Pawel89pl

Jaki akumulator wybrać do Proximy 85

Polecane posty

Wybrane dla Ciebie
Pawel89pl    43

Tak jak w tytule ciągnik niedawno kupiony  i wychodzi na to że trzeba zmienić akumulator bo po nocy ledwo kręci . Tu pytanie jaki kupić żeby był dobry . Do tej pory był 140ah 800A . Kupić taki sam czy 180ah 1000A ? 

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
tomek1974    539

ty chłopie nie patrz na pojemność tylko na markę jak kupisz taniego to wytrzyma góra 3 lata 

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
tomek1974    539

dla mnie ma znaczenie marka akumulatora a pojemność powinna być taka jaką przewidział producent 

ponoć centry już nie te kiedyś 

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Pawel89pl    43
2 minuty temu, tomek1974 napisał:

dla mnie ma znaczenie marka akumulatora a pojemność powinna być taka jaką przewidział producent 

ponoć centry już nie te kiedyś 

Ogólnie Centra jest według mnie dobrą firmą . Mam w dwóch ciągnikach akumulatory z tej firmy i chodzą już 5 lat bez problemu . W samochodzie Centra Futura chodzi 9 lat bez problemu .

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
jacus    3047

ja tez mam centre w zetorze- 5 miesiecy chodzi i juz sa problemy, wedlug elektryka nadaje sie na zlom. poprzednia chodzila ponad 5 lat-kupilem ciagnik z juz zalozona i nie bylo problemu zeby postal 2 tyg i nie zapalil, 


buk, humor ,seks ,rokendrol.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Aktis    319

jak będziesz kupował to sprawdz datę produkcji. Jest chyba zakodowany w numerze na aku. W necie znajdziesz info jak to rozkodować.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
jarecki    3274

alternator jest dostosowany do pojemnosci akumulatora , jak producent zaleca 140 ah to kup taki tylko to jest rzadki typ i cieżko znalesc 140 ah ja do nh  80 km kupie 125 -140 bo taki zaleca producent , zadzwoń do dilera zetora lub podjedz lub zobacz w książsce serwisowej jakie sa zalecenia i się dostosuj.   natomiast ja jestem zadowolony z firmy jenox , 

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
michal009    27

U mnie też padł przy -9*C i również szukam co kupić. Zajrzałem do Instukcji i tam podają że może być 12V/135Ah, 12V/155Ah, 12V/165Ah. 

I teraz pytanie, czy jak się kupi większy np 180Ah, to czy alternator wydoli? 

Jakiej firmy polecacie? Varta, Bosch? Czy szkoda kasy i kupić Jenoxa za mniej jak 500zł? 

Co sądzicie o akumulatorach AKBAT? 

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
DarekD    70

ja mam 190ah zamiast zalecanego 135 ,alternator 55 amperowy i nie ma problemów z naładowaniem .

Producent ,przy doborze akumulatora w obecnych czasach, bierze pod uwagę nie tylko wymiary akumulatora ale przede wszystkim jego  koszt.

Nie wyobrażam sobie odpalenia w zimę ciągnika tak małym akumulatorem skoro dużo większy z trudem kręci a rozrusznik nowy z reduktorem Magnetona


nowy

 
 
 
 
 
 

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
michal009    27

Własnie mam teraz AKUMA 165/900, ale chyba wezmę Vartę 170/1000 za około 700 zł. Rozrusznik jeszcze mam oryginalny. 

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
DarekD napisał:

ja mam 190ah zamiast zalecanego 135 ,alternator 55 amperowy i nie ma problemów z naładowaniem .

Producent ,przy doborze akumulatora w obecnych czasach, bierze pod uwagę nie tylko wymiary akumulatora ale przede wszystkim jego  koszt.

Nie wyobrażam sobie odpalenia w zimę ciągnika tak małym akumulatorem skoro dużo większy z trudem kręci a rozrusznik nowy z reduktorem Magnetona

Odpowiedział byś mi na pytanie z tematu o rzężenie w pompie 😉 A odnośnie akumulatora to ja mam własnir 140 ah 900 rozruchu i słabo kręci, właśnie dziś padł przy odpalaniu, rozrusznik mam szybkoobrotowy JUBANA, zastanawiam się czy nie kupić większego, może dlatego też ciężko pali mi mój 9540

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Pawel89pl    43

Podsumowując temat zakupiony został akumulator centry 140ah 800a wiosna lato jesień było okej a przyszły mrozy -15 i niestety brak mocy do zapalenia także jak by ktoś również szukał to minimum 180ah 1000a albo i większy . 

