rolnik_profil

Massey Ferguson 590 olej do wspomagania problem z pompą

Polecane posty

Witam. 

Jaki olej można lać do wspomagania ? Wlewa się po prawej stronie ciągnika 

Znajomy zalecił turdus czy to był dobry wybór ? Po kilku latach już nie idzie skręcać (można kręcić a koła stoją w miejscu) czy przyczyną może być turdus ?

rozumiem, że do wymiany będzie orbitrol- pompa wspomagania? Czy jak to się nazywa.(od strony kierownicy) Ktoś wie jakie to ma oznaczenie? Czy to się regeneruje i od czego można zamontować jako zamiennik? Może coś od Ursusa ?

Edytowano przez rolnik_profil

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
sebe1033    397

ciekawe to ile lat minęło że obwiniasz olej ? Ja k trochę pochodził to nie jego wina .

Jak orbitrol siedzi to na zgaszonym możesz kręcić powoli a koła się nie ruszą , jak szybciej to dopiero skręcą , jak orbitrol sprawny to na zgaszonym kołami skręcisz tylko duży opór będzie .

Jak pompa to na zapalonym będziesz skręcał ale ciężko -opornie ,

A u ciebie dziwne może nie masz wcale oleju albo coś się ukręciło np frez na orbitrolu , strasznie to dziwne chyba że już coś siadało a ty nie mówisz i jeździłeś do końca aż nie chodzi wcale 

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
akmaly    709

Turdus do wspomagania? 

Zalej tym co masz w skrzyni - zapewne jakiś typu UTTO

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Problem się nasilał, nie stało się z dnia na dzień. Na zgaszonym można kręcić kierownicą a koła stoją. Na zapalonym również stoją ale jak dużo się kręci kierownicą to trochę uda się skręcić. 

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
sebe1033    397

to orbitrol , no chyba że zapowietrzony masz układ , a suchy on jest czy poci się bo jak leje to już pewnie po nim , o w bizonie jest jedna pompa i działał mi układ kierowniczy ale strasznie lekko tzn kręciłem kierownicą w czasie jazdy to skręcał nawet chyba więcej obrotów było , a w skrajnym położeniu to całkiem koła już na max skręcone a kierownicą dalej kręciłem ,

To u ciebie właśnie jak było z max skrętem ?

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
akmaly    709

Orbitrol do regeneracji, siłownik do uszczelnienia, a pompa do sprawdzenia.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
MF675ursus    1450

I olej do wymiany- podziękuj znajomemu za "dobre rady", do wspomagania w tym modelu powinien iść olej typu ATF- czerwony do skrzyń automatycznych

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
sebe1033    397

wątpie żeby olej coś miał do tego zwłaszcza że to olej silnikowy był , czyli drożej zapłacił a właściwości wcale nie gorsze , przecież są układy gdzie olej idzie ze skrzyni , a w nowych przecież ten sam idzie do skrzyni i do silnika olej.

Ciągnik stary to ile czasu bedzie wszystko sprawne ?

Co do orbitrola kupowałem nowy sam się zdziwiłem że tak tanio za 500 zł i już 3 rok leci tylko że z 750 mth dopiero i nic nie spocony ani nie przepuszcza 

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
MF675ursus    1450

Jest to układ gdzie wspomaganie kierownicy jest na zupełnie osobnym obiegu. Olej jest też inny. Może i silnikowy przepalony wlać i będzie chodzić, z tym że jak długo? 

Edytowano przez MF675ursus

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
19 minut temu, sebe1033 napisał:

wątpie żeby olej coś miał do tego zwłaszcza że to olej silnikowy był , czyli drożej zapłacił a właściwości wcale nie gorsze , przecież są układy gdzie olej idzie ze skrzyni , a w nowych przecież ten sam idzie do skrzyni i do silnika olej.

Ciągnik stary to ile czasu bedzie wszystko sprawne ?

