KaPeL

Dokręcanie głowicy MF 3070

Polecane posty

KaPeL    0

Witam mam problem z MF 3070. Otóż zauważyłem że powolutku sączy mi się z pod uszczelki pod głowicą płyn chłodniczy. Podejrzewam że głowica jest za słabo dokręcona lub co gorsza uszczelka jest do wymiany. Mam zamiar najpierw spróbować dokręcić głowicę. I tutaj mam problem gdyż nie wiem z jakim momentem obrotowym ją dokręcić. Silnik- Perkins 256, 4 cylindry z turbiną. Ktoś wie jaki to ma być moment?

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
akmaly    709

Nic nie da dokręcenie głowicy, takie coś jak dokręcanie ( dociąganie ) robiło się kiedyś po kilkunastu godzinach pracy ( dla tego silnika coś w granicach 30-40 może delikatnie mniej lub więcej ) ale nie po kilkuset lub kilku tysiącach. Miało to na celu dociągnięcie głowicy po ułożeniu się uszczelki. Obecnie się tego raczej nie stosuje.

Moment dokręcania głowic dla silnika AT4.236 ( bo taki powinien być w MF3070 ) to 120 Nm ( w zależności od źródła 100 - 140 Nm ), a wg. instrukcji silnika kontrolę dokręcania przeprowadzić ustawiając klucz na wartość w przedziale 115-125 Nm.

Ale tak jak wyżej Ci pisałem nie ma to sensu, jeśli jesteś pewien miejsca wycieku i jest to na pewno z pod uszczelki to trzeba niestety zrywać głowicę, poprawić płaszczyznę ( planować) i nowa uszczelka. Jeśli dawno nic nie było ruszane możesz dać głowicę do  oceny i ewentualnej regeneracji. 

Sprawdź tylko czy nie cieknie gdzieś  w innym miejscu i nie spływa po uszczelce.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
olkosio    124

W Masseya dokręcasz wszystkie śruby na 110Nm. potem najkrótsze śruby o 120stopni, średnie o 150stopni i najdłusze o 180stopni jeszcze dociągasz.

 

Edytowano przez olkosio

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
akmaly    709

To zależy jaka instrukcja, różnie podają.

Ja zawsze dokręcam w granicach 135 Nm wszystkie. Dzielę to na 3 etapy np. 50, 90, 135 Nm i nic więcej nie ruszam. 

Nie ma czegoś takiego jak w Massey 110Nm i coś tam dalej - to zależy od konkretnego silnika. 

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
olkosio    124
Dnia 17.12.2019 o 08:29, akmaly napisał:

To zależy jaka instrukcja, różnie podają.

Ja zawsze dokręcam w granicach 135 Nm wszystkie. Dzielę to na 3 etapy np. 50, 90, 135 Nm i nic więcej nie ruszam. 

Nie ma czegoś takiego jak w Massey 110Nm i coś tam dalej - to zależy od konkretnego silnika. 

podałem moent dla 4 cylindrowego perkinsa, więc do omawianego z tematu modelu powinien pasować.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
akmaly    709

Nie ma czegoś takiego jak 4 cylindrowy perkins, są różne modele i różne momenty. 

Wartości jakie podałeś są dla Perkinsa serii 1000 ( zarówno 4 jak i 6 cylindrowych ) a w 3070 jest silnik AT4.236 (modele bliźniacze to 4.236, 4.248 i 4.2482)

 

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
olkosio    124
Dnia 18.12.2019 o 21:48, akmaly napisał:

Nie ma czegoś takiego jak 4 cylindrowy perkins, są różne modele i różne momenty. 

Wartości jakie podałeś są dla Perkinsa serii 1000 ( zarówno 4 jak i 6 cylindrowych ) a w 3070 jest silnik AT4.236 (modele bliźniacze to 4.236, 4.248 i 4.2482)

 

No dobra ja się aż tak nie znam, w moim się sprawdziło. po urwanym zaworze dokręcona uszczelka trzyma i jest git. 

