News
michal_xs

Kalibracja skrzyni przez serwis

Polecane posty

Wybrane dla Ciebie
michal_xs    16

Witam, jutro po raz drugi przyjedzie kalibrowac skrzynie oraz rewers serwis john deera, ponieważ rewers po pierwszej kalibracji zaczął czasem mocno szarpać, i moje pytanie jets takie, olej musi być rozgrzany do 60 stopni i serwisant rozgrzewa go w następujący sposób kręci kierownica w jedną stronę na maksa i trzyma tak z 5 minut  az olej sie rozgrzeje. Czy to jest zdrowe dla pompy? Mowi ze inaczej sie ni3 rozgrzeje teraz w taka pogde. 

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Dawid1146    0

Przed kalibracją powinno się rozgrzać olej ale również sprzęgła tzn. należy oprócz rozgrzania oleju pojeździć ciągnikiem. Można też podczas jazdy włączyć WOM, hydraulikę to też pozwoli szybciej podnieść temperaturę lub po prostu pracować z jakąś maszyną. Skręcenie kierownicą do końca w jedną bądź drugą stronę powoduje ten sam efekt, jednak dobrze jest rozgrzać też sprzęgła przekładni. 

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
RU68    239

Zwykle w innych markach to min  40 stopni ale to zależy od marki .Moim zdaniem profesjonalista tak nie powinien robić chyba że zaleca instrukcja . Ale nasi krajowi mądrale zwykle najmądrzejsi  Cząsteczki.oleju rozgrzewane w taki sposób dosłownie eksplodują na zębach pompy a wysoka temperatura dosłownie wytapia cząsteczki aluminium z obudowy  jeśli pompa tłoczkowa to z pewnością nie służy to uszczelnieniom .Ale serwisant to nie jego własność najwyżej wymienią i wystawią fv  znowu biznes  

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Wiadomość z agroFakt.pl

tommmek    114

No nie którzy to są idjoci, wielkie Pany nie mają swojego nie szanują Twojego, po prostu myślą że dostałeś od uni i to jest też ich.


Normalny to dzwoni i mówi będę za 15 minut niech pan uruchomi traktor i jeździ. Proste.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
michal_xs    16

Ale samo jeżdżenie nagrzewa hydraulike do ok 35 stopni. Jedynie przy rozrzutniku gdy przepływ oleju jest ciągły podskoczy do 60. Ale przecież nie będę na pusto rozrzutnika włączal na pol godziny. 

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
RU68    239

olej powinien moim zdaniem być rozgrzany do średniej temperatury przy jakiej pracuje ciągnik najczęściej .Dlatego że przy automatycznej kalibracji  mierzone są przepływy i czas otwierania poszczególnych zaworów i sprzęgieł . nie wpadam w zachwyt ale mam Valtry  najstarsza prawie 20 lat pozostałe nowsze z różnymi skrzyniami biegów i do tej pory żadnej kalibracji i wszystko bryka bez zastrzeżeń   jestem zdania że nie wtykając paluchów tam gdzie nie ma konieczności przedłuża okres eksploatacji (oczywiście oleje i filtry zgodnie z zaleceniami) natomiast koledzy inne marki co zmiana oleju to kalibracja i problemy jak niedoświadczony serwisant raz wepchnie łapy to po sprzęcie :/

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
ogarek    560

W jd normalna procedura i olej musi być rozgrzany do 60 stopni i tyle i to jest normalna temperatura robocza w tym ciągniku.... Miałem w tym roku kalibracje i tak samo serwis postępował i wszystko jest ok. 

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
michal_xs    16

Ale jak rozgrzewali tal jak u mnie? U mnie skrzynia chodzi naqet płynnie alr nieraz rewers szarpie ciągnik 600mtg

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
ogarek    560

Kupiłeś padaka skoro problemy po tylu godz.... i teraz będziesz miał problemy i tyle... nowe ciągniki to zmora dla serwisu bo to nie dopracowane szajse 

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
michal_xs    16

Pytam czy tez ci rozgrzewali olej tak jal u mnie, może wgranie nowe oprogramowanie jeszcze raz i kalibracja pomoże. Nie  mów ze odrazu szajs i padaka bo nawet nie wiesz w czym tkwi problem a tylko ludzi dolujesz. 

