Tomek04

Mam problem z półbiegami w Massey Ferguson 6120

Polecane posty

Tomek04    2

Mam problem z Massey Ferguson 6120 dokładniej mówiąc z półbiegami ma on 4 półbiegli lecz jakiś czas temu zmieniło się na 2 

A-D SĄ JEDNAKOWE (SZYBSZE)

B-C TESZ JEDNAKOWE (WOLNIEJSZE)

Co jest przyczyno tego .

W nim półbiegi i rewers jest elektroniczny nie mechaniczny.

Dowiedziałem się że z prawej strony pod schodkami sa 2 elektrozawory  od półbiegówi prawdopodobnie dolny niema zasilania czym jest to spowodowane? Czego jest to wina?
Na liczniku litery się przełączaja od A do D a w skrzyni nie
pomóżcie w tym

  • Haha 1

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
lukbold    851

no chyba coś tymi elektrozaworami steruje co nie?? sterownik, a że zmieniają się kontrolki to można podejrzewać że jest sprawny i tylko przewody zasilające cewki są uwalone

  • Thanks 1

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
artur125    1177

sterownik ma osobne wtyczki na kontrolki i cewki, dlatego nie można go wykluczyć. Raczej poszukać schematu i sprawdzać w kabelkach koło wtyczki. Wszystkie są ponumerowane. Ale wszystko po kolei , najpierw prąd na cewkach

  • Thanks 1

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Wiadomość z agroFakt.pl

marian3p    23

Włączasz półbieg A i sprawdzasz czy ma zasilanie dolny elektrozawór. Jeśli nie sprawdzasz kostki i kable idące do sterownika. Jeśli jest w porządku to uszkodzony jest sam sterownik- do naprawy.

  • Like 1

Naprawa elektryki i elektroniki ciągników i maszyn rolniczych. Naprawa sterowników maszyn, skrzyń biegów (np. Autotronic), EHR itp.

Wykonywanie sterowania EHR (elektrohydrauliczne sterownie podnośnikiem) do każdego ciągnika, również wykonywanie własnych sterowników do ciągników z fabrycznym EHR.

Wykonywanie różnych sterowników do ciągników i maszyn rolniczych (liczniki, sterowniki ścieżek do siewnika, itp.).

Więcej info na PW.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
kibix    5

Jeżeli ciągnik tracił stopniowo te półbiegi to cewka elektrozaworu. Stopniowo czyli na zimnym wszystko działa a po rozgrzaniu giną. Wtedy pewnie też będzie problem z ginącym womem, żółw/ zajac, napęd, blokada . 

Jeżeli nagle zginęły to kable / sterownik/ ewentualnie elektrozawor wykręcić i sprawdzić. 

Dziwne jest to że prędkość  polbiegu D i A są takie same.  

 

  • Thanks 1

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Rowan    55

Jak koledzy wyżej pisali do sprawdzenia kable na początek. Jak nic nie znajdziesz złego, to sterownik. Jak sterownik, to mogę pomóc. PW

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Tomek04    2
Dnia 18.11.2019 o 10:45, kibix napisał:

Jeżeli ciągnik tracił stopniowo te półbiegi to cewka elektrozaworu. Stopniowo czyli na zimnym wszystko działa a po rozgrzaniu giną. Wtedy pewnie też będzie problem z ginącym womem, żółw/ zajac, napęd, blokada . 

Jeżeli nagle zginęły to kable / sterownik/ ewentualnie elektrozawor wykręcić i sprawdzić. 

Dziwne jest to że prędkość  polbiegu D i A są takie same.  

 

Stało się to nagle blokada wom napęd wszystko jeat prócz półbiegów  ten dolny czujnik niema prądu i jak sprawdziałem żaruwko w sterowniku to zasilania na tym ząbku niebyło

Elektorzawory 2 tam były to działają

Dnia 17.11.2019 o 23:35, artur125 napisał:

sterownik ma osobne wtyczki na kontrolki i cewki, dlatego nie można go wykluczyć. Raczej poszukać schematu i sprawdzać w kabelkach koło wtyczki. Wszystkie są ponumerowane. Ale wszystko po kolei , najpierw prąd na 

 

Edytowano przez Tomek04

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
marian3p    23

Czyli sterownik do naprawy.


Naprawa elektryki i elektroniki ciągników i maszyn rolniczych. Naprawa sterowników maszyn, skrzyń biegów (np. Autotronic), EHR itp.

Wykonywanie sterowania EHR (elektrohydrauliczne sterownie podnośnikiem) do każdego ciągnika, również wykonywanie własnych sterowników do ciągników z fabrycznym EHR.

Wykonywanie różnych sterowników do ciągników i maszyn rolniczych (liczniki, sterowniki ścieżek do siewnika, itp.).

Więcej info na PW.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Rowan    55

Strasznie trudno się to czyta... Błędy ort wszędzie gdzie to możliwe... 
Co do sprawy, to wydaje mi się, z zawiłego opisu, że problem leży w sterowniku. Nie rozumiem pojęcia „ząbek”, „sterownik niema zasilania”, „dolny czujnik niema prądu”? 

