rolnik_profil

Massey Ferguson 590 olej do wspomagania problem z pompą

Polecane posty

andrzej78    585
49 minut temu, lukbold napisał:

. Jak ma wyświechtany orbitrol to i tak mu nic nie pomoże

Oczywiście , pełna zgoda , ale jeżeli naprawi układ ,zaleje nieodpowiedni olej to dodatkowo zarypie pompę lub jeszcze co innego .  Producent zaleca olej do przekładni automatycznych i hydraulicznych układów wspomagania typu ''A''( czerwony) ,olej który powstał ze dwie dekady przed Dextronem ( ATF), dodatkowo jest wyraźna instrukcja aby nowszego zamiennika nie stosować  bo uszkadza elementy uszczelniające. Niewykluczone ,że każdy inny olej hydrauliczno-przekładniowy będzie odpowiedni , jednak olej typu Dextron - stanowczo nie. Pewne oleje typu Utto  spełniają  specyfikacje zalecane przez MF-a, nie są one barwy czerwonej , ale to tylko znacznik mający na celu odróżnienie olejów do przekładni automatycznych ( itp) od olejów silnikowych. Podejrzewam ,że zamienniki nie są aż tak wymagające co do stosowanego oleju.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Panowie wracam z problemem. Orbitrol wrócił z regeneracji i był problem dalej. Oddałem siłownik do regeneracji, delikatnie przepuszczał. Dziś założyłem nowe węże a sytuacja jak na filmiku., to normalne? Chyba nie 

co dalej ? Pompa ? Co z nią ? Jak sprawdzić i jaki koszt regeneracji ? Samemu się da ?

 

edit  jak prawidłowo odpowietrzyć układ ? Ja odkręciłem nakrętkę z miejsca gdzie wlewa się płyn (pompa?) pomprawej stronie ciągnika i skręciłem kołami do oporu raz w jedną i raz w drugą, tak kilka razy  

 

 

Edytowano przez rolnik_profil

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
sebe1033    397

coś mi się wydaje że orbitrol złom ... po regeneracji i dalej można kręcić na max skręcie ? A na zgaszonym sprawdź jak dobry orbitrol to jak będziesz kręcił kierownicą i to bardzo opornie to powinny się koła skręcać, ale jak będziesz dalej kręcił kierownicą a koła będą w miejscu to orbitrol przepuszcza . chyba że siłownik ma wewnątrz przecieki ...

A przy max skręcie powinno być słychać taki syk trzeszczenie zaworu od ciśnienia w orbitrolu 

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
41 minut temu, sebe1033 napisał:

coś mi się wydaje że orbitrol złom ... po regeneracji i dalej można kręcić na max skręcie ? A na zgaszonym sprawdź jak dobry orbitrol to jak będziesz kręcił kierownicą i to bardzo opornie to powinny się koła skręcać, ale jak będziesz dalej kręcił kierownicą a koła będą w miejscu to orbitrol przepuszcza . chyba że siłownik ma wewnątrz przecieki ...

A przy max skręcie powinno być słychać taki syk trzeszczenie zaworu od ciśnienia w orbitrolu 

Siłownik zregenerowany. Pisałem wyżej.  Jak skręcam załóżmy na max w lewo i zacznę skręcać w prawo to wtedy słychać syk. Zanim zrobiłem siłownik to dzwoniłem do tych co robili orbitrol. Stwierdzili, że wina siłownika. Przy okazji wymieniłem węże. Raz mi wysłali uszkodzone pompy hydrauliczne a teraz to. Za regenerację orbitrol wzięli około 500zł

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
sebe1033    397

dobry orbitrol to skręcasz i nic nie syknie , ale jak dojdziesz do max skrętu to usłyszysz syk (zawór się otwiera) i już nie ruszysz dalej kierownicą odbijesz lekko z 5 stopni czy tam 5 cm obrotu i już nic nie słychać znów dasz na max syk słychać ale cały czas .

 

A na zgaszonym jak dasz rady zakręcić kierownicą czy nie ?

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Bądź aktywny! Zaloguj się lub utwórz konto

Tylko zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony

Utwórz konto

Zarejestruj nowe konto, to proste!

Zarejestruj nowe konto

Zaloguj się

Posiadasz własne konto? Użyj go!

Zaloguj się

  • Podobna zawartość

    • Przez huard
      Witam panowie chciałem się dowiedzieć czy ktoś zwiększał moc w MF 5460 posiadam takiego z 2008rok oryginał ma 115 chciałbym zwiększyć na 125 czy się da? Jakie koszty, i czy trzeba w nim wyciągać pompę?
    • Przez center
      Witam wszystkich mam problem związany z wyciekiem oleju z prawej zwolnicy z mojego MF255, po pracy gdy został umyty i stał w garażu olej wyciekł ze zwolnicy na świeżutko umytą felgę trudno powiedzieć czy jest to między uszczelką czy na wałku trudno tam teraz zajrzeć dokładnie. Ale chcę się spytać czy to ktoś rozbierał może? jest to bardzo skomplikowane żeby wymienić same uszczelniacze? pozdrawiam
    • Przez slavo666
      Witam
      Od jakiś dwóch lat sporadycznie pojawiają się głuche stuki z okolic silnika przy pracy pod duzym obciazeniem  ponad 2000 obr.  Czasami ustaną same po chwili jak zmniejszę obroty a czasami muszę zagasić silnik. Obstawiałem na początku panewke ale po takim czasie to już by waliło cały czas poza tym nie widzę spadku cianienia oleju. A poza stukami nie ma żadnych innych objawów. Jakieś propozycje?
      Uprzedzam stuki zależne są od obrotow a nie od predkosci jazdy. Zawsze swój początek mają od przeciążenia ( np podjazd pod górkę z ładunkiem) 
    • Przez luki08
      Witam zastanawiam się nad zakupem agregatu do mojego ferdka i tu pytanie czy użytkuje ktoś podobny agregat i mógłby się podzielić opinią.  Pole i tak uprawiałbym wstępnie  agregatem na wąskim zębie z podwojnym wałkiem strunowym a ten byłby do ostatniego przejazdu z siewnikiem 

       Ten agregat nie ma hydropaka ale jest lekki około 250 kg i "krótki " myślę że jak z przodu dorzuce 100kg powinno się dać tym pracować.  
      Będę wdzięczny za każdą poradę.
    • Przez Dabek321
      Witam ostatnio często Massey nie chcę wogule ruszyć ni nic wchodzą dwa biegi, 1 i 3 wtedy rewers ani nic nie reaguje massey nie chce ruszyć trzeba odczekać jakiś czas żeby to minęło dość długo. Czy ktoś miał podobny problem?
×
×
  • Utwórz nowe...
Agrofoto.pl Google Play App

Zainstaluj aplikację
Agrofoto
na telefonie

Zainstaluj