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
ariss    6

rozgrzewanie oleju najlepiej wg mnie wykonać przez wąż w jednej sekcji od hydrauliki zewnętrznej, czasem trzeba i kręcić kierownica i wsadzić karton przed chłodnice. Zależy od temperatury zewnętrznej i typu ciągnika. Temperatura oleju dla kalibracji jest konkretnie podana w literaturze i jest różna dla poszczególnych modeli. Nie wiem po co się nad tym rozwodzić

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Patryk1222    91

Ja w Nh podczas pracy sam sobie skalibruje gdy jest rozgrzany ale gdy robił mi to serwis za 1 razem to wystarczyło przegonic ciągnik po wiosce z vmax i olej się rozgrzal wystarczająco. 

Polecam nauczyć się zrobić samemu i tyle i zrobi się jak zajdzie potrzeba. 

PS 600h to lipa 7 mnie jakoś na 1200h 1 raz robili kalibracje w NH

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Rowan    53

Nie wiem jakie wy tam macie serwisy... Do rozgrzania oleju w celach serwisowych służy kryza wpinana w sekcje hydrauliczną. Po puszczeniu przez nią oleju w kilka minut uzyskuje się gorący olej.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Bądź aktywny! Zaloguj się lub utwórz konto

Tylko zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony

Utwórz konto

Zarejestruj nowe konto, to proste!

Zarejestruj nowe konto

Zaloguj się

Posiadasz własne konto? Użyj go!

Zaloguj się

  • Podobna zawartość

    • Przez Markos234
      Czy ktoś z Was montował wały od wytrzasaczy firmy JAG ?
      Czy nie ma problemów z pękanieniem itp.?
      Dotyczy to kombajnu JD2266, jak inny kombajn to również prosze o komentarz.
       
    • Przez mrlighter99
      Cześć mam problem z demontażem łozysk przedniej zwrotnicy w John Deere. W jaki sposóbzdemontować sforzeń zwrotnicy? Czy trzeba demontować zwolnice? Jeśli tak to czy trzeba demontować krzyżak (wolał bym oszczędzić demontażu fabrycznie złożonego elementu) lub da się zdemontować zwolnice z wałkiem z przedniego mostu. Słyszałem coś, że da się ten sforzeń zdemontować ściągaczem, lecz nie mam pojęcia jak miałoby to wyglądać. Głównie chodzi o demontaż elementy 4 (jest to jednolity element ).

    • Przez Bartek62
      Witam. Mam pytanie jakie powinno być prawidłowe ciśnienie w przednich oponach 380/85 r24 jeżeli miałbymy ok. 500-600kg na przodzie?
    • Przez Paweł74
      Witam W tak jak w temacie ciagnik czasami zapala tak jakby na 3 cylindry zamiast na 4, pracuje wtedy nie równo i bardzo dymi. Wymieniane były wtryski lecz nic sie poprawiło. Miał ktoś podobną sytuację i wie jak jej zaradzić?
    • Przez grzes151
      Zakładam ten temat żeby zobaczyć jakie usterki są wadami fabrycznymi całych serii podzespołów i żeby zjednoczyć osoby borykające się z takimi  samymi awariami oraz móc udowodnić serwisowi ze awarie niektórych  nich  nie są pojedynczymi przypadkami a wadami całych serii podzespołów , sam posiadam nowego 6175 m i w tej chwili ma już 2 awarie po 3 miesiącach od kupna i 140 godzinach pracy w tej chwili jest problem z sprzęgłem wcześniej był z ehr . Jeżeli masz jakąś awarie proszę podziel się publicznie zobaczymy  co się powtarza, pamiętajmy w jedności siła taka informacja może pomóc nie tylko tobie a także innym  .
×
×
  • Utwórz nowe...

Ważne informacje

Używamy plików cookies, aby poprawić funkcjonowanie strony Agrofoto.pl. Pliki cookies dopasowują treść strony, w tym wyświetlanych reklam, do indywidualnych potrzeb i zainteresowań użytkownika, pozwalają nam również zrozumieć, w jaki sposób korzystasz z naszej strony. Korzystanie z Agrofoto.pl bez zmiany ustawień dotyczących cookies oznacza, że będą one zamieszczane w Twoim urządzeniu końcowym. Możesz dokonać w każdym czasie zmiany ustawień dotyczących cookies. Więcej szczegółów w naszej Polityce prywatności i plików cookies.

Agrofoto.pl Google Play App

Zainstaluj aplikację
Agrofoto
na telefonie

Zainstaluj