arek12408

Deutz Fahr M2385

Polecane posty

konradd    0

Wznowię temat, bo mam pytanie odnośnie 2385.

1. Do czego służą te pokrętła? Ustawia się nimi coś? Raz lampki się palą a raz zgaszone. To jakiś czujnik obrotów? Od czego konkretnie obrotów.thumbnails.jpg

2. Jaki olej lejecie do hydrauliki do 2385? Ten sam co do silnika? Może być mobil delvac http://www.olejesamochodowe.com.pl/p/2133,150/mobil-delvac-mx--15w40--60l/

3. Z lewego boku kombajnu w blasze wziernika jest specjalny otwór na dźwignie wchodzącą do klepiska. Przekręcając dźwignie odkrywa się albo zakrywa klepisko do czego służy to? Kiedy ma być zakryte a kiedy odkryte?

4. Jakie jest smarowanie w pompie? Centralne od silnika czy trzeba wymieniać olej?

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Piotrek1985    7

kolego, te lampki z pokrętłami są od regulacji czułości czujników obrotu na wytrzasaczach, domłacaczach i podajniku zbożowym

a co do preta w klepisku to służy ono do przysłony klepiska i używa sie go w trudniej wymłacalnych zbożach takich jak np: Jęczmień itp.

 

co do oleju to prawie każdy producent olejów ma rozpiske jaki olej do czego i ile

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
konradd    0

Aha ok dzięki za odpowiedź. Z drugiej strony biorąc to na rozkminę to nie byłoby zbyt użyteczne gdyby to była regulacja czułości. Ja prędzej bym się kierował, że to jest raczej wskaźnik prędkości obrotowej czyli jak maksymalną mamy np 1000 obr/min to przy ustawieniu na środku pokrętła zaświeci się gdy będzie ok 500 obr/min? Co o tym myślisz?

1. W skrzyni biegów jest czujka. Po odłączeniu jednej z wsuwek nie ma żadnej reakcji. Co mierzy ten czujnik? Jest gdzieś wskaźnik tego na kokpicie?

2. Jak działa dźwignia zmiany prędkości obrotowej młocarni? To jest regulowane w jedną stronę?

3. Mam dwie klapki do domłacacza jedną żebrowaną drugą gładką. Gładkie są stosowane do większych ziaren, żebrowane do takich jak np. rzepak, przenica?

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
akmaly    709

Co do pierwszych dwóch to nie odpowiem bo nie mam takiego kombajnu choć na drugie pytanie to raczej jest to przekładnia pasowa z płynną regulacją za pomocą dwigni. Ściskasz koło to większa predkość, jak popuszczasz to sam pas rozpycha i zmniejsza się prędkość.

Co do klapek w kłosowniku to jest tak ( przynajmniej w instrukcji) że ma być ta gładka a jak niedomłaca to ta jak tarka. W nowych nie ma już gładkich tylko mają co kawałek takie paski szerokie. Ja jak mi nie tnie pszenicy to robie na tarce bo lepiej domłaca jeczmień.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Piotrek1985    7

co do tej regulacji pokrętłami to można to też tak zinterpretować

ja ustawiam je tak ze włączam młucarnie i gaz tak jak do koszenia, następnie zmniejszam gaz o ok 1/3 i reguluje pokrętłami aby było na skraju gaśnięcia i świecenia, tak przynajmniej jest to opisane w instrukcji.

od.1

ta czujka to jest czujnik prędkości jazdy, na pulpicie powinien być guzik którym przełączasz czy na zegarze ma pokazywać prędkość młucarni czy prędkość kombajnu .

od.2 zbytni nie rozumiem o jaką dźwignie chodzi

w tych kombajnach reguluje sie prędkość młucarni z pulpitu guzikami, przy przekładni jest silniczek eklektyczny

 

co do klapek to kolega wyżej ci wytłumaczył

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
nhfan    1

panowie a macie instrukcje w wersji polskiej do tego sprzętu?? to ja bym na maila prosił jak coś :)

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
konradd    0

Najpierw odpiszę na pytanie odnośnie instrukcji. Nie spotkałem się z polską instrukcją, tylko w języku niemieckim i to też na zamówienie u takiego gościa co sprowadza i się tym zajmuje, ale stwierdziłem, że nie będę inwestował w instrukcję w języku, którego nie rozumiem. Stwierdził również, że na pewno nie załatwi tłumaczenia. Więc trzeba sobie radzić z niemiecką. Jak coś to ja mam katalog części do tego kombajnu, mogę przesłać na maila.

Co do tych pokręteł to i ja dopiero to sprawdzę w żniwa więc wtedy będę mógł więcej napisać.

thumbnails.jpg

Chodziło mi o dźwignię nr 2. Jak się nią ustawia obroty młocarni(tak nazywam bęben młócący, a dla mnie motowideł prędkość jest ustawiana na kokpicie za pomocą przycisków)? Bo nią można ten łańcuch obracać w jedną stronę.

