Mario8610

Podłączenie alternatora c360 problem

Polecane posty

Mario8610    0

Witam mam problem przy podłączeniu alternatora wzamian pradnicy w c360. A mianowicie jakos czas temu zostala zmieniona instalacja na nowa ale z pradnica. Dzis po zmianie na altermator i przy próbie podłączenia plusa alternatora na plus rozrusznika robi sie zwarcie podpowie moze ktoś jak to ogarnąć 

nowy-alternator-ursus-c330-c330-jubana-oryginal-476624530.jpg

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
KrzysiekC    18

a jak masz akumulatory podłączone jeśli masz plus na masę może tak się dziać zamień strony i zrób minus na masę.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Bzyk333    25

Podłącz wzbudzenie alternatora, odpal ciagnik, ale nie podłącza kabla od ladowania i zobacz czy na nim od jest +. Kontrolka albo nawet zwykła zarowka

Edytowano przez Bzyk333

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Mario8610    0

Wzbudzenie tz? Od pradnicy wychodzily dwa kabelki zielony i brązowy na altku mam wejscie na jeden czyli kontrolek to będzie zielony a co z brązowym? 

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Bzyk333    25

Musisz przerobic delikatnie instalacje. Regulator od pradnicy (pa puszka) już nie będzie potrzebna. Zamiast tego idą 3 kable. Jeden na kontrolne tak jak mówisz, drugi od stacyjki (prąd wzbudzenia) I trzeci to ladowanie 

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
peugeot    378

Jeśli iskrzy podczas podłączania plusa (czerwonu przewód ) , to masz zwarcie w mostku prostowniczym alternatora lub masz plus na masie ciągnika . Zakładam że podłączałeś przewody na wyłączonym silniku , w przeciwnym wypadku , iskrzenie może wynikać z dużego prądu ładowania ( mocno rozładowany akumulator )

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Mario8610    0

Na masie jest minus plus idzie na rozrusznik. Podłączyłem na zgaszonym silniku, plus od aku odpialem od rozrusznika i stykajac czerwony od altwrnatoea iskrzy. Wywaliłem regulator przewody zaizolowane. 

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Bzyk333    25

Zobacz czy jest ladowanie, na odpalonym silniku bez podłączania aku. 

Edytowano przez Bzyk333

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
peugeot    378

Przy wyłączonym silniku i sprawnym alternatorze podłączając plus z akumulatora do plusa na alternatorze , nie może płynąc prąd .

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Mario8610    0

Do pradnicy były podlaczone tylko dwa przewody. Moze tu cos jest nie tak 

W sobotę przyjedzie znajomy elektryk opisze co bylo nie tak i w czym tkwil problem  sam tego nie ogarnę. Dziki ze podpowiedzi 

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
peugeot    378

Jest też możliwe że akumulator został przebiegunowany , ale sam by tego nie zrobił ( ktoś musiał by tam majstrować wcześniej ). Dla pewności należałoby sprawdzić polaryzację akumulatora .

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Bzyk333    25

Czasem jak się podłącza to poleca iskierki, ale jak nic się nie grzeje to jest ok

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
izydor6280    1154
4 godziny temu, Bzyk333 napisał:

Musisz przerobic delikatnie instalacje. Regulator od pradnicy (pa puszka) już nie będzie potrzebna. Zamiast tego idą 3 kable. Jeden na kontrolne tak jak mówisz, drugi od stacyjki (prąd wzbudzenia) I trzeci to ladowanie 

przypadkiem ten ze stacyjki nie idzie przez kontrolkę na wzbudzenie ?


Polska B

Kupię zwrotnicę lewą oś okrągłą c330/360

 

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
tommmek    162

Coś tam było że przez żarówkę ileś tam amper na wzbudzenie. Ni ma tu elektryka??

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
15 minut temu, tommmek napisał:

Coś tam było że przez żarówkę ileś tam amper na wzbudzenie. Ni ma tu elektryka??

Ze stacyjki-przez kontrolkę(szeregowo) do alternatora na wzbudzenie.Czerwony przewód do plusa-czyli do rozrusznika-nic ne powinno iskrzyć. PS-morze być alternator od C-330M jakoś zamieszany.W tych modelach-lecz nie we wszystkich + szedł na masę.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Bzyk333    25

Ja u siebie w c330 mialem na 3 kable, ladowanie, wzbudzenia że stacyjki i chyba kontrolka albo masa ( już nie pamietam). Ale dałem tylko wzbudzenia prosto że stacyjki i latał aż miło 

Edytowano przez Bzyk333

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
jacek3773    230

 z opisów nic nie kumasz, to masz schemat , ten przewód prądowy do rozrusznika jest za cienki , wymień na grubszy przekrój ,bo

tu śmierdzi chinolemimage.jpeg.b105c86d734e169d6b96ae0042505405.jpeg

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Mario8610    0

Jubana nie taki chinol zakladaja do wszystkich taki..coś s musi być w instalacji przy stacyjce pogrzebane nie chce tego ruszac w sobotę się wyjaśni. 

