GrzegorzKulawiecki

Zetor 9540 rzęzi podnośnik w pługu na rozgrzanym oleju

Polecane posty

Witam, coś rzęzi gdy np. W orce podniose pług do góry, słychać dziwny dźwięk takie rzężenie, i podnośnik delikatnie puszcza i dobija do góry z powrotem, oleju jest dosyć, co to może być?? Druga sprawa to podnośnik nisko podnosi, mam ustawione podnośnik w pozycji P - pływające Trzecia sprawa, w którym miejscu jest prądniczka od licznika motogodzin,? Bo nie działają motogodziny I jeszcze jedno macie świece żarowe w tym modelu? Bo u mnie ich brak mam 1991 r. Niedawno go kupiłem i stąd tyle pytań.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
sebe1033    397

jaki miałeś poprzedni ciągnik ?

Akurat tego nie mam , ale jak silnik jak w 7211 to im nie potrzebne świece , ale może w nowszych 

 

A podnośnik działa tak w każdym ze stałym dopływem ( nie to co 330 ) po prostu dźwignia od podnoszenia ma ustawioną jakąś wysokość i puki nie osiągną jej ramiona z wałem to zawór jest otwarty jak wał dojdzie do tej wysokości to zamyka zawór , a jak masz nieszczelności to dojdzie do ustawionej wysokości -zamknie się , przecieki są olej wyleci -opadnie -zawór się otwiera następuje podnoszenie do ustalonej wysokości i tak wkółko.

A rzęzi to zawór przelewowy/max ciśnienia jak nie ma gdzie oleju pompować to się otwiera (tak ma być) i wtedy rzęzi 

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Poprzednio miałem Ursusa c 385, on też nie miał świec, ale odpalał troszkę lepiej, zetory 9540 ciężko odpalaja podobno, i mój też ciężko pali gdy chłodno, przeglądałem forum i czytałem, że ludzie mają w tych ciągnikach świece żarowe. Skoro to rzężenie jest normalne to ok, tylko że na zimnym tego nieslychac, tylko gdy się pożądnie rozgrzeje, w sumie w Ursusie było to samo, a z tym opuszczaniem podnośnika to gdy zgasze ciagnik, to niepuszcza, dziwne to trochę

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
sebe1033    397

podnośnik nie popuści pługa po powrocie z pola ? 

W 7211 odpalanie jak sprawny to bezproblemowo przy mrozach, a z podnośnikiem to też był problem bo odpadł przy dźwigience 8 mm kołek i już nie podnosił do końca ok 15 cm brakowało a to związane z regulacją siłową -pozycyjną jeszcze bo jak ruszałem tą dźwignią to trochę podnosił wyżej 

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Właśnie niesprawdzalem po powrocie z pola, ale tak normalnie jak zapne i podniose to trzyma i niepuszcza


No a mój dzisiaj zapalił dopiero za trzecim razem, jeszcze musiałem płomieniowa świeca podgrzać, i długo kręcić rozrusznikiem coś chyba jest nie tak, a na dworze było 7 stopni na plusie, czy te zetory 9540 tak ciężko palą?

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
sebe1033    397
2 godziny temu, GrzegorzKulawiecki napisał:

jeszcze musiałem płomieniowa świeca podgrzać

to w końcu masz świece czy nie ??

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
sebe1033    397

no to co Ty chcesz masz płomieniową to korzystaj a nie szukasz innych , mam w innym płomieniową to poniżej zera bez niej ciężko odpala dlatego jej używam , 

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
sebe1033    397

zależy jeszcze jak masz szczelny układ , jak paliwo się cofnie to świeca nie ma zasilania a i w pompie też mało to nie będzie łapał , a próbowałeś podpompować , 

Świece sprawdź na szybko to rozgrzana powinna być ciepła , a pyknięcie powinno być słychać jak paliwo się zapali ale to blisko świecy z kabiny  raczej ciężko chyba że cicho jest i drzwi otwarte .

