Zetix

Długość cięgien dolnych

Polecane posty

Zetix    46

Cześć czołem!

Oddałem do zakładu tokarskiego cięgna dolne z 1224 (przeróbka na haki 3kat) Wszystko jest super pospawane i zrobione elegancko, ale po obcięciu końcówek i wspawaniu cięgna są za krótkie!! Od mocowania przy traktorze do środka haka cbm jest 86cm i mam problem z łącznikiem górnym bo wszystko podczepiam na maksymalnie skręconym... Największy problem jest przy pługu, bo nie mogę go dobrze ustawić na łączniku centralnym.  Co z tym fantem zrobić?? Czy obciąć zaraz za mocowaniem przy ciągniku i dospawać opowiedniego kształtu "przedłużkę" i wsio? obawiam się trochę o to, bo mam uprawowo siewny (masa 2t załadowany) i nie chce jakiegoś bubu narobić :) I jaka długość w tym przypadku będzie najlepsza? Chyba, że macie inny pomysł (nie będę ukrywał, że szkoda mi teraz kupować drugie cięgna i wydawać podwójnie pieniadze)

Edytowano przez Zetix

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Zetix    46

Z tego wychodzi, że od 86 do 91cm . Tylko wg mnie 86 to za mało... Widziałem gdzieś zestaw gdzie od jabłka do jabłka było 110cm

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
andrzej78    588

Jak ? Wymiar B= 925 mm mierzone między osiami kul.

11 minut temu, Zetix napisał:

Z tego wychodzi, że od 86 do 91cm . 

 

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
samtech84    102

Ja w 914 mam haki Kat.3 i długość od środka kuli do środka kuli 950mm. 1100mm to wersja wydłużona.

Edytowano przez samtech84

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Zetix    46
15 minut temu, andrzej78 napisał:

Jak ? Wymiar B= 925 mm mierzone między osiami kul.

 

Mój błąd!! patrzyłem na inną numeracje!!  Na dobrą sprawę są dwa wyjścia, albo kupić krótsze cięgło ale masywniejsze (teraz mam 64-84) albo wspawka 10centymetrów tylko wtedy osłabiam materiał

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
andrzej78    588

Dokładnie 1018 mm mają cięgna dla kół z oponami 20,8R38 model 1734. W modelu 1234 długośc wynosi 975 mm opony 18,4-38.

Bezpieczniej byłoby dospawać fragment bliżej mocowania przy ciągniku, tylko pozostaje kwestia otworów w okolicy których działają największe naprężenia. Mimo wszystko profesjonalnie zespawane przy hakach też wytrzyma.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
mizerek    1

Po wspawaniu od strony ciągnika cięgna od wieszaków posuną się bardziej do tyłu, to też może mieć wpływ na prace podnośnika, najbardziej udźwig i tempo podnoszenia. Chyba, że jeszcze jest regulacja i można bliżej przełożyć . 

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Bądź aktywny! Zaloguj się lub utwórz konto

Tylko zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony

Utwórz konto

Zarejestruj nowe konto, to proste!

Zarejestruj nowe konto

Zaloguj się

Posiadasz własne konto? Użyj go!