2 godziny temu, marekkasprzak napisał:

Ze stacyjki-przez kontrolkę(szeregowo) do alternatora na wzbudzenie.Czerwony przewód do plusa-czyli do rozrusznika-nic ne powinno iskrzyć. PS-morze być alternator od C-330M jakoś zamieszany.W tych modelach-lecz nie we wszystkich + szedł na masę.

Dzwoniłem do sklepu specjalnie sie dopytać czy nie dali przez pomylke do c330 bo wiem ze tam plus jest na mase. Ale gosc twierdzi ze do 60tki 

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
andrzej78    588

Praktycznie plus na masę w Ursusach  zakończył się na etapie stosowania prądnic. Nawet C 330M wyposażone w światła awaryjne miały minus na masie, więc jakiekolwiek pomieszanie alternatorów jest nierealne, co najwyżej mocowanie lub  koło pasowe może być nieodpowiednie. Samo podłączenie alternatora nie jest trudne , jak koledzy wyżej to przedstawili, przy wykorzystaniu "starych " przewodów trzeba jedynie odłączać przewody od starego regulatora napięcia. Przyczyną może być też  majstrowanie przy przewodach w czasie pracy alternatora - odłączenie od akumulatora ( możliwość uszkodzenia diod , uszkodzenia regulatora ).

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
jacek3773    230

Wzbudzenie alt. dajesz przez kontrolkę do zacisku 15/54 stacyjki czyli + po włączeniu,ot cała filozofia

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Mario8610    0

Tak jak pisałem jak znajde przyczynę to opiszę. Założona nowa instalacja pod alternator, problem dalej tkwi przy próbie podłączenia plusa na rozrusznik wali zwarcie. Więc szukamy dalej. Wziąłem aku do sprawdzenie, co sie okazało przebiegunowal się ktoś źle podkaczyl klemy przy ładowaniu. Ogarniam aku i sprawdzam czy wszystko będzie ok. 

Edytowano przez Mario8610

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Bądź aktywny! Zaloguj się lub utwórz konto

Tylko zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony

Utwórz konto

Zarejestruj nowe konto, to proste!

Zarejestruj nowe konto

Zaloguj się

Posiadasz własne konto? Użyj go!

Zaloguj się

  • Podobna zawartość

    • Przez Marcin70707
      Witam. Chcę od restaurowac mojego Perkinsa w takim stanie jak wyszedł z fabryki w 1988😊. Dlatego potrzebuje kodów lakieru bloku i blach. Gdyby ktoś mógł mi je udostępnić byłbym bardzo wdzięczny😊. Szukam również szablonu to namalowania napisów na masce. Bardzo proszę o kontakt jeśliby ktoś miał bądź też proszę aby ktoś mi podał wymiary napisów i jak byłoby najlepiej je wykonać żeby wyglądało to estetycznie a nie "w miarę". Serdecznie pozdrawiam 😊😊😊

    • Przez Mario8610
      Witam, muszę wymienić dźwignie opcji siłowek i pozycyjnej, jak ją zdemontować i czy muszę rozbierać dzwiginki mechanizmy przy rozdzielaczu
    • Przez panczo1922
      Pacjent nieśmiertelna siuntka!
      Przed zimą zalalem ciągnik płynem/koncentratem do chłodnicy.
      Teraz na wiosnę czas oprysków a płyn poszedł do oleju i zrobiło się mleko.
      Myślałem że rozpuściło uszczelkę jak cały czas na wodzie jeździł ale niestety problem jest poważniejszy.
      Wżery na tulei i w bloku tam od dołu przy uszczelnieniu tulei.
      Tuleje wiadomo będą nowe ale co zrobić z tym blokiem? Czym to najlepiej skleić? Praktykował ktoś z was takie naprawy?
      Ciągnik pracuje tylko w opryakiwaczu więc nie będzie przegrzewany.
      Co radzicie z tym zrobić?
       
    • Przez MafiaPstrągowa
      witam, wie ktoś może gdzie online sprawdzę historie c360 po samym numerze vin? maszyna została wyrejestrowana dawno temu, nie posiadam żadnych dokumentów, chciałbym się dowiedzieć kilku rzeczy, ale na każdej stronie typu carvertical, itp wymagany jest 17-cyfrowy vin, a c360 ma 6-cyfrowy
    • Przez Grzesiu360
      Cena 18000 zł do negocjacji zarejestrowany i ubezpieczony. Gostyń wielkopolska.



×
×
  • Utwórz nowe...
Agrofoto.pl Google Play App

Zainstaluj aplikację
Agrofoto
na telefonie

Zainstaluj