wojtek918

wspomaganie w mtz 80

Polecane posty

wojtek918    6

sluchajcie mam problem ze wspomaganiem w mtz 80 z 90 roku tam nie ma orbitrolu tylko jast to wspomaganie w tej kolumnie. przy niskich obrotach ciezko jest ukrecic kierownica dopiero jak sie doda gazu to wtedy idzie lekko. tam w tej kolumnie juz wszystko jest wporzadku wymienione sa uszczelniacze na tym tloczku i nadal tak chodzi. co to moze byc???? ktos mi mowil ze to moze byc ta pompa co jest pod rozrusznikiem. moze mial ktos z was taki problem????

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
karolllllll    0

Ja już kupiłem cały osprzęt do kierowania tylko nie wiem jak mam zamocować przystawke pod przednią oś żeby przykręcić siłownik. Mam wiercić dziury w osi? może ma ktoś zdjęcie jak to zrobił?

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Tkryszt    0

piotrus89 ma racje z tym wspomaganiem. zamontuj orbitrol i bedzie po sprawie. mialem mtz z roku 83 z małą kabina i bylo identycznie z tym wspomaganiem na wolnych obrotach nie dlao sie krecic;/ one tak juz mają.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
MrPrzemek    0

Mój wujaszek też ma Mtz 82 i wspomaganie też tak ciężko chodzi, a luzy to trzeba co jakieś 3-4 lata likwidować bo później są problemy z okiełznaniem tej bestii... ;)

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
spotex1993    0

mam mtz wspomaganie u mnie chodzi lekko jak dodam więcej obrotów i niema m zastrzeżeń do wspomagania ważne ze sie w ogóle kręci

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Hendryjones    0

Eureka!!!!! Wiem jak poprawic działanie wspomagania w MTZ na serwomotorze,tzn na starej kolumnie! Rozebrałem rozdzielacz, przemyslałem jego działanie i stwierdziłem że to tłoczysko w rozdzielaczu porusza sie w zbyt małym zakresie i dlatego nie otwiera i nie uszczelnia odpowiednich kanałów w rozdzielaczu. Podłozyłem podkładki o takiej samej średnicy jak tłoczysko z jednej i z drugiej strony tak aby miesciły sie one w otwór w rozdzielaczu. W środek dałem tulejkę (pasuje od ramy od rowera), która mieści sie w tłoczysku i żeby podkładki były idealnie na środku.(tulejke trzeba przeciąć żeby ja nałozyć na wałek).Wszystko razem skręciłęm tą nakrętką. Przez ten zabieg tłoczysko pracuje w większym zakresie. Teraz kręcę kierownica jedym palcem!!!!! :)

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
hemi    45

Ja to rozwiązałem w taki sposób, że zrobiłem podtoczenia w rozdzielaczu na ok. 0.8mm tam gdzie opierają się łożyska od tej przesówki. I było git dopóki nie załorzyłem ładowacz.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Hendryjones    0

No tak, to tez zwiększyło ruch roboczy tego tłoczyska. Mówisz o ładowaczu tur? Do tura to pewnie i te nasze przeróbki zbyt mało dają bo duże obciążenie na przednią oś. Nie ma to jak orbitrol ale to jest nie mały koszt.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
hemi    45

Tak tur, jak mam połowe łychy to jeszcze ujdzie ale z całą to oj :) . Ale przez zime przerobie to wkońcu. I powinienem się zmieścić z kosztami w 1100zł :)

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
saj    0

A ja coś słyszałem że jakąś śrube na serwie się dokręca czy coś wie ktoś coś na ten temat??


Mtz 82, Ursus c330

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
PrzemoO    29

można dokręcić śrubę ale wtedy jest ciężko utrzymać go na drodze,kierownica robi się bardzo czuła,ale kręci się dużo lżej

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
saj    0

a gdzie to serwo się znajduje bo ja od niedawna mam mtz


Mtz 82, Ursus c330

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
piotrek30    0

Serwomechanizm znajduje sie z przodu przed silnikiem. Taka kolumna... do której wchodzi drążek kierowniczy <_<


MTZ 80
URSUS C-330

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
PrzemoO    29

tak dokładnie to przed chłodnicą oleju silnikowego,w tej kolumnie jest również sterowanie blokadą tylnego mostu

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
glizda70    0
można dokręcić śrubę ale wtedy jest ciężko utrzymać go na drodze,kierownica robi się bardzo czuła,ale kręci się dużo lżej

 

a gdzie ta śruba

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
saj    0

to mtz ma blokade tylnego mostu


Mtz 82, Ursus c330

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
PrzemoO    29

Mtz ma blokadę przedniego i tylnego mostu.Nakrętka jest schowana pod pokrywką,przy kolumnie kierowniczej.Najlepiej było by pokazać to na zdjęciu

Co do blokady przedniego to trochę źlę się wyraziłem.MTZ ma 3 położenia dźwigni załanczania przedniego napędu.Ostatnie położenie umożliwia załączenie napędu w taki sposób że działa on równierz na biegu wstecznym.

