Brytan

Ursus 1222.

Polecane posty

Brytan    2

Panowie jako że stanąłem przed kupnem Ursusa 1222, mając przy tym pierwsze doświadczenie z ciężką serią. Mam kilka pytań co do silnika.

Mianowicie gdy go odpaliłem ciśnienie było 4,5 atm. Po rozgrzaniu na małych obrotach miał 2,5 atm. To znaczy dokładnie przy 60 C. Jednak zauważyłem że na zimnym jak i ciepłym silniku dymi z odmy i gdy włoży się palec do rurki jest lekki nagar. Dodam że jest to silnik z turbiną która jest nie sprawna. Olej silnikowy do wymiany. Czy warto go kupować czy jednak z tym silnikiem jest coś nie tak? 

Z góry bardzo dziękuję za odpowiedź. 

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
plati    104

Nie wiem jakim funduszem operujesz . Jeśli reszta działa, a cena jest atrakcyjna i stosunkowo niższa przez awarie silnika to warto kupić.

 

Naprawa będzie stosunkowo tania w porównaniu do zachodnich maszyn, a jak zrobisz silnik i nie będziesz na to żałował to będziesz miał z 10 lat spokoju 

Edytowano przez plati

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Brytan    2
1 godzinę temu, FarMaster napisał:

Czy to przypadkiem nie jest traktor spod olkusza?

Tak, a co? 

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
FarMaster    71

A myślałem go nawet jechać oglądać.

Jeśli mówimy o tym samym ciągniku to trochę taki składak z niego,no i nie jest to 1222 tylko raczej 1201

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Brytan    2
Przed chwilą, FarMaster napisał:

A myślałem go nawet jechać oglądać.

Jeśli mówimy o tym samym ciągniku to trochę taki składak z niego,no i nie jest to 1222 tylko raczej 1201

Silnik 1212. Ale chodzi mi o to żeby chodził a czy taki czy siaki to już mnie nie interesuje 

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
FarMaster    71

Przerabiany był w ogóle pod turbine czy tylko ją tak po prostu domontowali?

Jeśli reszta jest sprawna to musiał byś utargować  z ceny choć te 2tyś

Inaczej ja osobiście bym się za to nie brał

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
samtech84    101

2,5 bara na wolnych jest OK, kapitalka dopiero jak ciśnienie spadnie poniżej 0,8 bara.

Dym z odmy zawsze jakiś będzie, generalnie silnik ogarnąć nie ma jakiegoś większego problemu i koszty też będą stosunkowo niskie.

Sprawdź jak skrzynia pracuje, hydraulika, WOM.

Wszelkie remonty i tak lepiej samemu robić, bo handlarze jak robią to na najtańszych częściach itp.

 

Edytowano przez samtech84

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Sokol2    139

u mnie przy 902 tez dymił z odmy przez ponad 20 lat i cały czas chodził. Cisnienia  na wolnych obrotach nie było prawie wcale i przez te lata cały czas tak ojciec jezdził. Dopiero z jakies 5 lat temu zrobilismy  silnik tzn wymienilismy pierscienie i tuleje i silnik chodzi elegancko z odmy nie dymi cisnienie na początku bylo lepsze teraz słabsze szczegónie jak jest rozgrzany i na wolnych obrotach... Ale przez ten czas kilka razy mi sie zagotował przy mieszaniu paszowozu i moze dlatego... raz mu woda uciekla bo pekł wąż kilka razy temp powyzej 100 stopni miał latem jak chłodnica zalepiona plewami ale chodzi dalej pracuje dzielnie. W paszowozie to wiadomo ciągnik pełna rura i nikt tam na zegry nie patrzy bo nikogo tam nie ma a ja ładuje kiszonki

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
masa24    2343

Jak można jeździć ciągnikiem na prawie zerowym ciśnieniu oleju, szok.

daj linka do ogłoszenia. Ewentualnie pierścienie do sprawdzenia jak dymi i olej kapie. Groszowa sprawa

jezeli noe ma napędu na przód to nie zawracaj sobie głowy bo ciągnik bez napędu to kaleka

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
plati    104

Zależy co chce nim robić.