A najlepiej ją wymontuj przyłóż do kolektora żeby masę złapała i włącz -sprawdzisz czy działa . Tylko pożaru nie zrób 

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Zbiornik jest u góry więc chyba niepowinno się zapowietrzac, chodź w szklanym odstojniku pod zbiornikiem są bombelki powietrza, gdy Odpalony, świeca grzeje bo kolektor robi się ciepły, będę musiał popatrzeć może coś z pompa wtryskową, bo koncówki wtrysku nowe

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
sebe1033    397

chyba że silnik zjechany już , w polu jak moc czuć , nie kopci ? Możesz zrobić est z górki najwyższy bieg i sprawdzić czy przepuści .

W ładowarce tak miałem poniżej 5 C ciężko odpalała , poniżej -5 to już zapomnij , też wtryski nowe , pompa sprawdzona, rada od pompiarza kompresje sprawdzić ale nie mam czym ... ale znalazł się stary sposób strzykawką trochę oleju w kolektor przy odpalaniu , odrazu  lepiej łapała nie to ale już , tylko raz przesadziłem z tym olejem że rozrusznik nie dał rady zakręcić ... . Koniec końców nowe tłoki i tuleje to teraz lepiej pali , a wcześniej co górka to kupa dymu teraz tego nie ma 

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
bartek1992    145

Po mojemu to rozdzielacz do regeneracji u mnie w zetorze 7211 też tak rzęzi 


Sprzęt rolniczy Zetor 7211 -U-R-S-U-S- C-360 Władymirec T25A2+tur
Massey Ferguson 186 Anna Z-644
Hesston 5540

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
sebe1033 napisał:

chyba że silnik zjechany już , w polu jak moc czuć , nie kopci ? Możesz zrobić est z górki najwyższy bieg i sprawdzić czy przepuści .

W ładowarce tak miałem poniżej 5 C ciężko odpalała , poniżej -5 to już zapomnij , też wtryski nowe , pompa sprawdzona, rada od pompiarza kompresje sprawdzić ale nie mam czym ... ale znalazł się stary sposób strzykawką trochę oleju w kolektor przy odpalaniu , odrazu  lepiej łapała nie to ale już , tylko raz przesadziłem z tym olejem że rozrusznik nie dał rady zakręcić ... . Koniec końców nowe tłoki i tuleje to teraz lepiej pali , a wcześniej co górka to kupa dymu teraz tego nie ma 

Silnik chyba nie jest zły bo nie kopcił w polu, zauważyłem natomiast że pompa nie jest ustawiona równo że znakiem na bloku silnika, tylko przekręcona jakby w lewo względem bloku, czyli znak na pompie jest wyżej o jakieś 5mm, może tu tkwi problem

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
DarekD    70

z podnośnikiem to nie do końca rozumiem ,bo jak opada przy pracującym to powinien opaść przy zgaszonym . Rzęźi bo może pompa łapie powietrze ,ale to powinien bardziej na zimnym oleju .

Co do odpalania to niewiele dadzą remonty jak nie masz świec żarowych -taka jest już komora spalania w tłoku  .  Mam w 10540 świece żarowe i płomieniówkę i na tej ostatniej dużo gorzej odpalić. Żarowe grzeje 23 sekundy i pali od strzała . Nie wiem czy nie dałoby się u Ciebie  zamontować  ( rozwiercić) bo głowice wyglądają identycznie .  Ostatecznie zamontuj w kolektorze ssącym -mniej roboty i efekt ten sam  . 

Dużo daje grzałka w bloku ,ale też  trzeba trochę poczekać


nowy

 
 
 
 
 
 

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Kolego a może to pompa wtryskowa, mam nowe końcówki wtrysku i. Oze pompa niedomaga, bo jeszcze jest taka sprawa, że maksymalne obroty na jakie wchodzi to 2200 obrotów, czyli do końca zielonego pola na obrotomierz, a jak się odpala trzeba dać przecież gaz do końca, może dostaje za mała dawkę paliwa na rozruch, do ilu się kręci twój 10540???

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
DarekD napisał:

z podnośnikiem to nie do końca rozumiem ,bo jak opada przy pracującym to powinien opaść przy zgaszonym . Rzęźi bo może pompa łapie powietrze ,ale to powinien bardziej na zimnym oleju .

Co do odpalania to niewiele dadzą remonty jak nie masz świec żarowych -taka jest już komora spalania w tłoku  .  Mam w 10540 świece żarowe i płomieniówkę i na tej ostatniej dużo gorzej odpalić. Żarowe grzeje 23 sekundy i pali od strzała . Nie wiem czy nie dałoby się u Ciebie  zamontować  ( rozwiercić) bo głowice wyglądają identycznie .  Ostatecznie zamontuj w kolektorze ssącym -mniej roboty i efekt ten sam  . 