Zaloguj się

  • Podobna zawartość

    • Przez Mateusz100
      Witam chciałbym zmienić paski klinowe od napędu alternatora wentylatora w ursusie 1614 rocznik 1999 ten ze ściętą maską. Stare są strasznie rozciągnięte. Tata wymieniał je kiedys lecz uważam ze sa za małę nie do końca to co powinno być choć nie wiem tego. oznaczenie tych starych to Z1250 ld10x1226. Moje pytanie czy takie powinny tam być czy inne? ktoś moze podpowie? Znalazłęm te mocnijsze z morgi na necie oznaczenie ich to SPA- 1257 ich szerokosć to prawie 13mm a te stare maja 10mm czy to jest duża różnica i będzie to pasować ? Jakie tam orginalne paski były montowane? Czy te co posiadam są dobre czy jednak zbyt małe? Wydaje mi sike że są zbyt bardzo wciete w koła pasowe choc możę ze starości już sie wytarł nie wiem. Dodam iż mam alternator i koło pasowe od wentylatora na dwa paski są tam dwa paski nie jeden.
    • Przez TwojaBabcia
      Witam
      Jaka ilość oleju silnikowego wchodzi do ursusa c385 by była prawidłowa na bagnecie. ?
      Pytam ponieważ u mnie według mojego bagnetu prawidłowy stanu oleju wynosi 15 litrów. po wymianie 
      Mechanik mówi że to o wiele za dużo , i mam dylemat, i chciałbym spytać  się innych użytkowników c385, jaka jest u nich odpowiednia ilosc oleju silnikowego.  
      Pozdrawiam Artur 
    • Przez ArthuR34
      Witam wszystkich,
      wybaczcie jeśli pisze w nie tym dziale- jeśli tak to proszę o przeniesienie do odpowiedniego działu, dziękuję.
      Mój ojciec jakiś czas temu nabył Ursusa 902 i chciałbym się was doradzić w kwestii wspomagania kierwolnicy, nieposiadania przedniego napędu, miękkie przednie zawieszenie.
      Otóż w wyżej wymienionym traktorze jest fabryczne wspomaganie które bardzo ciężko wspomaga (czasem trzeba dużo gazu dać), zaczynają się pojawiać spore wycieki z serwomechanizmu. Dowiedziałem się od znajomego że nieopłaca się tego regenerować ponieważ już to przerabiał i po roku znowu miał problemy- zastąpił to gotowym zestawem zastępczym jaki można kupić w internecie (siłownik, pompa itp.) i po tym zabiegu może paluszkiem kręcić kierownicą a nie tak jak wcześniej.
      czy już ktoś to przerabiał z was lub wie co i jak taki zabieg przeprowadzić ? Jaki produkt wybrać ? czy oferowane w internecie gotowe zestwy są tej samej jakości/trwałości bo jest lekka rozbieżność cenowa?
      czy moglibyście polecić dobry produkt który będzie służył i pieniądze nie pójdą w błoto?
      czy jestem w stanie zamontować to razem z ojcem?
      Następna sprawa to biegi.
      strasznie ciężko wchodzą (wszystkie cztery- prawa dźwignia) - lewa dźwignia od wstecznego i biegów bolowo-szosowych chodzi bez zarzutu. 
       
      i kolejna sprawa to hamulce, hamulce działają ale wydaje mi się że lewe koło chyba trzyma ponieważ prawe koło zaczęło boksować na trawie podczas ruszenia z miejsca i lekko (20cm) się wkopał w ziemię, ogólnie to w środę kiedy szykowałem traktor na strajk to chciałem nim troszkę pojeździć po wsi ponieważ nie jeździłem jeszcze takim traktorem tylko czasami 60-tką więc musiałem ogarnąć biegi i troszkę się do niego przyzwyczaić ale po tych wszystkich usterkach które w nim zalegają dałem sobie spokój, ale na strajku we Wrocławiu byłem, od początku do końca:)
      pozdrawiam
    • Przez Porfavor
      Witam, planuje obecnie remont silnika w swoim Ursusie 385 i myślałem nad dodaniem do niego turbiny. Wiem, że były już tutaj takie tematy ale te najpopularniejsze które znalazłem mają już swoje lata więc chciałem się spytać dziś jak to powinno waszym zdaniem wyglądać. Ursus 385 jest z rocznika 1976 i z tego co sie orientuje ma w sobie silnik z7501. Na youtube itd widziałem sporo doładowanych turbiną c385 i stąd też taki pomysł by dodać mu trochę mocy. Co by było trzeba powymieniać i czy wgl jest sens tak naprawdę? planowałem dodać na pewno wtedy intercooler i rozumiem, że trzeba by było wymienić wtryskiwacze, słyszałem jeszcze o różnicy na ilości pierścieni na tłokach. 
    • Przez Kurwer21
      Witam, w zimę będę najprawdopodobniej malował felgi w c385, i pytanie ile litrów farby około pójdzie na przednie felgi z dwóch stron i tylnie od zewnątrz (środek jest zakonserwowany). może ktoś malował i się wypowie
×
×
  • Utwórz nowe...
Agrofoto.pl Google Play App

Zainstaluj aplikację
Agrofoto
na telefonie

Zainstaluj