Tomek04

Mam problem z półbiegami w Massey Ferguson 6120

Polecane posty

Tomek04    2

Mam problem z Massey Ferguson 6120 dokładniej mówiąc z półbiegami ma on 4 półbiegli lecz jakiś czas temu zmieniło się na 2 

A-D SĄ JEDNAKOWE (SZYBSZE)

B-C TESZ JEDNAKOWE (WOLNIEJSZE)

Co jest przyczyno tego .

W nim półbiegi i rewers jest elektroniczny nie mechaniczny.

Dowiedziałem się że z prawej strony pod schodkami sa 2 elektrozawory  od półbiegówi prawdopodobnie dolny niema zasilania czym jest to spowodowane? Czego jest to wina?
Na liczniku litery się przełączaja od A do D a w skrzyni nie
pomóżcie w tym

  • Haha 1

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
lukbold    848

no chyba coś tymi elektrozaworami steruje co nie?? sterownik, a że zmieniają się kontrolki to można podejrzewać że jest sprawny i tylko przewody zasilające cewki są uwalone

  • Thanks 1

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
artur125    1171

sterownik ma osobne wtyczki na kontrolki i cewki, dlatego nie można go wykluczyć. Raczej poszukać schematu i sprawdzać w kabelkach koło wtyczki. Wszystkie są ponumerowane. Ale wszystko po kolei , najpierw prąd na cewkach

  • Thanks 1

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Wiadomość z agroFakt.pl

marian3p    23

Włączasz półbieg A i sprawdzasz czy ma zasilanie dolny elektrozawór. Jeśli nie sprawdzasz kostki i kable idące do sterownika. Jeśli jest w porządku to uszkodzony jest sam sterownik- do naprawy.

  • Like 1

Naprawa elektryki i elektroniki ciągników i maszyn rolniczych. Naprawa sterowników maszyn, skrzyń biegów (np. Autotronic), EHR itp.

Wykonywanie sterowania EHR (elektrohydrauliczne sterownie podnośnikiem) do każdego ciągnika, również wykonywanie własnych sterowników do ciągników z fabrycznym EHR.

Wykonywanie różnych sterowników do ciągników i maszyn rolniczych (liczniki, sterowniki ścieżek do siewnika, itp.).

Więcej info na PW.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
kibix    2

Jeżeli ciągnik tracił stopniowo te półbiegi to cewka elektrozaworu. Stopniowo czyli na zimnym wszystko działa a po rozgrzaniu giną. Wtedy pewnie też będzie problem z ginącym womem, żółw/ zajac, napęd, blokada . 

Jeżeli nagle zginęły to kable / sterownik/ ewentualnie elektrozawor wykręcić i sprawdzić. 

Dziwne jest to że prędkość  polbiegu D i A są takie same.  

 

  • Thanks 1

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Rowan    53

Jak koledzy wyżej pisali do sprawdzenia kable na początek. Jak nic nie znajdziesz złego, to sterownik. Jak sterownik, to mogę pomóc. PW

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Tomek04    2
Dnia 18.11.2019 o 10:45, kibix napisał:

Jeżeli ciągnik tracił stopniowo te półbiegi to cewka elektrozaworu. Stopniowo czyli na zimnym wszystko działa a po rozgrzaniu giną. Wtedy pewnie też będzie problem z ginącym womem, żółw/ zajac, napęd, blokada . 

Jeżeli nagle zginęły to kable / sterownik/ ewentualnie elektrozawor wykręcić i sprawdzić. 

Dziwne jest to że prędkość  polbiegu D i A są takie same.  

 

Stało się to nagle blokada wom napęd wszystko jeat prócz półbiegów  ten dolny czujnik niema prądu i jak sprawdziałem żaruwko w sterowniku to zasilania na tym ząbku niebyło

Elektorzawory 2 tam były to działają

Dnia 17.11.2019 o 23:35, artur125 napisał:

sterownik ma osobne wtyczki na kontrolki i cewki, dlatego nie można go wykluczyć. Raczej poszukać schematu i sprawdzać w kabelkach koło wtyczki. Wszystkie są ponumerowane. Ale wszystko po kolei , najpierw prąd na 

 

Edytowano przez Tomek04

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
marian3p    23

Czyli sterownik do naprawy.


Naprawa elektryki i elektroniki ciągników i maszyn rolniczych. Naprawa sterowników maszyn, skrzyń biegów (np. Autotronic), EHR itp.

Wykonywanie sterowania EHR (elektrohydrauliczne sterownie podnośnikiem) do każdego ciągnika, również wykonywanie własnych sterowników do ciągników z fabrycznym EHR.