Dużo daje grzałka w bloku ,ale też  trzeba trochę poczekać

Do ilu obrotów kręci się twój zetor?

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
sebe1033    397
22 godziny temu, GrzegorzKulawiecki napisał:

czyli znak na pompie jest wyżej o jakieś 5mm, może tu tkwi problem

jak masz fabryczny znaki to przestaw na równo (tylko pamiętaj jak było żeby spowrotem jak co ustawić jak było )  to też ma znaczenie , może być opuźniony lub przyśpieszony 

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
DarekD napisał:

z podnośnikiem to nie do końca rozumiem ,bo jak opada przy pracującym to powinien opaść przy zgaszonym . Rzęźi bo może pompa łapie powietrze ,ale to powinien bardziej na zimnym oleju .

Co do odpalania to niewiele dadzą remonty jak nie masz świec żarowych -taka jest już komora spalania w tłoku  .  Mam w 10540 świece żarowe i płomieniówkę i na tej ostatniej dużo gorzej odpalić. Żarowe grzeje 23 sekundy i pali od strzała . Nie wiem czy nie dałoby się u Ciebie  zamontować  ( rozwiercić) bo głowice wyglądają identycznie .  Ostatecznie zamontuj w kolektorze ssącym -mniej roboty i efekt ten sam  . 

Dużo daje grzałka w bloku ,ale też  trzeba trochę poczekać

Darek Sprawdzisz mi te obroty u siebie, bo niewiem czy wysyłać pompę do naprawy

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
darus74    3

Witam, jeśli chodzi o odpalanie na zimnym to te silniki tak mają najlepsza grzałka w bloku 15min do 30 minut i maszyna chodzi . W jakiej okolicy słychać to rzężenie podnośnika?

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Jak się rozgrzeje w robocie, i uniose maszynę do góry to rzęzi coś cały czas, chyba w momencie jak pompa dobija to najbardziej wtedy, i w tym czasie opada delikatnie i do góry i tak w kółko

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
darus74    3

Jeśli rzezi w okolicy pomp hydraulicznych to zawór (jak wyżej ktoś pisał) albo zębatki doprowadzające napęd do pompy. To opadanie występuje jeśli podnosisz wajchą czy elektrycznym włącznikiem?

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Nienasłuchiwalem tak dokładnie skąd to dochodzi, ale będę jeszcze orał więc wsłucham się bardziej, jaki zawór możesz bardziej sprecyzować gdzie się znajduje itd..., darus 74 ty masz też 9540?, jeśli tak napisz na jakie maksymalne obroty wchodzi twój zetek, bo mój dokładnie 2150 obr/ min, wydaje mi się że powinien bardziej np. Mój ursus zamyka licznik do konca


A do podnoszenia mam tylko dźwignię, inaczej się nieda


sebe1033 napisał:

zależy jeszcze jak masz szczelny układ , jak paliwo się cofnie to świeca nie ma zasilania a i w pompie też mało to nie będzie łapał , a próbowałeś podpompować , 

Świece sprawdź na szybko to rozgrzana powinna być ciepła , a pyknięcie powinno być słychać jak paliwo się zapali ale to blisko świecy z kabiny  raczej ciężko chyba że cicho jest i drzwi otwarte .

A najlepiej ją wymontuj przyłóż do kolektora żeby masę złapała i włącz -sprawdzisz czy działa . Tylko pożaru nie zrób 

Właśnie zasilanie tej świecy paliwem następuje chyba dopiero przy odpalaniu??, czy na zgaszonym już się zapala, paliwo do niej dochodzi że szklanego odstojnika pod zbiornikiem, ile w ogóle czasu grzeje sie tą świece? Ja trzymam tak 30 s, ale jak potrzymam dłużej tak do 60 s, to słyszę takie głośne prztykniecie tej świecy co to może być dopiero wtedy się zapala? Czy poprostu za długo trzymam

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
darus74    3

Z tym opadaniem bez rozbierania chyba nie znajdzie się rozwiązania. Brzęczenie u mnie też jest ale na zimnym oleju ale tylko pulsacyjnie. Obroty to mi łapie ponad 2400 ale tak go nie wkręcam,max 2200

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Bądź aktywny! Zaloguj się lub utwórz konto

Tylko zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony

Utwórz konto

Zarejestruj nowe konto, to proste!

