r i ma mocno zużyte opony  (podobno oryginalne)
      z góty dziękuje za wszystkie odpowiedzi😀
       
×
×
  • Utwórz nowe...

Ważne informacje

Używamy plików cookies, aby poprawić funkcjonowanie strony Agrofoto.pl. Pliki cookies dopasowują treść strony, w tym wyświetlanych reklam, do indywidualnych potrzeb i zainteresowań użytkownika, pozwalają nam również zrozumieć, w jaki sposób korzystasz z naszej strony. Korzystanie z Agrofoto.pl bez zmiany ustawień dotyczących cookies oznacza, że będą one zamieszczane w Twoim urządzeniu końcowym. Możesz dokonać w każdym czasie zmiany ustawień dotyczących cookies. Więcej szczegółów w naszej Polityce prywatności i plików cookies.

Agrofoto.pl Google Play App

Zainstaluj aplikację
Agrofoto
na telefonie

Zainstaluj