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Pigmei    1868

Tylko co ci z  większej pojemności jak zabrakło prądu rozruchu, no chyba że niedoładowany był w znaczeniu że nie miał prawidłowej gęstości elektrolitu.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

ja kupiłem do Zetora akumulator ukraiński.Gdy padł mi polski rzemieślniczy . Jestem w szoku jak teraz kręci. Nazwa mi wyleciała z pamięci ale taki żółty plastyk,jakiś wapniowy. Reklamują ,że niby nawet na Syberii pracują

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
seat1Leon    0

A akumulator bars ,snajder ,Exide, jest to coś warte akumulatory 12v 180ah 1000a 

Firm jest tyle więc wybór ciężki ,kiedyś byłem za centra ale zepsuła się a taki jak był akuma zaśpiewali 1200zl chociaż wytrzymał 9lat

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
DarekD    70

westa to ukraińskie akumulatory - nie wiem jak teraz ,ale wcześniej (8 lat temu ) taki miałem w 10540 i nic nadzwyaczajnego . W serii zetorów 75-10540 co byście nie założyli to i tak nie będzie uderzenia bo coś źle dobrano rozrusznik !! mam w nim wzmocniony  3,2 kw Magneton ( normalnie mają2,7 )  z przekładnią  i nie ma rewelacji -podobnie kręci jak starego typu też 3,2 kW

W tym roku założyłem centrę 190 ah -jakaś niby o wzmocnionym prądzie rozruchowym . Nie wyobrażam sobie odpalania na 140 ah !!!

Edytowano przez DarekD

nowy

 
 
 
 
 
 

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Bądź aktywny! Zaloguj się lub utwórz konto

Tylko zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony

Utwórz konto

Zarejestruj nowe konto, to proste!

Zarejestruj nowe konto

Zaloguj się

Posiadasz własne konto? Użyj go!

Zaloguj się

  • Podobna zawartość

    • Przez jeziosky
      Witam! Mam taki temat do dyskusji;  Oringi na tulejach w Zetorach. Wiadomo że dość często padają w Zetorach uszczelnienia tulei silnikowych.  Jak myślicie dlaczego tak jest? Z mojego doświadczenia, dość skromnego bo dotyczącego tylko dwóch Zetorów wydaję mi się  że oringi są dość luźno pasowane. Tuleje z nowymi uszczelniaczami wpadają w blok właściwie pod swoim ciężarem. Co ciekawe nowe oringi powinny mieć wymiar katalogowy 104x4,2  a mierząc je  mają max 4,0 mm.  Czy ma ktoś doświadczenie z zastosowaniem  innych  uszczelniaczy silikonowych ale grubszych np. 4,4?
    • Przez SPECO
      WITAM !
       
      Mozna powiedzieć że jesli chodzi o ciagniki to jestem "zielony" zakupiłem w ostatnich 5latach 2szt. pierwszy to zetor 5320 2002rok w tym roku zakupiłem model POKAZOWY od zetora z KALISZ-a jest to 2006 z przebigiem 5 Mth - a jeśli chodzi o jego obsługę to jestem ciemny ! Ale powoli sie uczę ! Będą mi słuzyć do odśnieżania zimą no i jakiś lekkich prac leśnych w innych porach - zwożenie dębiny itd. . .
       
       
      Zwracam się z prośbą o jakąś podpowiedz jakich oleji i płynów uzuwacie ?! Czy tylko te podane w książce serwisowej czy może jakiś inne ?? ?? ??
       
       
      Pozdrawiam Radek
    • Przez Marco007
      Witam, zwracam się z zapytaniem do znawców silnika jaki znajduje się w mojej Forterze 11441. Mianowicie postanowiłem zamontować zegar doładowania turbo (chciałem zobaczyć kiedy turbo wstaje bo na niskich obrotach ciężko się rusza - choć ten model tak ma,wiadomo) i mu mojemu zaskoczeniu podczas pracy w pełnym obciążeniu zegar wychyla się na 1,5 bar - co moim zdaniem jest za dużą wartością na ten silnik. I teraz pytanie do was czy to jest norma czy coś szukać A jeżeli tak to gdzie? Dodam że podczas pracy gruszka od zwrotu odpowiedzialnego za ograniczanie ciśnienia nie pracuje a gdy wydłużę sztange tego zaworu to turbo wstaje duuuzo później więc to rozwiązanie odpada. 


    • Przez pudło
      Bardzo wolno opadają ramiona podnośnika (z obciążeniem 500 kg.trwa to ok 20 sekund ) ,Czy jest możliwość jakoś to wyregulować , jeśli tak to podpowiedzcie jak to zrobić ? (przestawianie dźwigienki w kabinie od regulacji szybkości nic nie daje - żadnej reakcji) Gdzie szukać przyczyny?
       
    • Przez klocek1231
      Witam. Od jakiegoś czasu zauważyłem spadek mocy przy mojej forterra 11441. Widzę ze jak np siałem na dwójce na dwóch polbiegach i zawsze szedł sobie leciutko z dużym zapasem mocy, teraz czuję jakbym nie wiadomo jaki wielki siewnik ciągnął za sobą. Jadę na 1800obr i jak dodam gazu to praktycznie juz te obroty ledwo co sie wkręcają... Bardzo wolno... To samo w orce. Orałem zawsze na jedynce z jednym polbiegiem. Teraz w zasadzie musiałem albo z dwoma polbiegami albo na czwórce polowej....  Większość prac polowych wykonywałem zawsze w zakresie 1700-1800 obr Mam wrażenie ze do tych 1600 obr ciągnik  mniej więcej ma podobna moc co zawsze... Problem pojawia sie od 1700 wzwyz. 
       
       
      Ciągnik nie dymi ani nic 
       
       
      Z góry dziękuję za porady 
×
×
  • Utwórz nowe...
Agrofoto.pl Google Play App

Zainstaluj aplikację
Agrofoto
na telefonie

Zainstaluj