Zarejestruj nowe konto

Zaloguj się

Posiadasz własne konto? Użyj go!

Zaloguj się

  • Podobna zawartość

    • Przez SPECO
      WITAM !
       
      Mozna powiedzieć że jesli chodzi o ciagniki to jestem "zielony" zakupiłem w ostatnich 5latach 2szt. pierwszy to zetor 5320 2002rok w tym roku zakupiłem model POKAZOWY od zetora z KALISZ-a jest to 2006 z przebigiem 5 Mth - a jeśli chodzi o jego obsługę to jestem ciemny ! Ale powoli sie uczę ! Będą mi słuzyć do odśnieżania zimą no i jakiś lekkich prac leśnych w innych porach - zwożenie dębiny itd. . .
       
       
      Zwracam się z prośbą o jakąś podpowiedz jakich oleji i płynów uzuwacie ?! Czy tylko te podane w książce serwisowej czy może jakiś inne ?? ?? ??
       
       
      Pozdrawiam Radek
    • Przez Marco007
      Witam, zwracam się z zapytaniem do znawców silnika jaki znajduje się w mojej Forterze 11441. Mianowicie postanowiłem zamontować zegar doładowania turbo (chciałem zobaczyć kiedy turbo wstaje bo na niskich obrotach ciężko się rusza - choć ten model tak ma,wiadomo) i mu mojemu zaskoczeniu podczas pracy w pełnym obciążeniu zegar wychyla się na 1,5 bar - co moim zdaniem jest za dużą wartością na ten silnik. I teraz pytanie do was czy to jest norma czy coś szukać A jeżeli tak to gdzie? Dodam że podczas pracy gruszka od zwrotu odpowiedzialnego za ograniczanie ciśnienia nie pracuje a gdy wydłużę sztange tego zaworu to turbo wstaje duuuzo później więc to rozwiązanie odpada. 


    • Przez pudło
      Bardzo wolno opadają ramiona podnośnika (z obciążeniem 500 kg.trwa to ok 20 sekund ) ,Czy jest możliwość jakoś to wyregulować , jeśli tak to podpowiedzcie jak to zrobić ? (przestawianie dźwigienki w kabinie od regulacji szybkości nic nie daje - żadnej reakcji) Gdzie szukać przyczyny?
       
    • Przez klocek1231
      Witam. Od jakiegoś czasu zauważyłem spadek mocy przy mojej forterra 11441. Widzę ze jak np siałem na dwójce na dwóch polbiegach i zawsze szedł sobie leciutko z dużym zapasem mocy, teraz czuję jakbym nie wiadomo jaki wielki siewnik ciągnął za sobą. Jadę na 1800obr i jak dodam gazu to praktycznie juz te obroty ledwo co sie wkręcają... Bardzo wolno... To samo w orce. Orałem zawsze na jedynce z jednym polbiegiem. Teraz w zasadzie musiałem albo z dwoma polbiegami albo na czwórce polowej....  Większość prac polowych wykonywałem zawsze w zakresie 1700-1800 obr Mam wrażenie ze do tych 1600 obr ciągnik  mniej więcej ma podobna moc co zawsze... Problem pojawia sie od 1700 wzwyz. 
       
       
      Ciągnik nie dymi ani nic 
       
       
      Z góry dziękuję za porady 
    • Przez Marcink10
      Witam. Potrzebuje pilnej pomocy z pacjentem zetor forterra 11441. A mianowicie problem polega na tym że podnośnik nie działa (jedynie czasami po odpaleniu chwile podnosi) oraz nie działa wgl wałek wom. Problem rozpoczął się po umyciu ciągnika. Sprawdzone kostki pod kabiną, wszystkie wyczyszczone i zapśikane contactem i nadal nic nie pomogło. Sprawdzone także kostki przy ehr. Proszę o pilną pomoc i z góry dziękuję.
×
×
  • Utwórz nowe...
Agrofoto.pl Google Play App

Zainstaluj aplikację
Agrofoto
na telefonie

Zainstaluj