 

Już nie przesadzajmy z tym kaleka. Wszystko ma swoje plusy i minusy. 

Niech powie do czego mu ten ciągnik potrzebny to wtedy można stwierdzić czy się nada czy można by pomyśleć nad czym innym.

 

Przypuszczam że małe ciśnienie występuje tylko przy niskich obrotach. 

Ja jestem zwolennikiem tego, że jak się robi silnik to już się wymienia wszystko, a nie jak ktoś zmieni pierścienie i twierdzi że silnik po remoncie. Jak już ktoś chce robić kalitalke a silnik jeszcze działa to jeździ dokąd nie będzie zmuszony.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
masa24    2343

Ciśnienie 2.5 na rozgrzanym silniku to jest eleganckie ciśnienie jak na Ursusa. Na zimnym zawsze będzie miał delikatnie większe.

co rozumiecie przez kapitalny remont silnika ?

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Sylwekx25    5548

Kapitalny remont silnika to wymiana kompletów naprawczych , szlif lub wymianę wału korbowego , kątowanie korbowodów i wymianę tulejek , wymianę pompy olejowej , i ewentualnie regenerację głowicy.


 

 

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Patryk1222    136

Mój też wali dymem z odmy od zawsze ciśnienie ma około 2 na Bąku. 

Swoją drogą do sprzedania ale za 20tys inaczej nie ma opcji niech sobie stoi u mnie w stodole może się jeszcze kiedyś przyda. 

Oryginalne 1222 nowe opony rok 86 

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Brytan    2

Chce go jako główny ciągnik bo C360 już ma za ciężko. Nie stać mnie na ciągnik z napędem a potrzebuję ciągnika większego. Poza tym myślałem aby założyć do niego przedni napęd po nowym roku. 

A w nawiasie. Jaki byście polecili do niego agregat i pług? 

Dodam że tereny górzyste. 

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
masa24    2343

Ten to jakiś składany . Nie widziałem ciagnika 1222 czy 1224 Bez napędu. Ale może są 

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Gość   
Gość

No jak? 1222 to oryginał bez napędu.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Brytan    2
10 minut temu, Sean napisał:

Tak to ten. Zdaje sobie sprawę z tego,że to nie jest oryginalny 1222 bo silnik jest 1212 i tył też.Ale co to jest za różnica. Kabina i maska jest od 1222 tylko. Silnik rocznik 1981.

Mam dylemat bo potrzebuję mocnego ciągnika a na napęd mnie nie stać. Mam budżet do 20 tys. I myślę czy wziąść jego czy jednak może jakiś 912 był by lepszy. Mam mętlik w głowie. Wydaje mi się ten Ursus naprawdę spoko. Jeździłem nim. Sprzęgło,hamulce, żółw-zając sprawny. Komplet obicążników,zajerestrowany. Do wymiany tylko opony tylne i turbina

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
plati    104

Ja miałem 1212 

Tereny też ciężkie i oralem 4 grudziadzka.

Miałem polzawieszany 6-skibowy bekas to już miał ciężko.

Nie ma sensu dokupowac napędu bo za sam napęd dasz 10k A

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Gość   
Gość

Słuchaj, wiadomo budżet jest jaki jest, ale o o ile myślisz o dołożeniu zaraz napędu i zmianie ogumienia to koszt zrobi się co najmniej drugie tyle.   

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Bądź aktywny! Zaloguj się lub utwórz konto

Tylko zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony

Utwórz konto

Zarejestruj nowe konto, to proste!

Zarejestruj nowe konto

Zaloguj się

Posiadasz własne konto? Użyj go!

