News
J30s

Ziemniaki- gdzie posadzić???

Polecane posty

Wybrane dla Ciebie
J30s    0

Witam. Wiem ze było juz kilka tematów o ziemniakach na ugorach ale u mnie jest troche inaczej... Mam dwa kawałki na którym moge posadzić ziemniaki.

1 kawałek od ok 4-5 lat nic tam nie było siane jednak co roku na zime byl zaorany. Teraz również zostały skoszone chwasty,na jesień oprysk i orka.

2 kawałek ze 3 lata z rzedu były tam sadzone ziemniaki bez żadnego poplonu. W tym roku były już bardzo słabe. Po wykopaniu wsiałem gorczyce ale nie bardzo zdażyla wzejść( moze z 15 cm) i na jesieni została zaorana.

Jak myślicie na którym kawałku na wiosne lepiej posadzić ziemniaki? Pierwszy byłby chyba lepszy chociaz boje sie pedraków ale z drugiej strony coroczna orka może je troche wytępila... Jestem dzialkowiczem amatorem i nie znam sie na tym za bardzo a ziemniaki uprawiam tylko dla siebie więc nie chciałbym używać za duzo opryskow. Dostęp do obornika tez ograniczony zostają tylko nawozy mineralne.

Janek54321    11

to posadź na pierwszym jak będą robale to porobią trochę szkód i tyle. ziemniaki będą nadawac się do jedzenia a na drugim 4 raz ziemniaki to odradzam lepiej jakieś zboże zasiej albo coś. nie rób tak ze będzie leżało ugorem i będziesz te chwasty na zimę orał. zasiej coś albo niech sąsiad zasieje 

Bądź aktywny! Zaloguj się lub utwórz konto

Tylko zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony

Utwórz konto

Zarejestruj nowe konto, to proste!

Zarejestruj nowe konto

Zaloguj się

Posiadasz własne konto? Użyj go!

Zaloguj się

• Podobna zawartość

• Przez mszk8
      Czy ktoś z was uprawia ziemniaki przemysłowe (skrobiowe)? Na jakich ziemiach najlepiej one plonują, jaka jest cena "materiału siewnego" i cena podczas zdawania do zakładu, jaki plon da się uzyskać z ha itp.,czyli tak jak w opisie tematu "wszystko o nim"

Pozdrawiam mszk8
    • Przez J30s