Co do orbitrola kupowałem nowy sam się zdziwiłem że tak tanio za 500 zł i już 3 rok leci tylko że z 750 mth dopiero i nic nie spocony ani nie przepuszcza 

Też masz mf590? Jaki orbitrol zamówić? Masz może link ? Ile może kosztować uszczelnienie ? 

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
sebe1033    397
37 minut temu, MF675ursus napisał:

Jest układ gdzie wspomaganie kierownicy jest na zupełnie osobnym obiegu. Olej jest też inny. Może i silnikowy przepalony wlać i będzie chodzić, z tym że jak długo? 

Ja nie o tym żeby przepracowany lać , tylko jak układ osobny to się daje taki olej jaki jest najtańszy bo to tylko pompa i siłownik bez żadnych skrzyń -zębatek .

23 minuty temu, rolnik_profil napisał:

Też masz mf590? Jaki orbitrol zamówić? Masz może link ? Ile może kosztować uszczelnienie ? 

Nie mam fiata , frejus  firma nic nie mają wystawione tylko stronę swoją i dajesz im nr katalogowy ewentualnie może po modelu znajdą 

Co do uszczelnienia mało to opłacalne tak jak i pomp przecież wszystko powycierane i bedzie przepuszczać 

 

http://frejus.com.pl/hyd.html

Edytowano przez sebe1033

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
MF675ursus    1450

Pompa, siłownik, orbitrol... A później jaja, bo zimą ukręcić kierownicą nie można, bo olej nie ten, szczególnie że ATF dużo droższy od turdusa nie jest, a i jego ilość w układzie jest mała, przez co oszczędność żadna. Orbitrol pierwszy jaki zanlazłem:

https://allegro.pl/oferta/orbitrol-massey-ferguson-3050-6120-6140-3383107m1-6825231156

z tym że numer trzeba sprawdzić, czy aby na pewno pasuje

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Mikruss    536

dokladnie atf nie jest niewiadomo jak drogi a Jezeli to Fiat to taki powinien byc. Ile tam wchodzi 2 l? To masz 40 zl....

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
sebe1033    397

jeśli o mnie chodzi to w fiacie mam układ wspólny dwie pompy w skrzyni i stamtąd mają olej 

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
sebe1033    397

czytaj ze zrozumieniem , olej silnikowy wcale nie ma gorszych parametrów jest tylko droższy 

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
sebe1033    397

W mtz tym bardziej , widać ZSRR był bardzo do przodu bo jak wspomniałem teraz leją w nowych ten sam olej do skrzyni co i do silnika 

Edytowano przez sebe1033

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Mikruss    536

to jali fiat ze ma pompy w skrzyni? Bo wiekszosc modeli ma na rozrzadzie 2 pompy i 1 od wspimagania jest i osobny zbiornuczek pod maska razem z filtrem. 

Mialem i fiata i fergusony itp.....

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
sebe1033    397

a to te mniejsze nh tak mają że pompy przy rozrządzie 

Mój to F 110 WINNER ,

z tego modelu zrobili potem serie M  i bliźniaczą 8x60   a następnie TM (te mniejsze) 

Edytowano przez sebe1033

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
akmaly    709

Pompa napędzana z rozrządu o niczym nie świadczy, może być osobny układ lub wspólny z przekładni. 

Akurat Turdus to zły wybór i lepiej byłoby Suerolu CB czy CC zalać.

Olej jaki ma być w układzie to typu ATF - do takiego zostało wszystko dobrane, to że ruski ma jakiś tam to można przy piwie pogadać.

Jeśli już to lepiej zalać olejem hydrauliczno przekładniowym typu UTTO lub uniwersalnym STOU ( to, że nadaje się do silnika nie stawia go na równi z olejem silnikowy, proszę tego nie mylić, olej ten ma masę dodatków aby spełniał wymogi zarówno silnika, przekładni oraz hydrauliki. 

