klamka4

renault 103-14 tx

Polecane posty

klamka4    1

witan . mam taki problem bo : popma paliwowa została zregenerowana wtryski sa nowe i dalej kopci na wolnych i szybkich obtrotach dym jest koloru jasno niebieski na wolnych a na wysokich czarno niebieski i bardzo słabo odpala . Co to za usterka jest . czy czasem nie sa to pierścienie i ciągna olej z silnika i dlatego jest taki dym  . i jaki powinien być akumulator  w tym ciągniku . i jakby padła wersja ze jest silnik do remontu  to czy sam dam rade wymienić tuleje czy trzeba maszynowo   maił ktoś taki przepadek ???

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
andrzej78    579

Są praktycznie tej samej gęstości . 😉 Różni je kilka innych parametrów,np. lepkość a najbardziej widoczny parametr to temperatura płynięcia (w ujemnych temperaturach) i wskaźnik  lepkości.

Edytowano przez andrzej78

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
andrzej78    579

Brak jednoznacznej recepty. Zalanie oleju o większej lepkości może spowodować jakąś poprawę - wydajności pompy ,ale z drugiej strony może spowodować nadmierny wzrost temperatury oleju oraz większe opory przy rozruchu. Są to minimalne różnice ,szkody nie wyrządzi,  ale na pewno nie jest to sposób na uzdrowienie pompy.

Producent zalecał w ówczesnych czasach olej 15W30.

Edytowano przez andrzej78

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
klamka4    1

panowie czy samemu da rade wymienić tuleje czy trzeba bedzie na prase je wziąć 

i co to za różnica jest suche czy mokre tuleje ?? czym to sie różni?

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
sylip    44
2 godziny temu, klamka4 napisał:

i co to za różnica jest suche czy mokre tuleje ?? czym to sie różni?

Konstrukcją. Tuleja sucha nie ma kontaktu z płynem chłodniczym - jest wprasowywana w blok silnika, który w tym miejscu też jest jakby tuleją (np MF 255), tuleje mokre to takie, które mają bezpośredni kontakt z płynem chłodniczym jak w C330.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
1993michal    14

Witam mam Renault 68.14 i gdy pracuje z broną wirowa z wałem pakera i siewnikiem 2.75 na hydropaku jak rozgrzeje się olej to dużo wolniej podnosi jaka może być przyczyna

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
sylwek23111    330

może być zużyta pompa hydrauliczna, ale aby nie popaść w koszty to lepej zmierzyć ciśnienie manomentrem glicerynowym i wpiąć w gniazdo hydrauliki, koszt jakieś 40 zł+ jakaś redukcja i euro złączka.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
sylwek23111    330

Jakieś 160-180 bar, poszukaj na forum "Ciśnienie hydrauliki Renault 133.14" tam powinno być.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
sylip    44

Mniej więcej i to na wolnych obrotach na zagrzanym oleju. Jeżeli spada poniżej 150 to pompa słaba.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Bądź aktywny! Zaloguj się lub utwórz konto

Tylko zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony

Utwórz konto

Zarejestruj nowe konto, to proste!

Zarejestruj nowe konto

Zaloguj się

Posiadasz własne konto? Użyj go!

Zaloguj się

  • Podobna zawartość

    • Przez lukasz51195
      Witam, Panowie żaden mechanik nie jest w stanie mi powiedzieć gdzie jest Wlew, wskaźnik oraz spust oleju hydraulicznego w skrzyni w Renault 461. Może ktoś z was posiada taki ciągnik i podeślę mi dokładne zdjęcie gdzie co, jak. Będę baaardzo wdzięczny za pomoc. Pozdrawiam i miłego weekendu.🙂🤚
    • Przez BartekMaruszewski
      Witam, mam problem z ciągnikiem renault 103.54 16x16 mechaniczna skrzynia. Kupiłem ją 2 lata temu po wymianie wałka z kołem zębatym odpowiadającym za przenoszenie napędu ze skrzyni na przystawkę. Problemem jest to że podczas jazdy z prędkością powyżej 8-9 km/h z włączonym napędem zaczyna głośno wyć (wiem że napęd zazwyczaj słuchać ale moim zdaniem powinno go być słychać przy większych prędkościach) w ciągu tych 2 lat kilka razy odkręcałem przystawkę w celu sprawdzenia tego wałka z kołem zębatym które było wymieniane i wszystko jest w porządku, brak luzów na łożyskach igiełkowych. Czy problemem może być przystawka, a jeśli tak to co może być przyczyną wycia ?
    • Przez Wojtas974
      Czesc,kupiłem 2 lata temu renowczke i po tygodniu zawiesił mi się rozdzielacz bo nie chciał opuścić maszyny. Oczywiście zdemontowalem go wysłałem na regenerację u siebie w mieście( to był błąd) i po zamontowaniu ciągnik ani nie chciał opuszczać ani podnosić..po wielu próbach wkoncu coś się udało że ciągnik zaczął podnosnic ale nie tylko mniej więcej na 3/4 wysokości... podczas opuszczania maszyny nie działalo to płynie tylko, gdy wajchę dałem całkowicie na opuszczanie to gwałtownie rzucał wręcz maszyna na ziemię.. kupiłem wszystkie sprężynki do wymiany, i mam problem w jednym miejscu jak to złożyć żeby było dobrze..
      Po złożeniu według schematu ten zaworek nie chowa się dokonca, tak powinno być?
      Snapchat-1924693670.mp4 Chodzi mi o sprężynki, numery 20 oraz 2

    • Przez Pawel507366
      Renault cergos 340
      Slabo działa wspomaganie
      Na niskich obrotach  miga kontrolka  niskiego cisnienia oleju w skrzyni i po tej akcji czasem samo włącza się przedni napęd 
      Pompa  wymieniona 3 lata temu i nic nie zmieniło  ostatnio wymieniłem cały olej na nowy fusch  wymieniłem orbitrol chciaz stary założyłem do kombajna i działa idealnie  wiec sam nie wiem co jeszcze może być problemem 
       
    • Przez Kaszlak79
      Witam forumowiczów. Szybkie pytanie, od czego jest przewód hydrauliki siłowej który wchodzi z obu strony skrzyni biegów w miejscu gdzie są hamulce w tym ciągniku?? Foto poniżej.

×
×
  • Utwórz nowe...
Agrofoto.pl Google Play App

Zainstaluj aplikację
Agrofoto
na telefonie

Zainstaluj