W internecie gdzieś spotkałem się z tabelą ustawień do koszenia dla każdego popularniejszego zboża. I tam miałem coś takiego, żeby np dźwignia nr 1 była 1/2 otwarta?? wy macie jakąś

naklejkę przy tej dźwigni ze skalą?

Dzięki za odpowiedź z tym czujnikiem już teraz mi się rozjaśniło wszystko.

W tym momencie to poszukuję tylko zegara który jest widoczny na zdjęciu w drugim poście tematu od temperatury cylindra.

Wiecie gdzie mogę dostać taki najlepiej używany, może gdzieś z rozbiórki?

Edytowano przez konradd

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
nhfan    1

konradd kiedy kupiłeś ten kombajn i za ile?? i wyślij mi linka do tej tabeli co gdzie jak ustawiać

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
konradd    0

To nie jest kombajn mój. Fotki brałem z internetu ludzi którzy wystawili na sprzedaż taki kombajn (tak łatwiej i szybciej). Tak jak wyżej napisałem gdzieś się spotkałem. Jeszcze na początku jak szukałem mnóstwa informacji na temat tych kombajnów, a nie miałem sprecyzowanej marki. Teraz niestety nie jestem tego w stanie wyszukać..Na szczęście po przeczytaniu innych tematów ludzie piszą jakie maja być ustawienia. Sorka

Edytowano przez konradd

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
konradd    0

Który zegar wskazuje temperaturę z czujnika umieszczonego na cylindrze? Zegar nr 1 czy 2?

 

thumbnails.jpg

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
tommy83    91

nie mam takiego ale widać że 1 to ciśnienie oleju a 2 temperatura silnika przeciecz napisane?

 

a nie sory 1 to temperatura oleju

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
konradd    0

Widzisz? Temperatura oleju nie jest w zegarze głównym? a ta temperatura silnika to przez jakie medium jest mierzona?

Edytowano przez konradd

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
akmaly    709

Zegar pierwszy to temperatura oleju, 2 to temperatura głowicy cylindra ( czujnik wkręcony w jedną z głowic, jak zdejmiesz tą osłonę na silniku do jednej z głowic musi iść "kabelek") Jak dla mnie to jedynym miarodajnym pomiarem temperatury silnika chłodzonego powietrzem jest temperatura oleju.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Jacek62    4

Mnie się wydaje-a prawie jestem pewny że zegar nr 1- to zegar olejowy.Nie widać na fotce jak jest podłączony czy mierzy ciśnienie rurką czy przez jakiś rezystor elektrycznie.Zegar Nr 2 to wskaźnik temperatury głowicy cylindra-cylindrów i właśnie w silnikach Deutza tę wartość temperatury przyjęto do określania jako temperatury silnika .Wskaźnik pokazuje zielone pole jako bezpieczne czerwone wiadomo temperatura za wysoka.Skąd wiesz że to właśnie wskaźnik jest uszkodzony sprawdź czujnik na głowicy podpinając jakiś inny np od Bizona ,zadaj mu jakąś temperaturę bez wkręcania w głowicę jak wskaźnik nie drgnie-to wtedy dopiero jest wiadomo że jest uszkodzony zakładając że instalacja od wskaźnika do czujnika jest nie uszkodzona.

Co do rozmiarów różnych pasków napędowych to korzystałem przed zakupem z tej strony:

http://www.kami.biz.pl/katalog_01/deutz_fahr/index.html

i pasowały ale wiadomo że są różne "nietypowce" czy przeróbki i rozmiar oryginalny może się różnić

Edytowano przez Jacek62

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Maniekk    4

Co do ustawiania obrotów to masz dwie dźwignie. Jedna od obrotów młocarni druga od wiatru. Ta od zewnętrznej strony kombajnu jest od młocarni. Tą dźwignią możesz zwiększać lub zmniejszać obroty i ona ''ciągnie'' w jedną albo drugą stronę tylko musisz obrócić taki grzybek co jest na końcu dźwigni o 180*. Dźwignia od strony kabiny jest od regulacji wentylatora i działa tak jak hamulec ręczny w samochodzi. Im wyżej zaciągniesz tym wyższe obroty.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Mietek75    0

Mam pytanie jak zdemontować szczotkotrzymacz i elektromagnes w sieczkarni.

Sieczkarnia załącza się elektromagnesem a wyłączając odłącza prąd a obroty nie ustają jak by coś blokowało, po zgaszeniu i ponownym uruchomieniu jest dobrze

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
szerszen16    0

Witam, moje pytanie dotyczy zielonej kontrolki oleju na panelu kontrolek, do czego ona służy?. Za odpowiedź z góry dziekuje.

Edytowano przez szerszen16

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
romek6340    221

Odświeżam...

O ile już kombajn ogarnąłem to parę pytań i tak będę miał.

Wiecie do czego jest ten przycisk ze strzałką w prawo (do tyłu)? Do niczego mi nie pasuje, a tej części przycisków w instrukcji nie opisali ;[

post-35846-0-08418300-1436024315_thumb.jpg

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
romek6340    221

Przyjże się jutro jak działa na załączonej młocarni i hedrze... Po za tym obrotów młocarni nie wskazuje i nie reaguje na ten przełącznik prędkość/obroty. Bezpieczniki sprawdzone, przewody na czujnikach też i jutro muszę pod zegar zerknąć.