Edytowano przez PrzemoO

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
glizda70    0
Mtz ma blokadę przedniego i tylnego mostu.Nakrętka jest schowana pod pokrywką,przy kolumnie kierowniczej.Najlepiej było by pokazać to na zdjęciu

 

Śruba od regulacji ciśnienia czy tak.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
PrzemoO    29

dokładnie to nazywa się : nakrętka ślimaka serwomotoru hydraulicznego kierownicy

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Bądź aktywny! Zaloguj się lub utwórz konto

Tylko zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony

Utwórz konto

Zarejestruj nowe konto, to proste!

Zarejestruj nowe konto

Zaloguj się

Posiadasz własne konto? Użyj go!

Zaloguj się

  • Podobna zawartość

    • Przez salas89
      witam mam pytanie o rade w sprawie zakupu białoruski . Uzywana była by do ladowania obornika i wapna  , co rocznego odkopania rowu , wykopania fundamentow pod budowe domu i wielu prac porzadkowych w gospoarstwie . Znajomy chce mi sprzedac 2 białoruski rolnicze w kwadratowej budzie ze wszystkimi łyzkami , widłami , itp posiadaja papiery na jego babcie , chce za to 9500zł ale jedna ma uszkodzony silnik ( brak glowicy) a druga niby sprawna ale nie odpalana od 5 lat , opony troszke kiepskie z tyłu maja (chyba jeszcze orginalne od nowosci). Cena troszke przewyzsza cene złomu wiec duzej straty by nie bylo , tylko czy jest sens sie w to pakowac ? Czy taki jumz moze cos w polu porobic czy juz tylko zlomowisko go czeka ? 
    • Przez Bostorn
      Witam
      Od niedawna jestem posiadaczem stety bądź niestety Jumza wersji rolniczej Koparko spycharki. Masa kasy w niego poszła i idzie dalej, gdyż nie lubię, jak mój sprzęt przypomina szajs. Porobiłem silnik, teraz czas na hydraulike. Dużo przewodów jest powymienianych, niektóre są dużo za długie, czepiają, haczą. Przewod od obrotu czepia o łapę, Jutro porobię zdjęcia i wstawię jak to u mnie wygląda. (wszystkie te operacje robił, robili poprzedni właściciele) 
      Moje pytania oraz problemy są zastępujące :
      - Czy mógłby mi ktoś pomóc z odpowiednim ułożeniem przewodów i ich podłączeniem tak, aby wszystko było tak jak należy? Może ktoś coś źle podłączył, złą stroną poprowadził? 
      - Podczas pracy masztem potrafi dziwnie działać, tzn chcę do góry coś unieść, siłownik idzie do dołu, a po chwili idzie do góry. , czasami bywa tak, że silnie i szybko podnosi, bądź obraca się w 1 stronę, a w 2gą bardzo bardzo powoli i z oporem wraca.  Ostatni z siłowników (od wideł) mocno ciekł, więc go wyjąłem, oczywiście był prawie cały schowany, podczas odkręcania przewodów, w górnym było ciśnienie i powietrze, tryskało i pluło konkretnie. Czego to może być wina? Układ jest zapowietrzony? Jak go odpowietrzyć? 

    • Przez ilovemtz
      Prosze aby w tym temacie wypowiadali sie posiadacze mtz[nie pronarów].
      My mamy mtz-a z 1983r i ojciec nic złego na silnik nie moze powiedziec wał jeszcze nie byl robiony. Ciagnik zrobil okolo 15000mth nie wiem czy to duzo czy mało. Co prawda ceiknie ale one juz takie sa. Co do awaryjnosci to moge powiedziec ze wiekszosc czesc zaczynamy dopiero teraz wymieniac tj. po 24latach wczesnije nie było potzreby. Co do spalania to jest małe w orce okolo 14l/ha napewno mniej niz ursus czy zetor z tych rocznikow nie mowie o nowych forterrach. Jest mały problrm z czesciami bo nie mozna ich dostac musimy po nie jezdzc do oddalonego o 50km żmigrodu bo nigdzie w poblizu ich nie dostaniemy .Powiedzcie co na ich temat mowia wasi ojcowie czy wy sami. Sami wiecie ze nie taki rusek straszny jak go piszą.
    • Przez Maksol
      Witam chciałbym zapytać posiadaczy ciągników mtz Pronar 82 w wersji sa i tsa o opinie o tych ciągnikach i o tym co należy sprawdzić przy zakupie tych ciągników.
    • Przez iridium3000
      Witam. Chciałbym się dowiedzieć w jakim zakresie obrotów najlepiej się poruszać w celu ekonomicznego spalania 952.3 w czasie transportu i prac polowych.
      W orce trzymam 1800obr w transporcie 1600obr 
      Myślicie że można by zejść w pracach polowych do 1600obr a w transporcie 1400obr czy to za mało?
      Z tego co widziałem nowy  Fendt  120koni w orce latał na 1550obr. Dla tego jestem ciekawy czy w MTZ również można zejść z obrotów w celu redukcji spalania.
×
×
  • Utwórz nowe...
Agrofoto.pl Google Play App

Zainstaluj aplikację
Agrofoto
na telefonie

Zainstaluj