Wykonywanie różnych sterowników do ciągników i maszyn rolniczych (liczniki, sterowniki ścieżek do siewnika, itp.).

Więcej info na PW.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Rowan    53

Strasznie trudno się to czyta... Błędy ort wszędzie gdzie to możliwe... 
Co do sprawy, to wydaje mi się, z zawiłego opisu, że problem leży w sterowniku. Nie rozumiem pojęcia „ząbek”, „sterownik niema zasilania”, „dolny czujnik niema prądu”? 

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Tomek04    2
11 godzin temu, Rowan napisał:

Strasznie trudno się to czyta... Błędy ort wszędzie gdzie to możliwe... 
Co do sprawy, to wydaje mi się, z zawiłego opisu, że problem leży w sterowniku. Nie rozumiem pojęcia „ząbek”, „sterownik niema zasilania”, „dolny czujnik niema 

Przepraszam za błędy były one spowodowane szybkim pisaniem i brakiem czasu wolnego 😎

Edytowano przez Tomek04

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
sznajdik    207

Jak będziesz szybko i nie ostrożnie opisywał to zobaczysz na jakie koszta się ,,niechcący" naciągniesz przez złą diagnozę

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Bądź aktywny! Zaloguj się lub utwórz konto

Tylko zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony

Utwórz konto

Zarejestruj nowe konto, to proste!

Zarejestruj nowe konto

Zaloguj się

Posiadasz własne konto? Użyj go!

Zaloguj się

  • Podobna zawartość

    • Przez Michalek85
      Kupiłem mf 3085 nie dawno i mam teraz problem gdyż podnosnik sie zacina nie wiem dlaczego dodam jeszcze że ma osobny guzik ze po prostu jak się zetnie to go naciska to się załącza i jakiś czas jest ok aha i jeszcze jazy mi się kontrolka od oleju silnika badalem cisnienie i jest ok. Pomożecie koledzy w jakiś sposob
    • Przez kamileq159
      Witam Panowie, mam problem z ciągnikiem massey ferguson 3635. Chodzi o to że jak jest zimny to wszystko jest okej. Jak się rozgrzej to wyjścia hydrauliczne są tak gorące że aż parzą. Tak ma być? 
      Druga sprawa to jest taka że jak włączę bieg to on nie jedzie puszczę sprzęgło i nic
      Trzecia sprawa to jest że pół biegi się same przełączają. Gdy jest zimny wszystko ok. Skrzynia dynashift wie ktoś co to może być?
      Dodam jeszcze że jak jest gorący olej to ciężko się kierownica kieruje
    • Przez dereniek
      witam pękł mi przewód ktory leci od pompy wody do nagrzewnicy i problem w tym że nie mogę znaleźć niegdzie zamiennika moze ktos wie gdzie taki dostać ??? 

    • Przez Kulek101
      Witam Mam mf3070 niestety nie ma w nim hamulca przyczepy, chciałbym go dorobić. Czy wystarczy kupić zawór hamulcowy i przykręcić na dekiel z elektro zaworami? 
    • Przez lukaslukas
      Gdzie w południowej Polsce naprawie moduł Autotronic, komputer sterowania skrzynią z MF 3080? Znalazłem jedną firmę co robi elektronikę maszyn rolniczych i budowlanych i orzekli 950zł netto za naprawę funkcji blokady tylnego mostu... resztę mam sprawną. Nie wiem czy to aż taka skomplikowana naprawa czy po prostu szukają jelenia? Jest ta cena uzasadniona? nawet nie pytałem o szczegóły bo przecież i tak się na tym nie znam. Wiem dobrze, że blokadę można włączać dodatkowym przełącznikiem no ale lubię mieć wszystko sprawne
×
×
  • Utwórz nowe...

Ważne informacje

Używamy plików cookies, aby poprawić funkcjonowanie strony Agrofoto.pl. Pliki cookies dopasowują treść strony, w tym wyświetlanych reklam, do indywidualnych potrzeb i zainteresowań użytkownika, pozwalają nam również zrozumieć, w jaki sposób korzystasz z naszej strony. Korzystanie z Agrofoto.pl bez zmiany ustawień dotyczących cookies oznacza, że będą one zamieszczane w Twoim urządzeniu końcowym. Możesz dokonać w każdym czasie zmiany ustawień dotyczących cookies. Więcej szczegółów w naszej Polityce prywatności i plików cookies.

Agrofoto.pl Google Play App

Zainstaluj aplikację
Agrofoto
na telefonie

Zainstaluj