wojtek918

wspomaganie w mtz 80

Polecane posty

Wybrane dla Ciebie
glizda70    0

dokładnie to nazywa się : nakrętka ślimaka serwomotoru hydraulicznego kierownicy

[/quot jak trafię to pokręcę

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
saj    0

u mnie zabardzo nie chce iść a boje się że ją przekręce wtedy będą jaja he he <_<


Mtz 82, Ursus c330

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
glizda70    0
u mnie zabardzo nie chce iść a boje się że ją przekręce wtedy będą jaja he he <_<

 

I co poszło <_<

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
saj    0

No troche lepiej się kręci za dużych efektów nie ma ale zawsze coś :rolleyes:


Mtz 82, Ursus c330

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
crvx40    11

Witajcie! Ja mam taki problem minowicie mam MTZ82 z 1997 roku i mam problem ze wspomaganiem kierownicy (orbitrol). Strasznie ciezko jest krecic kierownica, jak olej jest zimny to jeszcze w miare lekko chodzi ale jak sie rozgrzeje to nawet przy duzych obrotach ciezko jest skrecic. Nadchodza zniwa i jesli tego nie zrobie to sobie rece urobie przy kreceniu a napewno wiecie jak ciezko skrecic jesli wspomaganie nie chodzi :rolleyes: . Jaka moze byc tego przyczyna jesli ktos wie bardzo bylbym wdzieczny gdyby mi pomogl.

 

pozdrawiam

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
saj    0

A z tą śrubką nie jest że czeba ją wkręcić tylko wykręcic wtedy są efekty a znajduje się na tej kolumnie z przodu mtz taka śrubka bodajrze na klucz 22


Mtz 82, Ursus c330

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
piotrek30    0

tak zgadzam się z Tobą, jak jak ją wkręcałem to było gorzej a jak ją wykręcałem jest trochę lepiej


MTZ 80
URSUS C-330

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
saj    0

ja ją dokręciłem to w dwóch czeba było kręcić a teraz wykręciłem i jest jak narazie guten czeba powoli myśleć o orbitrolu


Mtz 82, Ursus c330

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
saj    0

Mtz ma blokadę przedniego i tylnego mostu.Nakrętka jest schowana pod pokrywką,przy kolumnie kierowniczej.Najlepiej było by pokazać to na zdjęciu

A mógł byś podrzucić zdjęcie ??


Mtz 82, Ursus c330

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
ARTUREK121    0

witam mam problem z wspomaganiem w mtz belarus 82 mam w nim zamontowany orbitol.i na wolnych obrotach cięzko się kieruje.bardzo proszę o pomoc

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
gelo707    21

ARTUREK121 syf robicie w 2 tematach. Wystarczyło w 1 pisać a nie w 3 o tej samej sprawie. Poza tym nikt nie jest jasnowidzem. Opcja szukaj i sprawdzaj. Może pompa wysiada, może orbitrol


c20xe- to 150 powodów do bezczelności na szosie;)

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Pajej    231

Mtz ma blokadę przedniego i tylnego mostu.Nakrętka jest schowana pod pokrywką,przy kolumnie kierowniczej.Najlepiej było by pokazać to na zdjęciu

To jak włączyć blokadę przedniego mostu w MTZ 82???


Rolnik z powołania :-)

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
saj    0

To wżuci ktoś to zdjęcie?? Gzie się włancza tą blokade??


Mtz 82, Ursus c330

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
stanis80    1

Nie chcę zakładać nowego tematu więc postanowiłem napisać tutaj. Otóż zabrałem się za przerobienie wspomagania w mtz 80 zakupiłem już prawie wszystkie potrzebne elementy i pojawił się problem. W orbitrolu oprócz 4 podłączeń jest jeszcze jedno z boku i nie wiem co tam podłączyć. Sprzedawca mówił że podłącza się tam przelew do zbiornika ale przelew jest oznakowany jako T. Może z was ktoś będzie wiedział co tam podłączyć i czy da się jeszcze jakoś podłączyć blokadę do tego układu? Dodam że orbitrol planuje umieścić pod kierownicą a stara kolumna będzie robić jako zbiornik oleju

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
gelo707    21

A nie lepiej wymienić na taki z 4 wejściami? Jaki orbitrol, może 100? Też kiedyś będę zakładał orbitrol, i zastanawiam się też jak rozwiązać problem blokady.


c20xe- to 150 powodów do bezczelności na szosie;)

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
saj    0

Eureka!!!!! Wiem jak poprawic działanie wspomagania w MTZ na serwomotorze,tzn na starej kolumnie! Rozebrałem rozdzielacz, przemyslałem jego działanie i stwierdziłem że to tłoczysko w rozdzielaczu porusza sie w zbyt małym zakresie i dlatego nie otwiera i nie uszczelnia odpowiednich kanałów w rozdzielaczu. Podłozyłem podkładki o takiej samej średnicy jak tłoczysko z jednej i z drugiej strony tak aby miesciły sie one w otwór w rozdzielaczu. W środek dałem tulejkę (pasuje od ramy od rowera), która mieści sie w tłoczysku i żeby podkładki były idealnie na środku.(tulejke trzeba przeciąć żeby ja nałozyć na wałek).Wszystko razem skręciłęm tą nakrętką. Przez ten zabieg tłoczysko pracuje w większym zakresie. Teraz kręcę kierownica jedym palcem!!!!! :)

 

 

Ja to rozwiązałem w taki sposób, że zrobiłem podtoczenia w rozdzielaczu na ok. 0.8mm tam gdzie opierają się łożyska od tej przesówki. I było git dopóki nie załorzyłem ładowacz.