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
andrzej78    588
22 godziny temu, MF675ursus napisał:

I olej do wymiany- podziękuj znajomemu za "dobre rady", do wspomagania w tym modelu powinien iść olej typu ATF- czerwony do skrzyń automatycznych

Nic podobnego, tego rodzaju olej może uszkodzić  uszczelnienia w takim układzie  ! Oryginalnie był czerwony , ale zupełnie innego przeznaczenia. Producent zaleca  olej spełniający normę  MF - M1127 lub M1129A , Jedną z norm spełnia olej Fusch Agrifarm UTTO MP normy ( M1127 , MF1135, M1143) , podejrzewam ,że krajowe oleje typu Utto też .

Edytowano przez andrzej78

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
akmaly    709

Wg, Fuchs ma być ATF pasujące oleje to:

TITAN ATF 4000
TITAN ATF 3000
TITAN ATF 10

Dlaczego mają nie pasować?

Ursus chyba zalecał jakiś hydrol, na pewno nie zaszkodzi. 

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
lukbold    1054

do polskiej postkomuny zalecają Boxol 26 i nie wiem po kiego cokolwiek cudować w tym temacie jak kosztuje grosze... Wygląda jak woda i nijak ma się innych olei (silnikowych czy przekładniowych). Jak ma wyświechtany orbitrol to i tak mu nic nie pomoże

Edytowano przez lukbold

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Bądź aktywny! Zaloguj się lub utwórz konto

Tylko zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony

Utwórz konto

Zarejestruj nowe konto, to proste!

Zarejestruj nowe konto

Zaloguj się

Posiadasz własne konto? Użyj go!

Zaloguj się

  • Podobna zawartość

    • Przez huard
      Witam panowie chciałem się dowiedzieć czy ktoś zwiększał moc w MF 5460 posiadam takiego z 2008rok oryginał ma 115 chciałbym zwiększyć na 125 czy się da? Jakie koszty, i czy trzeba w nim wyciągać pompę?
    • Przez center
      Witam wszystkich mam problem związany z wyciekiem oleju z prawej zwolnicy z mojego MF255, po pracy gdy został umyty i stał w garażu olej wyciekł ze zwolnicy na świeżutko umytą felgę trudno powiedzieć czy jest to między uszczelką czy na wałku trudno tam teraz zajrzeć dokładnie. Ale chcę się spytać czy to ktoś rozbierał może? jest to bardzo skomplikowane żeby wymienić same uszczelniacze? pozdrawiam
    • Przez slavo666
      Witam
      Od jakiś dwóch lat sporadycznie pojawiają się głuche stuki z okolic silnika przy pracy pod duzym obciazeniem  ponad 2000 obr.  Czasami ustaną same po chwili jak zmniejszę obroty a czasami muszę zagasić silnik. Obstawiałem na początku panewke ale po takim czasie to już by waliło cały czas poza tym nie widzę spadku cianienia oleju. A poza stukami nie ma żadnych innych objawów. Jakieś propozycje?
      Uprzedzam stuki zależne są od obrotow a nie od predkosci jazdy. Zawsze swój początek mają od przeciążenia ( np podjazd pod górkę z ładunkiem) 
    • Przez luki08
      Witam zastanawiam się nad zakupem agregatu do mojego ferdka i tu pytanie czy użytkuje ktoś podobny agregat i mógłby się podzielić opinią.  Pole i tak uprawiałbym wstępnie  agregatem na wąskim zębie z podwojnym wałkiem strunowym a ten byłby do ostatniego przejazdu z siewnikiem 

       Ten agregat nie ma hydropaka ale jest lekki około 250 kg i "krótki " myślę że jak z przodu dorzuce 100kg powinno się dać tym pracować.  
      Będę wdzięczny za każdą poradę.
    • Przez Dabek321
      Witam ostatnio często Massey nie chcę wogule ruszyć ni nic wchodzą dwa biegi, 1 i 3 wtedy rewers ani nic nie reaguje massey nie chce ruszyć trzeba odczekać jakiś czas żeby to minęło dość długo. Czy ktoś miał podobny problem?
×
×
  • Utwórz nowe...
Agrofoto.pl Google Play App

Zainstaluj aplikację
Agrofoto
na telefonie

Zainstaluj