Edytowano przez romek6340

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
romek6340    221

Odświeżam ponownie...

Ten mniejszy wewnętrzny, filcowy filtr powietrza to powinien być czymś nasączony czy suchy zostawić? Tak mi to jakoś nie pasuje.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
romek6340    221

Odświeżania ciąg dalszy... chociaż ogólnie już wszystko ogarnięte tylko jedna rzecz została:

Jak sprawdzić poziom oleju w skrzyni biegów? W instrukcji wygląda, że jest tylko o wymianie i korku spustowym. Obejrzałem obudowę i żadnego korka do stanu oleju nie widać. Co prawda jest jeden ale chyba za nisko. W sumie wlewu też nie jestem pewien ale raczej innej opcji nie ma...
 

 

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
romek6340    221

Kolejne pytanie tak z ciekawości:
Dysponuje ktoś z was pojemnością zbiornika ziarnowego lub ważył ile wchodzi tak mniej więcej?

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
konradd    0

Czy ma ktoś zamontowaną taką kontrolkę w DF 2385? Po przekręceniu stacyjki była zapalona, po włączeniu silnika gasła. W tej chwili nadal jest zapalona podczas pracy silnika. Czy mieliście przygodę z tą kontrolką??

 

post-49309-0-59612700-1439314462_thumb.jpg

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Bądź aktywny! Zaloguj się lub utwórz konto

Tylko zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony

Utwórz konto

Zarejestruj nowe konto, to proste!

Zarejestruj nowe konto

Zaloguj się

Posiadasz własne konto? Użyj go!

Zaloguj się

  • Podobna zawartość

    • Przez zbych1500
      Witam 
      Mam problem z silnikiem w kombajnie Deutz Fahr 4065 hts .( Silnik BF 6L 913 CT)
      Mianowicie chodzi o pracę silnika  który objawia się tym iż w trakcie koszenia gdy kombajn podjeżdża pod wzniesienie to obroty silnika zmniejszają się samoczynnie co za tym idzie również obroty młocarni na zegarze ,i jest to również słyszalne z kabiny a przy zjeździe z wzniesienia silnik dostaje strasznej mocy aż wszystko się trzęsie ,zaznaczę że silnik pracuje tak przy koszeniu jak j również podczas przejazdu z pola na pole .
      Proszę o pomoc w fachowym  rozwiązaniu problemu moi drodzy .
      Z góry dziękuje 
    • Przez kuba93711
      Witam. Zakupiłem kombajn Deutz Fahr 35.70 i doprowadzam go do ładu. Czy ktoś się orientuję jak rozwiązany jest czujnik obrotów silnika? Obroty młocarni już ogarnąłem i pokazuje na głównym zegarze. Jest żółty przycisk z narysowanym zegarem i jak go wcisnę to wskazówka opada, a jak drugi raz wcisnę to spowrotem pokazuje obroty młocarni. Mam ciągnik MF 3635 i tam podobno obroty silnika czyta alternator, a tu nie wiem, jest niby sporo kabli idących do alternatora ale czy tu szukać przyczyny? Liczę na waszą pomoc Panowie. 
    • Przez Pablo8484
      Witam
      Mam problem z odpalenniem silnika dehtz 1012. Motor kreci, paliwo idzie z filtra na pompe. Nie odpala. Sprawdzilem cekwe gaszeniowa, dziala poprawnie. Listwa tez przesuwa sie lekko. Odkrecilem rurki na wyjsciu z pompek i tam nie ma paliwa, na żadnej. Czy mogło sie cos przyciac? Raz na jakis czas uda sie odpalić i wtedy wszystko chodzi bez zarzutu. 
    • Przez PIorr
      Witam. przychodzę do was z problemem, wymieniałem sprzęgło, pompe hydrauliczną, pompę od powershiffta, uszczelniacze we wzmacniaczusprzęgła. I sytuacja wygląda tak że podczas ruszania do przodu musze wcisnąć sprzegło przełączyc rewers na przód i poczekać z 1-2 sek aż przezuci kierunek jazdy, aby pojechać do tyłu muszę wykleszczyć bieg wcisnąć sprzęgło przełączyc kierunek jazdy puścic sprzegło poczekać 1-2sek aż przeżuci i dopiero wrzucić bieg, druga sprawa to po wymianie sprzęgła pół biegi działały dobrze zostały wymienione pompy i zastałem brak jakiegokolwiek pół biegu. podesłał by mi ktoś gdzie pomierzyć ciśnienia oleju na poł biegach? 
    • Przez Szumacher
      Witam 
      Niedawno zakupiłem kombajn Deutz Fahr 1322H i nie wiem do czego służy załączona na zdjęciu konsola. Może ktoś z was ma coś takiego i podpowie do czego to służy?
      Pozdrawiam
       

×
×
  • Utwórz nowe...
Agrofoto.pl Google Play App

Zainstaluj aplikację
Agrofoto
na telefonie

Zainstaluj