Gdzie to dokładnie zrobiliście??


Mtz 82, Ursus c330

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Bądź aktywny! Zaloguj się lub utwórz konto

Tylko zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony

Utwórz konto

Zarejestruj nowe konto, to proste!

Zarejestruj nowe konto

Zaloguj się

Posiadasz własne konto? Użyj go!

Zaloguj się

  • Podobna zawartość

    • Przez Maksol
      Witam chciałbym zakupić MTZ i chcę wiedzieć którą skrzynię biegów lepiej wybrać:
      -MTZ 892.2 SKRZYNIA 18/4
      -MTZ 952.2 SKRZYNIA 14/4
    • Przez Maksol
      Witam mam pytanie do posiadaczy MTZ  o opinie o nowszych modelach MTZ lub konkretnym modelu 892.2. Co się w nich konkretnie psuje i czy w ogóle warto kupować nowego MTZ w dobrej cenie? Jak spisuje się w orce, talerzówce i agregacie siewnym 3m?
    • Przez ilovemtz
      Prosze aby w tym temacie wypowiadali sie posiadacze mtz[nie pronarów].
      My mamy mtz-a z 1983r i ojciec nic złego na silnik nie moze powiedziec wał jeszcze nie byl robiony. Ciagnik zrobil okolo 15000mth nie wiem czy to duzo czy mało. Co prawda ceiknie ale one juz takie sa. Co do awaryjnosci to moge powiedziec ze wiekszosc czesc zaczynamy dopiero teraz wymieniac tj. po 24latach wczesnije nie było potzreby. Co do spalania to jest małe w orce okolo 14l/ha napewno mniej niz ursus czy zetor z tych rocznikow nie mowie o nowych forterrach. Jest mały problrm z czesciami bo nie mozna ich dostac musimy po nie jezdzc do oddalonego o 50km żmigrodu bo nigdzie w poblizu ich nie dostaniemy .Powiedzcie co na ich temat mowia wasi ojcowie czy wy sami. Sami wiecie ze nie taki rusek straszny jak go piszą.
    • Przez Bostorn
      Witam
      Od niedawna jestem posiadaczem stety bądź niestety Jumza wersji rolniczej Koparko spycharki. Masa kasy w niego poszła i idzie dalej, gdyż nie lubię, jak mój sprzęt przypomina szajs. Porobiłem silnik, teraz czas na hydraulike. Dużo przewodów jest powymienianych, niektóre są dużo za długie, czepiają, haczą. Przewod od obrotu czepia o łapę, Jutro porobię zdjęcia i wstawię jak to u mnie wygląda. (wszystkie te operacje robił, robili poprzedni właściciele) 
      Moje pytania oraz problemy są zastępujące :
      - Czy mógłby mi ktoś pomóc z odpowiednim ułożeniem przewodów i ich podłączeniem tak, aby wszystko było tak jak należy? Może ktoś coś źle podłączył, złą stroną poprowadził? 
      - Podczas pracy masztem potrafi dziwnie działać, tzn chcę do góry coś unieść, siłownik idzie do dołu, a po chwili idzie do góry. , czasami bywa tak, że silnie i szybko podnosi, bądź obraca się w 1 stronę, a w 2gą bardzo bardzo powoli i z oporem wraca.  Ostatni z siłowników (od wideł) mocno ciekł, więc go wyjąłem, oczywiście był prawie cały schowany, podczas odkręcania przewodów, w górnym było ciśnienie i powietrze, tryskało i pluło konkretnie. Czego to może być wina? Układ jest zapowietrzony? Jak go odpowietrzyć? 

    • Przez Maksol
      Witam mam pytanie co do biegów w mtz 892.2 mianowicie czy jeśli jadę ciągnikiem to muszę zmieniać w trakcie jazdy na tryb z szybszymi biegami czy mogę od stojącego wrzucić tryb z szybszymi biegami i od początku jechać tylko na nich? Zamiast zaczynać z trybu z niższymi biegami i zmieniać w trakcie jazdy na tryb z wyższymi żeby jechać po koleji czy od razu mogę z postoju jechać na szybszych nie ruszając wolniejszych?Chyba że to po prostu są biegi polowe i szosowe jak w starych ciągnikach?
×
×
  • Utwórz nowe...
Agrofoto.pl Google Play App

Zainstaluj aplikację
Agrofoto
na telefonie

Zainstaluj