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Tomek04    2
11 godzin temu, Rowan napisał:

Strasznie trudno się to czyta... Błędy ort wszędzie gdzie to możliwe... 
Co do sprawy, to wydaje mi się, z zawiłego opisu, że problem leży w sterowniku. Nie rozumiem pojęcia „ząbek”, „sterownik niema zasilania”, „dolny czujnik niema 

Przepraszam za błędy były one spowodowane szybkim pisaniem i brakiem czasu wolnego 😎

Edytowano przez Tomek04

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
sznajdik    219

Jak będziesz szybko i nie ostrożnie opisywał to zobaczysz na jakie koszta się ,,niechcący" naciągniesz przez złą diagnozę

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Bądź aktywny! Zaloguj się lub utwórz konto

Tylko zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony

Utwórz konto

Zarejestruj nowe konto, to proste!

Zarejestruj nowe konto

Zaloguj się

Posiadasz własne konto? Użyj go!

Zaloguj się

  • Podobna zawartość

    • Przez tomuss17
      witam wszystkich forumowiczów
      mam problem z moim 3095 juz tłumacze problem. Ostatnio podczas cofania z wycinakiem do pryzmy z sianokiszonką "tradycyjnie z przednim napędem" dało sie zauważyć wyraźny brak "przedniego" pomimo ze byl on włączony zaciekawiło mnie to i z ciekawości zachamowałem dość ostro na mokrej trawie kontrolka przedniego na konsoli zareagowała poprawnie zapalając sie lecz nie zauważyłem blokady czy poślizgu przednich kol pomyślalem ze pewnie zawór sie zacioł lub zepsuł czytając forum zrobilem juz różne rzeczy przekladalem kable od blokady mostów lecz nie dało to efektu brałem na krótko zarór przy wylączonym ciągniku i było go słuchać jak cyka ale jeszcze nie sprawdzałem czy w czasie jazdy bedzie dzialać licze na wszystkie podpowiedzie właśnie ide coś pogrzebać może to włącznik liczy sie każda podpowiedz pozdrawiam
    • Przez chrap17
      Witam.  Ciagnik mf6140 skrzynia dynashift 97r.
      Podczas jazdy na 4 po zatrzymaniu chcialem ruszyc z 2 lecz wajcha od biegow juz nie  reagowala.  Okazalo sie ze wyleciala pod ciagnikiem z wybieraka taka kulka. Lecz po powtornym jej wlozeniu biegi ciezko.maja wejsc i nie czuc ich poprostu. Najgorzej jest wlaczyc 1 trzeba uzyc bardzo duzo sily. Az szarpnac wajcha aby weszla.  I zastanawiam sie czy sa jakies czesci  aby te luzy wyelimonowac. moze ktos cos chodz troche podpowie. Z gory dziekuje
    • Przez lukbold
      Jakie znacie możliwości regeneracji tego nieszczęsnego wieloklinu wałka atakującego? Od dłuższego czasu gościu jeździł bez  łożyska na ów wałku atakującym i sądziłem, że cały zestaw atak i talerz poleci do wymiany z tego powodu a tu ździwko, bo wszystko jak nowe a grama oleju w moście nie było.... no i teraz tak trochę szkoda wywalić 1.5tys jeśli można w jakiś sposób regenerować sam wieloklin (o ile się da zrobić to porządnie). Jakieś przetestowane propozycje?
    • Przez marcin80wlkp
      Witam. Czy jest mi ktoś w stanie pomóc rozszyfrować to zdjęcie?
      Kupiłem rozsiewacz i musiałbym trzymać 540 obr/min na wałku. Pytanie jakie musiałbym trzymać obroty silnika. Chciałbym jechać ok 10km/h
      Co oznacza km/H i ten ludzik?


    • Przez wiktor3
      mam problem z massey fergusonem 3645 dynashift mianowicie na biegu jałowym po rozgrzaniu oleju słychać stukotanie w skrzyni biegów dodam że sprzęgło wielopłytkowe mokre proszę o poradę
       
×
×
  • Utwórz nowe...

Ważne informacje

Używamy plików cookies, aby poprawić funkcjonowanie strony Agrofoto.pl. Pliki cookies dopasowują treść strony, w tym wyświetlanych reklam, do indywidualnych potrzeb i zainteresowań użytkownika, pozwalają nam również zrozumieć, w jaki sposób korzystasz z naszej strony. Korzystanie z Agrofoto.pl bez zmiany ustawień dotyczących cookies oznacza, że będą one zamieszczane w Twoim urządzeniu końcowym. Możesz dokonać w każdym czasie zmiany ustawień dotyczących cookies. Więcej szczegółów w naszej Polityce prywatności i plików cookies.

Agrofoto.pl Google Play App

Zainstaluj aplikację
Agrofoto
na telefonie

Zainstaluj