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
andrzej78    588

To masz w tym wszystkim trochę szczęścia, albo nie "ciśniesz" , bo producent zaleca konkretnie 136 Nm , a to już duża rozbieżność.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
akmaly    709

Tych zalecenie osobiście znam 3 :)

Moim zdaniem to dokręcił nawet lepiej niż stare instrukcje podają, obecnie najczęściej stosuje się dokręcanie o kąt, jest to najdokładniejszy sposób. Zresztą wartości jakich użył nie różnią się znacząco od tych z przedziału 120-140 Nm jakie najczęściej są podawane. Nie martw się, działa i będzie działać. 

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Zbyszek76    0

120-130Nm + 180 stopni dla silnika Turbo - ja skręcam na 130 plus 90, po kilku godzinach kolejne 90 lub dwa razy po 45 stopni.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
akmaly    709

Sprawdziłeś po dokręceniu jakim momentem jest dokręcona? 130 Nm + 180 stopni to lekka przesada.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Zbyszek76    0
Dnia 24.01.2020 o 06:14, akmaly napisał:

Sprawdziłeś po dokręceniu jakim momentem jest dokręcona? 130 Nm + 180 stopni to lekka przesada.

 120NM  + 180* to są akurat dane producenta, dla silnika T4,236

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Bądź aktywny! Zaloguj się lub utwórz konto

Tylko zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony

Utwórz konto

Zarejestruj nowe konto, to proste!

Zarejestruj nowe konto

Zaloguj się

Posiadasz własne konto? Użyj go!

Zaloguj się

  • Podobna zawartość

    • Przez kamilb1996
      Witam, mam pytanie do posiadaczy Massey Ferguson 29xp. Po odpaleniu załącza się unicontrol i zaczyna piszczeć. Świeca się wtedy 2 błędy w górnym rzędzie druga i trzecia kontrolka od lewej. Odlicza od 20 i po 20 sekundach gaśnie. Czytałem coś w tym temacie i niby że to kontrolka od ciśnienia oleju hydraulicznego. W którym miejscu znajdę czujnik? Jeden jest w zbiorniku oleju a myślę że musi być jakiś drugi? Ewentualnie czy posiada ktoś instrukcje obsługi w pdf ? Myślę ze tam też mógłbym coś znaleźć . Z góry dziękuję za odpowiedzi.
    • Przez Robert452
      Witam, czy roztaczał ktoś kiedyś kule od cięgła i czy się da to zrobić, albo czy wiecie czy są może kule które mają  w środku 52mm od kat.4 a na zewnątrz 64mm od kat.3.
    • Przez Michalekk
      Witam mam taki problem ponieważ mój MF 255 ciągle się zakleszcza gdy pociągnę za lewarek do góry kupiłem już sprężynę do lewarka ale nie wiem czy do jej wymiany muszę odkręcić całą pokrywę czy tylko sam lewarek 
    • Przez calverdu
      Witam. Posiadam traktor MF 5435 od nowości z 2010 roku. Problem zaczął się na wiosnę 2020, podczas siewów kukurydzy. Ciągnik podczas zimnych poranków nie chcę jeździć/zmieniać kierunku jazdy/w trakcie jazdy rozłącza się układ jezdny. Występowało to tylko rankami po czym przestawało i ciągnik całe dnie pracował bezawaryjnie. W lato problem w ogóle nie występował z racji wysokich temperatur w ciągu całego dnia. Przyszła jesień, zimne noce i poranki - problem powrócił. Traktor potrafi ruszyć po czym po chwili przestaje jechać i trzeba czekać... Czasami moment, czasem 5-10 minut i tak w kółko. Jest to bardzo uciążliwe, ponieważ ciągnik pracuje z turem... Wyświetlają się komunikaty na skrzyni biegów ( migająca 1 i 4). Może ktoś miał podobny problem i wie jak go rozwiązać ? 
    • Przez BenQ
      Witam . Oryginalne wspomaganie w mf 255 
      Jest straszny luz na kierownicy mimo tego że jest wymieniony nowy wałek w kolumnie z nowymi kulkami….dalej jest luz dość duży 
      wspomaganie jest na jakimś serwomechanizmie i też późno siłowniki reagują na ruch kierownicą . Na zaworze jest jakaś regulacja ? 

×
×
  • Utwórz nowe...
Agrofoto.pl Google Play App

Zainstaluj aplikację
Agrofoto
na telefonie

Zainstaluj