vcc

Przezwajanie alternatora

Polecane posty

vcc    12

Czy ktoś z kolegów już się podejmował bo planuję osobiście się za to zabrać, mam kilka spalonych stojanów, za przewinięcie wołają ok 60zł gdzie koszt drutu do przewinięcia to ok 10zł. :)

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Przemko    20

Kolego ale nie wiem czy Ci samemu się to uda, trzeba pamiętać o przekładaniu tym papierem ( nie wiem jak się to dokładnie nazywa. musi być też taka sama długość przewodu nawinięta :)

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
vcc    12

Co do nawijania ramek to wiem, ogólnie układ nawinięcia nie jest skomplikowany, ew zostaje mi pomoc brata który miał praktyki w zakładzie przezwajania silników, ostatnio w domu przewinął silnik od pralki frani na 2800 obr i lata teraz w kosiarce :)

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Sadek    1123

Kolego spytaj się na szrocie o kompletny alternator bo ja kompletne kupowałem po 15 zł.

Przewinięcie jak najbardziej jest możliwe aby czy uzasadnione okonomicznie (chyba że to jakieś stojany które nie występują na szrotach).


"Cogito ergo sum"
Pozostaję: otwarty, elastyczny, ciekawy.

 

GG 8872878

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
vcc    12

Żuk czy polonez to nie problem, gorzej z alternatorami 24v, ciężko spotkać a jak już są to drogie

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Sadek    1123

A to już jest uzasadnione ekonomicznie, fakt z 24 jest problem nieraz można trafić ale to już na większych złomowiskach.


"Cogito ergo sum"
Pozostaję: otwarty, elastyczny, ciekawy.

 

GG 8872878

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
vcc    12

Wiem że są na szrotach, tylko że mam w domu 2 szt spalone i 1 wirnik nówka 24V i do tego jeden spalony stojan od bizona dlatego planuję sam przewinąć, pracy przy tym niedużo a trochę grosza zostanie

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
pawel14011    0

Przezwajanie silników i alternatorów to nie tylko nawinięcie nowej cewki. Pomijając izolację żłobków, (preszpan) wypadałoby uzwojony stojan pokryć lakierem elektroizolacyjnym i wysuszyć w piecu. Taki lakier, oprócz izolowania, skleja i usztywnia zwoje. Należy pamiętać, że przepływ prądu rozgrzewa (zmiękcza) drut a alternator ma drgania.

Nie wiem czy taka oszczędność nie zaowocuje (najczęściej w najmniej odpowiednim momencie).

Jeśli się zdecydujesz przezwoić zwróć uwagę na ułożenie cewek poza żłobkami. Muszą być tak ułożone, żeby dało się włożyć wirnik, zamknąć obudowę i nie uszkodzić izolacji. Problem możesz mieć też z połączeniem wewnętrznym cewek.

 

P.S. Ktoś pisał,że musi być taka sama długość przewodu - oczywiście nieprawda. Musi być tylko taka sama ilość zwoi w cewkach i taki sam lub większy przekrój. Dodam, że cewka może być nawinięta np. dwoma drutami- o łącznym przekroju zastąpionego drutu.

Pozdrawiam.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
vcc    12

Wszystko się zgadza, dodatkowo w alternatorze od jelcza uzwojenia przed lakierowaniem można dodatkowo przepleść mocną nicią, codo grubości drutu, do pomiarów posiadam mikrometr, o zastąpieniu jednego przewodu 2 cieńszymi też wiem, i co najważniejsze - przekrój to nie to samo co średnica, ponieważ niektórzy twierdzą iż to nie ma różnicy :)

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
vcc    12

ale czy oplaca się bawic???...no niewiem

Potrzebuję przewinąć 3 szt od jelcza co daje w przeliczeniu ok 150zł, dodatkowo przewinięte stojany dostanę tylko w Radomiu, ok 30km co dodatkowo zwiększa koszt, no i rzecz najważniejsza, że coś się samemu zrobiło :)

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
pawel14011    0

... no i rzecz najważniejsza, że coś się samemu zrobiło :)

I tylko to się liczy.

Nawet jakbyś musiał kilka razy przezwajać jeden alternator to nie stacisz, bo zostanie Ci doświadczenie.

Pozdrawiam.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
elektrotech    6

zgadza się, jak najbardziej...ale jakbyś potrzebował na wczoraj sprawnego to by nie było zabawy.Jesli masz czas a widze ze masz porób fotki -popatrzymy :)

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
vcc    12

Z braku czasu, chęci i drutu :) wszystko przeciągnęło się w czasie, dziś był 1 test z przewiniętym uzwojeniem, pełen sukces :) uzwojenie poszło do lakierowania

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
vcc    12

Wrzucam obiecaną fotkę po przewinięciu

e85015e1681408aam.jpg

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
vcc    12

Ręcznie, gotowych ramek nie za bardzo idzie nawinąć a później ich upychać

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Bądź aktywny! Zaloguj się lub utwórz konto

Tylko zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony

Utwórz konto

Zarejestruj nowe konto, to proste!

Zarejestruj nowe konto

Zaloguj się

Posiadasz własne konto? Użyj go!

Zaloguj się

  • Podobna zawartość

    • Przez Lukas02
      Witam po wymianie szczotek z regulatorem w mojej Proximie 85 wróciło ładowanie i po czasie mam teraz problem. Licznik przestal działać kontrolka ładowania ledwo świeci ciagnik nie ładuje, dodatkowo zauważyłem gdy wyciągałem alternator i montowałem spowrotem gdy dotykał mocowania to jakby iskrzył na obudowie 
    • Przez emtecc
      Witam Mam w kombajnie zamontowany (Kiedyś była prądnica) alternator A124n. Alternator z fiata 125 Z tego co mi się wydaje to 9cio diodowy. Jest przy nim dokręcony regulator. Nie wiem jakie ma oznaczenie bo symbole wytarte. Dla pewności dodam zdjęcie czy połączenie do alternatora jest poprawne. Włożyłem nowy akumulator i postanowiłem spr czy z ładowaniem wszystko w porządku. Okazało się, że napięcie ładowania rośnie powyżej 14.4 V na niskich obrotach. Gdy zwiększę obroty przelatuje 17V. Stanowczo za dużo. Czy przy zmianie z prądnicy na alternator należy wprowadzić jakieś modyfikacje w instalacji auta?
    • Przez pele19
      Witam!
      Mam taki mały problem w swoim malczyku a dokładnie padł mi alternator który juz nie nadaje sie do regeneracji.
      Był w ciągniku od nowości i już wszystko się powycierało, wymiana szczotek, regulatora nic juz nie pomaga więc pora kupic nowy!
      A teraz pytanie jaki ?
    • Przez Adamo90
      Potrzebuję schemat instalacji elektrycznej w ursusie 5714. W internecie nie mogę znaleźć. Może ktoś ma? Był bym wdzięczny. 
    • Przez Johnderre
      Witam, po zapaleniu ciągnika świeci się kontrolka ładowania, gaśnie dopiero po solidnym przegazowaniu i wtedy zapala się kontrolka stop. Podczas jazdy kontrolka STOP czasami gaśnie, chwilę później znów się zapala albo miga. Czy to jest normalne że kontrolka gaśnie dopiero po solidnym przygazowaniu? Gdy ładowanie się świeci stop się nie świeci, czy to problem Alternatorem?  Bardzo proszę o pomoc. Pozdrawiam
×
×
  • Utwórz nowe...
Agrofoto.pl Google Play App

Zainstaluj aplikację
Agrofoto
na telefonie

Zainstaluj