Zaloguj się

  • Podobna zawartość

    • Przez Krzychu_912235
      Witam posiadam ursusa 385 z silnikiem 912 domyslam sie ze pierwsze mrozy daly znac o sobie...koledzy powiedzcie co tu  zrobic aby ta maszyna paliła na mrozie w mf235 jest świeca...a tu nic ...pozostaje knot<raz mi sie juz ciagnik zapalił od tej formy rozgrzewania>...czy moze da sie cos zamatować aby bez problemu ją zapalic...I jeszcze jedno pytanie nie wiecie ile kosztuje siedzonko do tyłu dla pasazera...
    • Przez tomi217
      mam problem nie wiem gdzie jest w 1014 chlodnica oleju silnikoweg i na czym polega konserwacja.
    • Przez wariatpolowy
      Witam.
       
      Mam nadzieję, że w odpowiednim miejscu założyłem temat...
       
      A więc tak:
       
      W 1224 wybija wodę z chłodnicy, jak zaczyna łapać temperaturę podczas pracy- jakieś 70 stopni (np z talerzówką). Z tym że jest to dość dziwne, gdyż podczas pracy (przy obrotach ok 1600- 2000) jest ok, a jak tylko zmniejszy się gaz (np przy zawracaniu), wybija jednorazowo nawet 4-5 litrów wody. Po dolaniu wody temp spada do ok 40-50 stopni, dwie długości pola, temp rośnie i znów gejzer. I tak w kółko.
       
      Termostat nowy, węże nowe, chłodnica potraktowana KRETEM od środka, a z zewnątrz płynem do mycia silników (jest czyściutka), pompa wody nowa...
       
      Mogła któraś tuleja pęknąć? Ogólnie teraz miał planowaną głowicę, nową uszczelkę, nowe pierścienie, pompę po regeneracji, wyregulowane wtryski i pali bardzo ładnie. Przy obrotach pow +/- 1200 można odkręcić korek od chłodnicy i nic nie wybije, widać, jak woda krąży. A jak tylko obroty spadną, tak woda idzie w powietrze. W czwartek na jakieś dwie godz pracy trzeba było dolać prawie 30 litrów wody...
       
      Ratujcie, bo za jakiś miesiąc czeka jakieś 150 ha na talerzówkę....
    • Przez rolnikgospodarny95
      Witam mam do was pytanie dlaczego chłodnica zaczęła przeciekać, jest orginalna od 90roku.jakie są sposoby żeby ją uszczelnić? A może trzeba będzie pomyśleć o zakupie nowej, jeżeli nie uszczelniła by się.Czekam na wasze odpowiedzi bo nie wiem co zrobić. 
    • Przez Kaszlak79
      Witam drogich forumowiczów.
      Jak w temacie, Zetor 8011 nie łapie temperatury. Ciągnik kupiony ponad rok temu, miał wymienianą wtedy kompletną obudowę termostatu dół i góra (stara przeżarta), termostat, czujnik temperatury i wskaźnik. Pokazywał wtedy cuda na kiju a że wskaźnik był chamskiej jakości to nawet ciężko było odczytać co wskazuje...
      Tydzień temu wymieniłem znowu termostat (jakiś "dobry" Zetora) i założyłem mechaniczny wskaźnik temperatury od Zetora 25, link: https://danrol-sklep.pl/instalacja-elektryczna/788-wskaznik-zegar-temperatury-cieczy-zetor-25-25a-25k-9320211.html
      Silnik dalej ma problem się zagrzać, ostatnio w trasie z dwiema pustymi przyczepami jakieś 10 km w jedną stronę (na przegląd) nie złapał nawet 60 °C. Chłodnica z góry ciepła czyli tak jak by termostat cały czas puszczał. Nie mam już siły do tego. Jakieś pomysły?? Jeśli był podobny temat który rozwiązał problem, proszę o link lub przeniesienie.
      Za porady w stylu wywal termostat bo to Ursus - z góry dziękuję.
×
×
  • Utwórz nowe...
Agrofoto.pl Google Play App

Zainstaluj aplikację
Agrofoto
na telefonie

Zainstaluj